Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz radi8tor #260197 üzenetére

    A laptop is jó példa, eszembe is jutott, hogy beírom. De érted a lényeget.
    Az elektromos autó Achilles-sarka a töltési idő. Nagy árammal lehet tölteni, de gyorsabban degradálódik az akku. Kis kapacitású akku gyorsabban töltődik, de nem megy el olyan sokat. És emellett gyorsan ne menjél, mert gyorsabban merül az akku.

    Összegezve tehát országjáró autókra: vegyél nagy kapacitású akkut, töltsd lassan, vezesd úgy, mint egy buszt és aludj ott, ahol töltöd.
    Na, erre tényleg jó alternatíva lehet egy 10 perces akkucsere újabb 300-400 km utazáshoz, vagy 120-150 km csapatáshoz.

    Idővel tényleg eljutunk az autonóm, teljesen önvezető autókhoz, ahol az embernek nem kell megállnia pihenni. Egy hosszabb út során tényleg csak a fiziológiai szükségletek miatt kell majd megállni, de ha WC-t tesznek az ülés helyére, ezt is el lehet odázni.
    És ezt a jó világot akarják megszakítani töltési időkkel...
    Mintha egy óceánjáró vitorlás hajót köteleznének, hogy naponta 3 szigetnél vessen horgonyt, hogy a tulaj hasmenénes macskájának legyen hol elkaparnia...

    Hogy ellenőrizné? Az akkupakkban van egy áramkör, ami a menedzsmentet futtatja és mobilneten kommunikál a gyártóval.
    Norvágiában a fővárostól bő 2000 km-re is van autópályán megközelíthető település. Kötve hiszem, hogy egy utazó kereskedő az EV-t tartja praktikusnak.
    Norvégia népsűrésége 1/16-a a Németországnak. Ez alapján kötve hiszem, hogy mindenhol lenne töltő. :U

    [ Szerkesztve ]

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Új hozzászólás Aktív témák