- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- DIGI kábel TV
- Ubiquiti hálózati eszközök
- 3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
- Windows 10
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZoZa™
senior tag
Koszi a valaszt. Mindet mutatja kulon, es felcserelhetoek a kerekek. Ilyet is talaltam es volt ahol azt irtak ez nem jo. Merthogy ez az 1.2tce-hez meg az 1.5dci-hez jo es az 1.3tce-hez meg a GT-hez nem. Olyan is volt hogy a szam ugyanez csak a vege B0A, de azzal sem lettem okosabb. Mar bent van a kosarban egy B0B vegu szenzor keszlet. (25e a 4db)
iPhone 11, Macbook Air 2019, Renault Megane Grandtour 1.33Tce
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #74589 üzenetére
Ennyiből nem tudjuk, 24 fontért lehet normális is; attól hogy valami ledes még nem feltétlen vakít.
Tucatról volt róla szó, van jó ledes is, meg szar izzós is (tény, hogy a retrofit ledek 90%a gagyi!).
De hasznosabb hsz lenne az, hogy milyet/normálisat rakjanak bele az emberek, mert inkább ezer olyan aki normálisat rak bele és beállítja, mint 10 olyan ember aki leszarja, égbe világít izzóval meg matt búrával.Fék: Ez azt jelenti hogy akár megvárósban is be lehet próbálni nálad? Nem mindenáron megindítósan, de ha úgy tűnik hogy így megy. Tömb és többi már pipa.
harry: Nem házi mérés, a műhelyekben mérnek ilyenekkel, mert lusták/nem akarják kicserélni.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
#89309696
törölt tag
Felfele a hegynek még jó idő volt, fel is ment a kocsi. Lefele jött az esős hódarás valami. Szerencsére már csak lefele kellett mennem.
Nem tudtam felkanyarodni a pincétől, úgyhogy tolatásból zsarukanyart csináltam a megforduláshoz, kicsit túlment mert sikerült vagy 10 métert oldalazva csúszni, de sikerült és nem a szőlősorban kötöttem ki.
Lefele egyes alapjárat, gázt nem nyomtam, de csúsztam 40-nel kb. Ok.... Szóval siklottam tovább alapjáraton.
Ekkora sárban aztán olyan mindegy mekkora minta van a téligumin, szart se ér. Ilyen sárban a Frontera is kínlódik az Uaz gumin 4x4, én meg egy Meganenal szarakodom.
Jelenleg annyi sár van a kerékjárati ívekbe felrakódva, hogy 1 centit tud rugózni a kerék. Nem volt kedvem kipucolni, majd holnap. De szerintem végig a kipufogó alagút tele lehet sárral.[ Szerkesztve ]
-
Jaded
senior tag
Ebben az esetben szerintem teljesen mindegy milyen motorral szerelt az autó, mivel semmi köze hozzá. Inkább felszereltség függő (mivel kétféle rendszer van), de neked jó lesz ha külön mutatja a nyomásokat. Renaultnál is azt hiszem 6500Ft/db, de ott megmondanák egyébként.
Renault Megane IV Limited
-
#27216896
törölt tag
Na ezt a pollenizét legutóbb biztos, hogy nem cserélte...+ fordítva volt benne, összegyűrve! Porszívó, fertőtlenítő spray...mókás művelet egyébként, de ez a biztos, mert pollen allergiám van.
A denso gyertyák jók lesznek? Vettem még új üzemanyagszűrőt is, a fékbetéteket a szerelőre bízom, meg a leszakadt hátsó tengely kipufogó tartót is...
Jövő héten vizsgára megy. Nem lenne célszerű a fékbetét csere inkább azután?
Nekem is kuplungszettet kellene még cserélni, meg vezérlést...ezek után gondolom még nálam marad megleszünk vele.
[ Szerkesztve ]
-
K4jusz
tag
Sziasztok! Renault M4R motorokról mit lehet tudni? 3-as laguna 2.0 szívó motorja, gondolkodom ilyenen. Inkább csak a nissan párjára tálaltam pár infót (generatorszij, folytószelep, gyertyacsere csak hideg motoron óvatosan, meg a láncot írták nyúlósra, bár az erre vonatkozó részt nem tudtam lefordítani).
-
Csatravi
senior tag
-
Robi81
tag
Sziasztok
Szabolcs megyéből nem lenne valaki aki diaggal foglalkozik?
az áldozat egy megane 2 1.6 16v kacsa 2003as k4m motorral
a hiba :nehéz índitás.folytószelep hibát már dobott(folytószelep nincs alaphelyzetbe állitva) obd vel olvasva de az nem diag
illetve nem mindig csinálja.van ugy hogy1hétig tűnetmentes utána megint előjön. -
Ghandi
aktív tag
Egyébként lenne egy érdekességem. Az autómban (Megane 2 1.4 16v) sajnos tavaly lett motor cserélve egy bontott motorra. A motorral semmi baj nincs a vételnél volt benne 90ezer mérföld (angliából behozott autó) most ment bele 15ezer km szóval itt volt az olajcser idelye. Épp elötte beszélgettem haverral és meséli hogy az ö Opel Astrájába is volt már motorcsere és csere után pár ezer km után elment az olajnyomás, majdnem megsült a motor. Mint kiderült ugye az ember nem ismeri a motort, bízik abban hogy rendesen cseréltek olajat a hosszú évek alatt stb. Na ebben a motorban annyi dzsuva volt hogy az olajszivattyú kis szűrőrácsa teljesen eltömődött. Kint az új autókat elhordják kötelező szervízbe, de sokszor ha valakinek ilyen 10en éves öreg xarja van azzal nem foglalkoznak annyira, amíg megy addig megy. Kicsit meg is ilyedtem, nehogy én is így járjak, ezért a megmaradt motoromról leszedtem az olajteknőt és az olajpumpát. Mivel egy 2004-es motorról beszélünk ezért egyértelmű hogy se kivűl, se belül nem volt valami tiszta, de szerencsére olyan munkahelyen dolgozok ahol ezeket szépen el tudtam tisztítani. Az olajpumpa tényleg úgy nézett ki mint egy vadonat új viccen kívül, az olajteknő szintén ugyan ilyen lett belül, csak kivűl nem lehett letisztítani sehogy sem, még vegyi úton sem, ezért azt fogtam és homokfúvóval átmentem rajta. Olajcserénél odavittem a szerelőnek hogy akkor kérem ezeket is cserélje le az olajcserénél. Ö azt hitte hogy gyár új alkatrészeket vittem kicseréltük az olajat egy gyengébb minőségüre Manol 10W 40-re, elmentem vele 1000 km-et majd utána olajteknő és olajpumpa csere mejd bele az új mostmár ELF olaj! És akkor megkaptam az imét koszos olajos olajteknőt és pumpát. Hááááááát emberek ez már tényleg koszosnak mondható volt, egyszerűen rá volt égve egy réteg a teknő belsejében, a vegyi tisztítás is alig akarta lehozni, az olajszipka csövén lévő háló ennek is elég koszos volt, igaz nem volt eltömődve. Ezt az olajteknőt és olajpumpát is eltisztítottam ugyan úgy mint az előzöt, ezek is olyanok lettek mint a gyári újjak. Ha valaki tervezne egy ilyen olajcserét (én ajánlom egy 10 évnél öregebb hasznát autó esetén) akkor megoldhatnánk úgy hogy elviszi ezeket a dolgokat, majd ha lecserélte akkor visszahozza nekem az ő autójáról leszedett teknőt és pumpát, amit én megint eltisztítok és mehet az utána másnak stb ha érdekel valakit akkor holnap tehetek fel képeket az ektisztított dolgokról.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
#27216896
törölt tag
Nekem is motorcserés volt, eldurrant az egyik dugattyú vezérlés csere után hazafelé menet...az enyém meg valami autószerelőknek volt a tanuló motorja... Durván karban volt tartva, csak ugye az autón kívül tartózkodott egy padon, de ócsóé adták...
-
Ghandi
aktív tag
válasz Ghandi #74623 üzenetére
Ja és utána néztem hogy ez az olajteknő ilyen motorhoz jó még.
Huu szinte az összes 1.6os benzines Dacia, 1.5 Dci-s motorhoz is.
Renaultból Clio II 1.4, 1.6, 1.5Dci Fluance 1.6 GRAND SCÉNIC II 1.6 KANGOO / GRAND KANGOO / Expess 1.6 Laguna I/ II 1.6, 1.8 Megane i/II 1.4 16v 1.6, 1.5Dci Megane III 1.5Dci
SCÉNIC I/II 1.4 16v, 1.6, 1.5 Dci Thalia 1.4 16v, 1.6, 1.5 Dci
Szóval a legtöbb itthon használt Renaulthoz és Daciához jó. Az olajpumpát nem tudom, még nem néztem utána, de gyanítom hogy az is ugyan ez.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz #27216896 #74624 üzenetére
Ugyan így jártam én is. Vezérlés és vízpumpa(Gates szett) csere után egy hónappal megadta magát. Mint kiderült nem az anyaggal volt a baj, fellazult az egyik vezérműkerék csavarja. Persze nem számlás autószerelő volt, magyarul gari nincsen, nem is ismerlek stb.... szép mi?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
#27216896
törölt tag
válasz Ghandi #74626 üzenetére
Én egy Fiat szalonban vettem, azt mondták hozzájuk vigyem rendszeres szervizre és akkor garanciát vállalnak rá...mikor megtörtén a baj az volt az indok, hogy mentek vele 2 kilométert a csere után és jó volt...majd közölték, hogy van sok nagyon jó ügyvédjük, ettől még autóm nem lesz, pereskedhetünk! Végül megegyeztünk: én vittem a motort, cserébe ők meg beépítik ingyen*...persze azért az olajokért, klímagázért, stb. elkérték a pénzt...meg mivel nem húztak meg valami csavart, vennem kellett egy klíma szivattyút! Soha többé márka szervíz!!!
Ezerszer jobban bízom a "garázs" szerelőmben akinek fontos a jó hírnév, mert szó szerint ebből él...[ Szerkesztve ]
-
Ghandi
aktív tag
válasz #27216896 #74627 üzenetére
Jaaaa gyári szakszerviz. Vecsésen volt egy ideig Renault szalon és servíz, egyik haverom is dolgozott ott 1-2 hónapot. Mit is mondjak egy olyan szervízről aho nem fizetik meg az embereket, ezélrt 3 hónaponként cserélődnek a szerelők. Ennyi idő alatt nem lehet márkaspecifikus tudásra szert tenni, és ennyi pénzért még az sem biztos hogy jó szerelőröl bezélünk, szóval ennyit a csak gyári alkatrésszel és megfelelő tudású szakemberekkel dolgozunk szövegről...
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #74630 üzenetére
Hát ja,ez csak meg lett húzva azt jó az úgy. A csavar lelazult, majd le is esett a helyéről a kerék is elindult kifelé, majd megütközött a védő burkolatba, azt is eltörte, a vezérlés elment. Kettő szelep eltört, az egyiknek a azeleptányérja is letört majd beleállt a dugattyúba. Sosem láttam még ilyet. Persze annál a hengernél totál szétverte a hengerfejet. Több szelep is elgörbült, de azokkal már nem is foglalkoztunk hisz kellett volna egy másik hengerfej, dugattyú gépmunka egyéb alkatrészek, olcsóbban jártam egy komplett bontott motorblokkal.
Rögtön az volt a kifogása a szerelőnek hogy elszakadt a vezérmúszíj, arra ő nem tud garanciát vállalni. amikor ki lett szedve a motor akkor megnéztük nem volt elszakadva a szíj, csak a széle lett meg gyalulva, meg a kerék lecsúszása miatt begyűrte.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
csababarca
őstag
Sziasztok.
Rádió kódot hol kellene megtalálnom?
Autó manualjában, és a rádió manualjában sem találom.Renault szervíz tudja megmondani? Vagy valahonnan meg lehet tudni ?
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
rob210
Topikgazda
válasz csababarca #74633 üzenetére
kiveszed a magnót.
Vonalkód utolsó 4 jegye.
Egy betű 3 szám.
Google play renault radio code generator.
A 4 jegyből kikalkulálja a beírandó kódot.
Vagy berakod a 4 karaktert és kikalkulálom neked.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
csababarca
őstag
válasz csababarca #74635 üzenetére
Vagy valami rövid tip a rádió kiszedésére? gondolom a középkonzolt le kell pattintani, de hogyan?
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
rob210
Topikgazda
válasz csababarca #74638 üzenetére
Akkor a négy sarkánál a négy lukba bedugsz valamit. (csavarhúzó hosszú szög, erős drót.)
Ezzel oldod a reteszt és kihúzod a magnót ennyi semmit nem kell bontani hozzá fél perc kiszedni.Renault power
-
Robi81
tag
válasz csababarca #74638 üzenetére
4db popszegecs
-
lsebestyen
addikt
válasz csababarca #74641 üzenetére
Szia!
Így. Nekem CD-s volt benne, ott talán csak két lyuk volt.
-
csababarca
őstag
válasz lsebestyen #74642 üzenetére
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
LamerGyuri
senior tag
válasz csababarca #74643 üzenetére
Pontos típus és évjárat megjelölés néha nagy segítség, hogy jó(nak tűnő) válaszokat adjunk
A szervizkönyv megvan? Nekem abban volt felírva.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
csababarca
őstag
válasz LamerGyuri #74644 üzenetére
igaz, hibáztam.
tehát clio 2014/12-hós autó, azt hiszem IV. a verziószáma ezeknek a clio-knak.
ilyen középkonzollal rendelkezik, mint amit linkeltem.iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
csababarca
őstag
válasz csababarca #74645 üzenetére
Manual van hozzá, meg a rádióhoz két fajta kézikönyv.
Manual végefelé van a szervízes rész.
de akkor azt lehet kispórolták, ha szervízkönyv külön van. írok a kereskedőnek.[ Szerkesztve ]
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
LamerGyuri
senior tag
válasz csababarca #74646 üzenetére
[ITT] egy video. Csak le kell pattintani a keretet, 4 torx csavar, aztán már látod is a matricát.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Scenic2002
friss újonc
Sziasztok,
Van egy 2002es renault scenicem, 1.6os 16v benzines.
Ma felvillant a fordulatszám mérőn a motor ikon, de a motor rendesen jár, nem rángat, nem változott meg semmi a menettulajdonságokban. Valaki tapasztalt már ilyet?
-
csababarca
őstag
válasz LamerGyuri #74647 üzenetére
nah ez az amit itthoni keretek között nem tudok megtenni. nem is akarom, mert nem értek hozzá, aztán valami műanyag pöcök letörik, és cseszhetem.
marad a renault szervíz, hátha forgalmi bemutatásával adnak kódot.passatomhoz anno, superbhez a kézikönyv tartalmazta a kódot, itt nincs ilyen.
a rádió kézikönyvének hátulján van egy vonalkód, aztán annyi.
[ Szerkesztve ]
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
rob210
Topikgazda
válasz Scenic2002 #74648 üzenetére
tapasztaltam a vicc az, hogy nekem tegnap előtt villant ki.
Rátettem a diagot alapjárati motor hiba.
Kicseréltem töröltem a hibakódot és a lámpa azóta is világít de nincs hibakódRenault power