Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz Abu85 #44760 üzenetére

    Köszi a listát, de egyrészt értelmetlen és felesleges volt ez beraknod, másrészt ebből látszik, hogy nem sikerült értelmezned amit írtam s megint jó szokásodhoz hűen teljesen másról beszélsz, konkrétan a múltról, mert úgy látszik a múltban ragadtál, emiatt ismét tömény bullshitet írtál le és ismét félrevezeted az olvasókat. Legalább egy picit utánajárhattál volna, mert az elmúlt 10 évben sok változás történt.

    Nézzünk néhány gyöngyszemet:

    "Leginkább azért nem használnak ma már GPU-s PhysX-et, mert valójában sosem fizikáról volt szó, hanem grafikáról, és a compute shader kiváltotta ezt."

    A PhysX 5 több dolgot gyorsít GPU-val, mint az elődei. A fizikai szimulációt hogyan adod el játékban? Úgy, ha azt a játékosok látják, így nyilvánvaló, hogy grafikai elemként prezentálták, de ettől szimuláció volt, akár folyadék szimuláció, akár ruha fog köd szimuláció. A kijelentésed tehát nettó bullshit.

    "Persze az sem segít, hogy az NV a rendszert nem fejleszti már a játékok szemszögéből. A 3.4-es volt az utolsó verzió, ami játékhoz készült. A 4-5 már nem igazán."

    A valóság ezzel szemben az, hogy a két legújabb PhysX sokkal jobb játékra, mint a 3.4. A Unity is hülyeségből integrálta a 4.1-et alapértelmezett 3D fizikai motorként 5 évvel ezelőtt. A hivatalos NV doksi szépen leírja, hogy miket hoztak az új főverziók, 4.1-nél meg lehetne említeni a Immediate Mode-ot vagy az 5-nél a sok új GPU gyorsított feature-t. Szóval, de az NV több hasznos dolgot rakott be a friss verziókba, amelyek játékokhoz is rendkívül hasznosak.

    "A PhysX játékokhoz tervezett verziója 2018 óta gyakorlatilag vegetál. Nem tudni, hogy az NVIDIA valaha is újraindítja-e."

    Tehát te nyilván a 3.4-et tekinted az utolsó, játékra alkalmas verziót. Ettől nem is lehetnél messzebb a valóságtól. A PhsyX nem vegetál és a legújabb verzió is kiválóan alkalmas játékra, jobb, mint a 3.4, itt is a múltban ragadtál.

    "Abból kiindulva, hogy már arra is figyelmeztették a fejlesztőket, hogy a PhysX runtime kikerülhet a GeForce driverből, így a GPU-s PhysX effektek a játékokban elszürkülnek majd, arra lehet következtetni, hogy nem jön vissza ez az irány."

    Pontosan melyik fejlesztőt figyelmeztette az NVIDIA és mikor? Az irány el se ment, így nem is tud visszajönni, mindössze most már nem verik nagy dobra, ha a fizikai számítások egy részét GPU gyorsítja. Ma már nincs marketing értéke.

    "A karbantartási költségektől pedig 6-7 év vegetálás után valószínűleg megszabadulna a cég."

    Feltételezem továbbra is a 3.4-ről beszélsz, el kéne azt engedni, az NV és mindenki más is elengedte a piacon, csak te ragaszkodsz hozzá foggal körömmel valamiért. Azóta sok év eltelt, lépjél túl rajta.

    Az utolsó bekezdéshez annyit, hogy az is nettó bullshit, ugyanis fizikai szimulációt lehet GPU-val gyorsítani. Nyilván nem a teljes szimulációt kell itt érteni, hanem részfeladatokat a GPU el tud végezni sokkal gyorsabban, mint a CPU, pont úgy, mint RT esetén. Amíg RT fronton a hardveres gyorsítás igen masszív marketinget kap, addig a GPU gyorsított fizikai szimulációk már nem, pedig él és virul, a PhsyX 5 több dolgot tud gyorsítani GPU-val, mint bármely más korábbi verzió.

    # 44762: "Semelyik motor nem használja azt a modult alapértelmezetten, mert licencköteles. Csak CPU-s PhysX-et használnak a motorok alapból, mert az viszont ingyenes."

    Ahogy mondtam: a múltban élsz, ezt most megerősíttetted, ugyanis a GPU gyorsításnak semmilyen felára nincs a PhysX 4.0-tól kezdve. A valóság így néz ki:

    "PhysX has also become a key reference implementation of the similarly open source Pixar Universal Scene Description (USD) Physics standard available at PixarAnimationStudios/USD on GitHub. This informed the decision to return to the more permissive licensing terms used for PhysX 4. This means that all CPU source code is available under the simple BSD3 open source license, and NVIDIA GPU binaries are included at no cost."

    A többi szóra sem érdemes.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Abu85 #44760 üzenetére

    Játékmotorokban - mint az UE - alapértelmezettként mellékelt PhysX-et érinti a Geforce meghajtóban lévő runtime sorsa? Mert így állítólag ~10000 játékot érinthet a megszűnése idővel.

Új hozzászólás Aktív témák