- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
-
Firstaye
tag
válasz MC Pite #5797 üzenetére
Engem mindenfélével lehet vádolni, de németfetisizmussal biztosan nem. Az autóipar legtúlértékeltebb nemzete szerintem, ha lehet ezt így mondani.
Én azért linkeltem ezt, mert a hasonló árkategóriájú olajak, sőt maga a mannol is szereti azt csinálni, hogy elmismásolja a tényt, hogy a gyártóművi specifikációkat szerintük, vagy az autógyártó szerint is teljesíti-e az olaj. Ebben mondjuk megfelelő partnerek az autógyártók is, hiszen egy RN 0XY0 specifikációról nagyon nehezen deríted ki, hogy azt az autógyártó is vizsgálta-e. Ezzel szemben a Mercedes végtelenül korrekt módon elérhetővé teszi ezeket az információkat, és az már, ha sokat nem is, de mond valamit az olajgyártóról, hogy hajlandó volt kifizetni ennek a költségét. -
bul07
nagyúr
Édesapám bevásárolt
Opel Meriva A 1.7 CDTI, (Y17DT)Unixba rásóztak egy MULLER FILTER márkájú olajszűrőt
[link]És elég drágán 2700Ft-ot fizetett öcsém kedvezményével
Én nem ismerem a márkát
Szerintetek milyen minőség, szerintem az alja lehetLe is basztam hogy miért nem szól, tavasszal én rendeltem neki hozzá HENGST szűrőt [link], szállításal együtt is majdnem annyiba került volna most is
Erre most egy évig ez a névtelen márkájú szűrő lesz benne (55Km az Unix visszavinni nem olcsó)
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
félisten
Ha nem sietős a dolog és esetleg valamikor mentek arra, inkább cseréljétek ki. Én mann filtert (HU820X ) vagy mahle (OX163/4D)-t tennék bele. Vagy vesztek máshonnan azt meg majd valamikor visszaviszitek. Ha nem megnyugtató a dolog, akkor ne tegyétek bele, én sem tennék bele olyan alkatrészt az autómba, amiben nincs bizadalmam.
Amúgy az 1,7DTI motor lesz, ha Y17DT a motor kód.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Oké akkor DTI
Ma lesz olajcsere elvileg, szerintem ez megy bele, nem az én kocsim nem én fizettem a javíttatását , még megkapom hogy mit okoskodok
Ha ez most bele megy kb 8-10e Km vagy egy évig benne lesz( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Jenne
senior tag
Szia!
Én nem tenném bele...azt a szűrőt.
Van még pár ilyen noname szűrő...pl.: Profit nevű olajszűrő, a Premium nevű szűrő...
Én az ilyenekre kényes vagyok, csak a prémium minőség!
Hengst (jelenleg is ez van autóban) vagy Mann Filter, vagy Mahle.
Én már a Filtront sem tenném bele, ami állítólag "megbízható" közép kategória árban és minőségben és csak alig olcsóbb mondjuk a prémium kategóriás Hengst-nél vagy Mann Filternél. Bár a Filtron a Mann Lengyelországi leányvállalata, de mégsem Mann néven adja a termékeit. (kicsit olyan ez vagy hasonló felállás mint a Barum az autógumiban. A Barum a Continental leány vállalata az igaz, de csak a másod vagy harmad vonalbeli fejlesztéseket kapja meg az anya cégtől és így abból tud csak dolgozni)
Inkább könyveljétek el azt a pénzt veszteségként (tanulópénz is lehetne) és vegyetek egy márkás prémium szűrőt. Ilyeneken nem szabad spórolni, mert hamar visszaüthet.
Közben szerelőmet megkérdeztem, először azt hitte viccelek....másodszorra is, de aztán végül azt mondta, hogy ez szerinte valami utángyártott "csoda" lehet, de Ő még sosem hallotta a nevét, megkérdezte a társait is (hallottam a telefonban), de eddig még nem is találkozott/találkoztak ilyen szűrővel, pedig Ők is az Unix-al állnak kapcsolatban. Többek között.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
félisten
Nálunk a cégnél annó rengeteg alco szűrőt használtak. Nem volt gond az autókkal. Viszont az egyik ilyen motoros corsa-nál előfordult, hogy a szűrt és a szűretlen teret elválasztó műanyag perem el volt konkrétan olvadva/deformálódva. Szóval ott az olaj egy része (vagy az egész mennyiség) szűretlenül keringett a rendszerben. Persze ez nem jelenti azt, hogy az alco szűrő maga ilyen gyenge minőség (hiszen akkor ez a többinél is előjött volna). Lehetett gyártási hiba is. A kettő közül bármelyik, vagy mindkettő. Viszont a múltkor épp írtam róla, hogy kibontottuk a márkaszervizben a gyári dobozt és alco szűrő volt benne. Szóval a fene tudja.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
purflux olajszűrőről mi a véleményetek
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Hachiko95
aktív tag
H astrába (Z18XER) most az van, kialakításra még igényesebb volt a Muller, mint a Mann. Pl. a tömítő gyűrő a belső felén. Ráadásul ezek a betétes szűről hajlamosak kicsit megcsavarodni, összenyomódni és a Mann-ban sincs belül tartó váz. Úgy vettük ki a Mann-t, hogy pár lamella ferde volt. Talán a Filtron-ba van belül váz, itt látszik is [link] . Nyílván ez egyébként motorfüggő, hogy ahhoz milyenek a szűrők.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Dluinet #5814 üzenetére
Nekem az van most fent Honda-féle kékben (15400-RBA-F01). Tetszik, hogy a szűrőpapír cikkcakkos, így nagyobb a felülete, és hogy a belső fémrács furatai nagyobbak, mint az ezelőtt használt Mann-nál. [link]
Viszont a "sima" Purflux szűrőkkel kapcsolatban olvastam már 1-2 esetről, hogy szétesett, míg a Hondának gyártott daraboknál egy ilyennel sem találkoztam - valószínűleg a japánok komolyabb minőségbiztosítást követelnek meg.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Dluinet #5818 üzenetére
Ezt honnan tudod?
A gm dobozban lévő mahle filter és a mahle dobozban lévő mahle filter között minőségbeli különbség lenne? Vagy ugyanez például mann filterben. Azért az érdekes lenne. A gm dobozból ugyanazt a cm 30 125/2/4 stb szűrőt veszem ki, mint a mann filteres dobozból. Annyi, hogy előbbin rajt van a gm szám is.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A gyári alkatrészek nem véletlenül rohadt drágák.
Nem az extraprofit a négyzeten miatt kerül sokba, hanem eszméletlenül szőrözős minőségellenőrzés miatt. Hibás alkatrész miatt egy autógyár nagy presztízsveszteséget szenvedne, ezért a beszállítóknak, nagyon magas minőséget ír elő. Nem megfelelőnek ítélt darab miatt, az egész raklapot visszaküldik, és még vastagon megkötbérezik.
Egy beszállító minőség ellenőrei, előre kiválogatják, hogy mi megy a megrendelőnek, mi a boltokba és mi lesz selejt.
Viszont a beszállító vezetősége, megköveteli a napi jó darabszámot és a sok selejt miatt a minőségellenőröket veszik elő, hogy mért selejteznek annyit.
Így a minőségellenőrök a legjobbakat a gyárnak küldi, és csak a vállalhatatlanul szarokat selejtezi, a többi megy a boltokba.
Ez nem csak a szűrőknél van, hanem szinte minden termékkel.
Majd gondolj erre, amikor nagy kiszerelésű mosóporokat akcióznak vagy valamihez sokkal olcsóbban jutsz hozzá."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
félisten
válasz Dluinet #5824 üzenetére
Egy olajszűrőnél hogy ellenőriz minőséget? Tényleg nem szőrözésből kérdezem, de ezt gondold át picit. A gyártósor (gyanítom teljesen automata, emberi kéz érintése nélkül) ontja magából a szűrőket. Ugyanaz a műanyag/fém ház stb, ugyanaz a szűrőbetétanyag stb. A végterméket max kívülről átnézi valaki, bele nem lát.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ha ilyen egyszerű lenne. Szinte minden fillérekbe kerülne és gépesítve lenne.
Egy gép csak akkor dolgozik rendesen, ha folyamatosan ellenőrizve és beállítva van.
A gyártósor folyamatosan kopik, folyamatosan más-más alkatrészek mennek tönkre vagy állítódnak el rajta. Stb..."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
félisten
válasz Dluinet #5826 üzenetére
Ezt értem. Nem a gyártósor karbantartása a lényeg, hanem a szűrő gyártási folyamata.
Szerintem kevered azzal az alkatrésszel, amit konkrétan erre a célra gyártanak. Például a gyári akksim 15 év után került ki az autómból. Gondolom előírnak olyan technológiát, ami költséges, viszont nagyon tartós. Ezt a cég másnak nem gyárthatja, le van védve. Ez a cég ettől még másmilyen akkut gyárthat másoknak, viszont annak más a neve is. Ha gondolod lefotózom azt a mann filter levegőszűrőt. Rajt van a mann filter szám, mellette pedig a gm szám is. A bárdinál amit veszek ugyanezt a mann filter szűrőt, az tök ugyanez minden, csak a gm szám nincs rajta és persze nem fehér dobozban van. A mahle olajszűrő ugyanez a történet.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Ott kezdődik, hogy a szűrők gyártóinak is vannak beszállítói akik alapanyagokat szállítanak. Már ott nem konstans a minőség. Gyengébb alapanyagból meg nyilván gyengébb lesz a végeredmény is.
A gyári termékek szigorúbb minőségi ellenőrzésen esnek át eleve, a meghatározott tűréshatárok, tartósság, alapanyag minőségek is egyedien meghatározottak sok esetben.#nincsbennetarcsi
-
SirRasor
őstag
Üdv mindenkinek.
Nagyon érdekes kérdéssel jövök, mert csak a sötétben tapogatózom és kb. ilyen választ kaphatok is, DE aki jártas a témában, talán meg tud nyugtatniSzüleim autóját vittem 2 éves szervizre, hivatalos márkakereskedésbe. Olajcsere is kellett és megkérdezte az emberke, hogy a gyárit rakja bele, ami évente 25000km-re van hitelesítve, vagy jó egy olcsóbb is, amit csak évente 15000-re ajánlanak. Évente ~5000 km-t ha megyünk, úgyhogy kértem azt.
Nem tudom milyen. Állítása szerint ugyanúgy minőségi olaj stb.
Lehet ebből baj? Hogyhogy az egyik olaj többet bír, mint a másik? Olyanról hallottam, hogy a nagyon jó minőség az az élettartam rovására mehet, szóval akár még jobb is lehet ez a kocsinak?Make Love not war!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SirRasor #5829 üzenetére
Akkor nem longlife olajat tett bele a longlife helyett. Az olaj álltában is öregszik, nem csak a használattól (sőt a sok rövid táv még jobban öregíti az olajat mint hosszabb távok). Ha ragaszkodsz a 2 éves olajcseréhez akkor ragaszkodj a longlife olajhoz is. Kivéve ha nem akarod megtartani hosszútávon a kocsit, mert akkor mindegy.
#nincsbennetarcsi
-
SirRasor
őstag
Nem évente kell olajat cserélni, vagy 10k-nként?
Az első évben csak azért nem cserélték ki, mert 10000-nél kellett volna és csak 6500 km volt benne. Most 2 év után van benne ~10000Amúgy ez tuti biztos? Mármint amit 15000km-re terveznek, az 1 év után biztosan kuka?
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SirRasor #5831 üzenetére
De ha évente vagy 10k km-nél akkor hiába van benne csak 6500 az 1 év akkor is eltelt...
Autó és felhasználás függő. Az újabb autókban 2 év vagy 30k km a csereperiódus általában. Mondjuk nem tudom hogy Ladád van vagy Ferrarid szóval nehéz kitalálni. De a manual-ban benne van illetve a szervizfüzetben is, hogy mennyi a csere periódus.Nem, felhasználés függő. A sok rövidtáv gyorsan öregíti az olajat ha hosszútávokat mész akkor akár 1,5 évet is kibírhat. Ez sok tényezős dolog ezért van ez az 1 éves ökölszabály. De van olajos topik, ott részleteiben jobban ki tudják bontani a srácok. [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
SirRasor
őstag
Igen, az olajos topicban vagyunk
Viszont 1 valamit még nem értek. Ha többet számít az olajnál az életkor, akkor miért km-ben adják meg? Vagy ez csak kampányduma, hogy 15k vagy 25k-t *bír* az olaj?
A szervizkönyvvel nem vagyunk előrébb, mert aszerint 2 év vagy 10000km, de nyilván az a gyári olajra vonatkozik.Szóval akkor ha nem akarok bajt, akkor 1 év múlva mindenképpen kicseréltetem és utána mindenképpen gyárit kérek bele, mert azzal biztonsággal tartható a 2 év.
Köszi
Make Love not war!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SirRasor #5833 üzenetére
Ááá, az autós is meg volt nyitva másik tabon, el vagyok tévedve.
Az olajban vannak öregedés gátló anyagok (az adatlapján ezt a TBN szám jelöli), a longlife-ban több ilyen adalék van a nem longlifeban kevesebb. Nyilván ez az árukra is erősen kihat.
Igen a nem longlife-ot érdemes 1 év után cserélni (ha kicsit túlcsúszol vele az még nem gáz).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
félisten
válasz SirRasor #5833 üzenetére
Muszáj megadni időtartamot és kilómétert is. Hiszen van aki évente autózik 5000km-t, más pedig havonta 10 ezer km-t. Amelyik előbb lejár a manualban megadottak közül, akkor kell cserélni az olajat. Milyen olajat kapott a motor? A számlán nincs rajt? Nálunk a márkaszervizben a számlán és a garjegyen mindig rajt van tételesen, hogy milyen alkatrészt írtak ki a kocsira.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz SirRasor #5831 üzenetére
Egyébként ha ilyen keveset fut az autó, arra nincs szigorúbb periódus megadva?
Nálam is csak 6-7000 km megy bele évente, jórészt városi rövidtávok vannak, és erre a Honda az alap periódus megfelezését írja elő.Viszont 1 valamit még nem értek. Ha többet számít az olajnál az életkor, akkor miért km-ben adják meg?
Mert egyszerre van fizikai és kémiai degradáció is, felhasználásfüggő, melyik kerül túlsúlyba. Nálam pl. a sok rövidtávozással a kémiai lesz nagyobb a belekerülő benzin miatt, míg apumnál, aki napi ingázásra használja az autóját (évi ~25k km) és indítástól leállításig 40-50 km-t is megtesz, inkább a fizikai lesz jelentősebb.[ Szerkesztve ]
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Hello. 2003as Golf 4 1.9pdtdibe milyen olaj ajanlott? Mi a specifikacioja? Illetve mennyi megy bele?
-
Archer
őstag
Sziasztok!
Adott egy öreg Land Rover platós terepjáró, munkásautó. Sajnos a munka jellege miatt sok rövidtávval, hidegindítással. Ezt kicsit ellensúlyozandóként szereltem be egy Webasto kályhát a téli indításokra. A motor kb. 30 éves fejlesztés, manuális adagolós, turbós, közvetlen befecskendezésű szóval kb. bármilyen olaj jó lenne bele amit a boltokban adnak. Viszont tavaly előtt télen szétborítottuk a motort és elég komolyan fel lett újítva, ami nem volt olcsó ezért próbálok rá vigyázni amennyire lehet. A felújítás óta áttértem a félévenkénti olajcserére (amúgy a km futás bőven nem indokolná hanem a sok rövidtáv) és a Fuchs molibdénes 10W40-es olaját használtam eddig. Viszont úgy nézem, már nem lehet sehol kapni, a Liqui Molly ilyen olajáért meg sokallom az árát szóval kellene valami alternatíva -tudom a Mannolnak is van de azt inkább hagynám-. Érdemes egyáltalán fél évre valami drágább olajat bele önteni vagy tök mindegy? Van esetleg valami ajánlott direkt turbódízelhez való olaj ami a sok hidegindítást jobban tolerálja?
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Zizmand
aktív tag
válasz BUZZLGHTYR #5840 üzenetére
Szia
Castrol, Fuchs, Motul jó márkák. 505.01-es 5w40 kell bele, 3,8 liter.Castrol Edge Turbo Diesel 5w-40 4L: [link]
[ Szerkesztve ]
-
erik365
aktív tag
Sziasztok!
Tervezek vásárolni egy VIII-as Civic-et 1.8 benzinnel.
Utána néztem a bele való olajnak, de ahogy láttam elég nagy a zűrzavar.
Gyárilag ahogy láttam A1/B1 kellett bele ami megszűnt, elvileg ehhez közeli az A5/B5. (a könyve elvileg engedi az A3/B3-at is).
Az már eldőlt, hogy 0w-30 fog belekerülni, egyetlen kérdésem lenne.
A HTHS értéke 2,9-3,0körül legyen vagy 3,5 körül?
Köszönöm.1.4 T-jet M32
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...