- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
i-sti
senior tag
válasz grizlisandor #5342 üzenetére
Nekem nem, hogy az ország másik felébe van, hanem másik országban van, mégis voltam nála
Novum Forum Siculorum
-
szimi57
őstag
Akkor "finoman" összefoglalom a dolgokat. Volt az első hozzászólásom, ami után nekem estek egy jó páran. Nem jelentettem ki kategorikusan, hogy márpedig a 10w60 a bele való olaj és minden szempontból optimális. Ezt egyesek úgy fogták fel, hogy én "hülye" vagyok, jöttek a kémcsöves szarságok, grafikonok, bizonyítsam be, stb, stb. Nem akarom és nem is tudom bebizonyítani, hogy létezik a gyári, vagy az optimálistól jobb olaj. De csak jöttek és jöttek tovább, hogy bizonyítsak. Szerinted mi volt az a idióta és összefüggéstelen szöszzenésem, amit leírtam? Nem az a kategória vagyok, akinek nehéz lenne a tényekkel szembe nézni, vagy azokat mindenáron cáfolni. Beraktatok egy leragadt, 10w olajra esküsző, azt istenítő kategóriába, holott a hozzászólásaim alapján szerintem ez nem lett volna indokolt. De innentől ez már pszichológia.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gyula84
veterán
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
ati05
aktív tag
Sziasztok!
Dacia Logan 1.0 sce motorba milyen olaj ajánlott, és mennyi kell belőle?
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5359 üzenetére
Nem való bele SL A3/B4 10W40 (még ha hasonlót enged is a könyv, áradásul ennyi pénzért sokkal jobb olaj is van, pl amit írtam fentebb); egy ilyen köztudottan vacak 'olajválasztót' linekelni mi értelme van? Az összes nagyker programé sajnos kuka, nézd meg a legtöbb dízel, vagy precízebb illesztésű motort azokhoz is mit dobnak.
Ne vezessünk fél olyanokat akik azért jönnek megkérdeznimert nem nézik meg a saját gyártó által ajánlott olajválasztótmert szeretnék tudni mi kell bele. Akkor Elf (vagy egyéb preferált márka) lenne érdemes, pl: [link] .
Egyéb ajánlott még a szintén A5/B5-ös Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A5; az Eneos olajválasztójában (főként ez a 3 márkát szoktam nézni) nincs ez a motor, de ez az ideális bele.)
Köszönjük.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5365 üzenetére
Valószínű ezzel az autóval/motorral nem pályanapozik. Nagy melegben pedig akár 2%-al is melegebb lehet az olaj, azaz jól működő hűtőkörrel nem számít a nyár/meleg.
Ez egy modern, alacsony fogyasztásra kihegyezett full könnyűfém, alacsony surlódású motor. Szívó és kipufogó oldalon is(!) változó vezérléssel (szívómotornál okoskerék meg 40es olaj?! ) , hengerfejbe integrált leömlővel, DiamondLikeCarbon bevonattal a szelepvezérlésnél, grafén bevonattal a dugattyúszoknyákon, változó teljesítményű olajpumpával és generátorral (általában start-stoppos is a jármű, de a hajtásláncot már erre tervezték).
Szerintem azért költenek rá ennyit, hogy SJ-s 10W40- et töltsön bele a tulaj, had kokszosodjon jobban, menjen tönkre korábban az olaj, had hűtsön és kenjen kevésbé mint pl az SXR-el.Megvan a Toyota motoros cikk amit kétszer linkeltünk az elmúlt két oldalon? Ez annál jóval korszerűbb, finomabb gép, és a gyárilag megegedett marhaságok listája is jóval rövidebb, nem véletlenül.
Lehet, hogy nem mindenki hülye akik szembejönnek a pályán...
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5368 üzenetére
Sokan a 40-es olajat részesítik előnyben. Nem árt, ha van egy kis tartalék. Hátrány max. az üa. fogyasztásnál jelenthet egy keveset. Nem elképzelhetetlen, hogy pályanapozásra másik autót használ.
A hengerfejbe integrált leömlő szerintem nem egy jó megoldás, de még az is lehet, hogy szerinted se A megfelelő hűtés kialakítása a hengerfejnél a legnehezebb még integrált leömlő nélkül is. Egy 60 %-os motor hatásfoknál talán bevállalható, de jó, ha a fele megvan. A könnyű folyású olajok térnyerését az egyre szigorodó káros-anyag kibocsájtási normák is elősegítették a fejlettebb gyártástechnológia mellett. Ez ill. az egyéb költségcsökkentő megoldások negatív hatással lehetnek a motorok karbantartás igényére, élettartamára. Persze lehetnek kivételek. Aki max. 3 évente vásárol új autót, annál nincs gond.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MC Pite
veterán
-Engem speciel nem érdekel hogy sokan a 40es olajok részesítik előnyben modern motoroknál, és jellemzően 99%ban a h...ozzá nem értők, akik a részecskeszűrős dízelekbe is(!) félszintetikus A3/B4-es 10W40et visznek. Tudom, a boltban is 10ből 6 user ezt teszi, és mikor épp ott vagyok és közlöm hogy ez nem okos dolog, mert a könyve is tiltja, néznek, hogy 'de ezt töltötte bele a szerelő'. Értem én, de leszarom. Szóval 10 millió légy nem tévedhet, töltsünk mindenbe is 10W40et, abból is a prosztót.
-Ha normálisan tervezik, nincs baj a hengerfejbe leömlővel (ha meg szarul, a hagyományossal is bajok vannak), sőt, akár pl a TU motoroknál, hamar ott van függőlegesen a katalizátor és gyorsabban bemelegszik, nem kell flexibilis cső a kipufogórendszerbe, plusz itt több energiát ölnek abba, hogy jó legyen az áramlás, hogy meghagyják maguknak is a kiskaput a jövőben, meg persze a jelenben is hogy elég hatékony/jó legyen a töltetcsere. Hisz nemrég 20-40%al nagyobb lökettérfogatú motor kellett ekkora teljesítményhez. Persze ha el is olvasod az SCe 65(adózás miatt papíron csökkentett max teljesítmény)/75-ös teszteket akkor láthatod magad is.
-60%os hatásfokú motor? Lemaradtam valamiről? Én 35-40nél(ezek is Atkinson vagy Miller vagy vegyes ciklusúak) tartok.
-Milyen költségcsökkentő megoldás van pozitív hatással a karbantartásigényre? Én azt látom, hogy marha sokat költenek az autógyártók arra, hogy minél hatékonyabb legyen a motor. Költségcsökkentés pl az új generációs kartuschék a turbónál amiket próbálnak bevezetni több helyen, kevesebb anyag van benne, kevésbé hülyebiztos/tartós (normális használattal nincs vele gáz), illetve hogy több teljesítményt szeretnének kb azonos pénzből, és inkább az élettartam rovására (főként a teherautóknál) teszik ezt inkább mint hogy kifizessék a jobb anyagot. De ez itt nem is igazán lényeg; inkább az lenne fontosabb, hogy ott van egy modern motor, amit nyilvánvalóan nem a 2004es szabványú félszintetikus melegen is sűrű hidegen meg rohadt sűrű olajra optimalizáltak.
De persze, bele lehet tölteni; csak le kell venni az olajbetöltő sapkát és lötty.Lehetne hogy konkrét specifikációval, és/vagy olajcég ajánlásával és normális érvvel (a másik is szokták ezt a ***t beletölteni az nem tartozik ide) is alátámaszd következőleg az ajánlást? Köszi
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5370 üzenetére
Az elég gáz, hogy van aki a DPF-es dieselekbe A3/B4-es 10w40-et rak. Ezt nem igazán tudom elhinni. Konkrétan 5w40-nél maradva nem tudom mit kellene alátámasztanom adatokkal. Ha teljesíti a gyártó által megadott paramétereket (SAE, API, ACEA, ILSAC, vagy egyéb márkaspecifikus olaj szabványok), amik egy része a régebben gyártott motorok esetében még nem is létezett, akkor mi is a gond a 40-es olajokkal? Az, hogy nem fossa össze magát ott, ahol egy 30-as már összefoshassa? Az SAE besoroláson belül is van egy lényeges paraméter a HTHS. Van akinek ez alapján nem a fogyasztás a lényegesebb, hanem jobban értékeli a kopásállóságot. Akit érdekel azok utána tudnak nézni konkrét adatoknak, de lehet sok ember van aki, még azt sem tudja hol az olajbeöntő
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Vardar
tag
Sziasztok!
Mol olajokkal kapcsolatban lenne kérdésem. Kipróbálnék valami mást a Mannol helyett meg támogatnám a hazait, szó, ami szó kinéztem ezt a Dynamic Synt 5W-30-at. Bementem a legközelebbi kútra, mondták, hogy 4 literes kiszerelést nem is tudnak rendelni (nekem 3,2-3,4 kellene) illetve ami volt 1 literes, az is bődületesen sokba került (+3000 forint volt, már nem emlékszem pontosan). Ellenben, ha a neten kutakodok (pl itt), akkor látok négy literes kiszerelést, sokkal kedvezőbb árakon illetve más MOL olajak is olcsóbbak. Hamisítják a MOL-t, meg lehet bízni ezekben a kisebb kereskedőkben? Hogy lehetnek ennyivel olcsóbbak, mintha direkt a gyártótól venném? Ugye a Mannol az eleve filléres tétel, nem aggódom miatta, hogy más lenne a kannában[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #5372 üzenetére
Nézz meg pár független olajtesztet, ahol több száz olajat tesztelnek - pusztán csak néhány alapvető paramétert vizsgálva - van olyan 0w20 olaj ami kenésbiztonságban, kopás védelemben elver több 10w40et, de 15w40et, 20w40et is. A tesztek szintetikusak, állandó paraméterekkel, de arra ravilagitanak, hogy a viszkozitás, legyen az kinematikai, hths, vagy más, nem egyenlő a kenésbiztonsággal, vagy kopásgátlással. Bizonyos esetekben lehet összefüggés, de nincs köztük egyenlőségjel.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5372 üzenetére
Miért lepődsz meg hogy bele rakják dpf-esbe? Sajna ez van, és márkaszervizekre is sok példát tudok nem ajánlott vagy tiltitt olajjal, családból is több példát erre.
Igen, a kopásállóság (is) ahogy írod, fontos, ezért nem 5/10W40et ajánlunk. Mikor kopik leginkább a motor (és miért)? Ezt egy ovis is tudja .
Ha adott olajat írnál, látnánk a VI-t, de kenésbiztonság nem egyenlő viszkózusabb olaj.Mid van amibe nem mehet 0W40? Kockaladába meg a Zetorba is mehet. Vagy 20 évnél újabb japán, abba nem mehet, vagy dízel, abba se nagyon van C3ból ilyen. Vagy szimeringek, akár gyűrű cseréje esedékes, és úgy gondokod ami 5 percig sűrűbb, abból kevesebb fogy?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
szimi57
őstag
-
Vardar
tag
válasz MasterMark #5376 üzenetére
Azt tudom, de nincs közvetlen webshop, ahonnan rendelhetném, ezért marad a kút, ami az egyetlen MOL-fogyasztó találkozási pont.
Köszönöm a válaszokat!
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5380 üzenetére
Én legutóbb az 5w30 vagy 5w40-re reagáltam. Hagyjuk most a 10w-t. Képzeld el én is ovis vagyok. Minél nagyobb a viszkozitási index, annál kevésbé változik a viszkozitás a hőmérséklet függvényében. És ez lényeges a kenésbiztonság szempontjából. Légy szives ne akarj mindenáron levizsgáztatni. Inkább azt mond meg miért is szarabb a 40-es, mint a 30-as olaj? Kevesebb lehet (de nem törvényszerű) az üa. fogyasztás? Ezt még el is hiszem, még számokat sem kérek. Ami a 60%-os motorhatásfokot illeti nem vagy lemaradva, csak nem jól értelmezted a mondatot.
Sajnos egy 2004-es autóval rendelkezem (BMW), amit 105 fokos termosztáttal szereltek, valszeg a hengerfej hütése sem a legjobb. Kőkemény, kopott lehet a szelepszár szimmeringje. Nem csak gondolom, hogy ami 5 percig sürűbb abból kevesebb fogy, hanem ez a valóság. Harmadára csökkent az olajfogyasztásom. Azzal tisztában vagyok, hogy nem ez a megoldás, de ha 50 ezerért rendbe rakod nekem, hogy merjem beleönteni a 0w40-et, akkor máris viszem hozzád
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5383 üzenetére
https://www.olajinfo.hu/fogalomtar/31-nyirasstabilitas-es-hths-viszkozitas, érdemes a VI-et nézni.
Kérlek fogadd már el, hogy nem csak viszkozitásról beszélünk, mert nagyon fontosak egy adott olaj minősítései, teljesítményszintje (pl jellemzően tizen-huszonx féle 5W30as olaj van egy-egy gyártónál!).
Nem láttam még, hogy amikor kérdezőnek ajánlottál ez szerepelt volna benne. Az egyik baj az, hogy amit most az sce motornál linkeltél, abban a halmazban volt jónéhány nem odavaló. Pl minek menjünk SM/SN alá? Főleg, ha nem is megengedett...A 40 vs 30-as melegoldali részt is leírtam már nem egyszer az elmúlt két oldalon, utcai autónál nem látom előnyét, és a normálisabb (gyártói jóváhagyás vagy ACEA vagy ILSAC) olajokból sokszor nincs is 40es, mert huszonéve jellemzően nem arra tart a világ.
Ha van szintetikus 0/5W30 bő tízezerért, nem érdekel egyéb (sem huszonezres hitech, sem 6-8ezres) alternatíva. Ha nem azt kérdik, hogy mi a legjobb; vagy mi a legolcsóbb amivel még használható (vagy mivel racsingoljanak), akkor egy optimálist szoktam ajánlani (ami európaiknál 90%ban 30as, japánoknál 20as olajat jelent általában). És ez az elmúlt bő tíz évben már soktíz esetben bizonyosodott, hogy tényleg jó szokott lenni, akiknek ismerem az autóit a mai napig. Merthogy próbálom ésszel értelmezni hogy milyen olaj célszerű nálunk az adott járműbe az adott felhasználáshoz.
Nem mindig érdekelt, régen azt hittem a nagyker programok kidobják a tutit és kész, és hogy úgy kell érteni a könyvekben a diagrammot, hogy csak a hőmérsékletet kell nézni. Már tudom hogy faxságok.A másik, hogy abból a teljesítményszintből az sce motorhoz eleve nincs is 40es ami optimális hozzá, pl A5/B5. Kérdezd meg légyszives a Renault topikba hogy (Dual)VVT motorhoz mit szólnak bármilyen (de amit linkeltél ott volt SL-es félásványi 10W40 is) 40es olajhoz.
Én tudom a választ, sőt; cserélnem is kellett a vezérlésmódosító kereket... Én pedig annak az árát szeretném visszakapni amit a sok sötét miatt kellett nekem is ráköltenem - érdekes, nyugati testvéreinknél 2,5-4× annyit elmennek normális olajjal mint nálunk, ez hogy lehet?Párom autója 103°os termosztátos, alacsony HTHS viszkozitású olaj is/az ajánlott bele; igen? Az hogy egy motor rossz állapotú (bizonyos részeken/szempontból), az másik történet. Ha hathengeres, abból soknál vetemedik is a hengerfej, mert a tűzfal felőliek kevésbé jól vannak hűtve; ezt nem egyszer eljátszotta a BMW, ezzel megint mit kezdjek. De már mások is leírták a hűtéses összefüggéseket az olajoknál, fölösleges ismételni.
Nem tudom bele akarok-e belekezdeni, hogy a szerintem silányabb olajak miért okoznak hamarább/nagyobb olajfogyasztást (kopás 70-80%-a hidegen következik be, ott sűrűbb; kevésbé áramlik melegen is és jellemzően kevésbé jobb alapolajú, így sokkal több a koksz, pl az olajlehúzó gyűrű furatain is; többet van a bypass nyomás magasságában az olaj és kevésbé szimering barát az olaj/adalékolás(ugyanez a baj a vezmódosító kerék tömítésénél is), így hamarább fog mind a szelepszár szimeringeknél, mind a vezérmű/főtengely szimeringeknél, (ott a motorból kifelé szelepfedélnél a motorból kifelé) szivárogni az olaj (vagy az okoskerék engedi el a nyomás egy részét).
99%ban a felhasználók/szerelők rontanak sokat a helyzeten, jellemzően 10-15W40el, ami biztos szuperszintetikus (nem az, főleg, hogy 'úgyis eszi, elég bele az olcsóbb, vagy esetleg molibdén szulfidos, az csodát tesz').Azonos termékcsaládból ha a hidegen sűrűbb olajból kevesebbet eszik a motorod, akkor vagy 5 percnél nem mész hosszabbat, vagy csoda, vagy x.
Az első autómnál az 5W40-es Magnatecből sokkal kevesebbet evett, mint a korábbi félszintetikus 10W40ből, és jellemzően azt tapasztalom, hogy nem a motor eszi meg (kék füst) hanem a szimeringeknél megy el, és az jobb olajjal javul valamennyit, de természetesen megoldás a csere.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
eTrade
tag
Amazon Basics oil vs Liqui Moly oil [link]
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5384 üzenetére
Az, hogy a 10w-sből harmad annyi a fogyasztás nem az öt perces menetek és nem is csoda valami miatt van, hanem a helyes válasz az "x". Ugyan azok voltak a körülmények. x=főként amikor leállítod a motort vagy alapjáraton, a kopott szimmering mellett szépen lefolyik az olaj a hengerbe. Ez működik üzemi fordulaton is csak enyhébben. Erre pedig a magyarázat csak a sűrűbb olaj lehet. A különböző minőségi besorolásokkal tisztában vagyok. Pl az ACEA minősítést nézve az A5/B5 besorolás minőségibb olajat jelent, mint az A3/B3-4. De ez a minőségibb olaj nem lehet jó minden A3/B3-ra belőtt motorhoz, hiába jobb.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #5390 üzenetére
Kaptál elég számot, teljesen feleslegesen. Eddig a verseny olajba kapaszkodtál, most hirtelen áttértél arra, ha eszi az olajat a motor. Ha eszi az olajat, akkor az okát kell megszüntetni, nem a "vastagabb" olaj a megoldás. Minden normális szakember ezt fogja mondani.... De nem is erről volt szó, csak ugy, mint írtam, valamibe kapaszkodni kell, hogy a berögzött rossz "ajánlásaidat" tartani tudd.
-
Vardar
tag
válasz molnarpeter #5385 üzenetére
Köszönöm!
Viszont akkor kérdeznék még egyet.
Jelenleg Mannol Elitet használok, de nála olcsóbb lenne a 7711 OEM. A magasabb TBN, alacsonyabb dermedési pont, magasabb viszkozitási index miatt döntöttem az utóbbi mellett. Csak a látható technikai adatok alapján, megéri a felárat szerintetek? Illetve a MOL terméke, hogy viszonyul ezekhez? Valamennyire beleástam magam a témába, de úgy látom, hogy ti jobban értetek ehhez.
(Opel Ecotec Z14XE; 30-asat kicsit csipegeti, ezért maradok a 40-nél; nem kell dexos 2, maradok az A3/B4 GM-LL-A-025 szabványt tudónál; 10.000-ként olajcsere)
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
Szép kerek történetet kerekítettél. Elmehetnél regényírónak😃 Megragadom az alkalmat és neked is felajánlok 50 ezret, ha kicseréled a szimmeringeket. Ez munkadij, persze a többit is fizetem😃
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5395 üzenetére
A szelepszár szimmeringekről van szó. Rengeteg BMW-t érint. Már igy került hozzám. Előírt, minőségi olajak kerültek bele, 5w30-as.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5397 üzenetére
Valamelyik hozzászólásomban írtam, hogy a hengerbe kerül az olaj. Sajnos. Ennek sok rossz következménye van, de van egy jó oldala is. Némi kenést kaphat a henger-dugó páros, de ez eltörpül a káros hatások mellett. Most olyan mintha 1:270-es benzin-olaj keverékkel járnék. Annyira nem tragikus.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz Dluinet #5378 üzenetére
A 5w50 jó megoldás lehet . Nézegettem a Valvoline vr1 racing 5w50-et is, de per-pillanat csak egy API szabványt és pár gyártói jóváhagyást találtam. Magas lehet a HTHS érték, ami nekem jól jöhet.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt