- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
8
senior tag
Köszönöm.
Azon gondolkom még, hogy az adalékok minőségében és az alapolajban milyen különbség lehet, mert a mobil super nem a kínálat csúcsa márkán belül (az a mobil 1), de a castrol edge igen.És ha kigészítjük a listát a szintén új Mobil 1 ESP LV 0W-30 olajjal? A három közül melyik lehet a legjobb egy modern japán dízelnek DPF nélkül, A5/B5 követelménynél?
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
8
senior tag
ECT-ből nincs A5/B5, a ravenolból meg beszerezhetetlen az A5/B5 0w-30 (SSV, WIV), úgyhogy nem zavarnak be a választásba
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
8
senior tag
válasz polonic #4454 üzenetére
N22A1 2004-ből
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
polonic
félisten
A 100 celsius fokos viszkozitási érkéknél a 12,2 helyett 11,9 mekkora eltérésnek mondható?
-
polonic
félisten
válasz Dluinet #4457 üzenetére
Ez két RN0720-as olaj.
Az ELF-nek, amivel új kóra óta használva volt, annak volt 12,2. A Motulnak 11,9Nekem a Shell szimpatikus most. Bár ennek meg a HTHS értéke nincs megadva. De mivel C4-es, ezért 3,5-nek meg kell lennie.
Egyébként HTHS szempontból a Motul a legjobb a 3,6-tal.Most ez a LM van benne.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz polonic #4458 üzenetére
+-0,2 eltérés simán lehet a gyártási szórás, azok az adatok csak a laborban leadott mintára érvényesek.
A motul méri a HTHS, a többi azért ad meg simán csak 3,5-öt, mert annyit minimum tud az olaj, még a gyártási minőség ingadozás ellenére is.
Ez csak egy tulajdonság a sok közül. De minden értéknek jelentősége van.
Ha jót akarsz, akkor a gyári szigorú előírás szerinti intervallumba cseréled az olajat, akár egy olcsóbb fajtát választva.
A légszűrőt is érdemes időben cserélni, mert az azon átjutó részecskék is koptatják a motort.
Ha autópályázol, vagy csak nagyon hosszú utakra használod az autót, akkor érdemes gyári intervallum és drágább olaj használata felé menni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Hebron71
újonc
Minimális, nem számottevő az eltérés.
A japán dízeltörténethez javaslom még a Motul 8100 Eco-Clean 0w30-at, szintén remek mutatókkal... 10.000 km és az alatti olajcsereperiódus alatt a viszkozítási paraméterek sz.tem fontosabbak, minthogy fullszint. ill. hidrokrakk-e az olaj. De ez az én véleményem. Tuti a Mobil Super 3000 Formula F 0w30-at, vagy a Castrol Magnatec Stop-Start 0w30 D-t választanám, vagy a Motult...
Más. Korábban "beszéltünk" a Castrol Edge Professional H 0w20 kapcsán a TBN ill. HTHS-ről. Megszereztem. Íme:HTHS (150°C): 2,60 cP
TBN: 7,42 mgKOH/gÉn amúgy azért bírom a Motult, mert nincs titkolózás, minden információt korrektül megmutat. ..
-
polonic
félisten
válasz Dluinet #4459 üzenetére
A gyári periódus 30 ezer km. Ez meg van felezve, 15 ezrenként cserélek.
Nem hallgatok a Renaultra. A korábbi 1,5 dci-nél az elnyújtott csereperiódus is ok volt a hajtókar csapágy halálára.
A levegőszűrő is minden olajcserénél cserélve van. A gyári 60 ezer volt...Egyébként hosszabb távokra van használva az autó. Város ritka. Ha meg igen, akkor igyekszem úgy menni, hogy bemelegedjen a motor rendesen.
Bár amíg cégesként volt használva az autó, addig nem kímélték ennyire. Mondjuk 30 ezerig nem húzták el azért a cserét. A levegőszűrőnél viszont tartották a gyárit.
Városoztak is vele. -
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Valvoline 5w40 all climate, motorolaj mennyire ajanlott egy m47 motorkodu 20d be?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BUZZLGHTYR #4465 üzenetére
Mehet bele, tudja a neked kellő BMW szabványt (LL04).
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
Egy kis összevetés: Castrol EDGE 0W30 C3 vs. Motul VW 504.507 C3
Viszkozitási indexben van viszonylag nagyobb eltérés, a többi adat hasonló.
Kár hogy Castrolnak nincs 150 fokos adata
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok! Audi A6(4F2, C6) 2.0 TDI DIESEL 140 LE, 2007, BRE motorkód. Milyen motorolaj ajánlott? Köszi!
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Csaby25
senior tag
válasz Motion_Blur #4470 üzenetére
Köszi! Liqui Moly-ról és Shell-ről mit tudni?
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
BK87
senior tag
Sziasztok. Van egy 2009-es Seat Altea XL 1.8 TSI autóm, ami eddig 118000 km-t futott. Ebbe a 1.8 TSI motorba milyen olajat ajanlanátok (tudom, ez a motor híres a nagy olajfogyasztásáról)? Eddig ELF Evolution Full-Tech LLX 5W-30-as volt bele töltve, de most vettem egy Shell Helix Ultra 5w-30-as olajat, ezt jobban ajánlották. Melyiket ajánljátok az 1.8-as TSI motorba? Van ezeken kívül, ami ajánlottabb? Előre is köszönöm a segítséget.
-
Dare2Live
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #4475 üzenetére
Esetleg 0W30 felé talán érdemes mozdulni talán.
Emlékeim szerint a második generáció eszi leginkább az olajat, de itt egy jó összefoglaló: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Edween
őstag
válasz Motion_Blur #4475 üzenetére
Szia! Nekem CDHA blokkos 1.8tfsi Audim van, abba milyen olajat javasolnál, milyen specifikációnak feleljen meg?
A 0w30 át kissé hígnak érzem. Bár ezt laikusként írom. -
i-sti
senior tag
2008-as Berlingót mivel illik kényeztetni?
1.4 szopóbenzin - GJKFWCMi az adott Citroen szabvány amit az olajnak tudnia kell?
Rendes Mobil fan ként megnéztem a Mobil oldalát és ezt dobta:
Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 - Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296Itt mi a helyzet az olajleeresztővel? Csavart vagy alátétet kell cserélni?
Novum Forum Siculorum
-
chester99
aktív tag
Üdv
Segítséget szeretnék kérni, Volksvagen Golf V 1,6 BSE motorkódú autóhoz rendeltem a következőt:
MAHLE ORIGINAL KL176/6D üzemanyagszűrő (KL176-6D)
A szervízben azt mondták, nem ez a fajta kell bele.
Vaalki tudna nekem választani egyet az oldalról, hogy melyikre cseréltessem?
Köszönöm -
i-sti
senior tag
válasz chester99 #4479 üzenetére
Ez a másik típusú amit a Mahle oldala ki ad a tiéd mellett.
[KL 156/3]Novum Forum Siculorum
-
Qru
MODERÁTOR
PSA B71 2290 kell bele, szóval vmi kevésbé noname 5W30 mehet bele simán melós autó lévén. Akár Mannol pl. De ha megütnél egy közepes szintet akkor a Total sem annyira drága, igaz az már árban ott van a Castrol kb. De ha nagyon szereted mehet bele Shell Helix Ultra Prof.
#nincsbennetarcsi
-
Waterminator
csendes tag
Sziasztok!
2019-es CD motorkódú Kia Ceed SW 1.4 szívó motoros autóm van. Ebben még nincs részecskeszűrő!!! Természetesen minden márkaszerviz a "saját olaját" tolja. A Kia szerint a Total olaj az ajánlott, de a régebbi Ceedek be a Shell-t ajánlották, nyílván attól függ kivel szerződtek le. De, ha már én viszem az olajat, szeretném a tutit belerakatni. Így tartok jelenleg a Total Quartz 9000 energy HKS 5w-30-nál.
A specifikációk szerint ez a tuti olaj. Szeretném megkérdezni a véleményeteket, hogy a katalizátornak nem lesz-e baja ettől a régebbi fejlesztésű olajtól, tekintettel arra, hogy hiába régi konstrukció ez az 1.4-es motor, de csiszolgattak rajta ezt-azt. Csak egy érdekesség: van a családban egy szintén 2019-es 1.4 szívó motoros Kia Rio, amihez a 0w-30-as Total olajat ajánlják. Szerintem nem lehet olyan nagy különbség a két 1.4-es motor között....(ebben sincs még részecskeszűrő)
Bocsi, hogy hosszasan fejtegettem a kérdést, de az emberekben sem ugyanaz a vércsoport van. Szerintem, ha lenne benne részecskeszűrő, akkor kellene csak bele a C2 vagy C3-as olaj.
Válaszaitokat előre is köszönöm. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #4482 üzenetére
Ha sokat mész rövidtávot (rgo sokat jár hidegen a motor) akkor érdemes 0W30-at venni bele. Ha nem, akkor bőven jó az 5W30 is.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #4484 üzenetére
A katalizátort kíméli a C-s olaj de igazából elég olyan ami tudja az ACEA A5 szabványt.
#nincsbennetarcsi
-
i-sti
senior tag
PSA B71 2290
Peugeot/Citroën engine oil specification introduced in 2009. B71 2290 is a low-SAPS oil intended for engines with diesel particulate filters and with Euro 5 emission standards. General specifications are: ACEA C2 or C3 with additional PSA tests.PSA B71 2296
Peugeot/Citroën engine oil specification introduced in 2009. General specifications: ACEA A3/B4 + additional PSA tests.Nem inkább a 2296 kellene egy régi szívó benzinesbe?
Novum Forum Siculorum
-
Waterminator
csendes tag
Ebből a kettőből kéne választanom, de az egyik jobb mint a másik
https://katalogus.total.hu/hungarian-hu/products/cup-6/QUARTZ-INEO-MDC-5W-30
https://katalogus.total.hu/hungarian-hu/products/47w-5/QUARTZ-9000-ENERGY-HKS-G-310-5W-30
Szerinted? (ilyen egy autóbu....i ) Szeretnék legalább 3-400.000 Km-t elmenni vele, ezért szeretnék alapos lenni.
A katalizátort sem szeretném idő előtt kinyírni egy "éppen csak jó" olajjal. A legjobbat szeretném. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Waterminator #4487 üzenetére
Mit ír elő a kézikönyv amúgy?
-
Qru
MODERÁTOR
Ha nincs benne katalizátor (már) akkor 2296 is oké az Acea A3/B4-re épül. Ha van benne akkor inkább 2290-et tennék bele ami Acea C2/C3-ra épül, megnyújtja az élettartamát.
Waterminator: Megnéztem az adatlapjaikat. Az Energy hidegen jobban ken, inkább azt venném.
#nincsbennetarcsi
-
Waterminator
csendes tag
válasz molnarpeter #4488 üzenetére
Total 5W30 ez azért elég tág fogalom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #4490 üzenetére
Kell lennie egyéb megkötésnek is, ez így túl tág. API, ACEA, ILSAC szabvány, gyári egyéb szabvány... Semmi nincs a manualban?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Waterminator
csendes tag
API service SM
ILSAC GF4
ACEA A5/B5
Ez van a könyvben. Ennek pl. a HKS energy is abszolút megfelel.
De az INEO MDC szabványban ezen túlmutat. Azért a könyv ír ám érdekeseket is.
Pl: szerrinte jó bele a 0W20, a 0W30, az 5W20 és az 5W30-as is.
"Európába a 0W20-as olajat ajánlja az üzemanyagtakarékosság jegyében.....(ez szerintem már a hybridekbe való.) vagy nem?
Mondjuk a Suzuki Vitarába is 0W20 olajat raknak a márkaszervízben. -
i-sti
senior tag
válasz Waterminator #4493 üzenetére
Én is 0W-20at rakok a 92 ezerben levő Jazzbe.
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz Waterminator #4495 üzenetére
Ez a gyári ajánlás, nincs mérhető olajfogyasztásom.
Itt megtudtam, hogy minden motor csipegeti az olajat, amit az olajlehúzó gyűrű átenged.
Novum Forum Siculorum
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #4493 üzenetére
Erre az éghajlatra mehet bele a 0W30 is vagy a 0W20 is. Szívó 1.4 nem termel sok hőt, elég bele egy vékony olaj (bár nem ez a lényeg, hanem a gyártói előírás a mérvadó).
Hybridekbe 0W16 vagy max 0W20-t tennék max, forró égövön esetleg 0W30/5W30.
#nincsbennetarcsi
-
Waterminator
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...