-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yahoo
aktív tag
Sziasztok!Hamarosan a tulajdonomba kerül egy Seat Leon!A hangrendszerrel kapcsolatban lenne egy laikus kérdésem!A gyári Seat Brisa tipusú autórádió, ugye csak rádió-kazetta megszólaltatására képes!Minimális ráfordítással szeretném "fejleszteni" a hangrendszert, két megoldás között gondolkodom. 1.: CD-tár, csakhogy nemtudom, h képes-e ez a rádió CD-tár vezérlésére??? 2.: MP3lejásztó hozzákötése, de szintén nemtudom h van e rajta AUX bemenet??Remélem, h valaki birtokában van ezeknek az információknak!Előre is köszönöm a segítségeteket!Üdv.: Yahoo
[ Szerkesztve ]
-
Yahoo
aktív tag
Sziasztok!Van egy 2001-es Leonunk és a gyári Brisa rádió van benne!A kérdés az, h honnan lehetne megszerezni a rádió gyári kódját?Állítólag a márkaszervíz forgalmi alapján kiadja!Vmi tipp, tapasztalat?Nemszeretnék feleslegesen áldozni egy kikódolása!Köszönöm!
Üdv.: Yahoo -
Yahoo
aktív tag
válasz tomcsi23 #8678 üzenetére
Szia!Köszi, elvileg ha ez működik, akkor bármelyik márkaszervíz megtudja mondani, nem?Igen, akksicsere volt! Van vmi számsorozat a szervízkönyvben, de mindenféle dokumentálás nélkül és fogalmam sincs, h néz ki egy ien kód, hány számjegy?mivel kell beütni?stb..!Egyébként csak 1-6ig vannak számok a fejegységen...!Üdv
-
Yahoo
aktív tag
Felhívtam egy márkaszervízt, minden további nélkül megmondják, 10eFt fejében...!Hihetetlen! A szervízkönyvében található két kód tollal van beírva, valamint 4 jegyű mind2!Nemtudom mennyi az esélye, h ezek azok!Hány próbálkozás után tilt le?Ha beütöm a kódot ellenőrzésképpen, azaz a normális üzemelés alatt álló fejegységbe, akkor mitörténik?Üdv.
-
Yahoo
aktív tag
Sziasztok! Egy nagy szívességet szeretnék kérni egy Seat tulajdonostól!
Van egy 2001es évjáratú Seat Leonom, aminek a távirányítója nem működik! Egy elektronikus ismerősöm észrevette, hogy a nyáklapról hiányzik egy alkatrész, azonban nemtudjuk, hogy mi lehet az...! Volna itt olyan valaki, aki esetleg megtenné, hogy lefotózza a kulcsa nyáklapját mindkét oldalról, a lehető legnagyobb felbontásban? Sajnos személyesen nemtudok senkit hirtelen akinek ilyen idős Seatja lenne!
Erről a típusról volna szó: [Seat kulcs]Nagyon nagy szívességet tenne nekem ezzel az illető! Előre is köszönöm! Üdv.: Yahoo
[ Szerkesztve ]
-
-
Yahoo
aktív tag
Sziasztok!
Van egy 2000-es évjáratú Seat Leon, 1.4 benzines autóm.
Tapasztalatom szerint a Leonnak gyárilag is elég feszes a futóműve, pláne a magyar utakra, de egy ideje tapasztalom azt, hogy egy-egy úthibán, kátyún, főleg keresztbordán mintha teljes csillapítás nélkül, hatalmasat ütne fel az autó. Nemrégiben volt cserélve mind a 4 lengéscsillapító (nem emiatt, műszakin rámértek a gátlókra és csereérettek voltak), a felkoppanásgátló gumikkal együtt, illetve stabilizátor pálcák. Egy fokkal jobb lett a helyzet, de még mindig megvan ez a csillapítatlan érzés. A szerelőm szerint sem a szilentek sem a gömbfejek nem szorultak cserére.Az utóbbi napokban észrevettem, hogy jobban csillapít a futómű, feltehetően a kiadós csapadék miatt, újra megvan az a csillapított/gumis érzés úthibákon.
Véleményetek szerint mi lehet az ok? Szilentek?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Yahoo
aktív tag
Sziasztok!
Tegnap jelentkezett egy olyan probléma a Leonomnál (első széria, 2000-es évjárat), hogy mindkét irányba való jelzés során hol lassabban, hol gyorsabban (mintha kiégett volna az izzó) jelez. Néhány alkalommal pedig minden külső beavatkozás nélkül, pár jelzés után abbamaradt a villogás.
Kipróbáltam az elakadásjelzővel, ott is ugyanígy viselkedik, körbenéztem az autót, a jelzőfények világítanak mindenhol.Mi lehet az oka, van tippetek?
Köszönöm!
-
Yahoo
aktív tag
válasz mazacar #112972 üzenetére
Szia!
Remek, hátha valahol kapunk "mennyiségi" kedvezményt...
Kíváncsiságból szétszedtem a kapcsolót, azt már látom, hogy egy egység, én házilag biztos nem tudom javítani. Annyit megpróbálok, hogy a csatlakozókat kicsit megpucolom, hátha segít, bár kétlem...[ Szerkesztve ]
-
Yahoo
aktív tag
-
Yahoo
aktív tag
Sziasztok!
Van a családban egy 2000-es évjáratú Leon, 1.4 AHW motorral. Az utóbbi hónapokban kísért egy elektromossági probléma, amire nem tudunk rájönni.
Alapvetően indítási problémám van, kb. 10-ből 2-3szor mind hideg, mind meleg motornál. Sokszori indítózás után sem indul be a gép. Üzemanyag pumpa hallhatóan dolgozik, akksi kimérve, jó, gyertyákba pár ezer km van.
Ilyenkor kiszállok, megnyomkodom a gyertyakábeleket és általában indul az autó. Próbáltam másik kábelszettel, ugyanez a jelenség. Kicseréltük a motorhőfok jeladót, nem változott semmi.Egyszer produkálta azt, hogy semmi életjelet nem adott gyújtás ráadáskor (a pótkulccsal sem), se az AC pumpa nem dolgozott, se a műszerfal visszajelzők nem világítottak. Ekkor a biztosítékokat megmozgattam, nagy nehezen elindult az autó, valószínűleg ekkor dobta be a lenti első, immos hibakódot.
Másik alkalommal jöttem le M0-ról egy ~200km-es út után, a körforgalom kellős közepén egy hatalmas durranással lefulladt, majd ismét nem indult. Gyertyakábelnyomkodás, beindult...
Nem tudom, hogy a pipakábel varázslattal van-e összefüggés vagy csak a véletlen műve, mivel nem mindig vezet egyértelműen eredményre a művelet.
Hibakódok:
17978 - Engine Control Module Blocked by Immobilizer
35-10 - - - Intermittent
00609 - Ignition Output 1
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00610 - Ignition Output 2
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
26-10 - Output Open - Intermittent
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
49-10 - No Communications - Intermittent
01321 - Control Module for Airbags (J234)
49-10 - No Communications - IntermittentVan, hogy a gázpedál állás/légzsák/stb jeladó hibát nem írja vissza kitörlés után, csak az Ignition output hibajelzéseket.
Mi okozhatja a jelenséget? Találkozott már valaki ilyesmivel? Gyújtótrafó esetleg?
Köszönöm szépen!
-
Yahoo
aktív tag
válasz VR6-Fan #129521 üzenetére
Hát az...és a legdühítőbb, hogy időszakosan jelentkezik, a lehető legrosszabb pillanatokban.
Elképzelhető, hogy rossz lenne az összes kábel? Mert 3 hengerezést vagy gyújtáskimaradást nem tapasztaltam egyszer sem és a másik kábelszettel is ugyanezt csinálta, bár az sem gyári szett volt.
Megpróbálok szerezni egy kölcsön trafót, hátha okosabb leszek. -
Yahoo
aktív tag
Sziasztok!
Régóta olvasgatom a fórumot, most úgy döntöttem, hogy csatlakoznék a táborhoz.
Kb. 1 éve került hozzám az autóm: néhány képSkoda Superb 2007-es, 1.9 PD TDI (BPZ)
Egyelőre hiba nélkül telt el az elmúlt 30k km, leginkább apróságok otthoni bütyköléséből és 4x olaj+szűrők cseréjéből állt a karbantartás. Megvételkor már tervezve volt a lengőkarok cseréje illetve futómű felújítás, ez most folyamatban van. (ez úton is köszönöm a HART tippet).
Viszont van pár apróság, amivel most nem boldogulok.
Az utóbbi napokban megszűnt működni a (z utólagos) tempomat és a kürt, szinte egyszerre. A kürt még kicsit nyekergett, de mostanra végleg elhallgatott.
Egyéb okból kifolyólag volt levéve a kormánykerék, nem tudom, hogy lehet-e összefüggésben, gondoltam megemlítem.
Mit gondoltok, mi okozhatja? Esetleg az átvezető spirál (nem tudom pontosan a nevét), ami a kormányban van? (kormányszög jeladóként adja a google, bár nekem ESP-m nincs)
A karon lévő többi funkció (irányjelzés, fénykürt működik).A másik egy szintén vételkor már fennálló probléma, az olajteknő menete el van nyalva, nem az igazi már.
Nem szeretném megvárni míg végleg megadja magát és egyáltalán nem fog, így szeretném megcsináltatni.
Mit javasoltok? Helicoil vagy egyel nagyobb furat?Köszönöm és üdv.
-
Yahoo
aktív tag
válasz mmdms #156533 üzenetére
Arra gondolsz, hogy kemények a szilentek? Sajnos nincs összehasonlítási alapom, így nem tudom mennyire számít jónak/rossznak. Mindenesetre jelenleg a lengőkarjaim már nem kopognak, csak valami a rugóstag / gátlók tetejénél, ez még várat magára.
Gátlóból én Bilsteint vettem, elsőre nekem is nagyon keménynek és feszesnek tűnt ahhoz képest ami volt benne, gondolom már nagyon kilehettek.[ Szerkesztve ]
-
Yahoo
aktív tag
Sziasztok!
Van egy 2007-es Superbem (BPZ). Mi okozhatja azt, hogy a külső kormányösszekötő gyakorlatilag pár száz km alatt megadja magát?
Műszakin volt az autó, mondtam a szerelőnek aki felkészítette, hogy valami kopogást hallok, pedig nemrég lett cserélve az egész első lengőkarszett. Mire mentem az autóért, kicserélték a külső kormányösszekötőket (Monroe), beállították a futóművet. Jó is lett az autó, feszesebb és kevésbé nyúlós lett a kormányzás, illetve megszűnt a kopogás.
Mindez pár száz km után ismét előjött. Mi okozhatja? Kormánymű felújítás vár rám?
Köszönöm!
-
Yahoo
aktív tag
válasz rob210 #170136 üzenetére
Hát ez elég elkeserítő, hogy ilyen megtörténhet, bár gondolom senki nem a magyar útviszonyokra fejleszt alkatrészeket, de azért akkor is...
Mi az ajánlott márka?kk831228:
Semmi kirívóan szar út, ami ezt indokolná, van benne Budapest, de nem csak az.
Monroe került bele és sajnos igen, ellenőrzésnél érezhetően kotyog megint.[ Szerkesztve ]
-
Yahoo
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy Superb 1, 2007, 1.9 TDI, BPZ autó. Az a gondom, hogy a klímaventilátor valami oknál fogva nem kapcsol be. A klíma egyébként hűt, mindaddig amíg fel nem melegszik a hűtőközeg annyira, hogy túlnyomás legyen, ekkor lekapcsolja a kompresszort. Illetve menet közben, ha a menetszél hűt, akkor érezhető, hogy jó hatásfokkal hűt a klíma. A ventilátornak direkt 12V-ot adva, szépen felpörög, nincs vele gond. VCDS output teszt során a relé kattanása hallható, viszont nem pörög fel a venti így sem. A vezető oldalon, a kormány alatt, az alsó panelben lehet a biztosítéka? Egyelőre nem igazán sikerült felderíteni, hogy melyik tartozhat hozzá. Van tippetek, hogy mi lehet a gond?
Köszönöm!
-
Yahoo
aktív tag
válasz bul07 #191346 üzenetére
Climatronic-om van, ha maxra állítom a ventit és minimumra a hőmérsékletet, akkor sem indul be sajna.
@bitpork
Direkt 12V-ra felpörög, ettől még lehet ez a gond? Rámértem multiméterrel a csatira, nincs jelen feszültség.
Ja és jut eszembe, kb. 3 éve már cserélve volt a venti, emlékeim szerint Valeora.[ Szerkesztve ]
-
Yahoo
aktív tag
válasz bul07 #191349 üzenetére
Nem a szellőző motorral van a gondom, hanem a hűtőradiátor mögött lévő elektromos hűtőventivel.
@bitpork
Igen, a külső hőmérséklet jeladót dobta még ki hibára szakadásként, ami a radiátorra van rögzítve. Viszont a hőmérsékletet jól mutatja az autó.
@bul07
Igen, a kisebbikkel. (A viszkós motorhűtő ventilátor megy szépen.)
[ Szerkesztve ]
-
Yahoo
aktív tag
válasz bitpork #191356 üzenetére
Sikerült a végére járnom a dolognak, hátha másnak jól jön, leírom.
VCDS-t rádugtam, a külső hőmérséklet jeladó hiba nem jött vissza, a climatronic self test sem dobott semmit. Lebontottam újra a kormány alatti burkolatot, és jobban szétnézve, jól elrejtve a relék alatt van két biztosíték. Egy 40A és egy 50A, a narancs színű 40A-s volt a ludas, azt kicserélve rögtön beindult a venti. Most már csak azt remélem, hogy nem valami kontakt / zárlat hiba miatt ment ki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Tőzsde és gazdaság
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...