- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5450 üzenetére
Meglehetősen pontosan mér a computer, többször is ellenőriztem már rátankolással. Tempomattal tartottam a 90-es tempót. Ha kedvezően alakul az olajfogyim jöhet a még hígabb 5w50, természetesen sport. Ettől lejjebb már nem mennék.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
K Norbi
addikt
Itt Air filter csere volt.
10.000KmLegközelebb 15K nál lesz.
Úgy látszik, autó és használat válogatja ezt a periódust.
Olyan volt mint az új!Nem tudja valaki, a kék tömítésnél, a szívott az az tiszta oldalán miért poros?
Ennyit átengedne a szűrő?
De ahol összezár, ott látszik hogy tiszta 2mm csík végig.
De hát elvileg jól zár.[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz K Norbi #5456 üzenetére
Ugyanilyen volt nekem 10e km után. Így most 20e után fogom cserélni, szeptemberben jön el az ideje. Gyárilag amúgy 60e van megadva levegőszűrő cserére.
Én nem emlékszem, hogy poros lett volna a kék tömítésem, bár én Hengs szűrőt szoktam belerakni és abban fehér ez a tömítés.
Ha jól emlékszem legutóbb megfogadtad, hogy 15e km után fogod cserélni a szűrőt
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #5457 üzenetére
11.500Ft a bárdiba a lista ára Mann levegőszűrőnek.
Kész rablás. Persze olcsóbban kaptam.
6000Ft Még ez is sok.Azt is megfogadtam hogy nem eszek Korona alatt Big Mac at.
És ettem.Majd akkor ha cseréled képeket csinálhatsz.
Lehet azért nem poros a szűrőnk, mert falsot szív körbe a tömítésnél.
Számokra figyelj, mikor csavarozod össze.1-11 ig van számozva.
Nem hiába[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Már gondolkozok egy ideje váltok a Mann ról.
Mahle ra.Az Opelnak is ott a finom porréteg belső falán a tiszta oldalnak.
Fos Mann
Ilyet kell ajánlani?[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #5460 üzenetére
Bárdi még működik? Azt hittem már nincs vásároljuk.
Unix, és Láng autó is olyasmi árakkal dolgozik.
Azért drágábbak, mert a sok 100 embert fizetni kell, kocsikat.
Telephelyeket üzemeltetni.Kauffertől nem szeretek semmilyen szűrőt venni.
Rongyosat küldenek.
Kutya rágta volna meg a dobozát olyan.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz K Norbi #5465 üzenetére
Nem kell, hogy hangos legyen, sőt, én kifejezetten élvezem, hogy ilyen finom és csendes az autó. Azért vettem ilyen szűrőt, mert ilyen kevés teljesítménynél minden pici plusz számít.
Amúgy a gyári szűrő is egy olajfilmes valami.
(#5466) Qru: Amúgy Jazz-nél kétféle ajánlat is van, a második linken vannak az alternatívák, köztük középtájon az ECT C2/C3 0W30.
[link1] és [link2]
Tényleg hülye ez az oldal. De szerencsére az L13A1 nem olyan finnyás, ha megfelelő a viszkozitás, és legalább API SL, akkor minden oké, más előírás nincs.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Oké, megvan, köszi.
Viszont nem tudom, hogy ezek az értékek és a köztük lévő különbség az sok vagy kevés.
Mint pl a 100 fokos viszkozitásnál mondjuk a 11,9 és a 12,1 közötti az semmi.Fulltech FE a gyári olaj, itt 7,4. Most LM van benne, itt 7,6.
A következőnek Motult néztem ki, ennek pedig 6.
A másik választás a Shell lenne. De ennél nincs TBN megadva.Itt nem tudom, hogy az 1,6-os eltérés az sok vagy kevés, elhanyagolható.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #5468 üzenetére
Azért alacsony a tbn szám mert így tud kevés szulfátos hamu lenni az olajban. Ha nem sok a rövid táv és időben cseréled akkor bevállalható simán a 6-os érték.
Amint használatba kerül az olaj ez az érték folyamatosan csökken, szóval egy 6-os tbn számút nem nagyon használnék tovább 1 évnél. Mondjuk egy 7,5-eset már 1,5 évig is simán benne hagynék.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #5470 üzenetére
Jó az LM én nem váltanék. Noha a 6-os TBN nem kiugróan gyenge érték de akkor is kicsit kevésnek érzem hosszútávra. Az a baj, hogy annyi változó van ebben az öregedésben, hogy így fotelből kb lehetetlen megjósolni mennyire fog gyorsan degradálódni az olaj. Érted ha "letröik" az olaj azzal nagyon nagy károkat okoznál a motornak.
Motul bevállalnám de max 15k km/1év időtartamra mint biztonsági játékos. Akkor még marad benne tartalék és nem kockáztatod, hogy "letörjön" az olaj ha nem mész vele sok rövidtávot.#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz polonic #5471 üzenetére
A full szintetikus olajokba kevesebb adalékot tudnak bekeverni, mert csak kiválnának belőle.
Shell gázos olaja, nagyon szintetikus, csak minimális adalék férhet bele.
Persze, ha az adalékhoz tesznek még emulgeáló adalékot....
Egyesek azon a véleményen vannak, hogy jó ásványi alapolaj + adalék a legoptimálisabb.
Mások a full szintetikusra esküsznek.
A gyártok többsége meg a hidrokrakkolt középutat választja."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
polonic
félisten
Köszi az infot.
Igen, tényleg nehéz ezt most kitalálni fotelből.
Azt nem akarom, hogy letörjön az olaj, semmiképpen.
A rövid távok előfordulnak nemtom, havi 2-3 alkalommal. Azok ilyen 7 km oda és vissza. Aztán néha mondjuk 13 km is.
De nem napi szinten van így használva az autó. Alapból hosszú távra van használatban.Egyébként az LM-mel teljesen meg vagyok elégedve. Csak szeretek új dolgokat kipróbálni.
Lehet a Motullal teszek egy próbát max 1 év használatig.
Egyébként a többi adat alapján a Shell volt szimpatikus. Azt akartam választani, viszont a TBN-t homály fedi. Most jöttem rá, hogy korábban elcsesztem ennek a Shellnek a linkelését. Már jó. -
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #5474 üzenetére
Ha jól látom szulfátos hamu tartalmat sem írnak itt, pedig abból lehetne nagyjából következtetni a tbn számra, mert hogy ugye arányos a két érték (magas tbn magas szulfátos hamu tartalom, alacsony tbn alcsony sulfátos hamu tartalom).
Én azt gondolom, hogy ha valamit nem közöl a gyártó az okkal történik... Főleg hogy egyik érték sem szerepel.#nincsbennetarcsi
-
sutszi
veterán
válasz polonic #5474 üzenetére
Egy lengyel fórumon 7,7-et írt valaki...de nem hiteles infó.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
Viszont rettenet frusztráló, hogy nincs gyártói adat sehol... külföldi oldalakon is csak ilyen mende-monda van...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
zeus_2k14
senior tag
Sziasztok
Van a tulajdonomban egy VW Jetta 1.9 pdtdi 2007, BXE motorkódú autó. Az autó a 13 év alatt végig ( 1 tulajos autó ) Shell helix ultra 5w-30 olajat kapott. Nos, olyan kérdésem lenne, hogy olaj csere előtt állok, hol tudnám be szerezni ezt az olajat? Illetve, ehhez milyen szűrő kellene?
Előző tulaj által küldött kép : [kép]
Ez az olaj kellene, mivel 13 évig ezt kapta , illetve csak Shell-nél volt tankolva , én is csak ott fogom.
Köszönöm
Gergő
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5481 üzenetére
Első körben jó lenne beazonosítani PR kódok alapján, hogy tuti DPF nélküli legyen. Ha valóban nincs benne részecskeszűrő, akkor VW505.01 előírást teljesítő 5W40 ajánlott bele. 5W30 az újabbaknál jött be, ahol volt DPF, amiatt már kellett a VW507.00, de a részecskeszűrős 1.9 PD-nek lekvár a vezérműtengelye, arra lehet figyelni pluszban. A korábbi Shell olaj tudja mindkét előírást, teljesen jó az is. Ja, és hajtókarcsapágyak cseréje házi feladat, ha már BXE
[ Szerkesztve ]
-
zeus_2k14
senior tag
válasz molnarpeter #5486 üzenetére
Dpf nélküli, 210.000 km, jövő hónapban lesz ki cserélve a csapagy, arra kaptam időpontot. Remélem addig minden okes lesz vele
-
zeus_2k14
senior tag
Előző hozzászólásomat javítom .
Nos, úgy néz ki, hogy találtam. Viszont, csak 4 litereset és 1 litereset. Valószínű, hogy veszek 4 litert + 1 litert hozzá. Íme , ezek azok : [link] [link]
Amit az előző tulaj küldött: [kép] . Nos, az én általam nézett olaj és az előző tulaj által küldött olaj teljesen megegyező igaz?Néztem még olaj , levegő, üzemanyag illetve pollenszűrőt is. Ezeket néztem, ezek jók lennének/lesznek?
Olajszűrő : [link]
Levegőszűrő : [link]
Üzemanyagszűrő : [link]
Pollenszűrő : [link]Ezeket néztem. Látom, hogy van pl : gyári olajszűrő stb.. Azokat érdemes megvenni, van jó a Man filter is? Íme, pl egy olajszűrő: [link] <--- Jelenleg nincs raktáron
Bocsi, hogy ennyit kérdezek
Köszönöm.
Gergő
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #5493 üzenetére
Ha pontos a webshop, VW minősítése sincs.
-
zeus_2k14
senior tag
Látom, hát nehéz lesz ilyen olajat találnom..
SZERK: Az nem lehetséges, hogy a flakon kinézete , design változott meg?
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz MasterMark #5496 üzenetére
Lubmaster azt írja a Shell Helix Ultra ECT 5w30 (korábban Ultra Extra) 4L, bár ez nem tudom mennyire hiteles.
-
MasterMark
titán
válasz grizlisandor #5498 üzenetére
A Shell választója is ezt ajánlja arra a kocsira, csak 0W30-ban.
Switch Tax
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #5499 üzenetére
Mindeközben a gyár pár évvel korábban ezekbe a motorokba 5W40-et rakott, mármint normál 15 ezer km-es periódusra (VW505.01), aztán jött be a longlife 5W30 és tsai (VW507.00). Ha rendesen 10-15 ezrenként le van dobva az olaj, akkor 505.01 vonalon néznék körül inkább, talán az jobban fekszik a PD motornak (befecskendező rendszer miatt van ugye pár plusz követelmény, a longlife már kompromisszumosabb szerintem, de meg kell nézni a datasheet-eket.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Revolut
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- EAFC 24
- E-book olvasók
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...