Új hozzászólás Aktív témák

  • Den

    veterán

    válasz Bogyó bá' #59674 üzenetére

    Ez az egyik vége a dolognak, ez is igaz, de ez inkább autókra jellemző, motoroknál, pláne kicsiknél már az alapjárat is 1500-2000-nél van és ott még nem tudsz menni vele. Robeszoknál pláne kevésbé fenyeget a túl alacsony fordulat mellékhatásai a cvt miatt, inkább váltósoknál ahol van aki menet közben beakasztja a legmagasabb fokozatba, és végig azzal megy, még ha rángat is a motor. Az biztos hogy nem tesz jót neki.

    Tehát ez a cikkben leírt dolog is igaz, és érdemes megfogadni, de a fordulatszám tartomány másik végén is vannak gondok. Dugattyús motornál a holtpontokon nullára lassul a dugó, majd rögtön elkezd gyorsulni a másik irányba, aztán 90 fok múlva megint lassulni, stb... Ez a gyorsulás, lassulás is öli ma motort, és az ennek következtében fellépő erő a fordulatszám (vagy máshogy a dugattyu középsebesség) arányában négyzetesen növekszik, tehát kétszeres fordulaton négyszer akkora erővel rángatja a dugó a hajtókart, főtengelyt, csapágyakat. Ezért csökkentik a nagy fordulatú motorok lökethosszát, plusz könnyítik a dugót amennyire lehet.

    .Valami tuninggal foglalkozó cikkben olvastam, hogy 10k fordulat felett, minden 500rpm növelés felezi az élettartamot. (rég olvastam, a számok nem biztos hogy pontosak, de ilyen nagyságrendről van szó)

    Ezzel együtt nyilván egy gyári hengerű, és gyújtású robeszon nem kell félni a max gáztól, sajnos a kicsi és gyenge motoroknak az a sorsa, hogy életüket a max fordulatszám közelében tölttik, és erre is tervezik őket.

    www.simson4t.hu

Új hozzászólás Aktív témák