- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Opera böngésző
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
- Python programozás
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #72700 üzenetére
Ki lehetett volna csavarni a legelső csavart is anélkül, hogy szétszedtél volna mindent. A lábtartó hátsó részénél lévő utolsó csavart (ami ugye alulról van becsavarva) kellet volna csak ki kiszedni, utána kettépattintani a fölső és alsó részt, majd a résen keresztül egy hosszú csavarhúzóval hozzáférsz ahhoz az egy csavarhoz.
Nem tudom, hogy mennyi a leggyengébb állás azon a kulcson, de 150-200Nm bőven elegendő, a 400 az már sok.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #72700 üzenetére
Kíváncsi lennék a tuning varioval meddig fut ki a szíj.
Na meg arra is, hogy ha az általam linkelt módosításokat megcsinálnád a régi szettben, akkor hogy menne?
Nem kell elvinni esztergályoshoz, satuban le lehet reszelni a dobot meg a tárcsát. A görgőpályát meg csak meg kell nyitni a tieden (fűrész+fogó+reszelő, ehhez is van youtube-on videó ). Látszik a képeden, hogy felütkőzik a görgő az öntvényen.
Én a helyedben megcsinálnám, jó lesz tartaléknak . Persze új szíj mérethez igazítva. -
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #72701 üzenetére
Utólag könnyen okos az ember. Ahogy figyeltem, a kívülről látható kifordítható lábtartó egy kb 15 centis vassal csatlakozik a vázhoz, ez a vas útban volt a csavarhoz. A racsnis pedig fért el a vas és a dekli közt.
Még egy dolog: a szíj nem akart csak úgy felmenni, a kuplungra rátettem és az első tengelyig nem ért el. Össze kellett nyomnom a kuplungot, beletenni a szíjat és úgy már elérte a tengelyt. Meghúztam a tengelyek csavarjait, forgattam rajtuk kicsit, megint meghúztam, megint forgattam...
Nehogy az legyen, hogy egy állásban jó, fordul kettőt a kerék és már laza a csavar. Könnyen lehetett forgatni.Nem tudom, hány Nm abban az állásban a légkulcs, de érzésre picivel nagyobb erővel kellett tartani meghúzáskor, mint lazításkor.
suste: az ugye függ henger hosszától is, amin a tárcsa csúszik. Csak a nagy hengert tettem be, a vékony "alátéteket" nem. Majd később leveszem a deklit és lefotózom újra.
Ezt a robogót gyerekként kaptam 20 éve, tartaléknak a gyári alkatrész gyári állapotában is jó lesz. Satum meg nincs. Mondjuk, Apámnál van satu, esztergapad, nyilván reszelő is. Majd látom.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tothgera30
Ármester
Ezt határozottan ellenezném, mivel a variátor a főtengelyen van, terhelés alatt pedig 8-9 ezret is fordulhat percenként. Már más-más súlyú görgőknél is kiegyensúlyozatlan lehet, hát még ha az user belekokányol. Ilyen esetben venni kell egy komolyabb variátort, akár szettben (Multivar, Sport Pro, Racing V2, stb.)
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
suste
veterán
válasz Tothgera30 #72704 üzenetére
Nekem eltérő súlyú görgők vannak bent, és magam csináltam a variátort. Tökéletesen működik! Fizika meg egy kis odafigyelés/precízség.....
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #72703 üzenetére
Nem utólag, hanem ennél a típus szerelésénél én így szoktam...
Persze, a szíjat csak akkor tudod a helyére tenni ha széthúzod a két hátsó tárcsát. Nem kell többször, elég egyszer meghúzni normálisan az anyákat. A külső tárcsa felrakása előtt a variátornál az a lényeg, hogy a szíj ne feküdjön rá a tengelyre hanem jóval túllógjon azon. Ez azért fontos, hogy a szíj ne legyen útban, a külső tárcsa mindenféle akadály nélkül egyenletesen fel tudjon feküdni a csapszegre a meghúzás előtt. Ezért szoktam azt csinálni, hogy hátul a kuplungnál (ahogy te is írtad) a két hátsó tárcsát teljesen szét szoktam feszíteni és úgy rakom bele a szíjat, hogy elől jócskán túllógjon a főtengelyen (csapszegen).
Ha mind a két anya meg van húzva rendesen akkor addig szoktam kézzel pörgetni a variátort a forgásiránynak megfelelően, amíg be nem feszül és be nem áll rendesen a szíj (mert ugye teljesen laza) alaphelyzetbe.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #72706 üzenetére
Felfeküdt az első tengelyen, kézzel betekertem az anyát, majd a légkulccsal. A felfekvés miatt forgattam meg többször, de nem szorult.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz koxkids #72669 üzenetére
Én innen szoktam rendelni minden motoromhoz. Valamiért a legtöbb esetben a michelin felé húzok, de rád van bízva hogy neked melyik márka a szimpatikus. Ezen az oldalon be tudod ütni a méretet stb, és kidobja a választékot.
ui: Ha belefér én cserélném a hátsót is ha már öreg. Hiába jó a minta rajta stb, ha öreg akkor annak már nem az igazi a tapadása.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
TFerenc07
tag
Honda Dio ZX AF28-ashoz milye olajat ajánlotok?
-
őstag
válasz sityupityu #72709 üzenetére
Köszi
-
zozyk
addikt
Megvettem a Vino-t.
Amíg megjön hozzá a sisakom, szeretném az olajat, szűrőt lecserélni.
Van bevált online shop, ahol vásárolni szoktatok és hamar megjön a holmi?Illetve át kell mosni valamivel a motort, vagy csak leengedem, szűrőt cserélek, felöntöm?
[ Szerkesztve ]
-
TFerenc07
tag
Sziasztok.
Ma vettem a Honda Dio Zf Af28-ba akkumulátort. Sajnos hiába nyomom meg az önindító gombját semmi nem történik. Duda van, meg index ha ráadom a gyújtást, de az önindító meg se nyekken. Mi lehet a baja?
-
TFerenc07
tag
Még egy kérdésem lenne. Lehet-e állítani rajta hogy milyen arányba adagolja az olajat a benzinhez és ha igen akkor hol és milyenre jó állítani?
-
Tamás9x
őstag
Láma kérdés, mikor jó kismotornál a kuplung? Nem rég voltam háztűz nézőben vásárlás miatt és 1-2 egyednél, kopra zárt kuplung bovden feszítővel is szinte fent fogott a kuplung. Az óra 500KM alatt mutatott mindenhol=tudom ez nem jelent semmit de tényleg friss motorokat próbáltam nézni). Ezek mennyire orvosolhatók? A gép szép, de ha zsebbenyúlós a történet akkor inkább hagynám.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz TFerenc07 #72715 üzenetére
Ahogy elottem irtak, fekkart huzd be es ugy probald, ha semmi kattanast/nyekkenest nem hallasz.
A masik, hogy probalj ratolteni az akksira. Most eloszor jartam ugy en is, hogy vadiuj akksit felsavaztam, meg is volt a feszultseg, viszont annyi ero nem volt benne, hogy az oninditot megmozditsa.
Vilagitas, duda, minden ment, de ennyi.Toltes utan gond nelkul ment.
Eddig akar hany akksit vettem, felsavazas es pihentetes utan siman hasznalhato volt.
-
TFerenc07
tag
-
macilaci78
nagyúr
válasz TFerenc07 #72726 üzenetére
Robogónál önindítózni csak úgy lehet, ha valamelyik fékkart húzod. Berúgáshoz nem kell fékkar, de általában úgy vannak megcsinálva hardveresen, hogy csak sztenderre állítva tudod rúgni. (A berugókaron egy kis nyúlván megakad a felhajtott sztenderben).
Váltós motoroknál pedig a kuplungot kell húzni, vagy ne legyen sebességben...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
válasz macilaci78 #72728 üzenetére
Aprilia RS4-nel nalam ha sztenderen van, es ugy van sebessegbe rakva, akkor le is all. Szoval sebessegbe rakva sztenderen bese lehet inditani kuplungal sem.
Haverom polymobile markaju robogojat meg nem lehet sztenderen oninditoval inditani.
Vannak ilyen csodak. -
Vismajor01
addikt
válasz energy4ever #72729 üzenetére
Yamaha Neo S-t lehet sztenderden és anélkül is berúgni, és öninditózni is lehet mindkettőféleképp
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Vismajor01
addikt
válasz TFerenc07 #72731 üzenetére
Nyugi, amikor én megvettem én se tudtam, hogy a fékkart be kell húzni. Miután megvettem párszor, rápróbáltam és nem ment, használtam tovább úgy h mindig berúgtam. (Mármint a motort)
Aztán kb 2 héttel később az előző tulaj rám irt, hogy minden oké e, én meg mondtam h sajna az öninditó halott de amúgy minden király.
Kérdezte h próbáltam behúzni a féket közben?
hm..
kiszaladtam a kertbe, rápróbáltam, pöcc röff. Nagyon boldog voltam!
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Topikgazda
válasz energy4ever #72729 üzenetére
Pontosan így van ahogy írod, legalább is a legtöbb nagymotornál így van. Nekem az ezres gixerem is ilyen, hogy be lehet indítani sztenderen, de sebességbe rakva egyből leáll. Előtte 600-nál ugyanez volt.
szerk: Ami a robogó önindítózást illeti az típusonként változhat. Valamelyiket nem, valamelyiket meg belehet indítani sztender nélkül is.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Tamás9x
őstag
válasz sityupityu #72738 üzenetére
Ez az amit én sem tudok. Épp, hogy meghúzom a kart, és old is. Ha lenne erről egy leírás akkor okosabb lennék, szeretném megérteni a működését.
A bovdennek nincs holtjátéka, feszesen áll, a feszítő anya kopra becsavarva.
Itt már ha jól vettem ki a "how to repair" videókból, már egy kúpos alátét a "rugó" ami feszíti össze őket, és nekem azt kell kézzel ellaposítanom(amikor behúzom a kuplung kart), és így oldja a kötést.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
TFerenc07
tag
Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Szeretnék a DIO ZX AF28-asra biztosítást kötni a netrisk.hu-n, de az alvázszámnál adódott egy kis probléma. Nem lehet kötőjelet és szóközt beírni, az alvázszámom pedig af28-xxxxxxx. Most akkor hogy adjam meg az alvázszámot?
-
macilaci78
nagyúr
válasz TFerenc07 #72742 üzenetére
Én a biztosítós szomszéddal kötöttem a biztosítást online. Nyugodtan légy kreatív: amit nem fogad el, ne erőltesd, ha nem elég a karakterszám, pótold valami egyértelműen fake karakterrel.
A rendszer tökéletlen, ezekre az ócskavasakra nincs felkészítve, a lényeg, hogy beazonosítható kegyen a gép: a gépen lévő karaktersor felfedezhető legyen a kötvényen. Ez véd téged is, ha például igazoltatnak a rendőrök, vagy ne adj Isten, bajban leszel.
Engem már párszor igazoltattak, egyszer az alvázszámot is meg kellett mutassam. A kötőjelet nem tudtam online beírni, ellenben a hiányzó karaktereket nullákkal töltöttem ki. Semmit nem problémázott a rendőr, ő is ismeri a rendszer gyengeségeit.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
TFerenc07
tag
válasz macilaci78 #72743 üzenetére
Rendben köszönöm. Megoldottam, beírtam egyben és el is fogadta.
-
akos727
senior tag
Sziasztok, esetleg valaki tudja, hogy a gyárilag berúgó nélküli 150-es Leader blokkos robogómat lehet-e "berúgósítani"? Köszi
-
nyogo83
Topikgazda
-
Chereiose
addikt
Sziasztok!
Szeretnék így tavaszra venni egy 50-es robogót. A keretem kb 300k lenne esetleg kicsit több. Olvastam az összefoglalót is. Hasznàlt robogóval pont az a bajom mint használtautó vásárlással, hogy ugyanúgy átverhetnek és hordhatnám folyton szerelőhöz mivel nem nagyon értek hozzá. Viszont újonan ilyen árban ahogy néztem inkább Keeway es Motowell márkák vannak amik nem tudom mennyire ajánlottak. És jó lenne 4 üteműt mert nem jön be a 2T füstölése és hangja. Meg hàt a másik szempont, hogy a távolság is fontos mert nem tudok 1 robogóért 200km-t utazni, ezért is gondolkodtam az újban mert itt Érden van 1 robogó kereskedés. Köszi előre is a válaszokat
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Chereiose #72747 üzenetére
Van itt, aki hasonló keretből új Keeway-t vett Budapesten, elégedett volt vele.
Egy garisnak vitathatatlan előnye, hogy ha gond van vele, csinálják.50 ccm 4T nem lesz nagy élmény, lomhább is, lassabb is, cserébe kevesebbet fogyaszt, szagra is kellemesebb. Nem tudom, mire akarod használni, de 40-nel menni ott, ahol folyamatos autóforgalom 50 km/h (lakott területen), vagy fölötte elég idegőrlő szerintem. Én személy szerint szeretek a forgalom ritmusával haladni, ha tehetem, mert mondjuk egy reptéri út 70-es táblájánál ez már nem megoldható. Viszont ha sűrű a forgalom, de azért megvan a 30-as folyamatos haladás, akkor nyugton vagyok a sávomban, nem cikázok. Majd ha megállnak a pirosnál, előre araszolok.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Chereiose
addikt
válasz macilaci78 #72748 üzenetére
Igen, ahogy mondod ott a gari is mint előny, viszont ezen is gondolkodtam, hogy általában csak 1 évet adnak, utána hosszabb távon meg gondolom megbízhatóbb egy Aprilia, Honda, Piaggio vagy Yamaha, csak nyilván azok meg 600 ezertől kezdődnek kb, annyi keretem meg nincs is rá. Meg amint írtam használtan csomó kókler van, mivel nem értek hozzá rizikós mit vennék meg, és egyből cserés általában a gumi meg még ki tudja mi, és valószínűleg a legtöbbel estek is el.
Nem tudom mennyit mozdulnék ki Érdről így Budapestre, meg azt sem, hogy egyáltalán robogóval ajánlott-e ilyen 15-20km-es távot menni, mert igen vannak olyan szakaszok, ahol kocsival ugye 70-90-el is megyünk, ott meg a külső sávban is veszélyes 40-el poroszkálni. Viszont legtöbbet itthon használnám ide-oda rohangálni, ahova legtöbbet járok központ az 1km, szóval a legtöbb távom többnyire az ilyen 1-5 km lenne, amit most sokszor kocsival teszek meg és hát az nem túl jó az autónak sem meg nekem se a fogyasztás miatt.
Szóval akkor, ilyen célokra azért gondoltam a 4T-t, mert tudom, hogy lassú lomha viszont ide tökéletes lenne. Ugyanakkor ahogy nézem 2T-t meg olcsóbban kapni, Keewayből pl. 300k alatt is van, 4 ütemű meg inkább 320-340k. Így szervizelésileg melyiket olcsóbb fent tartani, gondolom a 2T az egyszerűbb konstrukció?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Chereiose #72749 üzenetére
2T egyszerubb szerviz szempontjabol, raadasul kevesebb hibalehetoseg. Ha tenyleg csak ennyire minimalis hasznalatra lesz, akkor afele kellene nezelodni.
Igazabol nagyon mast meg ajanlani se tudok, ha a hasznalt az ki van love, mert nem sok robogot kapsz 300 korul ujonan.
Egy pozitivum szol meg a Keeway mellett: fillerekert van hozza a gyari alkatresz. Az mas kerdes, hogy mas negyobb markahoz kepest mennyire tartos.Egyebkent en az utobbi idoben eleg sok pozitiv tapasztalatot hallok vissza a Keewayrol minosegben az elmult 1-1,5 evben, igaz foleg a 125-os motorjaikkal kapcsolatban, szoval lehet hogy valamennyit valtozott a minoseg pozitiv iranyban(nyilvan a markahoz viszonyitva, nem masokhoz kepest).
Pl en most mikor motort kerestem, tok komolyan elgondolkodtam egy ilyenen [link], annak ellenere, hogy tisztaban vagyok a minosegbeli kulonbsegekkel egy Honda/Yamaha/Aprilliahoz kepest. De van is kb 900k-1 milla milla kulonbseg azokhoz kepest es siman bevallaltam volna az olcso gyari alkatreszek tekinteteben, plusz hogy mindent kapni hozza.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Vicces képek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Politika
- Bestbuy játékok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs