- Windows 11
- Synology NAS
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- Mesterséges intelligencia topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- TP-LINK routerek
- Windows 10
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Linux kezdőknek
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ot93
senior tag
Üdv, Győrben a real motor-ról, annak szervizéről van valakinek tapasztalata?
[ Szerkesztve ]
CRF300L
-
ot93
senior tag
Üdv, olajszűrő csere közben vagyok, a képen az a fekete gumis szerű cucc abban az íves vágatban az oda való, vagy esetleg megkötött olaj? Bár utóbbit kétlem.
[kép][ Szerkesztve ]
CRF300L
-
ot93
senior tag
Üdv!
Kicsit hosszú lesz, néhány kérdés, történet, elmélkedés...Még friss vagyok a klubban, kb. fél éve van motorokhoz közöm, de már megtörtént a baj...
Nyár közepe-vége felé kezdtem a motorozást egy Suzuki DR 125 SM nyergében, kb. 3500km-t mentem vele az esetig...
Február első napjaiban egy "hoszabb" útra mentem (140km oda-vissza), egyik legjobb motorozás volt, idő sem volt rossz, >10fok napos száraz, de pont félúton kijött elém egy autós, de olyan módon, hogy máig sem értem, hogy hogyan hozta össze. Megállt szemből a felezőn (tőlem jobbra lévő parkolóba akart beparkolni), de az utolsó pillanatokban elindult, hogy beparkoljon. Értelemszerűen míg a felezővonalról áthajtott az én sávomba, az másodpercek kérdése...
Sajnos a motorban és bennem is kár keletkezett...
Az első lökhárítónak mentem neki még éppen, majd ő még oldalról meglökött így elestem. Az ütközés után a következő dolog, hogy már földön vagyok... Lábfejem ujjközépcsontjából kitört több darab csont (elvileg szerencsére nem tört ketté teljesen), nyílt vágás stb. ... A motor eleje és oldala sérült, szerencsére nem tűnik nagynak a baj, de még nem tudni, hogy a villa illetve váz sértetlen-e. Idomok, festés, apróságok sérültek de szerelő még nem látta. oemparts meg társai magas árakat mutatnak, márkaszervizben jobb árakat szoktak mondani?néhány felvetődött kérdés:
1. Előzetes érdeklődés alapján nem biztos az sem, hogy lesz minden alkatrész. Ilyen esetben mit csinál a biztosító? Mert tegyük fel amit tudnak kijavítanak szervízben és kifizeti a biztosító, de amit nem tudott beszerezni a szerviz, annak értékével mi lesz? Talán akkor számla + további összeg a többire?
De én azt sem értem, hogy egy 10 éves motorhoz, hogy hogy nem biztos, hogy kapható alkatrész...
2. Másik kérdésem, hogy az alkatrészek mennyire csereszabatosak a motorokon? Azt már tudom, hogy ilyen kormánymarkolat, fékkar, kuplungkar stb. nagyjából az. De mondjuk teleszkóp alkatrészek? Meg olvastam itt, hogy ilyen motorhoz olcsó az alkatrész. Ezt hogy kell keresni mert zömében csak a gyári alkatrészeket látom, amik nem mondhatók olcsónak,
3. Ha pl. a villa görbült, az mindenképpen cserés?
4. bukósisak csak minimálisan karcos, főként plexije, de ez esetben a sisak akkor cserés nem? Tehát biztosítónak illene kifizetnie, nem? (de ez is marhajó, hogy újszerű volt még, mint ahogy a kesztyű is, ami kb. 3 hónapot szolgált)Én egyébként szeretném ha olyan lenne a motor mint esés előtt, mert szép, megkímélt volt. Ez már teljesen nem hozható vissza, mert a szép blokkon most ronda karcok vannak.
Nekem meg a járással van bajom, mert 2 hét gipsz után kivették a varratokat, de nem hajlik még annyira ami már elfogadható lenne...
Más is járt így, hogy már az elején ilyen baleset éri? Egy 250-es motorra akartam váltani hosszabb távon, de most megijedtem azért, mert még szerencsésen megúsztam, sokkal súlyosabb is lehetett volna a dolog. Én eddig is tudtam, hogy a motorozás veszélyes, óvatosan is közlekedtem, aznap is direkt kisforgalmú útvonalon mentem kerülővel (mondjuk a kerülő mindig összejön, ha nem akarom akkor is ). Megmerem kockáztatni, hogy a saját hibámból sosem történne esés, de ezek után sosem tudhatom, hogy milyen ártatlan esetben történik baj. Utólag visszagondolva lehettem volna illedelmes és megállhattam volna, hogy segítsem bekanyarodni...
Olvastam valahol, ha több intő jel van motorozás közben, akkor jobb ha inkább haza megyünk és aznap hanyagoljuk a dolgot. Hát igazából előtte pár perccel egy teherautó akart kijönni elém, de ott időben tudtam reagálni és nem is volt igazából baj... De már terveztem, hogy elindulok haza felé, ami már nem történt meg, hanem 3 nap kórház...CRF300L
-
ot93
senior tag
Üdv,
Téli motorozásnak a motorra nézve van valami negatívuma?
Tehát pl. jobban használódnak-e bizonyos elemei. Azt tudom, hogy pl. a só nem tesz jót neki, de ha erre mondjuk ügyelek, hogy amikor latyakos, sózott az út, akkor nem megyek vele, csak ha felszáradt, akkor van valami ami nem tesz jót a motornak?CRF300L
-
ot93
senior tag
Van egy dr125sm típusú motorom, aminek legtöbb helyen min. 105km/h végsebességet írnak. Az enyém 90-95-ig éppen hogy fel tudja magát tornászni. 80-ig még elfogadhatóan gyorsul. Az az érdekes, hogy negyedikben teljesen kihúzatva megvan a 85 (87?), az ötödik alig tesz hozzá. 2x mentem vele emlékeim szerint 100-at, egyszer hátszél volt, másikat nemtom. Utána elfogyott az egyenes, nemtom ment-e volna tovább, de tökmind1, mert hátszél segített, mert vissza a 90 sem volt meg (nem nincs emelkedő).
Ezen kívül egy baja van még, az alapjárat nem stabil, kivéve hidegen. 95-ös benzinnel talán jobb az alapjárat, de nem az igazi. Lehet az alapjáratnak köze végsebességhez?
Nem a száguldás ami vonz amúgy, hanem az, hogy 90-es utazót tudjon. Na most ha alig tud többet, gondolom nem tesz jót neki hosszú távon a 90.CRF300L
-
ot93
senior tag
Szerintetek ez a gyertya milyen állapotú? (korát nemtom, de kicseréltem)
[ Szerkesztve ]
CRF300L
-
ot93
senior tag
és az izzót gondolom tudom cserélni ebben a búrában? ha beleteszek egy 10w-osat, akkor gondolom okés lenne, nem?
Amúgy a dr125-ön szerintem a hátsó indexek nem gyáriak, mert egy gyári fotón sem olyan. Az elsők azok gyáriak. Na mondjuk nem azért cserélném, mert nem gyári (mellesleg nem is olyan fényes mint az elsők, pedig papíron elől-hátul 10w-osnak kéne lennie), hanem mert az egyik le van félig törve.[ Szerkesztve ]
CRF300L
-
ot93
senior tag
Hátsó indexeket akarom cserélni foglalatostul ilyenre, de amit néztem, az elvileg 21W, gyárilag viszont 10W-os. Belerakhatom vajon?
[ Szerkesztve ]
CRF300L
-
ot93
senior tag
Ja értem, a rendszám alapján mondjuk ja. Amúgy láttam pár napja a városban az egyel kisebb rendszámot, nemtom ez mennyire ritka, hogy az egymás utáni rendszámok ugyanoda kerülnek.
Nehéz megállni tényleg, még így is, hogy már unalomig járkáltam azt a kis területet ahová kimerészkedtem.Egy kis sztori:
Ma megvolt az első "esés". Semmi komoly, előre láttam is. Mentem egy kavicsos úton, ahol a jobb széle elég lejtős volt kifelé. Lecsúsztam hát és bele a fél méteres árokba, ott meg eldőlt a motor . Sokat kerékpároztam, terepen is, így eléggé ismerem a kétkerekűek viselkedését, de sm gumikkal ha erősebben visszakanyarítottam volna a gépet, akkor kicsúszik a kerék és ott az úton esek nagyot. Így meg úgymond leugrattam az árokban és ott eldőltem. A tükör "rúdja" elfordult, plusz a váltó kar elhajlott. Nemtom mikor, szerintem mikor leugrattam az árokba. Szerencsére az árok nem volt olyan kemény, de valahol mégis elhajlott. Na ekkor jött a második megmérettetés, visszahozni az útra. Mivel az árok elég keskeny volt így keresztve fordítani esélytelen volt, ugye akkor fel tudtam volna kaptatni. Felhajtani srégen nem tudtam, mert elpörgött a kerék. 1x azért megpróbáltam, újabb eldőlés... Na most senki nem jött arra, felállítani a gépet azért sikerült, aztán elindultam az árokban reménykedve, hogy később lesz olyan rész, ahol alacsonyabb a partja. Mentem vagy 100m-t árokban amikor volt egy rész ahol szélesebb volt az árok + alacsonyabb a partja és ott az árokra merőlegesbe tudtam helyezkedni és kikaprattam az árokból.
Csak ezután észleltem, hogy a váltó kar hajlott, na meg ekkora már jött egy kis szag, szerintem a kuplungból. Remélem nem lett baja.
És a váltó kar tengelye, ami be megy a blokkba, az milyen könnyen hajlik meg? Mert a kart oké vissza lehet hajlítani, de a tengely már macerás. Amúgy mit okozhat még egy túl nagy erőhatás a váltó karra? Belül egyéb más is károsodhat?CRF300L
-
ot93
senior tag
Valóban szép tiszta, sőt ami a videó elején 0:02-nél barna csík, az is csak cseresznye oda kenődés . Valószínűleg cipőről került oda.
Amit sajnálok, hogy mivel még jogsim nincs hozzá, ezért csak mellékutcákban merek vele menni, és ahol módom van rá, ott kicsit poros az út. Ezért már így 2 hét távlatában látszik rajta a por a kerekeken, vázon alul, stb. Nemtom normálisabb utakon ugyanaz lenne-e...
Azt honnan látod, hogy kinti? De valóban az.CRF300L
-
ot93
senior tag
https://www.youtube.com/watch?v=6fm6dp18Qsg
egy rövid kis videjó... Hang alapján rendben van, mármint nem kell vele szervizbe futni?
Mit javasolt amúgy átnézetni egy újonnan beszerzett használt motoron?FeniX
oemparts-on kívül van valami jó oldal, ahol nagy a választék?[ Szerkesztve ]
CRF300L
-
ot93
senior tag
Üdv,
Újonc motoros vagyok, jogsi még nincs, motor már van , egy DR125 SM személyében.
Van itt esetleg valakinek ilyen motorja?CRF300L