- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Kb. úgy mindenhol.
Nem lenne túl nagy munka szerintem, és sokkal mutatósabb lenne.És tudom ezt a két dolgot ajánlani. Nekem van mindkettő, habár eddig csak a lavórt használtam, mert apum mindig hoz 10 L-es karnisztereket a melóhelyéről.
De amúgy könnyű vele a munka. 3 füle van, a két szemköztit megakasztjuk 2, az aknát lefedő padlóval, a harmadik alá meg keresztben egy laposvasdarab, így stabilan megáll, és nem kell vacakolni, hogy pontosan beletaláljon a kicsorgó olaj. Illetve pont akkora az átmérője, hogy az olajszűrő alá is be lehet pozicionálni közben, és egyszerre csöpöghet két helyen.(#4300) zoo8800: Ez nem i-sti fehér Honda Jazze. Ez zsolti1 Swiftje.
[ Szerkesztve ]
-
zsolti1
csendes tag
Köszönöm a dicsérő szavakat.
A rugótoronyon lévő valamire most
keresek egy normális szakembert a
környéken. De kb. 5ml. piros festékkel
akarják orvosolni a problémát olyan
áron, hogy a vesém eladása sem
fedezné a tisztelet dijukat.
Más: ránéznétek a vezérműtengelyre?
Így jobban látszik mint az olajnyíláson
befényképezve. Így is olyan szörnyen néz ki,
vagy annyira nem elkeserítő?[ Szerkesztve ]
-
veterán
(#4302) zsolti1
Ha csak felületi rozsda és s.k. megoldást keresel; én barkácsszinten ezt tenném:
- csiszolópapírral leszedni a rozsdát, de alaposan; minden leesni készülő festéket lekaparni;
- rozsdaátalakítóval kezelni (Noverox / Korant), megvárni míg alaposan megköt;
- végül jöhet az 5 ml piros festék.Ha csúnya lesz, hát csúnya lesz... de ne rozsdáljon. Akár még egy kis bitumenes alvázvédőt is szórhatsz rá a végén (attól csúnya lesz).
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Na lőttem én is képet
Bár nem az igazi mert hiába vettem le a komplett beöntő részt a sapkával együtt csak volt még egy valami ami takart( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
zsolti1
csendes tag
Igen. Igen.
Nagyon bíztam benne, hogy legalább itt meglátják
felismerik vagy legalább ismerik és igen
Mondjuk a tied sokkal szebb.
Egyébként én is sárgát szerettem volna de ehez a tipushoz
csak zöldet találtam és teli tárcsát. Hátul dob van oda semmilyen ebc-t
nem találtam oda ate ment.
Hatalmas minőségbeli javulás jelentkezett ,
adagolható lett a fék . Minden fillérjét megérte szerintem.
Nem gondoltam volna, hogy ennyit fog jelenteni.
Mégha rajtam kívül kb. mindenki fölöslegesnek tartja
akkor is. -
tboldi
nagyúr
válasz zsolti1 #4311 üzenetére
Én is kénytelen voltam teli tárcsákat venni mind a négy kerékhez, mert nincs más opció a Jazz-re sem.
Rohadtul nem bántam meg, hogy ezt választottam. Sőt, most csak továbberősödött bennem a dolog: úgy ~10 perccel ezelőtt rám kanyarodott egy kamion, a nyúlós gyári fékbetétekkel nem biztos, hogy megúszta volna az autó bal eleje.Egyébként amilyen a közlekedés itt, Mosonmagyaróváron az utóbbi időkben, csodálom, hogy még nem tört össze senki.
Csak én voltam balf@sz egy villanyoszloppal.
[kép1], [kép2][ Szerkesztve ]
-
zsolti1
csendes tag
Bakker megláttam az első képet és majdnem sírva fakadtam.
Kb. oda kéne költöznöm a pszihológushoz egy hétre mire rendbe szedne
egy ilyen után.
( pedig nekem nagykorú S betü van az autó elején,
nem pedig friss H)
De szerencsére megnéztem a másodikat is .
Az azért már jobban esett. -
tboldi
nagyúr
válasz zsolti1 #4313 üzenetére
Ez sem annyira friss, 2006 januári, csak Dajcslandból jött 2015-ben, azért van N-es rendszáma.
Engem is bánt, de ha már így alakult, és visszacsinálni nem lehet, akkor próbálom kihozni belőle a lehető legjobbat. De majd csak a nyár folyamán fogom megcsináltatni rendesen, egyelőre most nem tudom nélkülözni az autót.
Hirtelen nem is tudtam piros csomiajtót szerezni, így erre az ezüstre esett a választásom a viszonylag ritka gyári spoiler miatt. A figyelmetlenségem után nem egész 24 órán belül már az enyém volt, és további ~36 órával később már újra használhatóvá vált az autó.
Az eredeti elképzelésem az volt, hogy átfényeztetem Milano redre, de félek, hogy nagyon látszana, hogy eredetileg nem az volt, úgyhogy most azt találtam ki, hogy ha szembejön egy szép állapotú piros ajtó, akkor megveszem, hogy inkább csak az esetleges árnyalatbeli különbséget kelljen korrigálni. A spoilert természetesen átszerelném, miután az is színt váltott.
Ezen kívül még a lökhárítót kell műanyagozni, meg a hátfalat kell pár mm-rel kijjebb kalapálni, mert bár záródik az ajtó egész jól, de folyamatosan úgy érzékeli, mintha nyitva lenne*, illetve a gumikéderre sem fekszik rá 100%-osan az ajtó alja azon a 10-15 centis szakaszon.* Ezzel csak az a bökkenő, hogy ha bármelyik ajtót nyitottnak érzékeli, akkor nem működik a központi zár, úgyhogy ideiglenesen lehúztam a zárszerkezetről az egyik kábelt. Most azt hiszi, hogy mindig csukva van, ezért ha a gomb megnyomása után nem nyitom ki valamelyik oldalsó ajtót és csak hátul matatok, akkor visszazár kb. 30 mp után, illetve a csomagtartó belső világítását is buktam. De tényleg csak pár mm hiányzik, hogy tökéletes legyen; bízom benne, hogy lesz még olyan, mint azelőtt.
[ Szerkesztve ]
-
freaghill
őstag
E46 320D 2003 Touring-ba milyen olaj ajánlott a diffibe?
Castrol, Liqui Moly, linkekkel légyszi.
Köszi! -
Qru
MODERÁTOR
-
#89309696
törölt tag
Hali.
98-as Swift 1.3-ba milyen motorolaj kell és mennyi? A 3 sebis automatába milyen olaj kell és mennyi?
-
#89309696
törölt tag
Köszi. Ha jól rémlik fejből akkor az Elf SXR900 5W30 ami a Megane-ba is megy az jó is bele. De majd megnézem a papírjait. Van egy 5 literes kannával abból.
Azt honnan tudom a váltóról, hogy kell-e neki szűrő? Ugyanolyan tekerős külső szűrője van, mint a motoroknak? Mert akkor nem lesz nehéz megtalálni. De a korából ítélve szerintem nem lesz szűrője.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz freaghill #4323 üzenetére
Manuális váltóba pl Motlygear75W80
6 gangos manual váltóhoz 1.5 liter kell belőle a cseréhez.Automatába meg pl Multi ATF
4 liter kell belőle cseréhez (teljes töltet 9 liter, ha szétszedéses csere lenne).Szervóba: Dexron 3 vagy Dexron 2D is jó bele. Jó lenne tudni most mi van benne mert én nem vagyok híve a mixelésnek. De ha teljes csere lesz nem csak utántöltés, akkor mindegy mi volt benne (ha maximalista vagy át is moshatod az új cuccal).
1 liter kell belőle a cseréhez.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #4328 üzenetére
Itt a környéken biztos nincs ilyen olajcserélő gép, de ha van is nem fizetek ki százezret egy 200 ezres autónál. Marad a házi módszer.
Akkor olajcsere után pár Km-t menni vele és lehet lecserélni azt is. A képen is látni, hogy a régi olaj és utána ami megint le van eresztve még kb. azonosan koszos, amit már azután engedett le az egész tűrhetően néz ki, annyi elég lesz már, maradhat benne. Ő még csinált egy plusz cserét utána, de itt elhanyagolható.
Jó volt látni, hogy van ilyen szintbeállító csavar is, még nem láttam.
Cseréknél meg mindig annyit visszaönteni amennyi előtte lejött belőle, mert ha mégis kifolyt a citromból egy kevés akkor visszatöltésnél a szintező fals lesz, mivel ahogy beindul feltolja magába és alacsony lenne a szint.
3.5 liter a töltőmennyiség, talán kijön akkor két liter, akkor 4 liternek elégnek kell lennie, veszek 5 litert.Vagy marad ahogy van és nem lesz cserélve. Azt kellene tudni, hogy ha van egy váltó ami jelenleg jól működik, de 98-as az olaj benne százezer Km-rel akkor az még vajon mennyit megy el. Mert ha több tízezer Km-t kibír így is legfeljebb picit ránt, akkor nem is érdemes pénzt pazarolni a kicserélésére.
-
i-sti
senior tag
válasz molnarpeter #4332 üzenetére
Igen, jól le is van zárva.
Mágus, ez a kérdés
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz molnarpeter #4338 üzenetére
Munkahely napi 2*13km
Barinő 2*9km
Busz pályaudvar 2*7km
Maszek munka van mikor napi 6*800m is, vagy 4*3km attól függ hol van a kliensNem sok de legalább mindegyik hideg indítás 😁
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
eTrade
tag
Hmmmm, ezek alapján az olajcsere elég sűrűn volt benne és ezért nem hinném hogy ez felóldott lerakódás lenne, a hűtővíz meg tiszta és állítólag nem is fogy... esetleg romlott-vizes ethanolos üzemanyag lehet ami rövidtávok miatt bekerült az olajba... bár ez a mennyiség elég sok. Csak Tippmix.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Ezt nevezem én '
longshort life ' olajnak: [video] -
nagyúr
Ha nagyon kevés fagyálló kerül az olajba, akkor ez történik, zselés lesz.
Egy mikrorepedés a blokkon, vagy a tömítés egy picit átereszt, akkor lesz ilyen.
Ha sok fagyálló kerül bele, akkor tejeskávé színű és folyákony lesz.Totalcar-tól mit várunk?
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
grizlisandor
addikt
Autós topikban van a megfejtés(katt).
-
nagyúr
válasz grizlisandor #4347 üzenetére
nagyon vicces
Itt van kép arról, milyen amikor ablakmosót öntenek az olajhoz (hölgy tulajok):
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa