-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
Nem lettem közelebb, de nem fárasztalak a kiaza Taschner jellegű kérdéssel. Majd rákeresek erre a két névre. Azért azt tudnotok kell, hogy én magamnak szerelek motort, kocsit, traktort, minden szart. Bizonyos okokból. De qrvára meg vagyok magammal elégedve, nem is tudok jobb szerelőt mint én magam, sőt el se tudok képzelni :-)))) esetleg ha nem fél évig tartana nálam, magamnak egy teló felújítás az nem lenne baj, dehát na. A munkabér ingyen van :-)))))
[link] magyarul
[link] angolul komolyabban.Az a lényeg, hogyha a komád aszondja, hogy ma2 től jobban csúszhat a kuplung, akkor ezexerint Tasc akárkinek jól kell tudnia, mert szöges ellentéte a S betűsnek. Aki nyilvánvalóan hülyeséget mondott..
Körbenéztem itthon, csak ma2 olajos falkonokat találok az újkorban. A régiek meg MA voltak.
Nemtom ha rárepülnék erre, vajon lehet-e ma1 olajat venni? A nagyrobi olajok meg mb-k?ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
pepucs
tag
válasz Gyöször #10003 üzenetére
amsoil tl;dr: JASO MA2 oil provides increased friction performance – essentially, more grip. That means the clutch lever will feel less progressive, almost like an on/off lever, which some dirt bike riders like. For some riders, an MA2 fluid might be a little too “grabby.”
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Gyöször
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
Motul Gear300 75W90 olajat nem találok sehol. Tudtok valami boltot ahol lehet kapni? Ahol eddig néztem mindenhol keszlethiany van...
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
addikt
Cserélgeted a váltóban az olajat, következő cseréig jó a Motylgear is nem, vagy valami miatt nem szimpatikus?
Közben utána nézem, hogy van egy kis különbség a két olaj között.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #10017 üzenetére
Most Gear300 van benne nem nagyon kavargatnám össze-vissza csak ennyi. De ha nem tudok szerezni, akkor az megy belel mert a specifikáció szerint az is elég bele.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #10017 üzenetére
A Motylgear csak félszintetikus. Én öntöttem már ilyet a WagonR-be, nem volt vele abszolút semmi gond, sőt még jobb is volt, mint a mostani Castrol, csendesebben működött és kevesebbszer akadt a Motullal.
A hírhedt nyelestengelycsapágy is csak most lesz cserés ~220k km után, nem mondhatnánk, hogy rövidült volna az élettertama azért, mert félszint.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A WagonR-nél mindenhogy borzasztó a kapcsolási érzet, teljesen mindegy, mit öntesz bele.
Az akadást arra értettem, hogy nem túl gyakran, de olykor 2-esből nem megy 3-asba, újra kell kuplungolni. Amikor Motylgear volt benne, nemigen emlékszem, hogy előfordult volna.
Amúgy nálam is a Jazz az etalon a családi flottából.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #10003 üzenetére
Tasi az a fajta ember, aki egy csipet olajat a hüvelyk és mutatóujja között összedörzsölve messzemenő következtetéseket von le (gyakran hibásan), a modernebb, elektronikákkal telepakolt motorokhoz, valamint az európai márkákhoz nem ért, ezért fikázza is őket, #csaka30évesgsxr1100azisten, és alapvető fizikai dolgokkal, működési elvekkel sincs tisztában (pl. Bernoulli törvénye). Ja, meg a mérnökök által meghatározott dolgokat is, mint pl. szelephézag, előszeretettel felülbírál, mert neki az nem tetszik.
Na, persuader ennek mind a szöges ellentéte.
...................................Amúgy az én Honda CB500X-emhez MA volt az előírás. Bár a motor már 7 éve gtk lett, a könyvecskéje még megvan.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz pepucs #10004 üzenetére
Tehát itt nem írtam hülyeséget, az előírt MA helyett MA2-vel ragadhat, MA2 helyett MA-val meg csúszhat, ennyi. De persze mint megannyi más, ez is totál típusfüggő, csak feltételes módban lehet írni bártmit is.
Lényeg a lényeg, mindenki tartsa be azt, amit a gyártó meghatározott!
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz tboldi #10019 üzenetére
Á nemtom miért nem az a dct vagy milyen motul olajat vettem a váltóba ami automatás, de rá van írva, hogy ofkórz jó abba is amibe 75W olaj kell. Legközelebb az lesz kipróbálva.
Mondjuk ez a petronas nem annyira szar, lehet csak le kéne táborozni egy márkánál és legközelebb is arra cserélni, hogy ne keveredjen.De a motult meg kéne lépni akkoris mostmár ilyen infók után :-)
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz tboldi #10023 üzenetére
Ja bocs itt csak a csúszhat a kuplung maradt meg nekem, a ragadhatot nem igazán értelmeztem, mert eddig minden kuplungom vagy jó volt vagy nem volt jó, de akkor csúszott :-) olyat még nem tapasztaltam, hogy túlságosan zavaróan on/off a kuplungom.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #10026 üzenetére
Én is ezt néztem ki bele: Motul Multi DCTF 75W. Azt írják, valami TechnoSynthese. Az meg mi lehet?
U.i.: Szerintem mindegy, hogy mit töltesz bele, a sz@r váltó mindig sz@r marad. Az enyém tízen ezer km után már egész jó a gyári olajjal is. Tehát csak akkor kap olajcserét, amikor idő/km szerint szükséges lesz.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Én pont a Motul Motylgear 75W-80-at terveztem beletenni a 21 éves Reanult Scenic váltójába, aminek elvileg GL-5 a követelménye (gondoltam, ha a szervizkönyv netán tévedne, az olaj akkor is GL-4/GL-5 megfelelő).
Akkor abba beletehetem? Ez is csak fél szintetikus (a specifikációja nem utal rá, annyi van, hogy Technosynthese)?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
-
TommyY2
tag
A Motul olajválasztója csak a Motylgear olajat hozza.
Az Elf pedig a TRANSELF NFJ 75W-80 olajat, ami a szervizkönyvben írt GL5-tel ellentétben csak GL4 típusú.Érdekes ez az olajválasztás, a fene aki érti.
Gyöször: Belekerült ma az S-Cross-ba a Motul Eco-Lite 5W-30, Dexos1 Gen3 olaj. Talán egy kicsit szebben jár, mint az EcStar-ral, de nekem nincs jó fülem hozzá (majd szólok, ha csilingelne).
Talán a vákuum szivattyú szelepe se fog beállni, mint a gyári SM olajtól.
TommyY
-
grizlisandor
addikt
válasz TommyY2 #10040 üzenetére
Nem téved az ELF olajválasztó, NFJ kell bele, kikerestem rob210 itt és itt is azt ajánlotta bele.
-
TommyY2
tag
válasz grizlisandor #10041 üzenetére
Csak érdekességképpen, a Scenic kezelési leírásában az Elf TRJ váltoolaj szerepel.
Közben olvasom, hogy az NFJ váltja a megszűnt TRJ-t.
Gondolom, hogy ez se full szintetikus, így valószínű, hogy maradok a Motul Motylgear olajnál, ami legalább GL4/GL5 is egyben.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz TommyY2 #10043 üzenetére
Az nézem, hogy a gyári ajánlás óta történtek változások és kivezetik az Elf TRJ váltoolajat, az Elf NFJ van helyette.
Motul Motylgear tudja a gyári ajánlást, az is hibátlan választás.
-
TommyY2
tag
válasz molnarpeter #10049 üzenetére
Köszönöm a segítséget mindenkinek, nem keresgélek tovább, megrendelem a Motul Motylgear 75W-80 olajat, ami legalább GL4/GL5 is egyben.
Egyébként nem értem, hogy miért van kiírva a Scenic váltójába GL5 olaj, mivel úgy tudtam, hogy váltóba csak GL4 (mivel a GL5 megeszi a bronzot), differenciálműbe meg GL5 olaj kell.
TommyY
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Kerékpárosok, bringások ide!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- PlayStation 5
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm