Új hozzászólás Aktív témák

  • golyani

    addikt

    válasz frigoo #58454 üzenetére

    Én szűk két éve beruháztam egy Polini Speedcontrolra, mert nekem is gatya lett a vario, mondjuk kb 25 ezret futott és a gyárival együtt elhasznált 4db szíjat. Az Aerox új korában futotta óra szerint a 80+ km/h-t. Utána low budget RMS szíjak kerültek bele amik hamar meg is nyúltak 747-es gyári érték helyett simán mértem rajta 755 körül is 6 ezer km után, holott a gyári szíj 10 ezer km után is 751->753-ra változott. Először 6g-os görgőkkel raktam össze (gyári 5,5g) és egy ilyen használt szíjjal, semmi mást nem cseréltem. Így ment óra szerint 80-82-t, de 40-50 tájékán volt egy kis nyomatékhiány. Később beruháztam egy 751-es Mitsuboshi szíjra, de ahhoz meg nehéznek bizonyult a 6g-os görgő, és beraktam a variohoz kapott 4,9-eseket. Ezekkel pont úgy gyorsul(vagy még picit jobban) mint új korában és a végsebesség is nőtt pár km/h-t, de még a fogyasztásom is csökkent pár decivel.

    Tapasztalat alapján 5mm szíjhosszbeli differencia ~3-4km/h-t jelent ( mondjuk itt a szíj vastagságában is volt szűk 1mm difi). Persze jól hézagolt varióval. Mert ha csa kezen változtatunk, akkor nyerhetünk valamit végsebességen, de akkor elindulásnál vesztünk. Ez csak a hézagolásra vonatkozik, ha belenyúlunk a kuplung nyitási fordulatszámába akkor az egy másik történet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák