-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
macilaci78
nagyúr
válasz buci30 #239109 üzenetére
Ha a Suzuki kilőve, Dacia még jó? 1.4 literes takarékos dízelmotorral.
Eladnál egy ismert előéletű, karbantartott, friss műszakis autót és vennél az árán* egy fele-kétharmadát fogyasztó autót?
* átírás költsége, ismert, illetve leendő hibák orvoslásaA korabeli Audik 600k-1,4 mFt közt keresnek gazdát, de 1.8T-nél megáll a benzines vonal.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
barnam_
nagyúr
-
grizlisandor
veterán
válasz buci30 #238007 üzenetére
Ezt körülbelül akkor fogják tudni megmondani, hogy felemelték és megállapították mi minden ment el.
Előfordulhat a híd csere, szilentek(csak 24 éves a gépjármű, elöregedtek a dolgok) és a futóműállítás mellé kaphatott a kerékcsapágy is, meg lehet a felnire egy centírozás is ráférne, esetleg görgőzés. -
tboldi
nagyúr
válasz buci30 #228183 üzenetére
Akkor ott szerintem van valami gebasz. Nem tartom természetesnek, hogy 24/7-ben áram alatt legyen.
Este nemtom, sosem néztem még meg, de van fent egy csomó tesztelős YT videó.
1, 2, vagy 3 perc lehet, én 1-re raktam, mert az első felvételen sosincs GPS jel, hamarabb indul el, minthogy műholdat találna, és így a második percben már szerepel a videón, nem csak a negyedikben.
Van hozzá app, hacki87 leírta.
Alapvetően így működnek a dashcamek, nem útifilm készítésére valók, már csak a halszemes torzítás miatt sem. Ezek céleszközök baleset esetére. Amúgy ha történik valami, akkor egy gombnyomás, és elmenti külön azt a klipet, onnantól nem fogja automatice letörölni soha. Vagy gyorsulásmérő alapján magától is észlelheti a balesetet, de a jó magyar utakon előfordul, hogy aktivizálódik egy úthibán is.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz buci30 #206849 üzenetére
Erre a tematikus topikban is kaptál volna választ. Miért meglepő, ha nem értjük, miért ekézed az almát egy autós topicban (és nem a carplay részét mert akkor még akár ON is lehetett volna)?
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda - BMW 18" Alufelni Nyári Gumival és Szenzorral *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
MC Pite
veterán
válasz buci30 #206845 üzenetére
Ide a topikba max úgy kapcsolódna, hogy szellőzőrácsos tartóba lehet csak rakni navigálás+töltéskor, mert különben állandóan túlmelegedős üzenetet dobál. Így ez eléggé off, meg sokaknak nem újdonság.
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
BigBlackDog
veterán
válasz buci30 #204738 üzenetére
Homasitából/nagy áruházakból méret alapján szoktam választani élőben és lehetőleg a keményebb fajtából. Előtte lemérem a szélvédő méretét és annak megfelelően választok egy olyat, ami még kényelmeseb befér (mért méretnél 5-10 centivel kisebbet). Ha van szenzorsziget a belső tükörnél, akkor otthon formára vágom a frissen vágott élet pedig bandázsszalaggal "finiselem". Valami hasonlót szoktam keresni.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz buci30 #191907 üzenetére
Ne haragudj, de pont Te nem érted.
Nem kizárólag az autó kora és futott kilométere határozza meg, hogy egy autó jó, vagy rossz. Hanem, hogy miként volt használva és karbantartva.
Nekem volt egy 2003-as (akkor 14 éves) szívó V6-os Vectrám, 120ezer(re visszapörgetett) km-rel vettem, hogy valójában mennyi volt benne a jóég tudja, rendesen karbantartottam, és 2,5 év alatt ~80e Km-t mentünk vele, megtette tucatszor a Frankfurt-Budapest távot, bejártuk több külföldi országot, és egyetlen egyszer volt baja, azon kívül becsülettel tette a dolgát.
A 29 éves F Astra GSivel is többször megtettem már ugyanezt az 1000 km-es távot, 350+ ezer km van benne, és egyszer nem hagyott az út szélén, igaz az is rendesen karban van tartva.
Sokkal fontosabb a szerviz és karbantartás megléte és követhetősége, mint hogy mennyit mutat épp a kilométeróra. -
Csápájev
őstag
válasz buci30 #191902 üzenetére
A helyedben nem váltanék.
Minden ilyen régi autóban sok a lutri .
Nagyon ritka,hogy ilyen korú autók jó állapotban legyenek,ez esetben ne magadból indulj ki.
A sok kilométer is számít, önmagában az úgy nem teljesen igaz,hogy nem kilometert veszünk,mert azt is veszünk.
Szóval szerintem túl nagy a kockázat , ha már váltanék inkább rádobnék még 1-1,5 milliót akár hitellel is,de az már érdemi váltás. -
Qru
MODERÁTOR
válasz buci30 #191902 üzenetére
Ezzel amúgy nyugodtan átmehetsz a ide:
Milyen autót vegyek?#nincsbennetarcsi
-
Ármester
válasz buci30 #191886 üzenetére
Kibírt a cucc már 23 évet, szerintem ha nincs szétrohadva nem valószínű, hogy az elkövetkező 4-5 évben megadja magát. 8-11l fogyasztás szerintem nem olyan vészes, rakass bele gázszettet ha sokat mész.
(#191887) Dluinet Szvsz mindenben életveszélyes. Egyes megcsúszás típusokat soha nem szedsz össze gáz nélkül. Plusz ok, hogy a swiftben nincs fékszervó, de a 90-es években normálisabb autókban már alap volt, ahogy a kormányszervó is. Nyilván a hibridben ahol ott az elektromotor ott nem gond
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz buci30 #191648 üzenetére
Lehet jobban jarsz szemelyi kolcsonnel. Ha autohitelt veszel fel, akkor cascotol kezdve mindenfele szarsagot is kotelezo fizetni es eleg dragara tud kijonni a hitel, utana meg irogatni jobbra-balra a tulajdonost, papirozni, stb., ami szinten nem lesz ingyen.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz buci30 #191591 üzenetére
Ezt nagyon meg kell gondolni. Mire kell az autó?
Pl ha munkahelyváltás miatt kell, ahova már nem tudsz tömegközlekedéssel járni és ott többet fogsz keresni akkor van létjogosultsága, nekem is volt ilyen, napi 3 óra busz helyett 45 perc autó, a túlóra behozta a törlesztőt kényelmesen, de azért nagyon vártam hogy kifizessem mert addig nem tudtam félretenni.
Másrészt ha azért nincs önerő mert nem tudtok félrerakni akkor fenttartásra és törlesztőre sem lesz pénzetek.
Ha van félrerakva csak másra, lakásra, milliók bitcoinban akkor nem szóltam.
De hitelre nem vennék 3 millióért kocsit, inkább másfél-nagyon max 2 millió körül nézelődnék, ha nagyon nem akarsz szelerőhöz járni és azt inkább a vételárban/amortizációban akarod megfizetni.
Amit mindenképp számolj ki: egy használt autó tankolása, szervizelése, amortizációja tehát minden költség egy egyáltalán nem luxus autó esetén elvisz kilométerenként 50-80 forintot. Abban hogy "nekem nem lesz ilyen sok" ne is gondolkodj, lesz, sőt még a kamatot is fizeted majd ezen fölül.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Kickass
őstag
válasz buci30 #191591 üzenetére
Csakis szemelyi kolcsont, a lizing se sokkal jobb ellenben ha nincs casco es osszetorod/ellopjak akkor oda a fedezet es fizetheted vissza a banknak 'azonnal' egy osszegben.
2M szemelyi kolcsonnek olyan 42-43 ezer a torlesztoje ha nincs az igazolt jovedelem 250k folott.
0Ft beulovel en se vennek hasznalt autot, de biztos van az az elethelyzet amikor muszaj. Keressetek max. ket misiig egy Prius P2-t megbizhato konstrukcio es viszonylag olcson fenntarthato + keveset eszik, a vasarlas korulmenyeibol nem arra kovetkeztet az ember hogy fenntartasra vegtelen mennyisegu penz all majd rendelkezesre.
(szerk.: bar az alairasodbol meg pont nem a fenti kep jon le kiveve ha az almak is hitelbol vannnak )
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz buci30 #152928 üzenetére
Mekkora a súlya az Audinak? Gondolom ez valami 100 lóerő környéki 1.6, ha ebből dinamikát akarsz akkor 1000-1100 Kgnál nem lehet nehezebb az autó. 0-100 gyorsulásra 10 másodpercet kellene megkörnyékezned, ha 12 másodperc akkor már sovány.
szerk
Akkor én keresnék nagyobb motort vagy kisebb autót. Ez pont határeset, közlekedőedénynek jó, de ő meg pont azért akar kocsit cserélni, mert dinamikusabbat szeretne, ez viszont minden csak nem dinamikus. Sőt, lomhábbnak is fogja érzeni az Ibiza után, a súlynak nagy hatalma van.[ Szerkesztve ]
-
buci30
addikt
válasz buci30 #152921 üzenetére
Na most néztem utána mert nem emlékeztem a Volvo v50 is 1.6 volt és kb ugyan az a cm3 és tömeg most néztem meg.
És az megfelelő volt nekem. Tehát akkor a seathoz képest teljesen érezhető lesz ha ebből indulok ki.iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
Richard!
addikt
válasz buci30 #152902 üzenetére
Kép? Neme? Neve? Ilyenek nélkül ideállítani...
#152910 Saccco: Nem fűztem hozzá nagy reményeket, de eddig bevált. (Kop-kop-kop, nem vagyok babonás!) Kanyarokban stabil, nem zajos. Igaz még csak esőt és -5°C-t látott...még a haw várat magára.
~10 000 km már belekerült június óta[ Szerkesztve ]
Ma kezdődik életed háralévő része
-
#89309696
törölt tag
válasz buci30 #151797 üzenetére
Bocs, de egy sörön és két cideren túl vagyok, ha nem magyar akkor érted.
Mennyi pénzed van az egészre egyáltalán? Mert az az Ibiza szerintem 200-nál nem megy el többért. Egy olyan kocsi ami hasonlóan megbízható, előrelépés, rájön az átírási költség 60-70, az olajcsere, vezérléscsere legalább 50. Szóval legalább 300-400ezernek kell lennie nálad ahhoz jön az Ibiza ára és így egy picivel jobb autót kapsz.
Érdemes egyáltalán lecserélni? Én ezen gondolkoztam két hétig amíg a szerelőre vártam, hogy ha el is adom jó áron, mi a péniszt veszek utána ami előrelépés, de közben van annyira megbízható is. Hát semmit. Aztán most megkaptam, beültem, karikáztam vele és már hiányzott a büdös öregedő műanyag beltér, a fos nyomatékszegény motor, a négyezren üvöltő motor az utca végén. És rájöttem, hogy én szeretem ezt a szart. Az asszony se a legjobb a világon, de őt szeretem a legjobban.Aztán kimentem a rétre, jól szétracsingoltam, összesároztam, átmentem vele pár bozótoson, beálltam az udvarba, megittam a megfelelő mennyiségű alkoholt és elgondolkoztam rajta, hogy majdnem eladtam, de szerencsére nem. És most. Ja. Nem tom, csak úgy vagyok. Szerintem eszek valamit és lefekszem. Lehet a kocsiban alszom.
-
-
válasz buci30 #151078 üzenetére
Fent a topic tetején van egy Összefoglaló, ha azt kinyitod, az első link a Milyen Autót Vegyek topic.
Abba átmész, van a tetején annak is egy összefoglaló, amiben a használt autó vásárlás alapjai benne vannak. Plusz egy csomó hasznos link. Olvasgasd át őket.
Ha a téma érint, szvsz ott folytassuk. Előszónak: egy 17 éves Audi A4-es esetén az elvárás az, hogy legyen rajta lehetőleg minél hosszabb ideig műszaki, fusson relatíve szépen az úton, ne legyen ropira törve (hegesztésnyomok a motortérben vagy a csomagtérben), ne rozsdásodjon túlzottan és ne egye az olajat illetve ne folyjon belőle semmi. Talán még annyi, hogy ha van benne légkondi, akkor működjön. Ha viszont értelmesebb választ vársz, akkor ne csak a gyártási évet és a típust, de pl. a motor típusát is írd le...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz buci30 #150926 üzenetére
Fogod szépen felcsapod a használtautó.hu-t, rákeresel az autód típusára, ha mondjuk 2000-es akkor beállítod a szűrést 1999-2001-re, rászűrsz a motorra és a kilistázott autók állapotához és árához tudod viszonyítani a tiedet. Ha gyorsan meg akarsz szabadulni tőle, akkor az alsó harmadba lövöd az árat.
-
#89309696
törölt tag
válasz buci30 #150456 üzenetére
Nem tudod a motort belepapírozni, mert féket, futóművet, mindent cserélni kell hozzá csak akkor adják meg az engedélyt. Nem elég csak a motort, az autó minden elemének olyannak kell lenne, mint amilyen a nagyobb motoros verzió volt gyárilag. És az átszerelést is csak a megfelelő engedéllyel rendelkező szerelő végezheti el, nem lehet elvinni akármelyik kedvenc szerelőhöz.
Én is most adom el pont ezért. Csak én jelenleg még azt se döntöttem el vegyek-e egyáltalán kocsit vagy nyúzzam valamelyik cégeset. -
tboldi
nagyúr
válasz buci30 #150279 üzenetére
Nem olyan bonyolult ez! Leírni több idő volt, mint megcsinálni.
Amióta van Watchom, azóta így csinálom, mert így ki van iktatva a telefon a képletből, és sokkal egyszerűbb elindítani, miután beültem, csak 3 érintés. A csatlakozás meg automatikusan megtörténik, amint megkapja a 12V-ot a Tunai Firefly adapter.
És ha vezetés közben számot akarok váltani, akkor sem vonja el jobban a figyelmem, mintha mondjuk a klímához nyúlnék.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz buci30 #150276 üzenetére
Streameld BT-n keresztül telefonról, aztán a Watch-ról irányíthatod könnyedén.
Vagy csináld úgy, ahogy én. Hozz létre egy lejátszási listát (ha még nincs), a telefonos Watch appban, a zene menüpont alatt add hozzá ezt a listát, aztán valamennyi idő alatt átszinkronizálja a dalokat az órára. Ha ezzel végzett, párosítsd a Watchot az autó fejegységével, és már indíthatod is a csuklódról a zenét.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PlayStation 5
- LG LCD és LED TV-k
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Blu-ray lejátszók
- Gumi és felni topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest