- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Opera böngésző
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
- Python programozás
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
horvathkrisz
addikt
Na, kiszedtem a ZIP-böl a gyari folyast, 60-70 között megy.
-
barack1997
senior tag
válasz horvathkrisz #20201 üzenetére
60-70 között ? az pontosan 65
-
horvathkrisz
addikt
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20201 üzenetére
Ez az a 'piros vezetéked vágd el Bruce Willis' fojtás volt?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #20201 üzenetére
Ez gondolom annyit tesz hogy tovább engedi forogni a motort amivel többet is eszik bár elhanyagolandó...
-
Topiccsendőr
addikt
-
AndrewTdi
addikt
2re- megyek a mociért!
-
félisten
válasz horvathkrisz #20206 üzenetére
Nem lett volna ertelmesebb venni egy 2T-t, mint agyon-vissza ganyolni a 4T-t?
-
g@bo
nagyúr
válasz horvathkrisz #20201 üzenetére
hogy szetted ki? 4t? képet lécci a pl. a cdi ről.
meg a motorról..
-
horvathkrisz
addikt
Aha, 4T.
Ez alapján csináltam.Ma raktam bele 5.3g-os görgőket, végsebességre így is megy 60-at és húz mint az állat!
Így már kicsit alkalmasabb városi közlekedésre. Gyakorlatilag az volt a célom hogy ne tartsam fel a forgalmat, sikerült elérnem.
Úgy néz ki haveromnak van otthon elfekvőben egy sport kuplungja (nővére rendelte ebay-ről, csak nem lett jó az akkori ZIP-jébe), majd beletesszük azt is valamikor.Lauda: szerintem jobb a 4T, halkabb, nem büdös, kevesebbet fogyaszt, csak épp egy kicsit lomha volt a gyári fojtásokkal. Ezt mellesleg nem nevezném gányolásnak, mert pl. Svájcba ezen két fojtás nélkül szállítják ezeket a robogókat.
A másik lehetőség az lett volna hogy 30€-ért rendelek bele fojtás nélküli CDI-t, ami egy hét mire megérkezik. Ez így gyorsabb és olcsóbb volt. -
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20211 üzenetére
Egy dekat nem fog változni a másik kuplungtol a teljesítmény.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
g@bo
nagyúr
válasz horvathkrisz #20211 üzenetére
alapból a 100 kilód alatt sik terepen ment 50, cdi buhera után azonnal táltos és 65?
rögtön kiszedem enyim..... bár legutóbb feladtam mert sok csavar volt, állitólag a szervizes átvágta, de kamu, mert massziv 50 a végsebességem.
van uj és régi cdi? lefényképezem enyim. felcsigáztál......
hol 30 euró a tiltás nélküli?
fülre, kb mennyivel pörög jobban a motor?
-
g@bo
nagyúr
válasz horvathkrisz #20211 üzenetére
-
g@bo
nagyúr
gratula a szervizesnek, kicsit megigazitottam a lukat tűreszelővel, keresve az átvágandó vasat... megaláltam, jóval lejjebb a kezei által ejtett bemetszésnek. ime:
ott fénylik a vazs. most elintézem....... vagy gyorsabb lesz a zip 4t, nekem is, vagy rendelhetek egy új cdi-t..
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #20212 üzenetére
Akkor a sport kuplungok minek vannak? Pl malossi, polini. Elvileg ezektől kéne, nem?
(#20215) g@bo Akkor már lehet is száguldozni.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz SzlobiG #20216 üzenetére
Egy robogón gyakorlatilag a kuplung a legutolsó tétel, amit tuning gyanánt ki kell cserélni, mivel a gyári is bőven bírja a strapát még egy mid race hengerrel is - a nyitási fordulatot meg a kis rugókkal frankón lehet szabályozni.
Gyári robogóba belerakni bármilyen high end kuplungot értelmetlen, mivel a sport kuplungok gyakorlatilag kialakításukban térnek el a gyáriaktól. - Erősebbek, így a nagyobb henger által keltett folyamatos erőhatást jobban bírják, illetve magas fordulaton pontosabban nyitnak.
Általában ezekhez hűtött, szélesebb harang dukál, illetve a pofák kialakítása is nagyobb és rugókból erősebb, nagyobb méretűeket is elbírnak."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
latyak17
tag
'06 os dt-m láncát érdemes cserélni ha már a hátsó lánctányéron kb 0,5 és 1 cmre tudom elhúzni viszont alapból a két lánctányér között meg eléggé lóg..
megértett a cserére?
METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #20217 üzenetére
Értem.
(#20219) vaksi8 Hát ezzel nem mondtál újat nyilván a motor teljesítménye nem fog nőni, de gyorsulni és végre mehet jobban pl egy ilyen szettel.
-
runner 125
nagyúr
válasz SzlobiG #20221 üzenetére
Igen, de ez variátor, ami nem a kuplung.
Egy ilyen varió a gyorsuláson biztos javít, mivel más a kúpszög és általában a görgőpályák íve is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #20222 üzenetére
Igen tudom direkt nem írtam, hogy variátor mivel megértettem a fenti írásod, de a lényeg hogy ezzel lehet elérni gyorsulást+végsebességet az már más kérdés hogy ennyit nem ér.
-
Tothgera30
Ármester
Az mikor van ha nyomom az önindítót és csak kattan egyet. Az önindító hibásodhatott meg, vagy csak lecsúszott a tengelyről?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
félisten
válasz horvathkrisz #20211 üzenetére
Ja igy mar ertem.
-
Telda
addikt
válasz Tothgera30 #20225 üzenetére
Csak autó tapasztalatom van, de nekem akkor volt ilyen, mikor lemerült az aksi.
-
Emb3rke
tag
Sziasztok!
Mivel a kis robogómat (Yamaha Aerox) fizikailag úgymond kinőttem (190 cm / 110 kilo), illetve mivel tavaly megcsináltam az A korlátlan jogsit, ezért le szeretném cserélni egy nagyrobogóra.
Ebben szeretném a szíves segítségeteket kérni, mivel nagyrobogók terén nem vagyok járatos.
Többféle opció megfordult már a fejemben, de ahhoz szeretném tudni tőletek, hogy 250 köbcentiig létezik-e olyan robogó, ami vinné utazótempóban alattam a 100-110-et, utassal is?
Vagy ilyen túragépek kizárólag 400-600 köbcentis rogobók lehetnek?
Első körben 300-350 ezer forintot tudnék rászánni a nagyrobogóra, ebből kéne gazdálkodnom, így a nagyobb köbcentis gépek nem férnek bele.
A nagyrobogót 90%-ban használnám Budapesten, sokat a belvárosban. A maradék 10% pedig túrázásra lenne (~100-200 km), ekkor általában utast is vinnék.
Ennek fényében szerintetek van értelme nagyobb testű és köbcentisebb gépet venni, vagy inkább kisebb testű gépet érdemes (nagyrészt rövidtávú városi, utas nélküli, használat miatt)?
A mai benzinárak mellett nagyon fontos kérdés, hogy mennyit esznek ténylegesen átlagosan a nagyrobogók (125-ös, 250-es, 400-as)? Még a 400-as sem eszik 4 liternél többet? Vagy simán benyakal közel 5-öt? Legfőképpen a 250-es robogóban gondolkodom és abban bízom, h 3.0-3,5, max 4 litert eszik. Ez reális?Ha úgy döntök, hogy kistestű nagyrobogót veszek, ami nem sokkal nagyobb az Aerox-omnál, akkor milyen típusokat ajánlotok? (Elsődleges szempont az ár/érték arány, a megbízhatóság, alacsony szervízigény, jó fogyasztás (olcsó fenntarthatóság))
Ha úgy döntök, h kényelmesebb (akár utasnak is) nagyrobogót veszek, tehát nagyobb (de nem "gigant") méretű robogót veszek, akkor mit ajánlotok?
(Döntésem attól is fogg függni, hogy milyen lakásba fogok költözni, hogy tudok-e tárolni nagyobb testű robogót is akár, vagy sem.)
További kérdés, hogy tapasztalatotok szerint a nagyrobogókat kevésbé lopják a papírok miatt? Illetve egy kis 50 cm3-s robogóval szemben mennyi az átlagos többletköltsége egy nagyrobogónak? Pl. mennyivel több az éves biztosítása, a műszaki vizsga, szervízköltség, stb.
És mennyire nem ajánlatos hidegebb időkben (akár 0 fok közeli) használni a nagyrobogót? Terveim szerint ha vennék nagyrobogót, akkor a hidegebb (10-15 fok alatti) időkre vennék egy kis olcsó 50 köbcentis robogót és letenném a nagyrobogót a kímélése érdekében.Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszotokat.
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #20229 üzenetére
Áh, szerintem azzal semmi gáz nincs. Az én 9 évesemben hibátlan, akkor a tiédben is annak kell lenni.
Egyébként ilyen már nálam is előfordult. Nálam gyengébb volt az akku.
Ha, mész vele (s, töltődik az akku) biztosan nem fogja csinálni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Emb3rke #20228 üzenetére
Annyi pénzért már van korrekt, én egy kicsit 400k-ig felnyomnám a keretet, nah annyiért tuti a szép példány.
A _kényelmes_ utazó 100-110-hez minimum 250-est kell venni, de inkább nagyobbat.
110-nél már a teljes ordulat 85-90%-át leforogja, ami abszolút távol van a nyomatékcsúcstól, így a fogyasztás ilyen utazóval több lesz.Ezért is van az, h gyakorlatilag 500ccm-ig ugyanannyit fogyasztanak a 4t maxi robogók.
Ahogy Te is írtad, 3,5-ből, nagyon max 4-ből ezek elmennek.Mivel elsődleges szempont a városi használat, így szerintem nem feltétlen kell venni fotelrobogót.
Hasonló a paraméterünk. Én 187 vagyok és 100kg. Nekem abszolút kényelmes a Runner. Igaz ez 180-as 2t, - ebből a szép, megbízható, megbecsült példány nagyon ritka, s a fogyasztása is kicsit több, így ezt nem is ajánlom.
Viszont, van belőle 200-as 4t. Ezért a pénzért már kapsz olyat. Végsebességük 120 körül van azoknak is, valós 100-as utazóval a világból kivisz.Illetve, úgy rémlik Aprilia Leonardo-ból van 300-as is. Hasonló méret, minr a Runner.
Plusz; Malaguti PhatntomMax 250Az átírás egy ilyennél kb 30-35k. Műszaki 2 évente kb 15k. Biztosításuk alsóbb (180-200ccm) picivel több, mint egy 50-esnek (3-4-5k) de egy 250-es 300-asé sem több évi 10-esnél. Pontosan már nem emlékszem h a Nexus-ra mennyit fizettem, de valahogy úgy.
Ha, korrekten bemelegíted a motort és nem húzod neki hidegen, nyugodtan lehet használni őket, felesleges csak azért venni egy 50-est. Fontos, h ilyen időben már normálisan be kell öltözni, mert az izületeket nagyon megviseli a hideg.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20230 üzenetére
Csak mikor tényleg gyenge akku volt benne, akkor forgatta az önindítót, most meg csak kattan és megakad, azt pedig ne felejtsük el hogy tavasszal kapott új akksit (bár igaz hogy még töltőt nem látott). Szerintem a bendix résznél lehet a gond, bár kicsit b@ssza az agyam, mert most kihez vigyem? Ha szervizbe, ott 5 ezer forintos óradíjtól kezdődik, és lehet hogy csak egy kis állítgatás kell neki, viszont falusi szakira meg nem merem bízni!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
g@bo
nagyúr
válasz runner 125 #20232 üzenetére
" izületeket nagyon megviseli a hideg "
a meleg huzat is. nyáron is térdvédő és kesztyű.
egy évet se motoroztam, és sajog a térdem, égnek az ujjaim. most óvom öket, és toltam proenzit. már javul a helyzet, de ennyi elég volt..........
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Ok, én 10 éve motorozom, hála Isten semmi gáz.
mod.
Nyáron bevallom én sem szoktam túlzásba vinni a térdvédős beöltözést.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
blst
tag
válasz Tothgera30 #20233 üzenetére
Nekem a vezetékek voltak meglazulva az akkura menő saruban, akkor csinált ilyet.Egyszerűen fogóval összébb sajtoltam a sarut és azóta jó.
-
félisten
Indexen talaltam:
Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne hogy:
most vettem kb. 2-3 hete egy piaggio nrg mc3 purejet-et! 3 napig minden fasza volt, aztán unoka öcsém be akarta bikázni mert oda adtam neki 1 napra, szóval be akarta bikázni és rákötötte a 220v-ra. Persze egyböl meghalt a motorSzlobiG Nem tudom, de vigyazott ra a srac az biztos, tegnap is azert nem hozta el melohelyre megmutatni, nehogy megazzon. De fogalmam sincs milyen motorok es milyen blokkal szerelik.
[ Szerkesztve ]
-
Emb3rke
tag
válasz runner 125 #20232 üzenetére
Köszönöm szépen a választ, nagyon hasznos volt.
Néztem Runner 4t, Leonardo és Phantommax hirdetéseket, sajnos alig van belőlük. Használható állapotú és papíros gép meg még kevesebb. Egyébként első blikkre szimpatikus gépek. -
runner 125
nagyúr
válasz SzlobiG #20238 üzenetére
.csak most látom.
Nem csak giccses, de még esőben faxa szivacsként is funkcionál.
Végülis van aki úgy szereti, ha mindig nedves.Emb3rke
Mindenhol keresgélj.
hasznaltauto.hu
kepesmotor.hu
motor.hu
hasznaltmotorok.hu
expressz, aprod, jofgoas, esetleg vateraNah és a Google.
Attól, h import, még ígéretes lehet.
PhantomMax 250 - Km biztos kamu, de fotóról ítélve egyben van.
Ez gyakorlatilag ilyen közepes testű. Hosszra talán picit hosszabb, mint egy Runner. Ülése mélyebb, lépcsős, talán még kényelmesebb 2 személyre is. Szerintem az egyik legjobb választás lehet ez a típus.
Motorja Piaggio, elnyűhetetlen. (Van rá 300-as henger is, ha hosszú távra tervezel. )
Ráadásul pont a teljesítmény / tömeg - méret arány miatt ez piszkosan mozgékony, dinamikus jószág.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
félisten
válasz runner 125 #20242 üzenetére
Jo jo , de a motorrol tudsz valamit?
-
Emb3rke
tag
válasz runner 125 #20242 üzenetére
Köszönöm szépen, tényleg kép és leírás alapján szép állapotú gépek. Azt hiszem azzal járok a legjobban, ha ezen típusok mindegyikét megnézem élőben is, s akkor talán előrébb vagyok a döntésben, hogy melyik típust vegyem.
-
FFyFFy
csendes tag
Sziasztok!
Sikerült újabb információhoz jutni a 3kj jogból.Eddig alig akart menni, majd kilőtt.Most szétszedtem a vákumos benzincsapot és találtam benne némi rozsdát.Takarítás után egész nap jól üzemelt.Folyamatosan fogadta a gázt és leállítás után is indult.
Viszont estére ismét csak 1-2-t puffant indításnál,majd gázadásra leállt.ismét szét kaptam a csapot,de most nem hozott eredményt.Esetleg a szennyeződés a karburátorban tud dugulást okozni vagy inkább a vákumom kevés?Esetleg ki lehet hagyni a csapot?(mint a kínai 4 ütemüknél?)
Most a karbicseket tervezem kitakarítani,remélve,hogy az segít.Mi a vélemény mi lehet a valós probléma? -
pinker77
tag
sziasztok,
ma megvettem ezt: MalagutiF12Az lenne a kérdésem milyen olajat töltsek bele, 2T vízhűtéses.
Az eladó Valvoline 2T-t töltött bele.Nagy hirtelenségemben vettem a metroban egy Hunoil 2T-t, ezt beleönthetem vagy inkább ne?
Köszi
-
runner 125
nagyúr
válasz pinker77 #20248 üzenetére
Azt max Simo-ba, de inkább abba se. Ásványi olaj.
Repsol Moto Scooter 2T olaj mehet bele.
autoteka2000.hu-nál a legolcsóbb, 1790n literje.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bestbuy játékok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Robogó, kismotor
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Tenisz topic
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen