Hirdetés
- Mikrotik routerek
- AliExpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Mesterséges intelligencia topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Sweet.tv - internetes TV
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Norton védelmi programok (NAV & NIS & N360)
- Milyen NAS-t vegyek?
-
IT café
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Yepp - Korlátlan belföldi net kötöttségek nélkül
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#76055552
törölt tag
válasz szabonagyur #85395 üzenetére
Ez egy téves infó.
A telekomnál a hordozáskor domino fix-et adnak, ami 990 Ft, van rajta 500MB, 40 perc és érvényes a szám 180 napig. Miért kellene feltölteni.
A vodánál egy "üres szám" (vagyis 0 Ft kezdőegyenleges) is 90 napig érvényes, vagyis hívható. Azt sem kell feltölteni.
A telenornál pedig szintén nem kell feltölteni a 490Ft-ért kapott sim-et (0Ft egyenleggel), az 180 napig hívható. Az hogy az ügyintézők "tulbuzgók" és töltést kérnek, anyagi érdekükből fakad. Utóbbira itt a hivatalos levél a telenortól: [kép] -
TODI1111
veterán
válasz aprokaroka87 #85394 üzenetére
My telenor appban is meg tudod nézni mennyi van összesen de ,hogy mennyit költöttél belőle azt nem tudom hol lehet megnézni. Gondolom annyival kevesebbet mutat.?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
TODI1111
veterán
válasz aprokaroka87 #85392 üzenetére
Ha jól tudom akkor ezek a vásárlások az univerzális keret terhére mennek. Nem lehet, hogy ebben a számlázási hónapodban már elhasználtad ezt a keretet?
-
aprokaroka87
nagyúr
Üdv!
Nem tudom, hogy Bug vagy Feature az alábbi probléma.Nekem a play áruházas vásárlás és előfizetések mind a Telenor számlára mennek, általában nem is szokott vele gond lenni, ma viszont azt írta vissza, hogy fizetés elutasítva.
Böngésző-ben be lépve azt írja ki, hogy a számlát le zárták.
Ez most Google Play vagy Telenor gond?
Történt valami változás?
Számla tartozásom sincs, az aktuális számla nincs még be fizetve, de eddig ezzel nem volt gond. -
MODERÁTOR
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Viktor0610 #85389 üzenetére
"Az miért nem pálya, hogy megvárod, amíg megszűnik a szám?"
Megvárhatom, nincs is messze (feb. 16.), csak nem akarok úgy járni, hogy aztán se szám, se pénz. Szerinted mi fog történni? Felhív valaki, vagy SMS-t küldenek, hogy hová utalhatnák a pénzt? Esetleg nekem kell(ene) bemenni 30-on belül, hogy utalják át? -
MODERÁTOR
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #76055552 #85381 üzenetére
"Csak a telekomnál lehet megszüntetni prepaid kártyát." - ez tuti? Úgy értem, ott lehet?
Mert akkor így végigolvasva a kapott válaszokat (ugye Viktor0610 azt mondja, hogy megszüntetés esetén nem jár vissza pénz, simpley a Voda-t nem ajánlja) lehet akkor járok a legjobban, ha átviszem a számot a Telekom-hoz, visszaigénylem a kártyán lévő összeget a Telenor-tól, majd - kis idő elteltével megszüntetem a Telekom-os kártyát (is).
Huh, hát nem tudom, hogy megér-e ez nekem ennyit ...
Mindazonáltal szomorú, hogy erre nincs valamilyen egyszerű, és korrekt megoldás. -
simpley
őstag
válasz #76055552 #85381 üzenetére
ne csináljon hordozást inkább. Ha úgy sem használja szerintem mindegy ha megvárja míg lejár.. Azért mondom mert a vodánál most elég nagy gondok vannak a hordozásnál is. (ismertségi körben a voda nem tudja átvenni a számot, már 36. napja, holott az átadó szolgáltató engedte)
signed by simpley.
-
MODERÁTOR
-
félisten
válasz Viktor0610 #85384 üzenetére
Na ez új, vagy 2 éve nekem azt mondták ilyenkor nem jár, így vártam míg elfogy.
-
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #85382 üzenetére
De.
Max. 30 napig igényelhető vissza az egyenleg elhordozás után.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13T
-
MODERÁTOR
válasz #76055552 #85381 üzenetére
Megszüntethető a feltöltőkártyás szám is.
Csak ez esetben nem jár vissza a rajta lévő egyenleg.
Az csak egyenlegfeltöltés hiánya vagy adategyeztetés el nem végzése miatt megszünt szám esetén jár vissza.
Plusz hordozás esetén, ilyenkor max. 30 napig lehet visszaigényelni az egyenleget.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13T
-
félisten
-
#76055552
törölt tag
Csak a telekomnál lehet megszüntetni prepaid kártyát. A telenornál és a vodánál nem lehet.
Ha nem akarja megvárni amíg kifut a kártya az érvényességből, akkor rendeljen neten egy vodás simet ingyen, 1270-en ügyintézőn keresztül aktiválja be, majd ezzel egyidejűleg kérje a 20-as számának a ráhordozását. (ezt a vodás kártyát fel sem kell tölteni, mert 90 nap az érvényessége nulla forint egyenleggel is).
Amikor a hordozás megtörtént, bemegy a telenorhoz, és visszakéri az egyenleget.[ Szerkesztve ]
-
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz szabonagyur #85363 üzenetére
Valahogy nem találtam semmilyen konkrétumot azzal kapcsolatban, hogy mit kell / lehet ilyenkor, csak ennyit. Lehet rossz helyen néztem (itt ugye csak ennyi van: "ha az érvényességi idő lejárt, az egyenleged elveszik").
#85365 simpley
O.K. Tehát akkor kocogjak be a legközelebbi üzletbe, és adjam elő, hogy mit szeretnék?#85368 Landsmann
"Meg kell várni míg lejár, plusz azt hiszem 30 napot, utána lehet visszaigényelni."
Hát, nem tudom. Azt hiszem inkább veszem a fáradságot, és csak meglátom valamelyik Telenor-os üzletet."Ha egyeztetés miatt kapcsolják ki a kártyát ... "
Azt megcsináltam neten. Gyakorlatilag most már az én nevemen van a kártya.#85369 martonl
"Részvétem!" - köszönöm szépen!
"Ha beballagsz egy halotti anyakönyvi kivonattal hozzájuk ... "
Biztos, ami biztos, viszem magammal, de szerintem erre azért nem lesz szükség, mert a legutóbbi (2021 dec.) adategyeztetés alkalmával a saját nevemet (ill. személyes adataimat) adtam meg, és a rendszer elfogadta.#85370 sfdrakex
"Adategyeztetést megcsinálod a te nevedre ... " - ez gyakorlatilag kész.
O.K. ezt fogom tenni. Csak bíztam benne, hogy erre van valamilyen telefonos v. webes megoldás. Azonosítom magam, adok egy számlaszámot, és kész. -
Landsmann
addikt
válasz #76055552 #85372 üzenetére
Annak idején emiatt a 60/40 % miatt váltottam vissza kártyásra. Most olyan tarifában vagyok, hogy nem csoda, hogy már ilyet kötni nem lehet. Túl jó. Namármost ha hűséget esküdnék, akkor a jelenleg elérhetőből kellene választanom. Ami árban nagyjából duplája, a kínált szolgáltatása pedig mondjuk 3/4-e. Ha végleg kivezetik a tarifát, akkor ez is megy vissza kárytásba. Hiába lenen másodperc alapú mint a mostani, havi több mint 4000 Ft-ot nekem nem ér, főleg úgy, hoyg van amikor havi szinten a 60 percet alig lépem túl, de akkor már céges hívásokat is a sajátomról indítok.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
p2pp
őstag
válasz bociusz #85291 üzenetére
Kaptam egy szép, de semmit sem mondó sablon választ ma.
Az Ön által jelzett címeken még nem érhető el az 5G-s technológia, annak ellenére, hogy a rádiós infrastruktúra esetleg ezt már lehetővé tenné. A hálózat modernizáció meghatározott ütemezésben kerül végrehajtásra, annak pontos menete egyelőre üzleti titok, így arról információt nem tudunk adni. Amint az 5G technológia elérhető egy-egy címen, előfizetőink honlapunkon tájékozódhatnak róla.
Sztem az a sok B28 amit látunk, az még csak teszt vagy csak 4G-re van használva. Ennyi.
Iphone 16 Pro 18.0 Huawei Watch GT3 Giga B450 Amd 5600G 2x8 3000 Vengeance 3x1T M.2 Nvme
-
#76055552
törölt tag
válasz sifarr #85371 üzenetére
Keresem a videót a YT-on, de nem találom.....
Röviden: ügyfél felhívja a 1220-at és nem érti miért nem tudja felbontani a hűséget kötbér megfizetése nélkül (talán 2012-es videó). A telenorral 1000 belföldi, "hálózatfüggetlen" perces tarifára szerződött, amit egyszer csak 60/40%-ra (hálón belül/kívül) módosított a szolgáltató egyoldalúan.
A telenorral ezekért a stiklikért nem merek immár 2 évtizede szerződést kötni.... -
sifarr
senior tag
válasz simpley #85364 üzenetére
pl 500 Ft- emelésért te emelnél hangot? Én biztosan nem...
Én sem. Ötezres emelésért sem. Legfeljebb szolgáltatót váltanék.
De a kérdés nem erről szól. Szerintem a szolgáltató és az ügyfél egyenrangú és egyenjogú felek. A szerződésükben a felek jogainak és kötelezettségeinek arányban és egyensúlyban kell(ene) lennie.
Méltányolható, ha az egyik fél a tőle független, számára negatív körülmények ellen be akarja biztosítani magát. Lásd itt az infláció és inflációs emelés joga, mint igény a szolgáltatónál. (Bár megjegyzem, az általános infláció még nem jelenti, hogy egy adott cég költségeiben az garantáltan növekedést eredményez.) De úgy arányos, hogy akkor az ügyfél számára is legyen lehetőség a szerződésben, ha tőle függetlenül az ő életében jelentkezik negatív hatás (pl. munkanélküliség). Ha az egyiknél tekintettel vagyunk arra, hogy ne lehetetlenüljön el a költségek növekedése miatt, akkor a másik félnél is tekintettel kellene lenni, amikor ő lehetetlenül el. Ha egy KSH inflációs adat hivatalos, objektív mérce, akkor pl. egy munkanélküliség is igazolható akár hatóságilag is.
Az egész kérdés (aránytalanság) csak a hűségszerződéses esetekben érdekes. Sosem veszek szolgáltatótól készüléket, így max. egyéves hűséget vállalok be. Pár hónapra, félévre egy inflációs emelés nem érdekelne. És garantáltan nem fenyeget anyagi csőd, munkanélküliség sem.
Az elv az, ami nagyon felháborít! -
sfdrakex
nagyúr
válasz <Adamsky> #85362 üzenetére
Adategyeztetést megcsinálod a te nevedre, utána intézhetsz vele bármit.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
martonl
senior tag
válasz <Adamsky> #85362 üzenetére
Részvétem! Nem vagyok jogász, de tudtommal ez egy törvényes örökség. Ha beballagsz egy halotti anyakönyvi kivonattal hozzájuk, akkor ki kell hogy adják a rajta lévő pénzt és megszüntetheted az előfizetést. Kicsit hülye kifejezés, de a feltöltőkártyás is előfizetés.
[ Szerkesztve ]
-
Landsmann
addikt
válasz <Adamsky> #85362 üzenetére
Nem bukod el. Meg kell várni míg lejár, plusz azt hiszem 30 napot, utána lehet visszaigényelni. Telefonon is intézhető, bár ha a tulajdonos már elhunyt, akkor lehet problémásabb. Ha közben kell adatot egyeztetni, akkor a Te adataiddal megteheted aztán úgy hagyni lejárni. Ha egyeztetés miatt kapcsolják ki a kártyát, akkor azt hiszem nem lehet visszaigényelni.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
félisten
-
<Adamsky>
nagyúr
Sziasztok!
Édesapám hosszú betegeskedés után tavaly augusztusban hunyt el. Az Ő feltöltőkártyás számát szeretném megszüntetni, de mindeközben szeretném nem elbukni a rajta lévő ~5e Ft. Tudom ez nem nagy pénz, de ugye sok kicsi sokra megy.
Ahogy elnézem túl sok lehetőségem nincs, mint, hogy megvárom, hogy lejárjon az érvényességi idő ... ekkor viszont bukom a pénzt.
Bármilyen "pro tippet" szívesen vennék.
-
lm83
őstag
UPC-nélmár vodafone-nál is így volt mindig. Ha már lejért a hűség, maradhatott a megkötött szerződés ugyanúgy. Évente egyszer emelnek rajta ennyivel. -
burgatshow
veterán
válasz janeszgol #85354 üzenetére
Mondjuk a mai meeting alkalmazasok tomkelege mellett valoban nem annyira hangsulyos mar a konferenciahivas kepesseg. Persze ertem en, hogy valakiknek fontos lehet meg. Csak a trend masfele megy mar, szerintem ertheto lepes volt.
Sot, nalunk kollegakkal mar rendes telefonhivas helyett is Teams megy.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
válasz szabonagyur #85348 üzenetére
Kis szemét volt, nem engedte boltba átvenni. De így is jó lesz.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
sifarr
senior tag
Elolvastam a hwsw cikket. Lénygében azt írja, amit én korábban. Viszont közöl egy fontos infót, a Telenor érvét, hivatkozását, amellyel a módosítás jogszerűségét akarják indokolni.
Elolvastam az EU Bíróságának ítéletét. Ez egy fogyasztóvédelmi civil szervezet panaszára az osztrák A1 Telekom javára ítélt egy pontosan olyan ügyben (ÁSzF-be foglalt inflációs díjemelés), mint amit most a Telenor szeretne. Az ítélet 26-29 bekezdései az érdekesek. Ezek alapján a "hűségidős" szerződések sem mondhatók fel jogkövetkezmény nélkül az ÁSzF-be foglalt inflációs emelés esetében.
Tehát a Telenornak igaza van.
De a Telenornak még sincs igaza a módosítással.
Ugyanis az EU Bíróság a határozatában végig az EU 2002/22 irányelvére hivatkozik. Az EU-s irányelvek azonban nem közvetlenül épülnek be 1-1 tagország jogrendjébe, azaz nem közvetlenül szabályozzák pl. egy mobilszolgáltató ÁSzF lehetődésgeit, egy mobilszerződés tartalmát. Az EU-s irányelvek a tagországokat kötelezik arra, hogy valamely jogterületen a tagország az irányelvnek megfelelően hozzanak vagy módosítsanak jogszabályokat. Ezek az irányelvnek megfelelő helyi jogszabályok lesznek közvetlenül hatályosak az érintettekre.
Az egy teljesen más kérdés, hogy 1-1 tagország beépíti-e vagy megfelelően építi-e be a helyi jogszabályokba az irányelv előírásait. Ha nem vagy rosszul építi be, akkor is a helyi jogszabályok lesznek érvényesek azon a területen.
Az osztrák esetben a konkrét jogszabályok feltehetőleg lehetőséget adtak az A1 Telekom eljárására. A civilszervezet feltehetőleg otthon sikertlenül próbálkozott, s utána fordult az EU Bíróságához.
A jelenleg hatályos magyar jogszabályok már nem igazán tesznek különbséget a szerződésmódosítás tekintetében a határozott idejű és a határozatlan idejű szerződések között. A kétoldalú, közös megegyezésen alapuló módosításról már írtam. Emiatt nincs értelme egy ilyen ÁSzF módosításnak. Ugyanis bármennyire "automatikussá" válna a módosítás, emelés, ettől még az ügyfeleket ki kell értesíteni. Az ügyfélnek pedig tevőlegesen el kell fogania.
Az egyoldalú módosítás az érdekes csak. (És pont ebből a körből akarja kivonni a díjemelést a Telenor, és ezzel a kétoldalúhoz automatikusan átteszi. Harmadik mód nincs.)
A határozatlan idejű szerződések esetében a szolgáltató szabadon módosíthat, emelhet tetszése szerint, azaz egyoldalúan, nem kell az inflációt sem figyelembe vennie. Kiértesítés itt is kötelező. Az ügyfél pedig, ha nem fogadja el, akkor szabadon felmondhat. Jogkövetkezményről ebben az esetben fogalmilag kizárt beszélni.
A határozott idejű szerződés egyoldalú módosítása az igazán érdekes. A jogszabály (Eht) egyoldalú módosítás esetében az ügyfél számára jogkövetkezmény nélküli felmondási jogot biztosít, ha az az ügyfél számára hátrányos [132. § (5) és (7), kivéve a (6) bekezdésben szereplő esetket. A díjmódosítást a törvény az ügyfél számára hátrányosnak minősíti a mértékétől függetlenül - akár inflációs, akár nem. Ezt a felmondási jogot valamilyen ÁSzF szabályozással az ügyféltől elvenni nem lehet. Azt sem mondhatja ki egy ÁSzF, hogy az inflációs díjváltozás nem díjváltozás.
Ezért nem értem én ezt az egészet, hogy mire jó ez.
Ugyanis az EU-s bírósági ítélet is pont a határozott idejű szerződések inflációs emeléséről mondta ki: ... a díjakat egy állami intézmény által megállapított objektív fogyasztói árindex változásainak megfelelően igazítják ki, nem minősül e rendelkezés értelmében „szerződési feltételek módosításának”, amely esetében az előfizetőnek joga lenne a szerződését hátrányos következmény nélkül felmondani.
A Telenornak inkább a törvényalkotót jogszabályváltoztatás miatt megkeresnie, hogy vegye be újra a jogszabályokba, ami régebben benne volt, az inflációs emelést.Még egy valami. A módosult szöveg így szól: (a díjakat) ... fogyasztói árindex mértékével megegyezően a Szolgáltató jogosult korrigálni (így az éves átlagos fogyasztói árindex értékétől függően a díjakat növelni vagy csökkenteni).
Na most. A jogosult nem azonos a kötelessel. Azaz joga "lenne" emelni (ha akar, ha magas az infláció), de nem köteles díjat változtatni, csökkenteni, (pl. ha deffláció van). Nem mindegy a szóhasználat, emlékezzünk csak az internet ÁFA-jának csökkenésére![ Szerkesztve ]
-
félisten
-
Sziasztok! Ha bemegyek a Telenorhoz és kérek egy feltöltős számot, akkor mennyiért kapok? SMS-t kell tudnia semmi több. Hívás, net (amúgy sem lenne használható ilyen hálózat mellett) nem.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
sifarr
senior tag
válasz Renwick #85345 üzenetére
az efi előre beleegyezik a szerződés aláírásával közös megegyezéssel az árkorrekcióba (lásd voda ászt törzs 7.2.2)…
Hát ... nem olyan egyértelmű ez!
Hogy is szól a 7.2.2.?
Amennyiben az Előfizető az Előfizetői Szerződésében ehhez kifejezetten, az Előfizetői Szerződés megkötésével, mint tevőleges magatartással hozzájárult, akkor ...
Úgy kezdődik ez a passzus, hogy "amennyiben", azaz "ha". Ez tehát egy feltételes mondat.
Ha az ügyfél a szerződésében tevőlegesen (aláírásával) hozzájárul, akkor igaz.
De ez akkor jelenthetne előzetes, feltétel nélküli hozzájárulást az ügyfél részéről, ha nem feltételes mondatban lenne az elfogadás megfogalmazva.
Lehetőségek:
1. A szerződésben magában kell lennie egy olyan mondatnak, miszerint pl. "az előfizető a szerződés aláírásával kifejezetten hozzájárul és elfogadja, hogy a szolgáltató az ÁSzF 7.2.2-es pontja szerint az előfizetési díjat módosíthassa". Valami nagyon hasonló tartalmú mondatnak ott kellene szerepelnie, mert a 7.2.2. feltételes mondat csupán.
2. Vagy a 7.2.2. pontot kellene módosítani, hiszen az ÁSzF az egyedi előfizetői szerződés szerves része. Pl. így:
7.2.2. Az előfizető az előfizetői szerződés aláírásával, mint tevőleges magatartással hozzájárul és elfogadja, hogy ...Én a Voda esetében is megkifogásolnék egy erre hivatkozó díjemelést (ha nincs az 1-es pontnak megfelelő tartalmú mondat az egyedi szerződésben). Mennék, ha kell, panaszra az NMHH-hoz is.
Az a probléma, hogy a jogászok a jogvitákból élnek, és ezért nem szeretnek szabatosan, közérthetően, egyértelműen fogalmazni magyarul (vagy nem tudnak) - tisztelet a kivételnek.
Viszont egy szolgáltatónak kötelezettsége a szerződést (ÁSzF-et is) úgy fogalmazni, hogy az a laikus ügyfél számára közérthető, egyértelmű, félreérthetetlen és félremagyarázhatatlan legyen. Ha egy szerződés megfogalmazásában (és tartalmában) kétséges, többféle értelmezésnek teret ad, akkor a kétséges esetekben mindig az ügyfél javára kell értelmezni a kétséges passzusokat.Lesz hozzászólásom a Telenor módosításhoz is az újabb fejlemények miatt.
-
-
Renwick
őstag
válasz Viktor0610 #85339 üzenetére
Annyi plusz van a cikkben, hogy benne van a Telenor álláspont. Ami szerint persze minden jogszerű, már az EUB is megmondta ‘15-ben.
I see you blaming each other -- And I love you still
-
MODERÁTOR
-
AnonymusX
senior tag
Úgy látszik, hogy nem elég az, hogy határozatlan szerződések esetén megvan a lehetőség az évi egyszeri, inflációt követő emelésre.
[ Szerkesztve ]
-
kekedi
senior tag
Sziasztok!
Hamarosan lejár a Telenor S dijcsomagom (6500ft).
Lejárat után tudom hosszabbítani a csomagot készülék váltás nélkül.
A cél hogy maradjon ez a csomag, csak 5500Ft legyen (nyilván a 11 hónapos hűséget vállalnám)Köszönöm!
-
mdk01
addikt
válasz Viktor0610 #85330 üzenetére
Nem az érdekel, hogy itt vagy ott milyen. Nagy általánosságban érdekel T-mobil vs. Telenor lefedetség, net stb.
@szobanagyur: Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
MODERÁTOR
-
mdk01
addikt
Sziasztok, jelenleg a Tmobilnál van céges előfizetésünk, de ma megtalált a Telenor egy sokkal jobb ajánlattal, legalábbis ami az ellenérték tekintetében.
Kérdésem az lenne, hogy aki járja az országot és telenorja van, találkozott net, vagy térerő kihagyást?Mennyire megbízható?
Ha lenne olyan aki volt mindkét szolgáltatónal és van összehasonlítási alapja az mégjobb lenne.
Köszönöm -
burgatshow
veterán
-
sifarr
senior tag
válasz Renwick #85326 üzenetére
Lehet úgy értik, hogy ez egyáltalán nem számít szerződésmódosításnak, ami elég vicces lenne.
Ezért idéztem a régi Eszr-t, mert az alapján erre valóban volt lehetőség. Szerződésmódosítás volt az is, de megengedte az egyoldalú díjemelést. Csak éppen ez már nem hatályos.
Azt meg úgy látszik elfelejtik, hogy az ÁSzF nem lehet ellentétes a jogszabállyal. Ha pedig ellentétes lenne, akkor azok a részek nem érvényesek. A jogszabály az erősebb.A korábbi felvetésedre:
igénybe vett a szerződéskötéskor készülékkedvezményt, amit ilyenkor időarányosan vissza kell fizetni.
Ha a szolgáltató a határozott idejú szerződést egyoldalúan módosítja (emel), akkor jogkövetkezmény nélkül felmondhat az előfizető.
A "készülékkedvezmény" visszafizettetése bizony jogkövetkezmény, tehát nem kérheti a szolgáltató. -
sifarr
senior tag
válasz 4Grider #85319 üzenetére
ergo ha az inflációkövető áremelés kikerül az egyoldalú szerződésmódosítások közül, akkor az nem keletkeztet jogkövetkezmények nélküli felmondási okot...
Nem itt van a kutya elásva! Viszont necces ez az egész. Vagy nem tudom, miképp képzelte ezt a Telenor?
A jogszabályok meghatározták/meghatározzák az egyoldalú szerződésmódosítás szabályait. A régi Eszr lehetővé tette a határozatlan idejű szerződések egyoldalú módosítását, az inflációs díjemelés tekintetében. Lásd 13. § (2) és (3). Ez a rendelet 2021. 06. 30-án hatályát vesztette.
Az új Eszr a 13. § (1)-ben már csak a szerződésmódosításról szóló értesítés tartalmával foglalkozik, az egyoldalú esetére is kitérve. Hogy mikor, milyen esetekben, feltételekkel lehet egyoldalkúan módosítani, azt az Eht szabályozza a 132. §-ban.
A (2) bek. szerint a szolgáltató akkor módosíthat egyoldalúan, ha ezt a lehetőségét belefoglalja az ASzF-be. Ezt tette most a Telenor a 7.1. módosításával a díjemelésre nézve.
Ami igazán érdekes a 7.1. módosításában az ez (új ÁSzF-et idézem, nem a közleményt):
A fenti esetben az érintett díjak a Szolgáltató erről szóló értesítésével, az értesítésben
meghatározott mértékben és időponttal módosulnak, ugyanakkor ez a változás nem
tekinthető egyoldalú szerződésmódosításnak, amennyiben a Szolgáltató a díjkiigazítás
során a jelen pontban foglalt feltételek szerint jár el.
Eszerint a Telenor az inflációs emelkést ki akarja vonni az egyoldalú szerződésmódosítás köréből. Ha azonban ez nem egyoldalú módosítás, akkor az Eht szerint csak a kétoldalú, közös megegyezésen alapuló módosítás körébe tartozhat. Viszont ebben az esetben a módosítás (díjemelés) csak akkor tekinthető elfogadottnak, azaz csak akkor lehet életbe léptetni, ha az előfizető "tevőlegesen" elfogadja, "automatikus" elfogadást nem ismer a jogszabály. Lásd 132. § (10)! Sőt! A (11) bek. szerint a szolgáltatónak tájékoztatni kell az ügyfelet "a szerződésmódosítás menetéről", tehát arról, hogy az előfizető hogyan, miként fogadhatja el "tevőlegesen" a szerződésmódosítást.
Magyarán, ha az előfizető az értesítésre nem reagál, akkor nem fogadta el. Ha továbbra is használja a szolgáltatást, az sem tekinthető a szerződésmódosítás (díjemelés) elfogadásának, azaz marad a régi díjcsomag.
Ha a szolgáltató mégis díjat emelne, akkor jöhet a reklamáció, mehet a panasz az NMHH-hoz.Szóval nem értem, hogyan képzelte ezt a Telenor.
Jó, legyen ahogy akarja. Az inflációs emelés nem egyoldalú módosítás. De kérdem én: ki az a hülye, aki egy díjemelést önként elfogad? -
bostone
addikt
Sziasztok!
Az otthoni internetet tényleg csak otthon tudom igénybe venni? Tornyokhoz kapcsolódik a szolgáltatás?
Tabletben, telefonban nem használható? -
Renwick
őstag
válasz 4Grider #85310 üzenetére
Az eht nem mond ki ilyent tudtommal, azt viszont kimondja, hogy díjemelés esetén az előfizető 45 napon belül azonnali hatállyal jogosult felmondani további jogkövetkezmények nélkül a határozatlan mellett a határozott idejű szerződést is.
Persze nem fogja, mivel sanszos, hogy igénybe vett a szerződéskötéskor készülékkedvezményt, amit ilyenkor időarányosan vissza kell fizetni.[ Szerkesztve ]
I see you blaming each other -- And I love you still
-
p2pp
őstag
Ma mentem egy kört Esztergom-Kertváros felé.
3db 730MHz jelzett a Cellmapper. [kép]
De továbbra is csak 4G+ jelzett a telóm.
De legalább melóban is ez talán már odaér végre.Iphone 16 Pro 18.0 Huawei Watch GT3 Giga B450 Amd 5600G 2x8 3000 Vengeance 3x1T M.2 Nvme
-
bociusz
aktív tag
válasz burgatshow #85293 üzenetére
Az első képen írja felül, hogy "Last seen", akkor volt utoljára 5G kapcsolat. De jövő hétre felkerült a fejlesztési listára Dunakeszi.
-
SV21
tag
válasz burgatshow #85314 üzenetére
Köszi, ezt néztük már.
De akkor jól értelmezzük, hogy a Telenor üzletben készpénzben is fizethet "bünti" nélkül? -
burgatshow
veterán
-
SV21
tag
Üdv mindenkinek!
Felmerült egy kérdés ismerősi körben számlafizetéssel kapcsolatban:
Elektronikus számlázás, mindig határidőre fizetve az aktuális számla, eddig appon keresztül bankkártyás fizetéssel.
Viszont az illető megszüntetné a bankszámláját (ugye ezzel együtt a kártyát is).
Marad valami opciója, hogy plusz költség nélkül tudja a számlákat rendezni ezentúl?
Mintha azt olvastam volna a honlapon, hogy üzletben is befizethető személyesen, bár nem részletezi, hogy ott is csak kártyával lehet, vagy készpénz esetén sincs plusz költség.
Az előfizetés egyébként flottás (kedvező üzleti, aktív S csomag), ha ez számít.Előre is köszönöm a segítséget!
-
4Grider
nagyúr
válasz bopeti98 #85311 üzenetére
A fogyasztói árindex változásán keresztül a szolgáltatási díjak értékarányos megőrzése érdekében, az Előfizetői Szerződésben meghatározott tarifacsomagok és a kiegészítő szolgáltatások díját (beleértve a havidíjakat és forgalmi díjakat) a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett éves átlagos fogyasztói árindex mértékével megegyezően a Szolgáltató jogosult korrigálni (így az éves átlagos fogyasztói árindex értékétől függően a díjakat növelni vagy csökkenteni).
Az e pontban meghatározott változással egyidejűleg törlésre kerül a Szolgáltató általi egyoldalú szerződésmódosítás esetei közül a következő esetkör:
[A Telenor jogosult az EESZ-t és az ÁSZF-et (ideértve annak mellékleteit is) a következő esetekben egyoldalúan módosítani:] „a határozatlan időre kötött (hűségvállalást nem tartalmazó), illetve a határozott idejű (hűségvállalást tartalmazó) előfizetői szerződés esetén a Központi Statisztikai Hivatal által a megelőző naptári évre meghatározott fogyasztói árindex mértékével történő emelés esetén. Ilyenkor a Telenor a szolgáltatás díját – amennyiben az ezt megelőző naptári évben ez nem történt meg, úgy kumuláltan, a korábbi naptári év fogyasztói árindexének figyelembevételével – módosíthatja”
Erről az jutott eszembe, hogy ebben az országban a fix kamatozás azt jelenti, hogy a fix kamatozás pont addig tart, amíg a jegybanki alapkamat el nem éri az apró betűs részben leírt kamatszintet. Szóval a fix kamat pont addig tart, amíg a bank jól jár vele, utána már minden kockázat az ügyfélé... -
bopeti98
őstag
válasz 4Grider #85307 üzenetére
Azért ez elég érdekes.
Ha nem egyoldalú szerződésmódosítás a havidíj emelése (infláció ide vagy oda), akkor mégis mi a lópikula? Tudtommal a szolgáltatónak az Egyedi Előfizetői Szerződés szerint KELL számláznia a havidíjat, hisz én is azt írtam alá. Szóval ahhoz, hogy többet tudjanak számlázni, módosítani kell azon a szerződésen, amit ha nem én kérek, akkor az egyoldalú módosítás.
Ha ez így életbe lép, akkor az elég meredek, és szerintem nem is törvényes.[ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
válasz INGJOKE #85309 üzenetére
Mondjuk nem tudom, hogy jön ez össze azzal az eht módosítással, ami azt mondja ki, hogy hűségidő alatt nem lehet emelni. De biztos sikerült a Telenor jogászainak fogást találni a törvényen. Végül is ilyen inflációt valahogy le kell dolgozni, különben nem tudnak idén a cégből legalább annyit kiszedni, mint tavaly. Az pedig már hova vezetne...
-
TeeJay
félisten
válasz burgatshow #85300 üzenetére
Akkor vidéken karcosan lesz 5G és ami lesz az sem lesz olyan gyors mint városban az N78-on...
Eddig is csak B20 4G volt meg B1-en 3G szolgáltatás, talán ha azt lelövik tavasztól mehet helyére valami B3 vagy B1 vagy B7-re 4G és lesz végre 4G+ akinek tudja a telefonMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
4Grider
nagyúr
válasz INGJOKE #85302 üzenetére
Hogy agyvérzést kapj:
Törlik az egyoldalú szerződésmódosítás esetei közül a fogyasztói árindexet követő éves emeléseket (vagy kumulált emelést), így nem mondhatsz fel akkor sem, ha hűséged van és pont ilyen mértékben emelnek évente.
A többi ehhez képest smafu:
Értékesítés alól lezárásra kerül a MyTV Plus csomag.
Értékesítés alól lezárásra kerül a Korlátlan e-mail és böngészés szolgáltatás.
Értékesítés alól lezárásra kerül az Autóskártya tarifacsomag.
Törlésre kerül a Konferenciahívás szolgáltatás a díjcsomagokban foglalt havidíjmentes szolgáltatások közül, így a változást követően a Konferenciahívás szolgáltatás az egyes tarifacsomagok mellé külön megrendelhető lesz.
Kijavításra kerülnek a „Telenor Track” tarifacsomag díjai, amelyek adminisztrációs hiba folytán tévesen kerültek feltüntetésre (miközben a díjak felszámítása persze helyesen történik).Nagyjából ez a lényeg.
-
veterán
válasz burgatshow #85304 üzenetére
Ennyi időt nem pazarlok a telenorra az életemből. Inkább még három mém a Fb-on
-
veterán
02.21.-én van valami lényeges az Ászf változásban?
-
p2pp
őstag
válasz Diák66 #85294 üzenetére
A többiek is egyenlőre 700-on 4G sugároznak.
De nem értem miért hiszen ez 5G frekvenicia.
Vki írja le miért is van ez?
Mi erre a 5G 700-as frekire vártunk, mert 3,5 km
a legközelebbi bázis.
A 4G az nokedli xar. Ezért is vártuk nagyon.
Ez már mindig így marad, vagy később változni fog?Iphone 16 Pro 18.0 Huawei Watch GT3 Giga B450 Amd 5600G 2x8 3000 Vengeance 3x1T M.2 Nvme
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch OLED 19.0.1 Dual-Boot Cfw + 128GB MicroSD + Atmosphere 1.8.0, 3 hó garival!
- XBOX ONE S 1TB, dobozában, gyári tarozékaival és 6 hó garanciával, Bp-i üzletből!
- XBOX ONE X 1TB, makulátlan szép állapotban, 6 hó teljeskörű és 1 év SW garanciával Bp-i üzletből!!
- XBOX Series X, dobozában, gyári tartozékaival, 2025.06.28.-ig gyári garancia!! Bp-i üzletből eladó!
- GIGABYTE Nvidia Geforce GTX 1080 TI Aorus
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest