- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
moddingR
aktív tag
Köszönöm a válaszokat mindenkitől.
Az alábbi olajról esetleg van valami tapasztalat: Repsol ELITE 50501 TDI 5W-40
Ez is jó árban van(5L 8600ft). A Fuchs most nem rendelhető, ahol néztem. -
-
moddingR
aktív tag
válasz szimi57 #5602 üzenetére
E szerint nem tudja az 505.01-et, vagy az nem mérvadó
-
nagyúr
válasz moddingR #5603 üzenetére
C3 és a 505.01 között az a különbség, hogy a C3-nál a TBN 6-nál nagyobb legyen, 505.01-nél a TBN 7-8 között kell lennie. Plusz 505.1 előírja az 5W-X viszkozítást.
Tehát ha a C3-as olajnak a TBN 7 és 8 között van, és 5W-vel kezdődik, akkor teljes mértékben megfelel az 505.01-es szabványnak.
De olyan ősrégi szabvány az 505.01-es, hogy nyugodtan használhatsz bármilyen C3-as olajat, sokkal szigorúbb előírásokat teljesít, mint 505.01-es.
-C3 nagyobb katalizátor védelmet ír elő, mint az 505.01-es.
-HTSH megegyezik.
-Párolgási veszteség megegyezik.
-C3-nál még van további megkötések, ami az 505.01-esnél nincs.
-505.01 még az 5W hideg oldalt írja elő, ami C3-nál nincs előírva. De ezt könnyen tudod ellenőrizni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
troll81
addikt
Sziasztok ford smax 2.5t 167 000km futott autoba 5w30 liqui moly megy ment....
Több ismerősöm javasolt 5w 40 et....
Olajfogyasztas-t nem vettem észre
Max10 k amit megy egy olaj benne. Jelenleg 8000 kmkörül lesz cserélve.
Van e értelme vagy barmi jó származhat e a váltásbol? -
molnarpeter
nagyúr
válasz troll81 #5606 üzenetére
Esetleg 0W30 felé térnék el, de a Volvo is szeret precízen illeszteni és 30-as olajat használni (az új "kínai" 4 hengeresek már 0W20-at kérnek). Focus ST fórumokat olvasva is jellemzően maradnak a gyári előírásnál. Onnantól kezdve, hogy időben cseréled és nem rúgod ki a lelkét indítás után 2 másodperc után, ami bajod nem lesz az előírt olajjal szvsz
-
troll81
addikt
válasz molnarpeter #5608 üzenetére
Persze ez nem arra van családi autó... Hidegen nem rúgjuk melegen nem állítom le azonnal rá várok 8-10ezer amit megy benne az olaj.. Liqui moly 5w30 ford olaj ment mindkét fordba man filterekkel... Igyekszek nem meg ölni a kis autot.
-
Dißnäëß
veterán
válasz troll81 #5609 üzenetére
Sziasztok. Szintén zenész.. a lényeg, hogy "Ford empfiehlt Aral" - csak üzemanyagra értik vajon, vagy ajánlott bele Aral olaj is ? (Értsd: származik bármi előnyöm Aral olajból a Ford gyárihoz képest, vagy mondjuk egy Liqui-ből, Valvoline-ból, egyébből, a gyárihoz képest ?)
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Asbee
veterán
2006-os 1,4 benzin corollába milyen olajat raknátok? 5w-30 az oké, de ezen felül semmi érdemlegeset, kritériumot nem találok. Családban lett egy ilyen gép, gondoltam rendelek ebbe is motult, de a 3-4 féle 5w-30 közül melyik lenne a jó.... Egy ismerősöm mobil 1 esp-t rak bele évek óta, maximum rendelek azt.
8100 X-clean EFE 5W-30 talán[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Megnéztem a Mozul olajválasztót (nekem ugyan nem zsánerem) és meglepődvevtapasztaltam higy 150k futásteljesítmény alatti v feletti kérdéssel nyit. Magam részéről itt zárnám be ahol van
Mindenesetre vagy az A5/B5ös Eco Energyt, vagy ha valamiért nem szereted a kevésbé viszközust, akkor a SP-RC, GF6-os Eco Liteot.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
A mostani olajok többsége bőven-bőven túlteljesíti a gyártói elvárásokat. FE-ről most váltok EFE-re ami ugye az FE továbbfejlesztett verziója. Ez jó választás neked is, az a motor még 12-es meleg oldali viszkozitáshoz lett tervezve. Ha maximalista vagy mehet az Eco-Lite is de igazából ezen az ár és minőségszinten nem tudsz mellényúlni és tényleg kb csak a szimpátia/márkahűség dönt.
A másik autóba Castrol megy évek óta azzal sincs gond.#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
90%városra (de amúgy is általános használatra) Eco Energyt tenném, ezt speciel úgy néz ki kapni.
Enyémbe (meg végülis pároméba is) ugyanilyen (alacsony-közepes HTHS) kell, én az Eneos HyperMulti-t használom. A5/B5 alacsony*, az RN700 közepest kér, a kettő metszéspontjában vannak ezek az olajok. Évek óta Eneosozok és több ismerős/szerelő is, nem látom elsőre hol van a kétszeres árkülönbség... (jó, pl marketingbe; de a terméknél passz).
Hogy 12, vagy több, vagy kevesebbre tervezték a motort passz, párom öreg 1.4 8V motorjának is ajánlott és jó, ehhez képest ez a motor rocket science. Legtöbb ismerősömnek ahol megengedett ilyen olajat ajánlok és a már 15éves vasaknál nem látszik negatívum az elmúlt évek alatt (nálam pl 5 év 120e Km) - viszont hidegben és indítás után csendesebbek, hidrotőkék is hamarabb/azonnal csendesek mint A3/B4-el.*: 2010ig <2,9, 2012től már ez is >=2,9, 2016tól 2,9 és 3,5 közötti, azaz inkább a turbós motorok irányába mozdultak el.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Asbee
veterán
Köszi a segítséget. Először szerintem kap xclean efe-t , meglátjuk csipeget-e stb, hogy szereti a sok várost. Bátyámnak szereztem, magyar, első tulajos, valós 120k km, 3 ajtós futkozós városi kocsi lesz. Itt is arra használták. Kötelezőket megcsináltatom aztán viszi Pestre. Olaj úgyis évente csere lesz. Szerintem 5 ezer sem fog az alatt belemenni.
-
BlacKSouL
addikt
Csipegetés, eszegetés, vastagság témában egy megjegyzés. 0w20, 0w30, 0w40 olajok voltak eddig az autóban. A 0w30-ból 14000 km alatt egy max-min mennyiséget evett a pálcán mérve. A 0w40-ből 6000 km alatt annyit evett, hogy aláment a pálca aljának, és kigyulladt az olajszint jelző lámpa. Utóbbit 110000 km-es korában. Visszatérve a 0w20-ra azóta sokadik éve nem megy le a pálcán a maxig töltött szint a fél alá 11-12000 alatt. 172000-nél sem.
A könyv szerint 0w20-15w40 között bármi mehet bele. Civic 1.8 r18aMásik történet, kolléga benzin 1.4 corollája amíg 5w30-at kapott, fasza volt. Adtak neki 5w40-et, mert már sok km van benne, akkor elkezdte enni az olajat. Szerelő javaslatára az olajfogyás megállítására beletették a 10w40-et, azóta zabálta az olajat.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Dißnäëß
veterán
válasz BlacKSouL #5619 üzenetére
Ha már Civic: jó az 1.8 ? Asszonynak 2013-as 1.3-asa van, borzasztó vérszegény A Honda egyik legagyonfojtottabb motora szvsz, gondolkodunk váltáson (köbcentiben).
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
MC Pite
veterán
válasz Dluinet #5620 üzenetére
Első autóm (1.8 16V Picasso) is a 10W40eket csipegette, 10k alatt belement még egy öt literes kanna.
Egyre normálisabb olajakat próbáltam, végül a szintetikus 5 és 0W40ből egy liter sem fogyott. Szal értem én a kopás elméletet, de nem cseréltem semmit, és nem egy, nem két autónál tapasztaltunk hasonlót.
Nyilván kokszosodás miatt is ehetett a sűrűbb, egyszerűbb olajakból, plusz a tömítéseken/szimeringeken kifelé is kicsivel több ment motorból kifelé (hamarabb volt magas nyomás a gyosabb áramls helyett).
Haverom AFN TDI-jébe már 15W40től durvábbat keresett a fokozódr olajfogyira, felgyújtás előtt áttért normális C3as 5W30ra, nyilván sokkal hamarább halkult a motor és nem.kért el két kannát évente hanem 2 liter körül megállt 15-20k alatt.Kopásról nincs mit beszélnünk 100-200nál a mai (2000+) autókba, ha juzer alacsony fordukaton basztatta akkor oválosodás van, de ennyi. A legtöbb motor ha valamiért meg lett bontva 250-350körül, max alapméretes gyűrűt kapott, mert nem volt még gyakorlatilag kopás (kivéve Ford 1.6 benzin, de az eldobós motor).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #5623 üzenetére
A Ti-VCT-re gondolsz? Abba haver is belenyúlt... Az egy ritka fos motor.
BlacKSouL: Nekünk a Jazz-be 5W30 megy új kora óta, először Shell aztán most már sok-sok éve Castrol EDGE vagy Magnatec (ami éppen van a polcon). Nem eszi és nem hangos vele. Egyszer ment bele Fuchs 5W40, azzal hidegen sokkal hangosabb volt, nem is megy bele többet olyan (nem a márkával, a 40-el van a bajom).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #5619 üzenetére
Vastagabb olajjal a lehúzó gyűrűk nem nagyon birnak. Ehhez nem kell hogy beégve legyenek. A hengerbe kerül az olaj. A modernebb autóknál erre nagyobb az esély, mivel a surlódás csökkentése érdekében a gyűrűk kisebb nyomást fejtenek ki a hengerpalástra. Viszont, ha az olajfogyasztást a szelepszár szimmering tömitetlensége okozza egy minőségi sűrűbb olaj használata eredményes lehet. Erre is vannak példák.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
8
senior tag
Szerintetek honda n22a1 2.2 dízelbe jó a bosch olajszűrő, vagy csak gyári?
Az összes fórumon és az összes hozzáértő honda szerelő mindenhol csak gyári honda olajszűrőt ajánlanak, semmi mást.
A gyári dobozban most hirtelen nem is tudom milyen gyártmány van (de nem bosch).
A gyári műanyag foglalatos, a bosch-on nincs műanyag keret.Laikusként azt gondolnám, hogy a bosch azért csak nem csinál sz*rt, amiből akár gondjuk is lehetne.
bosch:
gyári:
[ Szerkesztve ]
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #5628 üzenetére
Amúgy a benzinesekhez való szűrőknél van némi különbség. Amellett, hogy a gyáriban cikkcakkos a szűrőpapír (Purflux gyártmány), még a furatok is nagyobbak, mint a Mann-ban. Plusz a tömítőgyűrű a gyárin kerekded, míg a Mannon (meg az összes létező utángyártotton) szögletes. Igazából nem tudom, mennyi ezeknek a jelentősége, csak feltűnt.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Nagyobb felület később tömődik el pl, szóval szerintem lehet virág minta is (a'la Kinergy Eco gumik), csak a felület miatt kell annyi origami Viszont ha ugyanaz a szűrő anyag, azonos gyártástechnológia, stb, akkor (megint szvsz) hót' mindegy, mikor 10 ezernél le van dobva, mégiscsak 20-30-ra van kitalálva a legtöbb. Ígéretes a videó, köszi a linket ez a baj valahol, hogy kicsiben elég drága hobbi összehasonlítást csinálni, a "nagyok" esetén pedig természetesen üzleti titok.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #5630 üzenetére
Én meg a rengeteg városi rövidtáv miatt félévente cserélem, úgyhogy...
-
erik365
aktív tag
Én Peugeot 206-oshoz eddig mindig Hengst, és Mahle szűrőket használtam.
Most az olajcseréhez kíváncsiságból Purflux szűrőket rendeltem, elvileg ő a gyári beszállító is. Ahhoz képest a légszűrő 4mm-rel nagyobb, nem fér be a légszűrő házba, az olajszűrő kidolgozása is rosszabb mint a Hengst, van Mahle szűrőnek.1.4 T-jet M32
-
MC Pite
veterán
válasz erik365 #5634 üzenetére
Azt hittem a hosszúkás; ott van két magasság kis különbséggel (bár ott is volt hogy a hosszban volt 2-3mm difi, de beküzdöttem). Ilyennél (ha eltérnek a méretek) káromkodok, kimegyek és rámérek.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
félisten
Sziasztok!
Van egy igen jó állapotú Corsa C-m 1.7DTI (Y17DT) motorral. Eddig Castrol Magnatec-et kapott, amivel igaziból nem is volt semmi probléma. Próbaképpen gondoltam lépek még feljebb és kipróbálnám az edge olajat. Ebből van a Castrol EDGE 5W-40 és a Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Mindkét olajnak teljesen egyformák a speckói. Ebből a kettőből mindegy melyiket teszem bele? Az adatlapjaik alapján nem is különböznek. Én a simát néztem ki (nem a turbo dieselt), de nem tudom miért.
És még valami feltűnt. A titanium fst és a fluid titanium az két különböző megoldás, vagy csak játék a szavakkal?
Köszönöm szépen!
[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
Ugyanaz a két olaj, a fluid titanium az újabb marketingelnevezésű. Mindegy melyiket veszed. A réginél figyelj oda nehogy valami sokéves beragadt készletből legyen. Lehet hogy az újabban még jobban kicentizték ezred grammra az adalékokat, nehogy többet tegyenek valamiből a kelleténél.
Egyébként szvsz ha rendesen cseréled (és nem 30ezrenként) akkor jó neki az eddigi magnatec, de ha ettől jobban fogsz aludni és mindenképp váltani akarsz mert sok felesleges pénzed van akkor szerintem egy 0w olajjal jobbat tennél neki - ha a gépkönyv megengedi.
[ Szerkesztve ]
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
BlacKSouL
addikt
A Honda markaszervizek normaeloirasa 12 perc. Így tudják kiszamlazni amit ki kell. Gondolom a levegoszurore is van minimum 20 perc kiszamlazando nettó profit. Pedig az is 1 perc.
Ugyanakkor pl D opelcorsaban cseréltünk már ketten 30 percig pollenszurot fejjel lefelé, mert az Opel tervezői tesznek is róla, hogy a kiszamlazando 30 perc neked is 30 perc legyen.
Opel vivaroban addig jutottunk, hogy ujjal meg tudtuk érinteni és beljebb nyomni a szuro puha keret nélküli oldalát, de szetszaggatas nélkül fizikai lehetetlenség a régit kiszedni fogó nélkül.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #5641 üzenetére
El tudom képzelni a szituációt:
- Uram, meghoztuk a kolcsonzoi hondát.
- Remek. Most mutassa meg hogy kell kicserelni a pollenszurot.
- Maris uram. Kesztyutarto ket oldalát benyomom, leengedem, a műanyag tálcát kihuzom, kiemelem a régi szűrőt, beteszem az újat, visszatolom a tálcát, visszateszem a kesztyutartot. Kész.
- Remek. Ez mennyi időbe telt?
- 30 másodperc uram.
- Hahaha. Balfasz japánok. És mennyi a szervizido?
- 12 perc.
- Balfaszok... Na, akkor tervezzünk rendesen európai módon tisztességes autót. Mondják meg nekem hol a legszukebb az autó.
- Természetesen uram, aaa kormanyrud, a pedálok, a ventilátor, a kozepkonzol, a radio és vezetekei , a klimavezerlo, a beltéri burkolat és a tuzfal közötti terület.
- Kitűnő. Akkor oda tesszük be a pollenszurot. Mi nem csinálunk ilyen balfaszsagot mint a japcsik... 30 másodperc egy pollenszuro...sose fogom megérteni ezt a hülye azsiai tervezési kultúrát.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #5642 üzenetére
Mondjuk valószínűleg azért írnak 25 percet, mert igazából nem is Hondához való, hanem Daihatsuhoz, Fiathoz (Sedici), Suzukihoz (SX4), Subaruhoz (BRZ) és Toyotához (GT-86) - ezekben lehet, hogy tényleg több idő cserélni.
Valamiért mindenhol csak sima papírszűrőt írnak a Jazz-hez, még egy egyszerűbb aktívszeneset sem dob ki a kereső, de véletlenül ebbe is pontosan akkora szűrő való, mint a felsoroltakba, úgyhogy...[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
ez pm2.5? majd riportolj mennyire csökken a levegőmennyiség, ismerős is beszerzett egy ilyet de nem fúj vele eleget a ventillátor
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #5647 üzenetére
Hát ezt most sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom.
-
8
senior tag
válasz MasterMark #5647 üzenetére
Mármint nem tudom pontosan ezt a típust tette-e az autóba, az piztos hogy pm 2.5 volt, és most nics elég levegő, maxon megy a ventillátor akkor kb annyit fúj mint előtte középállásban. A régivel megy rendesen, nem a szellőzőrendszerrel van probléma.
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- További aktív témák...