A Meta közölte a napokban: a Facebook az utóbbi három év során most vonzza be a legtöbb fiatal felnőttet. A cég azért hangsúlyozza ezt, mert egyes nézetek szerint az idősebb generáció platformra a Facebook, a Meta pedig szeretné a fiatalok kedvencévé tenni.
A cég szerint napi szinten több mint 40 millió amerikai és kanadai 18-29 év közötti felnőtt használja a Facebookot. Ilyen demográfiai bontású adatot eddig sosem közöltek.
Hirdetés
A múlt hónapban 40 évessé vált Mark Zuckerberg vezetése alatt lévő Facebook már 20 éves, most pedig újra szeretné elnyerni a fiatal felnőttek figyelmét – azokét, akik alapvetően a TikTokon vannak. A Meta szerint a legutóbbi öt negyedév során egészségesen nőtt az app használati mutatója a fiatal felnőttek körében.
A Meta Facebookért felelője vezetője, Tom Alison New Yorkban azt is kijelentette, hogy a 20. évforduló alkalmából döbbentek rá: a Facebooknak fejlődnie kell, hogy a következő generáció számára is érdekes maradjon. Tőlük ugyanis Alison azt szokta hallani, hogy: „Kinek készült a Facebook? A szüleimnek?”.
Alison szerint a fiatalok először a Marketplace, Groups és Dating szolgáltatásokat kezdik használni, általában életük nagy lépcsőinél. Ezután Alison szerint már megnézik, hogy mi van a feedjükban és a Reeleknél.
A Facebook 2004-ben indult el a Harvard Egyetemen, majd az amerikai egyetemisták körében futótűzként terjedt, végül pedig az internetezők generációjának kommunikációs platformjává vált. Három év alatt 50 millió felhasználót gyűjtöttek, most pedig globálisan 3,2 milliárd felhasználóval bírnak.
Az idők során a fiatalok azonban nem találták vonzónak, pedig a hirdetőszektor számára ők kulcsfontosságúak. Utóbbi pedig a Meta bevételeinek jelentős részét adja.
Jelenleg az amerikai fiatalok harmada használja a Facebookot a Pew tavalyi felmérése szerint, ami nagy visszaesés hosszú távon. A felnőttek körében 2016 óta nem igazán van változás, ott az USA-ban úgy 68 százalék az arány.