- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolti1
csendes tag
válasz zsolti1 #4251 üzenetére
A motor még soha nem volt lemosva.Most shell helix ultra 0W-30 ECT C2/C3 van benne Sokáig eneos sustina 5-40 volt belerakva, elötte mindig valami szintetikus 5-40 ,az őskorba úgy 5-6 éves koráig pedig sima 10-40es. Amióta a sustina volt benne (4éve kb.) azóta csak rövidtávokat megy napi 2x10km van hogy az is töbszöri indítással. Olajat nem eszi szinte semennyire.
-
BlacKSouL
addikt
válasz zsolti1 #4251 üzenetére
Jaj, szegény Suzi megérdemelne egy új szelepfedéltömítést Meg akkor már egy kis motortisztítást is. Gyújtással minden OK? Nem szivárgott még az elosztóba olaj?
Ez kezdő tanuló szerelőknek olyan jó kis alany lenne.Milyen olaj kering benne milyen periódussal?[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz zsolti1 #4252 üzenetére
Akkor a sustina nem vált be.
Helyette Full szintetikus C3-as olaj, 3-5000km-ként cserélve. Mert a feloldott kosztól hamar kimerül a tisztító adalék, és csak újból lerakódna a motorban.
Pl shell helix ultra ECT
Ennyire lerakodott motorba motormosó olajadalékot nem raknék bele, csak saját felelősségre.
Üzemanyag: Maxmotion 95 vagy V-power 95 (akár váltogatva), hogy a dugattyú tetejéről és a szelepekről is leszedje a kokszot.
Szétbontásos tisztítás valószínűleg gazdaságilag nem éri meg."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
zsolti1
csendes tag
Köszönöm szépen srácok.
A hétvégén kerékcsere lövök képet a fékröl
szerintem ti felfogjátok ismerni a tipusát. -
tboldi
nagyúr
válasz zsolti1 #4259 üzenetére
Az majd mehet a Suzuki, vagy az "sima" autós topikba.
--------------------------------------Más: Megjött a Kéjendenn légszűrő, be is pattintottam, majd holnap tesztelem.
És ilyen lett a MANN cirka 6 hónap és 3500-4000 km után. Nem vészesen koszos, még rovarok sincsenek benne, úgyhogy eltettem tartaléknak.
-
-
Hachiko95
aktív tag
Nekem van K&N "kúpos"(ami inkább ovális) kialakításban dobozban, tehát nem a meleget szívja a motortól. Viszont fogalmam sincs milyen sima légszűrővel az autó. Neten találtam egy pados mérést, ennél a motornál pontosan ugyanannyi csúcs teljesítményt tudott, de az egész görbét feljebb emelte és a vezérlés váltást is kisimította.
-
tboldi
nagyúr
válasz Hachiko95 #4263 üzenetére
Nálam CAI-nek nem nagyon van hely (csak ha az akkumulátort a csomagtartóba száműzném), így csak a csereszabatos betét jöhetett szóba. Nagy megváltást nem várok tőle, ha a gázreakción javít, valamelyest, már elégedett leszek. A vezérlés meg faék egyszerűségű SOHC, úgyhogy...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
K&N légszűrő tapasztalatok #1
Valóban az történt, amit a külföldi Jazz és Fit fórumokon állítottak: javult a gázreakció!
Erősebbnek nem érzem (vagy csak rossz a butt dyno), de a szűrő nagyobb áteresztőképessége miatt hamarabb jut levegőhöz a motor, így élénkebb, és nem utolsó sorban használhatóbb lett az autó. Még mindig nem olyan közvetlen, mint a WagonR-ünké, de már elég közel áll hozzá. Habár szerintem ennél többet* már nemigen lehet elkövetni vele átalakítás nélkül, a léptetőmotoros fojtószelepnek így is, úgy is több idő kell, mint a bowdenesnek.
Illetve ezzel összefüggésben alacsonyabb fordulatról (1800-2000 1/min) gyorsítva hamarabb észhez tér és egyenletesebben kezd el húzni.Már réges-rég meg kellett volna vennem.
* A szűrőn kívül még: sima helyett irídium gyertyák, 100-as benzin és az EGR ledugózása (de ezt valószínűleg ki fogom szedni).
-
molnarpeter
nagyúr
1.3 Multijet 90 LE leírása szerint 5W40 Fiat 9.55535-M2 előírás szerinti motorolajat kíván, vagy ACEA B4 is elfogadott. Kíváncsi lennék, milyen különbségek vannak konkrétan a két előírás között? Utóbbi terem minden bokorban, egyszerűbb lenne azzal élni esetleges utántöltés szempontjából is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #4267 üzenetére
GM Dexos 2; vagy ha nincs DPF, akkor esetleg GM-LL-B-025.
Dexos 2-t mindenki árul.Szerk.: Ami a GM-LL-B-025-öt tudja, az jellemzően tudja a Fiat 9.55535-M2-t is [link]
A Dexos 2 pedig felülről kompatibilis a GM-LL-B-025-tel.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Nincs DPF, Euro 4
Egyik kinézett olaj: SAE 5W-40, API SM/CF, odpovídá: ACEA A3/B4, VW 502.00/505.00
Most nézem, elvileg a GM-LL-B-025 előírást is tudja.A másik: SAE 5W-40, API SN/SM/CF, odpovídá: ACEA C3, MB 226.5, Porsche A40, Renault RN 0700/0710, Ford WSS M2C 917A, GM Dexos 2, Aprobace: MB-Approval 229.31, VW 502.00/505.00/505.01
Igazából DPF hiányában a hamu annyira nem zavar, inkább az érzékeny vezérműlánc miatt a jobb kenésre fektetném a hangsúlyt. Némileg ezért is vagyok bizonytalan B4 és C3/immár Dexos 2 között
Ultima ratio: Golfba a fentebbi megy (egyszerűbb logisztika)
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Sziasztok!
Nemrég úgy döntöttem hogy Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 (ACEA A5/B5; API SL) után adok esélyt a Motul 8100 X-cess 5W-40-es (ACEA A3/B4; API SN) olajnak is, mert eddig nagyon sok pozitív visszajelzést olvastam róla és API SN létére modernebb/jobb olajnak kéne lennie:A telet azért még végig nyomom az 5W-30-as olajjal annak ellenére, hogy a dermedéspontjuk hajszálra azonos, -36°C fok.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
A dermedéspont ebben az esetben nem lesz mérvadó, mivel kicsi az esély a -36 fokra(és hiába azonos a dermedéspont, nem mindegy, hogy a -35 foknál kicsivel melegebb állapotban mik az értékek), sokkal érdekesebb lenne összehasonlítani az MRV vagy CCS értékeket, amiket viszont a Motul nem tüntet fel az adatlapján. A magasabb VI ellenére azonban a 100 és 40 fokos viszkozitás értékek alapján a sokkal inkább elképzelhető 0 vagy -10 fokon várható viszkozitás alapján mindenképp jobbnak tűnik télre a w30-as.
A pozitív visszajelzések a w40-re milyen tulajdonságot tüntetnek fel jobbnak a w30-al szemben?[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
eTrade
tag
Én is nagyon kiváncsi vagyok, mert a jelenlegi Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 bár nem tűnik sokkal hangosabbnak mint az elöző ELF Evolution 900 SXR 5W-30 olaj DE mintha emelkedett volna az átlagfogyasztásom... vagy idővel nehezebb lett a lábam.
BlacKSouL: Ezért tervezem hogy hasonló egyébb dolgok miatt inkább marad télre még bent az 5W30-as.
Én azért gondoltam letesztelni a Motul 8100 X-cess 5W-40 olajat, mert csak jót lehet olvasni róla (nem állítják hogy jobb), kicsit modernebb olaj (SL vs SN), fogyasztásban pedig hiszem hogy roszabb lenne a helyzet mint a jelenlegivel.
A Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 olajra azért olvasni olyat, hogy hangos lett tőle a motor és többet fogyasztott. (lsd fent)Dluinet: Biztos hogy jó az autóba, mert megvan az RN0700 minősítése és az ELF Evolution 900 SXR 5W-40 is ACEA A3/B4-es ami ugye belevaló olaj.
A Szombathelyi márkaszervizben ahová az elöző tulaj vitte a kocsit évekig az ACEA A3/B4-as Shell Helix Ultra 5W-40 olajat kapott a motor. -
Bubisati
csendes tag
Üdv!
Lehet hogy hülye kérdés de ezt az olajat beletölthetem benzines motorba? -
Bubisati
csendes tag
Eneos premium hyper multi s 5w30
Acea c2,A1/B1,A5/B5 -
Bubisati
csendes tag
válasz molnarpeter #4277 üzenetére
Bocs a kép lemaradt, telefonrol vagyok
-
Bubisati
csendes tag
Hyundai i30 2013-kiadás
-
Bubisati
csendes tag
válasz molnarpeter #4277 üzenetére
-
Bubisati
csendes tag
válasz molnarpeter #4284 üzenetére
Köszönöm a választ!
-
bul07
nagyúr
válasz Bubisati #4280 üzenetére
Ha leszakadna az ajtó nyitó bovden vége akkor ez a tuning megoldás működik
500Ft és meg is van oldva
(Bontott zár 15e Ft-tól, új 75e, és nem kell szétbombázni az egész ajtót, még az ablakot is ki kell venni a cseréhez, ha olyan a zár akkor 2500Ft a bovden, de akkor is kell valaki aki kicserélni ha szerviz akkor min 1-2óra munkadíj)Tegnap csináltuk egy 2011-es i30 CW-n
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
zsolti1
csendes tag
válasz BlacKSouL #4253 üzenetére
Szia
Mivel saját magamnál kezdőbb autószerelőt
nem ismerek így én álltam neki a házifeladatnak.
Motortér takarítva, szelepfedél tömítés cserélve, gyújtáselosztó fedél
tömítés cserélve, rotor mögötti tengelyen gumigyürű cserélve,
Rotor, elosztófedél, gyújtáskábelek ellenőrizve mind ok.
Dluinet
Üzemanyagtartály shell 100-as benzinnel teletankolva.
Köszönöm mégegyszer a tanácsokat.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Nehéz pontosan belőni, mert pont akkor váltottam 95-ről 100-as benzinre.
Leginkább azért váltottam, mert a EcoN csak SL nekem meg SM vagy jobb kell a gépbe (SL is megengedett de a gyártó nem javasolja tartósan ilyennel használni, le is dobtam 5k km után).
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000