Hirdetés
-
IT café
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz
lkristóf #55493 üzenetére
Ha nagyzoomos - bridge - gépet szeretnél ebben az árkategóriában akkor most sincs jobb vétel az FZ200-tól újonnan. Keress rá vond képeire a kezdő fotósok topikban, ő kihozza maximumot ami ettől géptől elvárható
Az elromlástól szerintem nem kell tartani, azoktól sem hallani panaszt akik használják, a garancia meg úgyis a vásárlás napjától indul.
Ha megelégszel az átlagos ~3x zoommal és inkább a képminőség a fontos, akkor néhány kitobjektíves belépő kategóriás MILC és DSLR is belefér a keretedbe (de ha hozzászoktál a tele tartományhoz, és aktívan használtad is, akkor mindenképpen próbáld ki ezeket, mert a kitobjektív könnyen kevés lehet. A bővítés pedig súlyos tízezrekbe kerül, minőségi cuccokkal pedig pillanatok alatt a hatszámjegyű összegek birodalmában találod magad)
Ha használt gép is szóba jöhet akkor komolyabb cuccok közül is lehet válogatni 120e környékén. -
-
Tin_Shield
őstag
válasz
lazac_ #55469 üzenetére
Az XQ2 és az RX100 prémium minőségű kompakt, a GF7 meg egy belépő MILC, ez azért érződik a gépeket kézbe véve is. Korrekt a GF7 is, nem tejfölöspohár, de azért műanyag. Ha prémium minőségű Panát szeretnél akkor nézd meg a GM1-et, kisebb, kicsit drágább, és hiányzik a kihajtható LCD, de amúgy egy kis ékszerdoboz az a gép.
A képminőség mindenképpen a nagyobb szenzorú m43-os gép mellett szól, a 12-32 ráadásul remek darab, de azért próbáld ki ha teheted, hogy nem zavaróan rövid-e a tele vége neked. -
Tin_Shield
őstag
válasz
SpeedyG #55459 üzenetére
A kisebb pixelszám és nagyobb szenzorméret jó hatással van zajra, főleg magasabb érzékenységen. A gyakorlatban azért a 20Mp leméretezve a Pana felbontására hellyel-közzel hasonló eredményt ad, főleg ha valaki nem annyira pixelkukkoló.
Ha jó zoomot szeretnél az a6000-re akkor nehéz helyzetben vagy, nem igazán van választék. A Zeiss 16-70 aranyáron megy, és ahhoz képest csak közepes minőségű. A 18-105 önmagában is annyiba kerül mint a váz, de az legalább egy tisztességes darab. Sajnos méretileg is, viccesen néz ki az objektívre csavart a6000 ( nem tévedésből írtam így, nézd meg a gyakorlatban
)
Ellenben fixekből van néhány jó. A Sigma 19/30/60 optikailag remek, nem is elszállt árú, igaz nem is fényerős és nincs képstabilizátor sem. A Sony SEL 50 és 35 szintén jó darabok, fényerősebbek, stabilizáltak, de ezek húzósabb árban is mennek, főleg a 35-ös.
Ha cserélhető objektíves gép kell jó minőségű kitobjektívvel és ütős videóval ebben az árkategóriában, akkor Panasonic GX80+12-32-t is nézd meg.
De ez itt már erősen offtopik, ha ettől bővebben érdekel a dolog gyere át Cserélhető objektíves vagy a márkatopikba -
Tin_Shield
őstag
válasz
SpeedyG #55454 üzenetére
Az RX100 mIII kisebb, kompaktabb, inkább point&shoot gép, ügyes fícsörökkel, pl billenthető kisvaku, dönthető LCD
Az LX100 klasszikusabb, "fényképezőgépebb", rekeszgyűrű, záridőtárcsa, tisztességes EVF, vakupapucs, és itt is akad pár ügyes dolog, pl. multi-aspect szenzor, 4k video stb.Ha annyira nem érdekel a fotózás, egy bármikor előkapható gépet szeretnél ami megbízhatóan teljesít, főleg p&s üzemmódban, akkor az RX100mIII. Ha érdekel a fotózás, jobban elmerülnél, tanulnál és kísérleteznél akkor inkább az LX100. Ez persze nem azt jelenti, hogy az LX100-zal ne lehetne automata üzemmódban remek képeket készíteni, vagy hogy az RX100mIII csak p&s gépként használható, inkább két eltérő koncepcióról van szó. Válaszd azt amelyik közelebb áll hozzád, egyikben sem fogsz szerintem csalódni.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
SpeedyG #55451 üzenetére
Azt kell eldöntened, hogy tényleg cserélhető objektíves gépet akarsz-e. Ha igen, és hajlandó vagy minőségi objektívekre is áldozni, akkor az a6000 jó választás, nagyon ütős gép még mindig. Ellenben ha nem akarsz objektívet cserélni, hanem maradnál a géphez adott kitobjekítvnél akkor megfontolandó ebben az árkategóriában inkább valamelyik nagyszenzoros kompakt. Ezek - bár nyers "szenzorerőben" nem érnek fel az a6000-ig - , klasszissal jobb minőségű optikát kapnak, szemben az a6000 papírnehezék kategóriájú kitobjektívjétől. Ilyen gép a Sony RX100 (markIII-tól fölfelé), a Panasonic LX100, de kicsit hunyorítva még a Canon G7X is.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
jasonfry888 #55441 üzenetére
A G1X papíron nem rossz, de a valóságban buta és lassú gép, a HX60 is felejtős, pici szenzor, sötét optika, hosszú zúm, ez a legrosszabb kombináció ha a képminőség számít. A Sony RX100 mark II a legjobb ebből a hármasból, de abszolút értelemben is jó az a gép.
Ha új gépet szeretnél nézd meg a Fuji XQ2-t, kicsivel kisebb és gyengébb a szenzora mint a Sonynak és videóban sem bajnok, de legendásan jó a Fuji jpg motor, és a optika is szélesebb látószögről indul. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Attilav4 #55421 üzenetére
Én még az Panasonic LX100-at hozzátenném a listához. Sőt, konkrétan azt is választanám ha kompakt gépét keresnék
A TZ101 valóban kilóg kissé sorból, bár a maga nemében elég ügyes gép az is. Ugyanaz az 1"-os szenzor van benne mint a RX100-ban vagy a G7X-ben, csak itt beáldozták az optikai fényerőt a hosszabb zoomért cserébe. Neked kell eldönteni melyik a fontosabb. -
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
válasz
chapog #55276 üzenetére
Ha nagyzoomos gépet szeretnél akkor tegyél még hozzá egy kicsit és vegyél FZ200-at, a teljesen értelmetlen zoomszorzót leszámítva minden szempontból klasszissal jobb gép. Kültéren, értő kézben meglepően jó képeket lehet vele készíteni, érdemes megnézni vond képeit a "Kezdő fotósok..." topikban. Beltérben viszont a vakura leszel utalva, de ez az összes kisszenzoros kompaktra igaz.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Kroni1 #55267 üzenetére
Az a6000 nagyon jó váz, de a hozzá adott kitobjektív egyszerűen nem méltó ahhoz a géphez, még kitobi szinten is pocsék, az egyetlen pozitívuma, hogy kicsi. Az LX100 objektívje egy másik univerzum hozzá képest.
Ami ajánlható hozzá azok a jó minőségű fixek, pl. 35 f1.8, 50 f1.8, vagy a Sigma 19, 30 és 60 sor. Zoomból a 18-105 korrekt darab, de az nem kicsi, viszont nagy, kb. ott lennél vele mint a DSLR-rel. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Kroni1 #55264 üzenetére
Ha elég amit az optika tud (ekv. 24-75mm gyutáv f1.7-2.8 fényerő), nincs szükséged sem nagyobb látószögre, sem hosszabb telére akkor nem fogsz találni. Ennyiért a hasonló fényerejű/átfogású natív objektívet önmagában sem kapod meg egyik MILC rendszerre sem (már amelyikre egyáltalán van)
A vaku miatt ne nagyon fájjon a fejed, ezek a mókusvillantók (legyen az beépített vagy ilyen felrakható) nagyjából semmire sem jók. Van viszont tisztességes vakupapucs, kompatibilis a 4/3-micro4/3 vakukkal, egy kicsi-olcsó Meike-vel vagy Metz-cel is sokkal beljebb vagy -
Tin_Shield
őstag
válasz
braunsim #55091 üzenetére
A 16-50 mint a legtöbb kitobjektív 3.5-5.6 fényerejű
Nagylátószögben az RX100 (mark I és II, az újabbak sokkal jobb optikát kaptak) a kisebb szenzor ellenére kb. ugyanazt tudja, a tele végén van ~1,5FÉ előnye az a5000-nek. Egyik optika sem a penge rajzáról lett híres, de az RX100-é a kiegyensúlyozottabb szerintem. Az a5000 kitobi előnye inkább a nagyobb kezdő látószög (ha érdekel a nagylátószög), azt nem lehet croppal pótolni, míg az RX100 hosszabb végének megfelelő képkivágás megoldható utólag.
Szerintem az a5000 kontra RX100 (I és II) nagyjából döntetlen. Ha tervezel a jövőben bővítést, ha jobban el akarsz merülni a fényképezésben akkor inkább a cserélhető objektíves irányban indulj el. Ha "csak" egy frankó képminőséget tudó gépet szeretnél ami mindig nálad lehet, akkor nyugodtan választhatod az RX100-at. -
Tin_Shield
őstag
válasz
dioka7 #55066 üzenetére
Ez a kérdés inkább a cserélhető objektíves topikba való, de ha már itt vagy...
A Canon és Nikon MILC-eket én kihagynám, szól mellettük érv (pl Canon 22 f2 objektív, vagy a Nikon piszok gyors működése és AF rendszere), de láthatóan még elég óvatosan állt be a MILC-ek mögé a két nagy. A Pentax Q meg egy vicc, a MILC kategória totális félreértelmezése szerintemAmi fennmarad a rostán (abc sorrendben, nehogy részrehajlással legyek vádolható):
Olympus E-PL6.
pro: két korrekt objektív, jó jpg motor, fém váz, evf lehetőség, vakupapucs, szenzorstabi
kontra: gyenge videó, nincs wifi, alacsony felbontású LCD, a legöregebb konstrukció a hárombólPanasonic GF-7
pro: jó kitobjektív (ezért meg leszek szólva), jó AF, korrekt videó, wifi, érintőképernyő, friss modell
kontra: jpg motor nem az igazi, műanyag váz, nincs vakupapucs, nincs EVF lehetőségSony a5000
pro: nagyobb és jobb a szenzor mint a két mft gépnél, nagyobb felbontás, korrekt videó, wifi
kontra: gyengécske kitobi, nincs vakupapucs, nincs EVF lehetőség, alacsony felbontású LCD, nincs érintőképernyő, műanyag váz -
Tin_Shield
őstag
válasz
B.Ricsike #55039 üzenetére
Nem tudsz vele olyan akkorát zoomolni. Persze nagy csodára ne gondolj a Canon esetében sem, az egyik ekv.75mm-nek megfelelő látószöget tud, a másik ekv100mm-nek. Egy szimpla vágással bármelyik képszerkesztőben megoldható, van miből, a 20MP felbontás sokat enged.
Kb. ennyit jelent a gyakorlatban: [link] állítsd a csúszkát 75-re majd 100-ra -
-
Tin_Shield
őstag
Aminek van "üveg bele nézőkéje"
-
Tin_Shield
őstag
Az RX100m3 még mindig az egyik legjobb kompakt, ha azt választod nem nyúlsz mellé.
A Panasonic LX100 amit még érdemes megnézni. Van pár előnye a Sonyhoz képest (képminőség, nagyobb szenzor, tisztességes EVF, vakupapucs, 4k videó), de van amiben gyengébb (kevesebb megapixel, fix LCD, nincs beépített vaku, csak amit tartozékként adnak hozzá). A valamivel nagyobb méret nem soroltam be, nézőpont kérdése, hogy inkább pozitívum vagy negatívum
A MILC-ek legnagyobb előnye a cserélhető objektív, de csak akkor ha ki tudod/akarod ezt használni. Azt nem árt tisztázni, hogy azt fényerőt és zoom átfogást amit ezek csúcskompaktok adnak egyik MILC-cel sem kapod meg ennyiért. Másképp kell gondolkoznod ha ebbe az irányba indulnál el, pl. kitobjektív általános célra és egy(-két) fényerős fix a gyengébb fényviszonyokra. -
Tin_Shield
őstag
A - bizonytalan - pletykák őszre rebesgetnek FZ1000 utódot, 1500$ körüli áron, nagyobb szenzorral és jobb kezdő fényerővel, de ez csak pletyka. Az RX10 mostanában lett frissítve, a Nikon DL 24-500 új, a Canon GxX széria is frissnek mondható, nem tudom más gyártótól várható-e valami.
-
Tin_Shield
őstag
Az FZ1000 jó gép, nyugodtan megveheted. Közvetlen vetélytársa rövidebb optikai zoommal de fényerősebb objektívvel a Sony RX10, illetve a majd érkező Nikon DL24-500 lesz.
A G1XmII-t szerintem húzd le listáról, papíron jó, de élőben elég kiábrándító (lassú, bénázó AF, gyorsan sötétedő nem túl penge optika). A G3X számomra elég értelmezhetetlen, a gyakorlatban alig kisebb/könyebb mint az FZ1000/RX10, cserébe jóval sötétebb az optikája és nincs EVF sem.
A Sony RX100 teljesen más koncepció, itt a minőségi rajzú optika és a nagy fényerő az elsődleges szempont, a kis méret mellett. Hasonló jellegű gép a Panasonic LX100 (és a Leica párja), a Canon G7X, és a majd érkező Nikon DL24-85.
A Nikon P900-at gyorsan felejtsd is el, nem ebben a ligában játszik -
Tin_Shield
őstag
Hogy MILC obik (a legolcsóbb kitobik is) jók, nem akkora nagy dolog, ezek mind friss, modern tervezésű cuccok. Néhány gyengébb darab van pl első generációs m43 14-42-k, vagy a Sony 16-50, de azért azok sem használhatatlanul szarok.
A 17-55 nem gyenge cucc, a hozzá mérhető fényerős MILC zoomok sem kisebbek és nem is olcsók.
Ha a méret számít akkor a MILC-ek előnye kicsi fényerős fixek választéka.Az LX100 nem valami butított darab, simán hozza a középkategóriás m43 vázak tudását, sőt. Egyedül néhol a kompaktos kezelését kell megszokni (pl villanyzúm).
-
Tin_Shield
őstag
válasz
jjeahh #54732 üzenetére
És mit tenné rá? Oké van egy EF-M 22 f2 ami tényleg jó, de a többi az kitobi minőség és fényerő. Netán adapterrel EF(-S) obikat? Ha ebben gondolkozol próbáld ki az ilyen kombókat valahol, mert se kicsi nem lesz tőle a gép, se jól használható. Az autófókusz amúgy sem az EOS-M rendszer erőssége, és akkor még add hozzá a kontraszt AF vs fázis AF miatt nyűgöket. Egyedül a menü/kezelhetőség lenne ismerős, és kb ennyi az előnye, minden másban elég sereghajtó a Canon MILC rendszere (egyelőre).
-
Tin_Shield
őstag
Olympus Stylus1s talán. A szenzorban persze alaposan lemarad a APS-C/m43 vonaltól, de a gép relatíve kicsi, jó az optika (ekv. 28-300 f2.8), frankó a képstabi, EVF stb. A video so-so, Olympushoz képest egész rendben van, de nem egy Sony vagy Panasonic szint. Egy kis kedvcsináló. Ez alá én nem mennék, már itt is sok kompromisszumot kell kötni.
-
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
Erre általánosságban nehéz válaszolni. Kevés hátránya van a nagyobb felbontásnak, bármikor le lehet méretezni kisebbre ami jótékonyan hat a zajra is, és az utólagos vágáshoz is jól jön, ha van miből. Talán csak a nagyobb tárhely és az erőforrás igényesebb feldolgozás szól ellene.
De persze valójában a legtöbbünknek nincs szüksége a 20+ MP-ekre. FullHD monitoron az öreg Fuji F30 vagy a D40 6MP-es képeit is szívesen megnézem bármikor, és nem igazán van hiányérzetem (persze csak amíg nem akarok belenagyítani egy-egy részlet miatt). Viszont a marketing nagy úr, a több=jobb, a gyártók a technológiai fejlesztéseket rendszerint összekötik a megapixelszám emeléssel is.
A zaj egyéni tolerancia kérdése, én mft-hez vagyok szokva, szóval kevésbé zavarA tesztek/mintaképek alapján szerintem mindkettő ISO800-ig különösebb gondolkodás elengedhető, de pontos expoval (=nem kell utólag húzni a képen) az 1600 sem vállalhatatlan. De ha nagyon muszáj akár fölé is mennék, főleg leméretezve és/vagy fekete-fehérben
A portrét a fotós készíti,a gép csak egy eszköz, hogy ezzel a közhellyel éljek. De ha arra gondolsz, hogy melyikkel lehet jobbat leválasztani az alanyt a háttérről akkor a RX100mI és II kb. egálban van Nikon1+kitobival, az f4.9 és f5.6 közötti különbséget élő ember ki nem szúrja. Viszont a Nikon1-re feltekerhetsz a kitobin kívül mást is, plusz adapterezhetsz egy rakás objektívet, az RX100-ra meg nem.
Vannak a Nikon1-nek előnyei (kicsi, ügyes, gyors, penge AF stb), de ha portrézni akarsz akarsz és nem idegenkedsz a használt gép + manuális objektív kombótól, akkor a Nikon1, de főleg az RX100 árában jobb megoldásokat is lehet találni. -
Tin_Shield
őstag
válasz
campers #54628 üzenetére
Ha új gép kell akkor ennyiért ki lehet fogni akciós Nikon1 kiteket, mint a pár hozzászólással korábbi Euronics-es link. Ugyan nem kompakt, de hasonlóan egyszerűen kezelhető, és bőven elég kicsi, hogy ne legyen nyűg a hordozása. És képminőségben 100x-szor körberöhögi a hasonló árú kompaktokat.
Ha használt is játszik akkor ennyiért már bővebbek a lehetőségek, csúcskompaktot vagy elég jó MILC-et is ki lehet kapni, akár még garanciálisat is -
Tin_Shield
őstag
Az 1"-os szenzorméret az egyedüli közös bennük, a koncepció teljesen más.
A J1 és a V1 10MP-es szenzort kapott, ezek voltak az első generációs Nikon1-ek. Az S2-ben 14 Mp-es szenzor van. A V1-nek van elektronikus keresője. Mindegyik RX100 20MP-es szenzort kapott, csak szenzor technológiája lett némileg korszerűbb a markII-től kezdve.
A Nikon1 kitobjektívje átlagos átfogású és fényerejű. De cserélhető objektíves, létezik hozzá 10x átfogású nagyzoom, teleobjektív, fényerős fix (ekv)50-es, palacsinta fix, ultranagylátó stb. valamint adapterrel gyakorlatilag bármi felszerelhető (de a látószöget erősen szűkíti az 1" szenzorméret, azzal számolni kell). És villámgyors kis gép, bitang jó az AF-fel.
Az RX100 (mI és mII) kicsi zsebgép. Az objektív fix, nem éppen kiemelkedő rajzú, de a nagylátó oldalon ~2FÉ-vel jobb mint a Nikon1 kitobik. A mIII és MIV már sokkal jobb rminőségű optikát kapott, igaz még szűkebb átfogással. Bővült a fícsörlista, és megjelent (nem sok mindenre jó) elektronikus kereső is. -
Tin_Shield
őstag
A probléma nem jó szó. Akkor probléma, ha évek/évtizedek óta kisfilmes/fullfrém géppel fotóztál, és azt szeretnéd, ha megszokott 24mm-es vagy 50mm-es (vagy akármilyen) objekítved azt a látószöget adja amit már álmodból felverve is ismersz. Javíts ki a ha tévedek, de szerintem ez nálad nem áll fenn
Ha nincs ilyen beidegződésed akkor teljesen mindegy, hogy mi van az objekítv elejére írva fizikai gyutávnak, az általa mutatott látószöget fogad megszokni. És azért fogsz ekv. gyutávról beszélni másokkal, hogy a más rendszert, szenzorméretet használó fotósok is tudják miről van szó. -
Tin_Shield
őstag
Ez abszolút a gyújtótávolságtól függ. Pl a karaktere és az ára miatt közkedvelt Helios44 sorozat 58mm gyújtótávolságú. Ez kisfilmen/fullfrémen normálnak már szerintem hosszú, portréra viszont még rövid, kicsit optikai "senkiföldje". APS-C szenzoron - mint az a5000 -, pedig 90mm körüli (ekv) gyutávot ad, ami portrézáshoz ideális. De persze fordítva is is igaz, az 50milisek fullfrémen az igaziak (esetleg mft-n portézni), APS-C-n pont nem annyira jó az (ekv) 75mm.
-
Tin_Shield
őstag
Az első generációs A7 egy jó szenzor egy kiforratlan vázban. Ha pontosan tudod mit és miért akarsz, akkor bestbuy, egyébként nem feltétlenül. Az M42 objektíveket az a5000-re is felcsavarhatod, más látószöget kapsz, de ez nem feltétlen jelent hátrányt.
Az RX100 nagylátó végén az f1.8 kifejezetten kellemes fényerő, szóval akár barlangban is használható, ha nem zúmolsz.
A markII optikája és szenzora ugyanaz, másban tud többet (wifi, dönthető LCD, vaku/evf csatlakozó) -
Tin_Shield
őstag
Az f5.6 az f5.6, ugyanolyan érzékenység mellett ugyanazt a záridőt fogod kapni, géptől függetlenül.
Az már egy másik kérdés, hogy az a5000 szenzora kb 2x akkora, szóval zaj szempontjából mindenképpen előnyben lenne, ha nem is feltétlen 2x jobb.Az a6000 pozitívuma: jobb szenzor, EVF, vakupapucs, több kezelőszerv, jobb kezelhetőség, nagyobb tudás stb.
A SEL 50 f1.8 jó, a Sony-sok szeretik. Alternatíva lehet még a Sigma 60 f2.8, nyitva is borotvaéles, de gyengébb a fényerő és nincs képstabi.
Az a5000 kezelhetősége passz, nem volt még a kezembe, de feltételezem vmi kezelőszervet hozzá lehet rendelni a rekeszállításhoz -
Tin_Shield
őstag
Van
(az újabb firmware-rel állítólag már nem ennyire gáz a helyzet)
Egyébként van egy kifejezetten kellemes ~ekv35mm fix jó áron (EF-M 22 f2), de a 11-22 ultranagylátó zoom is rendben van. Ezeken kívül csak a szokásos sötét kitobjektívek. Én nem ölnék bele pénzt, láthatóan a Canon sem gondolja komolyan egyelőre ezt a vonalat.(#54591)
Az a5000 kitobjektív 50mm vége f5.6, így ezen nincs mit csodálkozni.
Az RX100 elvileg f4 körül kéne tudjon ezen az (ekv) gyutávon, legközelebb próbáld meg A vagy M módban.
A szenzor nem vaksötét, az optika az. Az a5000 kitobi a szokásos f3.5-5.6, de ezen lehet segíteni egy fényerősebb üveggel. Az RX100 markI és II optikája ezt tudja. Ha fényerősebb kell markIII vagy IV, Panasonic LX100 esetleg Canon G7X. Vagy olcsóbban kisebb szenzorral Fuji X30, vagy még olcsóbban a kifutó Panasonic LX7. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Damage #54540 üzenetére
Talán a Canon S200, ugyan elavult a szenzora (10MP CCD), de legalább nagyobb a kompakt átlagtól (1/1,7"), tisztességes a nagylátószög (ekv 24), és ott legalább viszonylag fényerős (f2).
Objektíven nézve persze messze nem ér ez a gép ennyit, magamnak max. akkor venném meg ha pisztolyt fognak rám. Vagy egy használt gép, vagy spórolnék még a Sony RX100-ra vagy a Pana LX7-re. -
Tin_Shield
őstag
válasz
gexona #54459 üzenetére
A szokásos lista következik:
Panasonic LX7, Sony RX100, esetleg Fuji XQ2, Canon G16 (nálam ez is lenne a sorrend)
Kifutó gépek (talán a Fuji még nem), ha eldöntötted hogy melyik, és találsz is, ne sokáig halogasd. A következő lépcső ~30-40%-kal magasabban indít.
A képstabilizátor általános, nem nagyon adnak ki már gépet nélküle. Jó dolog, hasznos, de nem csodaszer. -
Tin_Shield
őstag
válasz
func93 #53733 üzenetére
Ez egy kis szenzoros kompakt viszonylag jó optikával, de nyilván nem versenyezhet képminőségben a sokkal nagyobb szenzoros DSLR-ekkel. Nem mai fejlesztés, van jobb szerintem ebben a stílusban és (ár)kategóriában: Fuji X30 (ha komolyabban videózni is szeretnél, akkor inkább Panasonic/Sony vonalon nézelődj)
-
Tin_Shield
őstag
válasz
pFEFErohni #53696 üzenetére
Erre en bloc szerintem jobb a Stylus1. Ha csak haverok, buli lenne azt mondnám RX100, az olyan helyzetekben előnyösebb az RX100 nagyobb szenzora.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
pibácsi #53690 üzenetére
Ha végeztél a képek másolásával akkor húzd ki a kábelt, kapcsold be az LX7-et, és lehet törölni a képeket a dedikált törlés gombbal. Vagy eleve felejtsd el kábeles csatlakozást, használj kártyaolvasót, én ennek vagyok a híve, a legtöbb gépemhez ki sem bontottam az usb a kábelt a zacskójából.
(#53693) pFEFErohni
Szerintem örülj neki.
Az RX100-ban jobb a szenzor, magas érzékenységen, nagylátószögű állásban jobb képminőséget tud, ha főleg erre használnád akkor jobb megoldás. De a legtöbb szempontból az Oly többet nyújt: optika, kereső, dönthető LCD, érintőképernyő stb. -
Tin_Shield
őstag
válasz
pibácsi #53677 üzenetére
Ez nem értem, miért kéne kivenni a kártyát és kártyaolvasóval törölni? Szerintem az LX7 is tud tud egyesével és/vagy csoportosan képeket törölni, nem hallottam még olyan gépről amiből ez a lehetőség hiányzott volna.
Ha jól tudom dedikált törlés gomb is van a gépen.
Hogy USB-n ez le van tiltva az elképzelhető, akár még ideológiát is lehet mellé gyártani, hogy ez miért jó. -
Tin_Shield
őstag
Az RX100 átlagos ebből a szempontból. Kisfilmes gyújtótávolságra átszámolva (ezt szokás hívni ekvivalens értéknek) 28mm-ről indul, kb 75°-os látószöget ad. Az LX7 ebből a szempontból jobb, ekv.24mm-ről indul (közel 90°-os a látószöge). Szűk térben, tájképeknél és még sok helyzetben jól jön szélesebb látószög. Viszont tudni kell vele bánni, hogy igazán hatásos képek szülessenek. (Az (ekv) 24mm ebből a szempontból még nem számít "nehéz" látószögnek szerintem, az (ekv)28mm pedig végkép nem, a legtöbb mobilteló kamerája is ezt a látószöget adja). (ekv)20mm vagy alatta már komolyabb a kihívás, nagyon látványos képeket lehet készíteni, ha valaki tud vele "látni", és nagyon szarokat is, ha nem.
-
-
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
170-et nem ér RX100mII
(#53570) junior11
Nem igazán,a TZ a TravelZoom-ok közé tartozik, itt az érdekesség az 1" szenzor, ez nem jellemző ebben a kategóriában. Az LX7 közvetlen utód nélkül fut(ott) ki. Illetve mondhatjuk azt is, hogy a Pana feljebb lépett a prémium kompakt kategóriában az LX100-zal -
Tin_Shield
őstag
válasz
kispusi017 #53565 üzenetére
A G1XmII szerintem tipikusan az a gép ami papíron ütős, de a valóságban felejtős. Nincs ilyen gépem, nem is volt, csak próbálgattam kíváncsiságból, de nem győzött meg, lassúcska működés, bénázó AF, gyorsan sötétedő optika. Az LX100 egy kategóriával feljebb van szerintem. A G7X tetszik, de nem volt még a kezemben.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
lugomon #52856 üzenetére
Olympus meg a fakó színek? Ott valami nagyon elcsesztek a bállításoknál, pont az Olympus az egyik gyártó (a Fuji a másik) aminek kifejezetten eyecandy a színvilága.
Sokszor volt már linkelve Robin Wong Stylus1 tesztje -
Tin_Shield
őstag
válasz
cidalain #52788 üzenetére
Egy kereső erős fényben (pl, nyáron kint a szabadban) tud jó szolgálatot tenni amikor az LCD-n semmit sem látni. És a hagyományos módon a szem elé emelt gépet sokkal stabilabban lehet megtartani, mint a kinyújtott kézben magunk előtt. Stabilabb tartás -> kevesebb bemozdult kép.
A kihajtható LCD pedig akkor előny ha szokatlanabb látószögből akarsz valamit lefényképezni, egy idő után egysíkúak a fejmagasságból lőtt képek. Rengeteg "unalmas" témát kifejezetten feldob ha alacsony nézőpontból, vagy éppen a fej fölé tartva magas nézőpontból fotózol le. A makrófotókról nem is beszélve, ott kifejezetten kínos tud lenni fix LCD-vel a szerencsétlenkedés. Az LX7-re kapható dönthető külső EVF, ez kompenzálja a fix kijelzőt. Csak a külső keresővel már bőven ott vagy árban mint az X30... -
Tin_Shield
őstag
válasz
jano_77 #52777 üzenetére
RX100markI pro
picit nagyobb szenzor
több megapixel
hangyányit jobb fényerő nagylátószögben
jobb video
kisebb méret (ez kerülhet a kontra alá is, ízlés dolga)RX100markI kontra
gyengébb minőségű optika
sokkal gyengébb fényerő a tele oldalon
nincs kereső
fix LCD
nincs vakupapucs
gyengébb jpg képek
nincs wifiAz RX100markII néhány dologban előbbre lépett (LCD, wifi, külső vaku), az RX100 szériából talán az a legjobb ár/érték arányú.
Ha nem fontos a video illetve a zsebméret, én a Fujit választanám. -
Tin_Shield
őstag
válasz
cidalain #52767 üzenetére
Fuji X30 pro
kicsit nagyobb szenzor
kereső
dönthető LCD
wifi
jobb jpg motorPanasonic LX7 pro
szélesebb nagylátószög
jobb video
jobb, stabilabb AF
kedvezőbb árA Fuji X30 a frissebb gép. A nagyobb/újabb szenzor és fényerősebb optika kábé kiegyenlítik egymást a két gép esetén, szerintem ne ez döntsön. A wifi a leírtakon kívül pl. arra is jó, hogy telefonról lehet exponálni.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
jano_77 #52765 üzenetére
A Fuji objektívek gyak. mind remek darabok, viszont az árazásuk is ennek megfelelő. A két legolcsóbb (27 f2.8 és a 18 f2) használtan 60-80e körül mozog, a fényerősebbek hatszámjegyűek használtan is, talán a 35 f1.4 szokott benézni 100e alá. Az újkori árakat ebből ki tudod következtetni
A Samura kedvezőbb árban vannak az objektívek, de az NX rendszer sorsa bizonytalan, állítólag kiszáll a Samsung ebből a szegmensből. Persze ettől még meg szabad venni, de csak ennek tudatában és ennek megfelelő áron. -
Tin_Shield
őstag
válasz
jano_77 #52763 üzenetére
A kettő közül az XM1. De csak akkor ha kap a kitobi mellé valami jófajta fényerős üveget is. Ha nem tervezel objektív(ek)et venni, akkor maradj az X30-nál szerintem.
Szerk:
A Samura is van pár finom fényerős fix, de ha csak a kitobjektívben gondolkodsz, akkor lásd pár sorral fenntebb -
Tin_Shield
őstag
válasz
Carasc0 #52571 üzenetére
Az LX100 (illetve a Leica verzió jobb színekkel és jpg motorral) bár drágának tűnik, de a tudásához képest kifejezetten baráti árú, a hasonló átfogású és fényerejű Pana 12-35 f2.8 objektív önmagában drágább mint az LX100.
Az LX100 legnagyobb hátránya szerintem az, hogy amikor X év múlva megérik a csere, akkor a géppel együtt megy az objektív is, míg a cserélhető objektíves gépnél elég a vázat cserélni. Persze máshonnan nézve ugyanez akár előny is lehet, nem köteleződsz el semmilyen rendszer mellett, egyszerűbben ki lehet szállni belőle, ki lehet próbálni mást. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Carasc0 #52568 üzenetére
Most is van két jó vétel az Oly Mintaboltban, egy E-M10 duplakit 170 ezerért, és egy palacsintazúmos E-M10 155-ért. Az E-M10mII videója jobb lett, már nem csak 30p van hanem 60p és 24p is, és az algoritmuson is reszeltek vmit, persze még így is messze van a Panasonic videótól.
A két leggyengébb(nek tartott) Oly kitobival (12-50 és 14-42EZ) is remek képeket lehet lőni:[link][link] csak Robin Wongnak kell hozzá lenniDe igaz, a m43 rendszerhez számtalan jobbnál-jobb objektív van, amivel kitárulnak a lehetőségek.
A Pana LX100 vagy Sony RX100 mIII(mIV) lenne a (közel) ideális kompakt, nagy szenzor, fényerős objektív, kereső, jó videó, csak még messze vannak a 150 ezertől. Illetve a várható Canon G5X is kifejezetten ígéretes (igaz elég ronda), de ezt még be sem jelentették.Szerk: OFF-ba tettem a nagy részét
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Bellavita21 #52420 üzenetére
60 ezerrel (inkább 50 ezerrel) drágábban a Stylus1s lesz az, a sima Stylus1 145e körül van (ahol még van, kifutott). Kifejezetten jó gép egyébként, valóban nem olcsó, de ha azt nézzük mit is tud, akkor rendben van az ár/érték arány szerintem.
(#52423) Bellavita21
A flickr képek túlnyomó többsége alaposan fel/meg van dolgozva, messzemenő következtetést semmilyen gépre sem érdemes levonni pusztán ez alapján. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Bellavita21 #52399 üzenetére
Mert a nagy zoom roppant helyigényes amennyiben elfogadható optikai minőséget és némi fényerőt is akarsz. Vannak nagyzúmos kompaktok, un. "travelzoom" gépek, de ezek szerintem leginkább papírnehezéknek valók. Persze mindenkinek mások az igényei.
A linkelt Stylus1 szerintem egy jó kompromisszum utazásra, a vadfotózáshoz nincs jó minőségű zsebgép. Egy olcsónak mondható FZ200-zal remek vadfotókat lehet lőni, csak Máté Bencének kell hozzá lenniés hát ez a gép már nem pici, közel akkora mint egy alap tükörreflexes kit [link]
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Bellavita21 #52394 üzenetére
El kell döntened mit szeretnél. Ha kicsi zsebre vágható gépet akkor azzal nem fogsz tudni lefotózni távoli dolgokat. Ha meg távoli dolgokat akarsz fotózni akkor a gép nem zsebre vágható. Illetve vannak kompakt méretű gépek jó nagy sötétzúmmal, de azok erősen felejtősek.
USA nagykörútra én egy ilyet vinnék, ez kábé mindenre elég, és még bőven kezelhető méretű. De jövőre a szafarira nagyobb tele kell a vadakhoz -
Tin_Shield
őstag
Jó fényeket hozzá.
(A kiinduló felvetéshez visszatérve, képminőségben kültéren, jó fényviszonyok között a szenzorméret miatt nagyjából azt lehet elvárni amit az XZ10 is tud. Beltérben, fényszegény környezetben - bár nincs meg gyutávra lebontva a fényerő - de kb 1,5EV-vel gyengébb teljesítményre lehet számítani, mintha az XZ10-zel ISO 800 helyett ISO2000 körül fényképeznél) -
Tin_Shield
őstag
Olyan Canikon bridge szerintem nincs amiért pénzt is érdemes lenne adni. Legalábbis ebben az árkategóriában nincs.
(#52326) psg5 Az FZ72 szerintem jobb mint hasonló árú (~75e) Canikon bridge gépek. Ha önmagában nézzük. Viszont a ~98e forintos FZ200 felől nézve ezek gépek (az FZ72 is) a felét sem érik. Szerintem.
-
-
Tin_Shield
őstag
Panasonic FZ72 beleférne, önmagában nézve nem is vállalhatatlan a gép, de ha 90k belefér akkor még egy pár szelet zsíroskenyér és megvan az FZ200, annak sokkal jobb az optikája (meg mindene).
A Nikon1-re van nagyon jó 10-100 nagyzúm, csak az önmagában kétszer annyiba kerül mint az egész fényképezőgépre szánható keret.
-
Tin_Shield
őstag
Az S9900 külsőleg hasonlít, belsőleg sokkal gyengébb, leszámítva a sokkal hosszabb (de ki tudja milyen minőségű) optikát.
A nagyításnál én is a monitorra gondoltam. Ezek a pici 1/2,3" képek is még egész jók fullHD-re vagy 4k-ra leméretezve, de ha elkezdesz belenagyítani és egyre jobban közelíteni a 100%-os nézethez, úgy lesz egyre gyengébb, szétesőbb a kép. Ezen nem segít csak a nagyobb méretű szenzor. És itt most nem arra gondolok, hogy 1/2,3" helyett 1/1,7" lesza megváltás, hanem sokkal nagyobb pl 4/3", APS-C vagy kisfilm méretű szenzor az ahol a 100%-os nézet is rendben van. Ezért írtam azt, ha valamire rá akarsz nagyítani (közelíteni) azt tedd még a kép készítése előtt az optikai zoommal, utólag a számítógépen nagyon korlátozottan lehet csak - a minőség romlása nélkül - nagyítani/közelíteni.(#52311) psg5
Jók a Nikon1 gépek, elég nagy és jó 1"-os szenzor van bennük. De a géphez adott kitobi sötét, és optikai átfogás is kisebb (ekv 24-120 helyett ~ekv 28-85). Persze egy 18,5 f1.8-at felcsavarva körberöhögi a P340-et. -
Tin_Shield
őstag
A P mód jó (amikor csak lehet/kell shiftelve a nyitott rekesz felé), az Auto módot én semmilyen gépen szeretem, akkor már inkább a megfelelő Scene módok. Egyébként beltéren A mód, teljesen nyitott blende, és az ISO-t csak addig emelni, hogy meglegyen szükséges záridő. Statikus témákra általában jó az ~1/(ekv.)gyutáv, az XZ10 esetében ez ~1/30s-1/125s. Nem ismerem az XZ10 képstabilizátorának hatékonyságát, de 1-2EV-t gondolom ér, szóval bekapcsolt stabival 1/15s-1/60s (esetleg 1/8s-1/30s) között próbálkoznék. Embereket is tartalmazó képeknél általában a minimális záridő 1/60s, de sokszor rövidebb kell, hogy ne legyen bemozdult a kép. Ha muszáj akkor menjen a vaku is. Elismerem, kell hozzá egy pici gyakorlat, míg készségszinten megy amit leírtam, de megijedni nem kell, nem atomfizikáról van szó.
Az Oly jpg motor szerintem kissé túlélesít, szóval én kipróbálnám visszavett élesítéssel is, ez is csökkenti hangyányit a képzajt.
És a legfontosabb ne nagyítsd képet, ne pixelkukkolj, a kis szenzorok képe ezt nem viseli el, addig nyújtózkodj amíg a takaró (jelen esetben az optikai zoom) ér. -
Tin_Shield
őstag
1/2.3" szenzornál nem kell csodálkozni a zajon. Az XZ10 az átlagos kompakthoz képest előnyben van, mert legalább 1 (de inkább 2) EV-vel fényerősebb az objektív, ennyivel alacsonyabb érzékenységet kell használnod. Képzeld el, hogy IS0800 helyett egy másik géppel legalább ISO1600/3200-at kell használnod, és mindjárt tetszeni fog az XZ10 képe.
A képek zajosodása ellen alapvetően két megoldás van, nagyobb méretű szenzor vagy fényerősebb objektív. Az XZ10 objektívje elég jó, szóval a megoldás a nagyobb szenzor. Persze ha a nagyobb szenzort agyoncsapod egy sötét objektívvel akkor nem leszel beljebb (sőt!), szóval legalább hasonló fényerő is kell mellé. Na ez nem egyszerű feladat 70-80e körül, szép lassan kikoptak a megfizethető árú csúcskompaktok. Canon S200 az egyik lehetőség, nagyobb a szenzor, de régebbi CCD van benne, és a tele végén ~2EV-vel sötétebb az objektív. Ugyanaz igaz a Nikon P340-re is, azt leszámítva, hogy itt már CMOS szenzor van. Nézegess, hasonlíts össze tesztképeket egy-két ISO értékkel az XZ10 fölött, és ha tetszik valamelyik gépé akkor hajrá. -
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Quent1n #52109 üzenetére
Na igen, a méret elég szubjektív szempont. Az RX100 széria elméletben nagyon tetszik, de nekem az már használhatatlanul kicsi. Azt el tudom képzelni, hogy egy markolat javít a fogáson, ahol kézbe vettem semmi ilyesmi nem volt rajta. Kb. a Canon G1XmII vagy a LX100 (illetve hasonló méretű MILC-ek) az a kompromisszum nálam ahol a méret és a használhatóság nagyjából egyensúlyban van. Legalábbis jelenleg, sokáig a DSLR-ekkel sem volt bajom, pár év múlva lehet a minimál méretű gépek fognak bejönni
Nem nagyon akarok beleszólni a videózás témakörbe, nincs tapasztalatom csak pár tesztet láttam, de azokon Canon video AF nem tűnt valami harapósnak. A Sony és a Pana érzésem szerint előrébb jár. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Quent1n #52097 üzenetére
Nagyjából egyetértek, bár szerintem legalább akkora gáz egy csúcskompaktnál a hiányzó vakupapucs (mintha markII-n lett volna vmi csatlakozó), mint az LX100 felpattintható kisvakuja. Sőt, ha választani kéne, hogy vakupapucs vagy a beépített bohócvaku, én inkább a papucsra szavaznék. Méret mellett pedig lehet pro és kontra is érvelni, a nagyobb méretű gépet kétségkívül nehezebb zsebre vágni, viszont jobban meg lehet markolni és több dedikált kezelőszerv fér el rajta.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
zsoltee10 #52087 üzenetére
A jelenlegi Fuji* és az Oly csúcskompaktok egyel alacsonyabb ligában játszanak a kisebb szenzorméret miatt (az árcédula is barátságosabb). Jó gépek, sok hasznos és ügyes fícsörrel, de kicsit nagyobb kompromisszumot kell kötni képminőségben.
*bár a csúcskompakt elég tágan értelmezhető fogalom, akár az X100S/X100T is belefér.(#52088) vond
1"-os szenzorral gyakorlatilag meg is született a géped, Sony RX10mII, a dolog szépséghibája az elborult árazás. -
Tin_Shield
őstag
válasz
zsoltee10 #52083 üzenetére
Na igen, nincs ultimate csúcskompakt, viszont a háromból azért össze lehetne legózni a közel tökéletes gépet
A Sonyban egyébként nincs átnézeti kereső, elektronikus kereső van ugyanúgy mint az LX100-ban, csak fele akkora nagyítással és felbontással. A dpreview-et azért javasoltam első körben, mert ott raw és jpg képeket is össze lehet hasonlítani, mindenféle érzékenységen. Vagy az imaging-resorce oldalon ott a "comparometer", de az csak jpg képekkel műxik.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
zsoltee10 #52080 üzenetére
Nem mondom hogy jobbak mint a dpreview-en, de RX100mIII és LX100 teszt van itt a PH-n még Mlaca tollából. A Canon G1XmII-t meg tesztelte "tudjukki"
-
Tin_Shield
őstag
válasz
zsoltee10 #52059 üzenetére
Panasonic LX100, vagy a pirospöttyös ikertestvére (vmivel jobb jpg motorral). Ha esetleg ezek nem bejövősek akkor a Sony RX100 mIII és mIV (több megapixel, kisebb szenzor) vagy Canon G1XmII, esetleg G7X.
(#52060) Emb3rke
Karácsony körül jó eséllyel nem is lesz más lehetőséged mint a használt piac, az LX7 és a RX100mI és mII is kifutott, a maradék készlet ki tudja meddig tart. Új gépet pedig ebben az (ár)kategóriában jó ideje nem jelentettek be (és szvsz nem is igazán várható)
Új hozzászólás Aktív témák
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ /1835 / 4500 / 4000 / 5200 / 600 expoval )
- Sony A6000 + 18-50mm kit objektív + tartozékok + Sigma 30 mm f1.4 felárért.
- Tokina AT-X Pro 11-16mm f2.8 (IF) DX eladó!
- Canon EF-M 55-200mm IS STM objektív, gyári dobozában, Canon ET-54B napellenzővel
- Tamron 24MM F/2.8 DI III OSD Sony E
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf Gamer laptop! I5 10300H / GTX 1650 / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
- Csere-Beszámítás! Lenovo Ideapad Gaming 3 Garancia: 2026.07 // R7 5800H / GTX 1650 4GB
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- LG UltraGear Gaming Monitorok -30% : FRISS SZÁLLÍTMÁNY!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest