-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolt19900
őstag
180as 4t runnerba hol tudok én malossi red filtert kutatni a neten? segítenétek picit, mert googléval csak 2t-be találok
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
hexameter93
csendes tag
Hello!Valaki meg tudnád nekem mondani,hogy 250-es aprilia leonardoban mikor van elég olaj?Szóval a nívó pálcának a végén van egy recés rész és annak a feléig vagy az egészet ellepje vagy,hogy?
-
hexameter93
csendes tag
Meg még lenne 1-2 kérdésem.Az első,hogy hajtómű olajat azt szoktak cserélni vagy hogy megy ez.Meg a fékolajat azt milyen gyakran szokták cserélni?
-
hexameter93
csendes tag
Ja és az olajat a nívópálcánál tudom betölteni?
-
Criton
veterán
A szervizt most emiatt nem akarom zavarni, de szerintetek miért rakhatott a szerelő 5.5g helyett 6g görgőket a motorba gondolom nem elnézte...
-
Criton
veterán
már nem fért bele a szerkesztésbe
Kuplungrugó meg a kontrasztrugó is a piros, ez elvileg erős, lehet ehhez mérte a 6g görgőt
[ Szerkesztve ]
-
korpicschess
veterán
válasz Criton #27146 üzenetére
Csak ennyit megy egy Aerox (ugye jól láttam, hogy az?)?
Mondjuk F15-öm is ennyit ment, miután átgörgőzték, illetve kuplungrugókat is cseréltek. Kisebb emelkedőkre nekem is felment gond nélkül 50-nel, de ahol lakom, oda 40-el is csoda volt.Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
SzlobiG
félisten
válasz hexameter93 #27153 üzenetére
Ha a feléig van akkor jó a minimum alatt ne legyen az a lényeg.
-
Tothgera30
Ármester
válasz korpicschess #27159 üzenetére
Mai akcióm képen :
...még szerencse hogy semmi kötözőanyagot, vagy rögzítőelemet se vittem , így bal kézzel fogtam a csomagot, jobb kézzel meg operáltam . Persze féltem hogy nehogy valaki fékezzen előttem egy nagyot, mert akkor ott maradok, de végül biztonságban hazaértem .
#27157 Criton: Ha megy, és nincs vele gond, használd úgy, addig örülj míg nem kell hozzányúlni még egyszer .
#27159 korpicschess: Mivel ugyan az a blokk van bennük, ezért érthető, maximum annyi különbséggel hogy az F15 az Aeroxnál nehezebb .
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Criton
veterán
válasz Tothgera30 #27161 üzenetére
beszéltem a szervizzel, nem bírtam ki
Azért került a motorba 6g görgő az előírt 5.5g helyett mert erősebb kontrasztrugó (piros malossi) meg a kuplungrugó (piros malossi) is, és ha könnyebb görgőt rak bele, akkor szétpörög a gép... -
-
Criton
veterán
válasz Tothgera30 #27163 üzenetére
szerelő szerint ez a kontraszt/kuplungrugó ami most benne van teljesen jó.
Gondolom drágább is mint a gyári -
Belváros, másodjára. engem kibaszottul zavar ez az óriási forgalom. Totál eltűnik a nyugodt haladás és nézelődés lehetősége ebben a **** városban. Itt egy kamion, ott egy busz, amott a birka vak gyalogos a piroson mobillal a kezében. Legelöl a pirosnál, látom kapom a zöldet, de előttem szaladgál még a gyalogos. A busz komolyan mondom olyan közel jött be mellém, hogy biccentek és nekimegyek. Azt sem vágom miért verseny a pirostól pirosig való haladás. Látom, hogy piros nem húzom neki csak gurulók lassan lassulva, de szinte tol a BMW és még várunk is a pirosnál, de tol. Röviden szólva sztresszes az egész ottlét, picit úgy érzetem magam a belvárosban, hogy ez minden csak nem jó dolog belököm a dunába.
51Km-t sikerült lehúzni ebből 30 biztos belváros.[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
válasz Kolondrum #27165 üzenetére
Nekem ez sajnos mindennapos kocsival/robogóval.
Én mostanában azt vettem észre, hogy az előttem lévő kocsi megáll, megvárja míg megállok lerakom a lábam, erre újra elindul, ezt többször eljátszva, persze előtte senki sincsen...és ezt nem csak egy autós játssza mostanában -
Criton
veterán
válasz jozsi252 #27167 üzenetére
Én míg nem motoroztam, szóval eddig az évig, mint autós rendes voltam a motorosokkal, ezt ők többnyire meg is köszönték. Ahol nem tudtam menni, elengedtem a motorost.
Mondjuk autósként amit mai napig nem szeretek, és mint motoros nem teszek, hogy jobbról előzök.
Sokszor megfigyeltem, hogy míg balról egy szabályosan kerülő motoros jön, szeretnék jobbra húzódni, akkor veszem észre, hogy jobbról, kétszer akkora sebességgel egy másik motoros előz...(#27168) DigitXT : ha látja, hogy előzni akarok, elkezdi nyomni a gázt, vagy ha meg is tudom előzni, a nyakamra jön...Autóval sem szoktam olyan autóssal vitatkozni, ha látom, hogy az ő vasa 2x erősebb-gyorsabb...
(#27171) SymbianOS: kinti kerületben nekem is volt már szerencsém menni, ott azért teljesen más
(#27170) g@bo: igazad van, de ez nem csak motor>autósnál van, hanem nagy autó>kis autó között is. Meg eddig volt már szerencsém , hogy egy nagyobb motoros tolt le majdnem, meg a nyakamra jön teljesen.
Egyébként egyre több csajt látni az utakon, főleg Vespan, tegnap volt szerencsém egyet látni, de persze a tekintetem rögtön a csaj fenekére ment, azok az idomok azon a motoron...áááááá
Egyébként vagányul mennek a csajok, ahol én nem annyira.SymbianOS: vannak kivételek, motoros, taxis, buszos, autós között. Mögöttem is jött egy Audi A5ös teljesen nyugisan 65el.
[ Szerkesztve ]
-
g@bo
nagyúr
-
válasz Criton #27166 üzenetére
Komolyan sajnállak ezért! Én nem is gondoltam volna, hogy ez ilyen. Kinti kerületekben nem volt ennyire gáz, de ott bent... Jó meg lehet tanulni meg szokni, de amiért én szeretek motorozni azt veszti el totál bent a városban. Nem is tudom elképzelni, hogy reggel 40-el csorogjak mint amúgy szoktam, biztos eltaposnak. Legalább 60-at mentem tartósan mert ez alatt halál van. Gondolnád, hogy hazafelé van olyan rész ahol alapjáraton pöfögök és max 30al csorgok az emelkedőről lefelé? Senki nem zargat, nem tol, csend van, süt a nap, jönnek a miniszoknyás csajok, havaj dizsi.
DigitXT! Mindig hadilábon álltam pesttel, attól feszült vagyok ha villin vagy tök mindegy min tömeg van és mint a heringek. Amikor meg néha volt szerencsém felmenni lakásokba a körút mellett egyenesen meglepett a zaj, én éjjel max a tücsköt meg pár barmot üveg hangon a főúton ami ide pár száz méter.
Persze jó is történt mert az aston martin a váci úttól kísért a megyeriig, elvoltunk a kb 70-es tempóval és nem tolt. Pirosnál még néztem is mennyire nyugis a fazon.[ Szerkesztve ]
-
válasz Kolondrum #27171 üzenetére
Odefelé az a lila kisbusz a bögyömbe volt, meg az ezüst BMW. Meg a másik a követési távolság, én hagyok egy jóóóó autóhossznyit mert nem ismerem az utat és reagálnom kell ha úthiba van, hát nem azonnal valaki befurakodik oda.
g@bo! Linkeljem mapsen? Mert van! Meg egy kb 1km-es szakasz ahol alapból max 30-al mehetsz, én megyek 20-al, persze k hangosan, de tudok nézelődni. Direkt elkerülöm a főutat, ez egy régi főút amire ránőtt a turizmus meg a vendéglátás. Ma reggel (életbe először) arra menetem befelé is és 1db embert láttam aki söpört. Nekem ez kell reggel, odaérek én csak több idő kell. Nem idegrohamot akarok ha motorozok hanem ki akarok kapcsolni.
DigitXT! Te már voltál itt nálunk, relatív nyugi van nem?
[ Szerkesztve ]
-
válasz Criton #27174 üzenetére
Én mondtam ha 100-as a motor felmegyek hozzád valahogyan. Te meg ygere le ide és csak gyere végig X-től Y pontig és mond el milyen érzés volt. Fokozni ezt úgy lehet, hogy kora reggel teszed ezt.
Kitaláltam valamit, holnap linkelem neked pübe. Ha el nem felejtem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27171 üzenetére
Ezért szoktam mondani, hogy NEM motorozni megy az ember a városba,
hanem közlekedni - mert ott van dolga. Nincs nézelődés meg élvezkedés,
neadjisten lapon fordulás, kerekezés (van aki csinálja, de egészségtelen:
értelmes motoros tudja, hol lehet ilyet csinálni, másból hamar donor lesz),
hanem van a ritmus, amit fel kell venni, és haladni kell... Picit gyorsabban,
mint az átlag autósok, és akkor nincs gond. Persze vagy alkalmas erre a
gép, vagy nem: ezért nem szoktuk javasolni az 50 4T-t a városba, mert az
nagyon kevés a dinamikus induláshoz / haladáshoz, emiatt veszélyesebb.Hiába nem fog "ledobni", mert gyenge: letolnak vele az útról és kész a baj.
50 2T-vel már lehet tekerni, főleg ha tuningos darab, ráadásul kicsi/könnyű,
de azért én pl. inkább a nagyobb motorok (125+) híve vagyok. Függetlenül
attól, hogy a rutinos pizzafutár bármikor odaver sűrűbb forgalomban.Én itt nőttem fel (Buda, zöldövezet), így nem szokatlan a nyüzsgés sem,
s itt is tanultam vezetni (Dél-Pest, mikor autós jogsit csináltam 2000-ben,
ill. Dél-Buda, amikor a motorost 2009-ben), tehát ami másnak idegen, az
nekem kb. alap. Körút mellett? Nem csodálom...! Oda soha nem mennék
lakni: most költöztünk (egyik hegyről a másikra), itt még kakas is van...Nem tudom ki tart, valamelyik szomszéd.Igen, tücskök is hangoskodnak,
meg ha nagyon fúj a szél, akkor az is, de amúgy a város zaja ide nem jön
fel. Tervezem, hogy veszek egy komolyabb távcsövet, mert pazar a kilátás.
Kár, hogy a szomszéd domb kitakarja a "még érdekesebb részeket": csak
a Szabadság szobor magasodik fölé, de azért nem panaszkodhatom.
De ha szeretném leolvasni a repcsik lajstromjelét Ferihegyen, és az autók
rendszámát a Lágymányosi hídon, ahhoz még kevés a 10x-es nagyítás.#27173: persze, sokkal nyugisabb, de azért a főúton ott is tolják... De jóval
kisebb a stresszfaktor, hiszen nem három sávból akarnak folyton kivasalni.
Engem amúgy nem szokott zavarni: tolom neki/lehagyom őket. Csak az
az autós nem tud elütni, aki már mögötted van és távolodik. (Veszélyes pl.
valakinek a holtterében menni, hiszen simán rádhúzhatja, mert nem lát.)Kisebb motorral (ahol nincs nyomaték, erő), szvsz a lendület segíthet. Még
a Maja is ez a kategória: sokszor sokkal egyszerűbb lendületből megoldani
valamit, mint "izomból". Mert olyankor előfordul, hogy a "birka" is megtalálja
a gázpedált, akkor meg más sajnos kevés a 180 ccm is: 500-600 elkéne. -
busman
addikt
-
válasz DigitXT #27181 üzenetére
Én most azt mondom, úgy érzem, ha pesten laknék nem lenne robogóm és semmiféle 2 kerekű járművem. Ki tudja ha éveket ott töltenék ez nem így lenne és mást mondanék, de ma azt tapasztaltam ez nyűg, mert folyton 100%on pörög az ember. Sőt tovább lépek, ha nem ott dolgoznék ahol akkor itt sem lenne robogóm.
-
AndrewTdi
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27184 üzenetére
Szokás kérdése. Én mindig szoktam hangsúlyozni, hogy Budán lakom,
bár én is szoktam Budapestet csak úgy lazán rövidíteni, hogy Pest...
Egész más azért a két oldal. Mind zöldövezetileg, mind forgalomügyileg.
Persze dugó az van Budán is, nem is kicsi: sokan jönnek be a falvakból.
Kiköltöztek a városból, mert itt ugye nyüzsi van, meg szmog és minden,
csak ezzel, hogy reggel bejönnek, este meg kimennek, elég tevékenyen
hozzájárulnak ehhez. De hát ez van - a munkahely nem megy ki utánuk.Igen, itt pörgősebb a vezetés ritmusa, sokan nem szeretik. Van aki nem
is érti: azt általában ledudálják meg kielőzik... (Ritkán elnézőek sajnos.)Viszont egybe gondolj bele: ha választanod kéne, hogy a) és b), akkor?
a) 1 órát utazol a munkahelyre minden reggel, csak oda, menetrendileg
halál bizonytalanul (csoda esetén 45-50 perc, de normál esetben 80-90
is lehet!), összezárva sok-sok(sok), és elég "sokszínű" embertársaddal,
néha fel se férsz a villamosra + garantáltan játszhatsz szardíniásat, stb.b) az egészet maximum 20 perc alatt megúszhatod (oda is, vissza is),
akkor indulva és érkezve, amikor akarsz. Ráadásul motorozhatsz, ami
külön élmény (most az, hogy jó vagy rossz, az a többiektől is függhet),
egyedül vagy, nem köhög a képedbe senki, a csövik sem kéregetnek...Sajnos nyilvánvalóan olcsóbb a tömegközlekedés, de a kényelem miatt
nagyon sokan autóznak, ami persze a dugók miatt aztán mégsem lesz
annyira kényelmes, de hát ez van: "két keréken" nemigen tud megfogni
a dugó, szóval egy (korrekt) robogóval nagyon dinamikusan lehet eljutni
A-ból B-be a városon belül. Ha tudod fizetni a robogás költségeit, azzal
rengeteg időt spórolhatsz meg, amiről ugye tudjuk, hogy "az idő pénz".Én 3 éve robogózom Budapesten... 1-2 barom mindig van (nem minden
nap, de azért akad: néha naponta több is) aki miatt lehetett volna bármi.
De. Oda kell figyelni, ki kell védeni más hülyeségét is, ill. az embernek
a saját forró fejére is rá kell szólni, hogy óvatosabban. Simán vállalható
a dolog. Én is azt kérdeztem anno egy motoros sráctól, hogy nem
veszélyes a városban motorozni? Nagyjából ugyanezeket mondta el.
Csak neki már egy picit több tapasztalata volt benne... De így megy ez.
Ha valamit sokat csinálsz, akkor megszokod. Van akinek mondjuk egy
szűk helyre beállni kocsival nagy para, aki meg naponta odaáll? Annak
"kisujjból" megy a dolog, esetleg már nem érti, hogy másnak miért gáz. -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #27186 üzenetére
Ha már úgyis Pest meg a melóba járás (motorozás) a téma, akkor
íme egy tavaszi agymenésem, még a Test Drive Unlimited alapján:
Pest Drive Unlimited. (Ma már nem ezen az útvonalon járok, így
alapból nem kell nagyon hajtani egy "jó időhöz". Ez ~12 perc volt,
ami innen nagyon laza tempóval megvan... Jó, pl. a Hegyalja úton
lefelé fel sem tűnik egy 70 km/h, de az autósok sem lassúak ott!) -
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #27188 üzenetére
Vmi kínai kulcstartókamera: 720p-s, de itt a poén kedvéért
el lett torzítva a képe, meg persze lekicsinyítve kb. a felére.
Az a jó benne, hogy nem félti az ember... Egy tépőzárral
felragasztom a Maja orrába, a lámpa magasság-állítójához,
és hadd szóljon... Most vettem elő (ismét) a költözés után,
nem volt rendesen feltöltve, elvesztette a felvételt. Menthető
volt mondjuk részlegesen, de nem számít, nem volt "extra".Ez a baj amúgy: ha megy a kamera, az ember óhatatlanul
is szeretné azt, hogy "látványosabb" legyen az eredmény,
pl. olyan manővert is bevállal, amit amúgy nem csinálna.Viszont ha bakizik a pilóta, utána tanulságos visszanézni!
Pont a kamerázós napomon volt hazafelé egy ilyen bakim:
Lágymányosi híd, pesti felhajtó. Nyilas zölddel indulok, de
rám vannak eresztve a soroksáriról aparasztok(vagy ők a
pirosba csúsznak be nem tudom). Nézem, hogy beférek-e
a furgon elé, de előttem közben megállnak: én nem látom,
a kamera látja... Hátsó kerék csikorog, első fék fog, éppen
megállok. (Egyrészt ez egy forgalomszervezési faszság,
másrészt én nem figyeltem oda, ahova kellett volna...)Egy gondolat erejéig a fentiek kapcsán rátérve runner 125
sajnálatos balesetére, és az abból levont konzekvenciára
(miszerint térdvédő nélkül soha többet): egyrészről jogos!
De másrészről nem lett volna jobb "az egészet" elkerülni?
Igen: a figyelem ellankadt, elég volt egy pillanat hozzá.Nem kell ehhez város, nem kell ehhez Budapest, meg az
itteni "pörgés". Csak a figyelem számít a közlekedésben
(s a motorozásban). Ha valaki elmegy pl. "nézelődni", az
más dolog, de vélhetőleg NEM forgalmas utakon csinálja,
úgy kisebb a kockázat is. Amint más is van az úton, már
sokkal neccesebb a dolog: a motorozás veszélyes üzem. -
Criton
veterán
válasz DigitXT #27186 üzenetére
Ismerős, nekem a 11.kerületbe kell bejárnom (néha Moszkva téren keresztül) Hidegkútról (zöld övezet) szinte már nem is Budapest, de Budai oldal.
Most azért nem annyira vészes, de ha visszajön mindenki a nyári szabadságról és beindul a suli akkor megint jobb lesz minden nap robogóval járni mint kocsival.
Suli idő alatt pld ha 6:30 előtt indulok bent vagyok a 11.kerületben 7re, DE! ha 6:30 után már pár perccel akkor kizárt, hogy 8ra beérjek.
Robogóval más, 7:30as indulás és 7:50re bent is vagyok...pörögni kell sajnos én sem szeretem, de a munkahelyre be kell menni, és ha robogóval megyek tudok aludni, és nem kell 5:30kor kelnem. -
Criton
veterán
Egyszerűen képtelenség Aeroxhoz visszapillantó tükröt szerezni
-
hexameter93
csendes tag
És a nivó pálcánál kell betölteni az olajat am?
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen