- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vismajor01
addikt
Elektromos autó vs PHEV vs Hibrid vs Benzin vs Dízel.
Miután megvettük az utazós SUV-ot kelleni fog egy második autó rohangálni, amikor a gyerek/gyerekek otthon maradnak.
Most nem a konkrét típus a lényeg, ezért is ebbe a topikba hozom fel ezt. Mert bár az excelben szerepelnek konkrét autok de csak a konkrétabb összehasonlítás végett.(Meg azért van egy általános elképzelés)
Ez a számítás közel sem pontos, hát ki tudja megjovendolni egy autó jövőbeli karbantartasat? Próbáltam az általam birtokolt autókból kiindulni, illetve a velük jött szerviztortenetbol (lehet h Volvora én 20e ftot költöttem de előző tulaj 2 év alatt 1.1m) , illetve a családomban változatosan előforduló(francia dízel, japán benzin, német benzin, japán hibrid) tapasztalatokból.
A fogyasztást Spritmonitorról vettem, ott is az átlagot probalván beloni.Futasteljesitmenyben nekünk a 10k/év teljesen realis. Az már kevésbé hogy 10 évig meglegyen az autó
Na mindegy, itt vannak a számok. Persze ha valamit nagyon beneztem akkor örülök ha felvilagositotok mert jelenleg nem all jól az elektromos szenaja
Ha olvasható olyan kicsi akkor szóljatok megprobalom megoldani editben
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Snoop-y
veterán
13L lett a mostani karika
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
cOxeR
Ármester
-
fant0mi
addikt
Van arról tapasztalat (s nem csak teória), hogy ha magántulajdonú magyar rendszámos autóba tankolásról számlát kérek cég nevére, akkor sapkás vagy piaci áron adják a naftát?
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #240101 üzenetére
Auto maradványérték ami nem mindegy, ezt is vedd figyelembe. Ez fontos, enélkül ez a számolás nem ér semmit. Szerviz meg tényleg nehezen számolható, én kicsinek látom a teljesen elektromos meg a hibridek közötti ollót, amit számoltál az egy olajcsere különbség kb évente, ami biztos nem csak annyi lesz (gyertya, szűrők stb), de a gte meg a c-max fogyasztás se túlzottan reális. Persze ha meg az I3-nak van nagyobb baja, lazán M-ós tételbe is belefuthatsz… persze a többinél is.
-
Qru
MODERÁTOR
-
pit stop
addikt
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #240110 üzenetére
Traktor esetén nem számít viszont MOL csak nagy nyomásún ad számlával 480-ért mg-i gépbe. Több olyat hallottam már az utóbbi időben, hogy kis nyomásún tankolva csak a piaci áras számla vagy 480 de sima blokk közül kellett választani MOL-nál. Így összességében jogilag járna EV-nek, csak gyakorlatilag nem működik a dolog.
-
Vismajor01
addikt
válasz cOxeR #240111 üzenetére
Most a maradvanyertek az akkor számít ha el is adom, fenntartásba az nem szól bele. De tipp hogy arra mit kellene számolni? Illetve azért írtam ilyen összegeket mert az én karbantartott autoim eddig csak futóműbe kértek pénzt. És nagyobb tétel itt is-ott is beleszaladhat, szal kinullaztam. Nekem jelenleg phev autóm van és amerre kell arra teljesen realis a 2.5/3.5. A Volvo is bőven 4 alatt fogyasztott amíg csak városba használtam és sok volt benne az elektromos utazás.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
bigmasterg
addikt
válasz Vismajor01 #240101 üzenetére
Ha van utazós suv, és elég az i3 hatotávja akkor én azt választanám.
480as benzinnel hosszú távon nem nagyon számolnék.
-
nagyúr
válasz szabonagyur #240096 üzenetére
corsa is. 0.5-1.5km
-
Vismajor01
addikt
válasz bigmasterg #240117 üzenetére
Persze, csak 10 évig kell vezetni ez alapján h egyáltalán behozza az árát :/
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
-
szabonagyur
félisten
válasz Vismajor01 #240120 üzenetére
Ezek kozul varosozasban mi hozna be az arat? Eselyesen egyik sem.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Vismajor01
addikt
válasz szabonagyur #240122 üzenetére
A különbözetet kell behozni nem az árát. Az árát soha nem hozná be egyiksem nem pénz csinalasra lenne véve
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
rbalint88
addikt
válasz Vismajor01 #240123 üzenetére
Szerintem van par hiba a kepletben:
- a varosi rovid utas fogyasztasa a belsoegesueknek sokkal magasabb lesz, mint a spriccmonitor atlaga, en ott azzal szamolnek, ami az atlag es a max kozott van feluton.
- a villanyosnal sem szamolnek nulla Ft uzemanyagkoltseggel akkor sem, ha sajat magadnak termeled az aramot napelemmel.
- igenis kell szamolni maradvanyertekkel, mert nem mindegy 10 ev tavlataban sem, hogy a vegen az autod 500.000Ft-ot er (dizel sztem be fog szopodni ezen az idotavon mar) vagy 2-3milliot, mert az elegge megkavarja a matekot.
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #240101 üzenetére
Csak úgy elkalandoztam gondolatban…
Honda CR-Z, Insight vagy Jazz Hybrid?
Mondjuk az i3 árán az utóbbiból egy teljesen új, két generációval fiatalabb e:HEV is kijöhet. 🤔[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #240127 üzenetére
Szerkesztettem példákkal mindhárom típusra. A CR-Z jöhetne nekem is, csak kár, hogy megfogadtam, hogy a kövi autóm csiguszos lesz.
-
tboldi
nagyúr
-
cOxeR
Ármester
Villanyt viszont tudsz termelni, benzint nem. Nehéz matek ez az biztos, főleg ennyi ismeretlennel… hiszen senki nem tud 2-6 évre előre biztosat mondani, mi jön még.
Minél több elektromos lesz, annál nagyobb az esély, hogy beesik a benzin ár, kérdés hol lehet majd benzinessel menni mire ez bekövetkezik, vagy pont a csökkenő kereslet miatt megsokszorozódik az benzin ár. A sötétben tapogatózunk mint végfelhasználók… -
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #240115 üzenetére
Előbb utóbb eladod. Most a tendencia az eszement emelkedés teljesen elektromos kategóriában.
Én bő 1,5 év alatt 2,3M extra profittal szállnék ki, ha most eladnám 37%. Egy benzines max az átlag 10-15% emelkedést hozná, ha jót/kelendőt vettél. Az megint más mit vennék eladáskor… de ez egy újabb eleme a képletnek.
Maradvany értek nagyon fontos, ez a lényeg. -
Vismajor01
addikt
válasz cOxeR #240131 üzenetére
Világos, de nem csak elektronyosnak van maradványértéke, ráadásul 10 éves távlatban a leghalványabb fogalmunk nem lehet milyen árak lesznek. Eddig annyira sz*r volt az infláció h az összes autómat drágábban adtam el mint vettem
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #240133 üzenetére
Plane, hogy az akksik 10 ev alatt azert mar degradalodnak ha kell/lehet cserelni cellakat a pakkban az meg a szerencsesebb eset fenntartasi koltsegek teren.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
Mar most is van aki javit akkut, ez a jovoben meg elterjedtebb lesz. Amugy is igen ritka az, amikor komplett pakkot kell venned, leginkabb fruttira tores eseten, akkor meg nem csak az akkupakkl van gond Meg ugye a csokkent kapacitasu cellakbol ossze lehet legozni egy otthoni puffert a napelemhez, az is hoz valamennyit vissza az akku/cellacsere arabol, ha nem total halott egy cella.
En inkabb abban bizom es “fogadok” sajat magunk ellen is, hogy kijon valami szipiszupi uj akkutechnologia, ami olcson eloallithato es brutalgyorsan toltheto (bar nekem a mostani 20-30perc alatt 80%-ra toltes is OK mar, csak legyen infrastruktura).
Egyebkent 10 ev/100.000km alatt meg boven jo kell maradjon az akku, na meg ugye ennyi alatt lehet kolteni a belsoegesure is ezt-azt.
Ja es ha a legjobb fillerbaszasi mutato kell, a Prius2-t meg mindig lehetetlen megverni Olcson fenntarthato, nem eszik sokat, ertekvesztese akkor is csak ketmillio, ha megsemmisul. Csak hat nyilvan a komfortfokozata sem osszemerheto a tablazatban szereplo tipusokkal. -
Vismajor01
addikt
válasz rbalint88 #240137 üzenetére
Ja hát Priust ismerjük igen :) Az is szóba van csak a P3as, Auris ts őt hivatott jelképezni (ahogy a ct200ht is)
Mindegy ez erősen elméleti meg nincs szükség második autóra szal azt se tudom mennyi pénz lesz rá lehet jövök majd h 800ert legtöbb műszakis autot keresem :D
Csak akartam számolgatni h mennyire érne meg elektromosat venni hosszútávra, és maradvány érték ide vagy oda nem nagyon éri meg, kivéve ha tényleg 10 évre veszed, vagy nyilván ha sikerül belenyulni vmi kotlek benzinesbe :D
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz Vismajor01 #240138 üzenetére
200h jó szekér, de későn szállnál bele szvsz. 4-ért vettük egy éve (szinte fullextra) most már a legalapabb verzió is (ülésfütés nélkül, szimpla led fényszóró stb) 4,5-5m környékén mozognak, ami szerintem iszonyat sok egy közel 13 éves autóért..és nekünk még mázlink volt, pont tudtunk +1 évre hibridgarit intézni. Ha beszarik az akkupakk, az 1,5 millió (nyilván ritka eset, amikor egyben kell cserélni)
-
stickermajom
addikt
Hirtelen ötlettől vezérelve tegnap leugrottam Balatonra a villanydákóval a 7-esen. Aggódtam, hogy működni fog-e a töltő a célállomás közelében, mert itthonról sem teli akksival indultam, de szerencsé nem volt gond. Az odautat fizetős oszlopról töltve, a visszautat pedig itthon sima A tarifáról költségben 2l/100km-nek megfelelő fogyasztás jött ki a 480-as benzinárral számolva. Oda 11,4-es átlag, vissza 12,1. Biztos rosszabb minőségű a Mobiliti-s áram, többet eszik belőle.
Egyetlen negatívum, hogy a töltő a célállomástól még 20 perc sétára volt.
-
veterán
válasz stickermajom #240142 üzenetére
nagyon pöpec hogy bírtad benne ezt a kvázi hosszabb utat?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #240142 üzenetére
Olcsobb mint a vonatjegy? Lehet az allomastol kevesebbet kellet volna setalnod es meg sorozhetnel is.
#nincsbennetarcsi
-
Puma K
veterán
válasz macilaci78 #240040 üzenetére
Mikor eladtam az enyémet, és elkezdtem kiárulni a megmaradt-betárazott... alkatrészeket, akkor egy ehhez nagyon hasonló W201-gyel jött oda hozzám egy tag:
Forrás: [link]Elkezdtem beszélgetni a sráccal és kiderült, hogy az övé egy gyári állapotában megőrzött darab.
Anno az első tulaja napi használatos autója volt, majd ahogy teltek az évek sokadik autó lett belőle. Később egy ideig állt is a tulaj teremgarázsában felbakolva. A srácnak onnan-abban az állapotában volt lehetősége megvennie.
Mondta a tulaj, hogy neki is sokadik autója lett és csak száraz időben veszi elő.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
veterán
válasz stickermajom #240142 üzenetére
DC vagy AC töltés volt? Jó fogyi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Androidos tablet topic
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban