- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Milyen routert?
- Opera böngésző
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20950 üzenetére
Nohcsak! Ugye;
"Minden út Rómába vezet!"
Itt meg a Római Pápa és a pápai roma.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
segédmotor vásárlásakor az adásvételi 1napig helyettesíti úgymond a biztosítást. Arra a napra amikor kitöltötték. Na meg az sem árt ha aznap nem okozunk balesetet.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #20901 üzenetére
egyébként nem kell túlmisztifikálni.
injektort szemrevételezéssel meg lehet állapítni, hogy gáz e vagy sem. Ha nem porlaszt, csak spriccel, vagy nem olyan homogén a porlasztás, azt egyből meglátni. Légtömegmérő emlékeim szerint nincs benne, csak fojtószelepszenzor. a piaggio blokkosokban van külső nyomásmérő, állítólag, az ecuban azt ennyi. A fojtószelep is csak dísznek van benne. a potméter a lényeg, amit néz az ecu.a kompresszor sztm nem gyenge pont, csak cserélni kéne a légszűrőt rendesen.
amúgy gameboyyal meg lehet nézni km től függetlenül, hog yhány órát üzemelt a blokk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
horvathkrisz
addikt
válasz runner 125 #20951 üzenetére
Ezt mar lattam, csak annyi baj van vele hogy nem en talaltam ki.
-
félisten
válasz horvathkrisz #20950 üzenetére
Hat sok sikert hozza!
-
válasz horvathkrisz #20959 üzenetére
még nem nyiltkozom, majd jövö héten ha hazajön a tag külföldröl.
-
doc
nagyúr
-
DigitXT
félisten
válasz busman #20964 üzenetére
doc-nál a pont. A volt tulajt az adásvétel létrejöttétől kezdve semmi felelősség
nem terheli, onnantól a TE felelősséged, hogy legyen KGFB a TE motorodon.
Felhívnám a figyelmet a mozaikszó elején a "K" betűre, a jelentése: kötelező.Az előző tulaj meg majd szépen beslattyog a biztosítójához, és visszakapja a
befizetett éves díjának időarányos részét. Ti még sosem adtatok el motort?
(Én is csak egyet, szóval nem mintha óriási tapasztalatom lenne, de egy van.)Az előzőekhez még egy megjegyzés, amiért én az "értetlen" fejecskét írtam.
Főleg az a része vicces az infónak, hogy "helyettesíti úgymond a biztosítást"
Hogyan? Ha esetleg balesetbe keveredsz, akkor ki is a biztosítód? SZS Bt.?*
Azt is írja, hogy nem árt, ha aznap nem okozunk balesetet. Magyarán már
ebben az infóban is az van benne, hogy NINCS biztosítása... Tehát úgymond
"nem árt", ha nem keveredik balesetbe, meg nem árt, ha nem igazoltatják.Végül is ez olyan, hogy benzire megy a motor, nem jogosítványra... Tehát ha
mondjuk jogosítvány nélkül vezetsz, "nem árt", ha nem futsz bele éppen egy
igazoltatásba, meg persze nem árt, ha nem keveredsz balesetbe se. Viszont
attól még nem mondhatjuk, hogy a zsebedben lévő Deák Ferenc "helyettesíti
úgymond a jogosítványt", mert nem biztos, hogy elfogadja a rendőr, s komoly
galiba lehet előle, ha mégis megpróbálod. (Nem szívatásból mondjuk, hogy
köss biztosítást azonnal: addig ne menj közútra a géppel, mert megjárhatod.)Attól, hogy vmit meg lehet úszni (?), nem jelenti az, hogy az a legális út.
*: Saját ZSeb Betéti Társaság: reggel betetted a Deák Ferit, este fizeted kárt?
-
horvathkrisz
addikt
Kis olvasnivalo: [link]
-
doc
nagyúr
válasz DigitXT #20967 üzenetére
ugy ugy
amugy nem tudom minek ezen ennyit vergodni
elozo nap a netrisk.hu-n vagy biztositok.hu-n megkotod a motorra a biztositast (filleres cucc) masnapi kezdessel, es nincs stressz
nekem is elobb volt KGFB-m az autora, mint autom anelkul egy centit sem megyek
gondolj bele, ha balesetet okozol, mondjuk nekidolsz egy szep uj bmw-nek, sokszazezres/millios karteritest kell NEKED kifizetned (mivel biztosito ugye nincs) -
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #20970 üzenetére
Úgy valahogy. Amely napon megszűnt a biztosításod az adott motorra
(mivel eladtad ugye, ezt az adásvételi szerződés igazolja), onnantól nem
kell az adott biztosító részére fizetned, tehát ha túlfizetésed van, akkor a
megfelelő összeget visszautalják a számládra. (Vagy elküldik postán: én
pl. postán kaptam, pedig direkt kérték a számlaszámot, hova utalják.) -
horvathkrisz
addikt
En ugy csinaltam, hogy akitöl venni fogom a motort elküldte emailben a forgalmit, es mar biztositassal ill. rendszammal megyek majd a motorert.
-
jaj már!majd kialakul! Egyik nap megnézem,odaadja azt mondta,ha oké xámomra,másnap újra elmegyek pénzel meg bukóval.még semmi sem konkrét. Ha ez a tag lejáratja magát,egyben a haverját is és én meg teszek róla hogy közel 100ember megtudja aki eddig azt hitte megbízható az illetö,úgy is megteszem! Wahaha!
-
fesii
aktív tag
válasz Kolondrum #20978 üzenetére
Én is így gondolkoztam amikor elmentem motort venni délután még járkáltam is vele jó pár km-ert. Másnap szépen nyugodtan bementem a biztosítóba majd amikor meglátott az ismerősöm bukósisakkal a kezembe meghökkent arcal kérdezte, hogy ugye nem robogóval jöttél?
Feleltem rá, hogy igen. Erre a reakciója: Mákod van legalább 100e ft-ba került volna neked ez a 2km ha megállít a rendőr szóval így közlekedj biztosítás nélkül...
Ha nem nagy távról van szó szerintem megéri eltolni jobb 15percel késöbb hazaérni mint 15percel előbb egy csekkel a kezedbe...[ Szerkesztve ]
-
Killing
addikt
válasz Kolondrum #20908 üzenetére
Szoktam csak úgy motorozgatni, 1-2 kör erjéig, ha haverokkal megyünk be városba akkor 100 km alatt nagyon ritkán megyünk, a 150-es ETZ-vel meg főleg.
Habár Szombaton jól megszopatott a mocsokja, elszakadt a kuplungbowden amit helyben levágtam a picsába megy az anélkül is alapon, szóval az egész városon keresztülmentem dugóban, kuplung nélkül, kész élmény volt és 1 x sem fullasztottam le.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Engem biztos megfognak, én ilyen alak vagyok. Egy meteor van a világban az rám esik. Erre rágyúrok, h ne legyen baj.
Killing! Én ebből kinőttem már. Amúgy miért jó a város? Épp az lenne a jó ha nincs forgalom és körben szép táj meg minden, hegyi utak stb...
[ Szerkesztve ]
-
jaktib
tag
Sziasztok!
Szeretném megosztani a tapasztalatomat. Tavaly novemberben vettem egy Gilera Stalkert. Spórolási céllal vettem az autót kiváltandó, és akkor még nem lehetett tudni merre tart a B125. Ezért lett 50-s, egy tele tankkal 180-200 km megy 3,4-3,6 a fogyasztása ami nekem megfelel. Először majdnem megvettem egy Keevay-t ami ugye a vásárlás után le is robbant alattam, még szerencse, volt, hogy visszakaptam az árát Utána volt még két motor amit megnéztem egy Scarabeo, kitűnő állapotban, de agyon volt tuningolva ezért felejtős volt, aztán volt egy Magnet sport ami meg lelakott volt. Aztán ezt a Stalkert 2004-es gyári állapotú volt tip-top 4000 km-el ami valós is lehetett mert a biztosítási matrica 2008-ig volt ragasztva a sisaktartóba, aztán nem nagyon használták. A kereskedő azt mondta, hogy az előző tulaj nála vette ismeri a motort, mert szervizelni is hozzájuk vitte aztán az utolsó pár évben nem használták. Aztán bevitte a kereskedésbe és ott rendbe tették az állás után kitisztították kapott új aksit stb. Az aksit én nem is vettem ki belőle mikor télen nem használtam de mikor elővettem tavasszal pöcre indult a gép.170-volt kicsit talán olcsóbban is lehetett volna venni, de kereskedőtől vettem átvizsgálva fél év garival. Eddig 1500 km tettem bele és igen megvagyok vele elégedve. 80-at óra szerint simán megy, a váci úton nincsen a tempó tartásával bajom, pöcre indul minden működik rajta, szóval remélem még sokáig így marad. A biztosításról: A kereskedő is azt mondta, hogy még a vétel napján kössek rá biztosítást, amit meg is tettem a Netrisken. Igen jó döntésnek bizonyult. Mivel tavaly kezdem a motorozást, és már hidegek is voltak a reggelek egy felüljárón a már fagyos aszfalton hátsó fékkel fékeztem, és megtörtént a baj. Nem nagy sebességnél de kicsúszott a hátulja és nem tudtam irányítani, és nekicsúsztam egy autónak. Mivel volt biztosításom így nem volt gond. A Toyota sárvédője megkarcolódott, fényezni kellett, mivel a Toyota szervizek arany árban dolgoztak ezért a biztosító 289 e ft-ot fizetett ki. Tehát igen csak megérte az a 3000 ft. Nekem az első idomot kellett műanyagoztatni, fényezni, meg lett egy új tükröm (a régi amúgy is mozgott mindig ) és lett egy új fékkarom. De komolyabb sérülés nem lett rajta. De tanuló pénznek jó volt. Sokkal óvatosabb vagyok azóta. Annak idején teljesen elkerülte ez a fajta(stílusú) motor a figyelmem, ott a kereskedő ajánlotta. Először nem is nagyon tetszett, de mára nagyon is megtetszett citromsárga az egész, sokan megnézik még itt Pesten is, nagy ballonos kerekei vannak, ami nagyon puhává teszi a rossz utakon való közlekedést. Heti ötször 15-15 km használom munkába járásra, és van benne egy kis homokos földút is amit nagyon élvezek.
A védőfelszerelésről: Szerintem érdemes beruházni, mivel elég védtelen a motoros. Most látok igen bátor embereket papucsban pólóban robogózni igen bátrak. Eleve a menetszél az ízületeknek nem tesz jót. Mikor én elestem volt rajtam minden kesztyű nadrág kabát igaz akkor még hideg is volt, De szerintem a sípcsontomat nagyon megütötte volna a motor ha nincsen rajtam a protektoros nadrág, de így nem lett bajom sem.
Szóval én eddig egy elégedett Stalker tulaj vagyok. Így gyári állapotban nekem teljesen jó, ha cserélni kell valamit rajta az is biztosan csak gyári lesz. Egy hibája volt eddig a benzincső, és annak tömítése eresztett,mert bekeményedett a gumi, ami azért nem volt vicces. Begurultam vele a kerekedésbe és ott 10 perc alatt ingyen mivel garis volt ki is cserélték azóta is rendben van a motor. Bocs ha kicsit hosszú lett de hátha valakinek hasznos lesz én is ezt a fórumot nézegettem mielőtt ezt vettem ( miután a Keevay lerobbant a hazaúton) Érdemes hallgatni a tapasztaltabbakra -
Motorikusan az aeroxok változtak az idők során? Vagy alig alig. Én kimondottan a 2003-as évre kérdeznék rá mennyire nyűgös. Márha igaz az évjárat... Abban sem vagyok biztos h ez a kérdés értelmes.
Más: Nekem miért rhdt drága a kötelező robira? Van a kb 3k-s union biztosító és onnantól a csillagos ég, 5k-10 és még durvább összegek vannak. Mi drágítja meg? Most épp ott tartok az union oldalán, hogy megkötés banki átutalással, így 27XX ft a 3XXX helyett. Sztem ez lesz mert ez a legolcsóbb.
-
Killing
addikt
válasz Kolondrum #20985 üzenetére
Egyrészt a legtöbb ismerősömnek 50-es prüttyögője van ami városban elég, lakott terülten kívül meg nem fogok 60-70-el császkálni utánuk, másrészt Szeged környékén nemigen vannak hegyek.
Mikor olyanom van akkor meg fogom magam egyedül aztán kimegyek döngetni az országútra. Amúgy Szeged elég nagy város, sokfelé eltudunk szaladni, megállni beszélgetni a Tisza parton a többi motorossal, péntek este elég jó a hangulat arrafelé, aztán megyünk ki a szokásos gyorsulási versenyre a kereskedő közbe, már ha mond ez valakinek valamitHozzátenném a kereskedő közben 1 hete egy motorostárunk csúnyán otthagyta a fogát mikor 150 km/h-val telibekapott kölcsönmotorral, jogosítvány nélkül egy Volkswagen Jettát.
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
-
Killing
addikt
válasz Kolondrum #20990 üzenetére
A 150-es ETZ-mnek közel sincs dongó hangja és kétlem hogy 200 dB-t szólna.
Mellesleg nem is tudom melyik városban laksz mert Szegedről ritkán mozdulok ki.Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
runner 125
nagyúr
válasz jaktib #20986 üzenetére
Szia!
Általában én mindig elolvasok mindent, de ha kérhetem máskor kicsit rövidebbre, mert az ilyen hosszú irományokat fórumon senki nem szereti olvasni.
Egyébként jó kis robogó az, vigyázz rá.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
doc
nagyúr
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20994 üzenetére
...meg a hátsó teleszkóp, karburátor, néhányon a szivató, műszerfal, lámpa kapcsoló... amúgy tényleg semmit .
#20998 runner 125: Ej, aki nem ért hozzá, inkább ne... .
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #20997 üzenetére
Kösz Emese.
A blokkról volt szó. A többi sallang.
Formabéli különbség akkor sincs."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Toyota topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Milyen házat vegyek?
- Hobby rádiós topik
- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Milyen routert?
- Kupon kunyeráló
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen