- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Hálózati / IP kamera
- HBO Max & OD topic
- Windows 11
- A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- SkyShowtime
-
IT café
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
válasz Perzeusz #16175 üzenetére
Inkább a megbízhatóság a lényeg, a DSLR videós topikban írtak A-Data, meg Transcend kártyákról, amik egy ideig teljesen jól működtek, aztán elkezdtek megállni nekik is. Lehet hogy a waffer széléről került bele a chip, de nekem az SD Extreme HD Video előtt egy normál Class4-es szintén SanDisk volt, azzal is megesett, hogy leállt a felvétel, volt hogy 1, volt, hogy 4 perc után.
A minőségi Samsung kártyákról még nem láttam panaszt, ha olcsóbbat keresel.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Ed Parker #16177 üzenetére
És ha nálad működik, akkor eladod neki? Lehet hogy az a konkrét darab egy véletlenül jó eresztés, de ha vesz egy ugyan olyat semmi sem garantálja, hogy az kellően gyors lesz. A Canon videó sávszélessége átlagosan 45Mbps, tehát legalább 5,6 Mbyte/mp folyamatos kiírás igényel a gép. Ezt még egy Class4-esnek sem kell tudnia. Persze tudhat nagyobb sebességet, de ha nincs szerencséd, akkor jó ha a minimumot teljesíti, egy noname kártyán meg lehet hogy a matrica is véletlenül egyel nagyobb számot mutat.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz robi222 #16184 üzenetére
Nem mindegy, hogy megabit per szekundum (Mbit/s, Mbps), vagy megabájt (MB/s) per szekundum.
A veideók sávszélességét megabitben szokás megadni, a kártyák sebességét pedig megabájtban másodpercenként.
A váltószám 8.
1MB/s = 8Mbit/sTehát ha a Canon 45Mbps-os videót rögzít, akkor ezt elosztod 8-cal = 5,62 MB/s, tehát ez papírforma szerint belefér az összes Class 10-es kártyába, de nem érdemes a legolcsóbbat választani belőle. Persze túlzásokba sem kell esni, nem tudom lehet-e kapni még Extreme HD Video kártyát, az azért jóval olcsóbb volt mint az Extr. III meg IV-es aranyozott kártyák, és nálam majd' két éve hiba nélkül fut.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
-
.DLL
veterán
válasz Agostino #16637 üzenetére
Az valami kínai szűrőmenetbe csavarható napellenző volt? Lehet hogy épp a mérethatáron van a spórolás miatt, és ha a két obinak is kicsit eltér az átmérője (szintén műanyag) akkor az egyikbe belekap, a másikba nem.
A Hoya azért egy minőségi gyártó, fém szűrőmenettel. Persze nem árt kipróbálni előtte, csak akkor ugye boltban kell venni.(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz atok666 #16713 üzenetére
FF-en kb. 1 fényértékkel szűkebb blende is elég ugyanakkora DOF-hoz (azonos látószög esetén). Jó nyilván a nagyobb képkör miatt nagyobb átmérőjű üvegek kellenek, így kb ott vagyunk mintha APSC-re nagyobb fényerőt tennénk; mégis, a meglévő és kapható objektívválasztékból FF-el hozható ki kisebb DOF, pl. egy 24-70/2.8-as obinak megfelelőt nemigen találni APSC-re.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz atok666 #16723 üzenetére
Bár ez nem az ojjektívos topik, ezért az előző választ kiszürkítettem, de olvasd el.
Erre pedig: megteheted, minden további nélkül használhatsz 50mm-t minden képméretre. Csakhogy akkor a látvány, a látószög fog változni jelentősen. Nem ugyanakkora relatív távolság lesz a tárgyak között, stb-stb. Tehát számszerűen lehet hogy csak a gyújtótávolságtól és a rekesztől függ, de a gyakorlatban ugyanahhoz a látványhoz tartozó mélységélességet nézzük.
Nagyformátumon, pl. műszaki fotográfiában egy 200mm-es objektív már nagylátószög lehet, most képzeld el, hogy ráteszel egy 50mm-est... ultra nagylátó. APS-C-n meg kistele...szóval nagyon nem mindegy. A másik meg, hogy kezelhető maradjon a rendszer, nagyformátumon már ilyen 1:32, 1:64 rekesz sem ritka.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Greg1234 #16734 üzenetére
Igény szerintem a jó fotókra van, az pedig nem csak ezen múlik. Az általam felsorolt négy optikával milyen feladat az, amit ne lehetne elvégezni?
Na ezaz. Akkor maradhat a felvázolt D7000+50/1.8 felállás nem? Az egy nagyon jó váz!
A Tamron 28-75 2.8 + 85mm f/1.8 + 3rd party 17-35 körül + még valami olcsóbb fix felállás szintén nem rossz, de nem tudom ez hogy férne bele a 200 ezres keretbe (ha 5D=150e; 30D=50e Ft)
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz *Ropi* #16827 üzenetére
Namost én építettem egy hasonló áramkört, de hol villant, hol nem (20D-vel), pedig a pilot gombra mindig elvillant, kis teljesítményen akár stroboszkópozhattam is vele, egyszer sem hagyott ki. Gépre téve meg, ha olyan kedve volt (vagy nem tudom) akkor nem villant.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Van valakinek tapasztalata utángyártott Canon töltővel? LC-E8c (550D, 600D, stb.)
Félek, hogy az e-bay-es kínai töltő, ami úgy néz ki mint az eredeti, csak valószínűleg kispórolták belőle az elektronika nagy részét, nem teszik tönkre a Li-Ion akksikat?
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Bocs nem olvastam végig, volt-e már ez az aggodalom a 70D-vel kapcsolatban, de engem aggaszt ez a minden képpont még ketté van osztva... akkor ugyanakkora területen mégtöbb hézag, mégtöbb nem hasznos felület van, gyakorlatilag mintha 40 megapixeles szenzor lenne, amibe hajmeresztő belegondolni, mármint dinamika szempontjából. Sok pici csuporral mérik a fényt, az sokkal hamarabb telítésbe megy, mintha nagy vödrökkel mérnék... :/
(P.H.)
-
.DLL
veterán
az hogy az egyik részletesebb, mint a másik az szerintem optikai eredetű user error a tesztelők részirűl.
Már 1600-on is látszik, hogy picit kevesebb a színzaj, főleg a kékes foltok, de semmi radikális...(P.H.)
-
.DLL
veterán
Én inkább a dinamikára lennék kíváncsi... az a kép ami egy erőben készült valami patak mellett, (elvileg) egy D5100-zal, az mellbe vágott, plusz volt egy szobai összehasonlítás is, ahol a canon az árnyékos területeken nagyon foltosan viselkedett, ezt jó lenne már levetkőzni.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Agostino #17722 üzenetére
Sötétben nekem is pontosan ilyen! A mattüveg egy ... matt felület (wow) és a "belevésett" fókuszpont helyeket vörös ledekkel világítják meg. Namármost elkerülhetetlen, hogy a ledek fénye megszóródjon egy kicsit a mattüveg környező felületén: ezt látod sötétben. A csere nem fogja megszüntetni ezt, átverve fogod érezni magad, és a keresőben lévő por sem feltétlenül fog eltűnni (bár gyanítom azért kitisztítanák az okulár lencséit is).
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Agostino #17731 üzenetére
Hát igen... volt 20D-m tudom milyen az, amikor rendesen látható visszajelzés van, nehéz volt hozzászokni az alacsonyabb kategóriához, de személy szerint belém rögzült a fókuszálok-komponálok módszer, a fókuszpontok nyomogatása helyett így mindig a középsőt használom.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz killerjohn #17752 üzenetére
Az ISO emelést analóg erősítők végzik, tehát még a kvantálás és digitalizálás előtt, így a kvantálási hibát nem erősítik fel. Bármilyen kész képet utólag felhúzni már csak ezzel a hibával együtt lehet.
(P.H.)
-
-
.DLL
veterán
válasz liszi70 #17853 üzenetére
Mindenképpen próbáld ki egy boltban is az említett készülékeket, nézd meg a gyorsaságukat, a használhatóságukat, fogását, stb.
Évekkel ezelőtt csináltunk barátaimmal egy kisfilmet, két kamerával az egyik egy HDD-s normál felbontású Sony kamkorder volt, a másik egy Panasonic FZ kompakt, szintén SD felbontású videóval. Mégis a fényképezőnek a színei, a kontrasztja, a részletessége, bőven túlszárnyalta a kamkordert (annak viszont a hangja volt jobb: 44kHz stereo) tehát biztos, lehetsz benne, hogy a miniDV kamerád képminőségénél ma már bármivel jobbat tudsz elérni, még egy kompakttal is. A lényeg a körítésben van: zoom, hang, stabilizátor, fogás, persze azért a képét sem árt letesztelni.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Azért meglepődtem mennyivel élesebb a 40mm STM. Általában nyitva használom az 50/1,8-at és úgy látszik már hozzá szoktam a lágyságához, sőt, az analóg üvegeimhez képest még így is pengébb, szóval ez a kis 40-es elég morcos.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Az ilyen nosztalgiázást szeretem :3
Igazság szerint még mobillal kezdtem fotózni, már akkor megfogott a képalkotás öröme, ez volt egy VGA kamerás Alcatel 756 −>
Canon A530 −> Minolta 7i −> KonicaMinolta A2 −> Canon EOS 20D −> Canon 550DObjektívek sora: 18-55 IS −>
75-300 III USM−> 70-210 tolózoom −>Pentacon 29mm/2.8−> Sigma 28/1.8 −> Canon 50/1.8 II −>Sigma 10-20 f/4-5.6−> Tokina 11-16 −> Makinon 135mm f/2.5 −> Chinon 55mm f/1.4 (videózásra (finom élességállítás))A kitobi és az 50/1.8 kivételével mind használt.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz daninet #18040 üzenetére
Még annó ahol vettem a gépet vettem mellé egy Reál Póver akksit is jó drágán, de a gyári kb. feléért, nem is hozza azt a szintet, aztán most tavasszal vettem ezt: [Link] na ez kb. ugyanazt tudja mint a gyári, meg vagyok vele elégedve.
(#18041) Zozzer888: Az nagyon durva, irigyellek! Az a helyzet, hogy én még sosem figyeltem meg, sosem lőttem egyszerre annyi fényképet, hogy lemerüljön, és inkább videózok, ami kb. 1 óra alatt leszív egy új akksit, de ha a snittek között kikapcsolom, akkor fél napot is elmegy (de ez nem túl reprezentatív adat).
(#18045) Zozzer888: Szerintem nincs baj a 60D-vel a te szemszögedből, de ami az 50D-t illeti, ez az utolsó nagy méretű, klasszikus, magnéziumvázas, középkategóriás harcos, ezért szeretik mesterségesen fenntartani az árát. Aki rá van izgulva, és puffog, hogy ejj, de elrontották a 60D-t hozzá képest, az megveszi.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz daninet #18048 üzenetére
Értsd: "Gyári" Sajnos ezt nem lehet ellenőrizni.
Haverom elhagyta a töltőmet, rendelt helyette egy "gyári" töltőt, meg is jött, de olyan furcsán működtek a ledek, nem úgy ahogy a gyárinál megszoktam. Szétszedtem. Hát nem egy kínai hamisítvány? Van benne kb. 3 tranzisztor igénytelenül beforrasztva, meg pár egyéb alkatrész, aranyozott érintkező helyett csak réz lapok, majd jól beoxidálódik... örültem neki... Pedig a háza az megszólalásig olyan, mint az eredeti.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Sigma 30 mm F1.4 DC DN Contemporary (Sony-E APS-C)
- Samsung NX3000 20 megapixeles MILC fényképezőgép + 128 Gb + tartozékok
- Mechanikus fényképezőgép
- Karc- por és gombamentes Olympus M.Zuiko Digital 14-150 f:4-5.6 II (Első-hátsó sapka+napellenző)
- ÚJ! BONTATLAN! FÉLÁRON! Sony DSC-RX10 IV profi bridge gép - 24-600 mm F2.4-4
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest