Új hozzászólás Aktív témák

  • tboy93

    nagyúr

    KIA Ceed SW 1.5 TGDI 7DCT 1.000km beszámolómat olvashatják Uraim :D Ma meglett az első ezres, ~1 hónap alatt (11.-én lesz nálam egy hónapja pontosan).

    Aki nincs képbe vele: 2007 Honda Accord 7gen 2.0 benzin (155le) manual sedan volt a saját, utána 1.5 hónapig használtam egy céges 2017-es Mazda 6 2.0 benzin (145le) manult és most a KIA-t (160le turbó).

    Röviden: Nagyrészt elégedett vagyok vele, kb. azt kaptam amit vártam, fogyasztás lehetne jobb, de nem bántam meg az Accord -> KIA cserét.

    Hosszan: Az autó formája szerintem teljesen OK, nekem nincs semmi bajom vele, a "csirkelábak" az első lökősön tudom hogy sokaknak nem tetszenek, nekem nincs bajom vele. A gyári 16"-os felnik meg, hát ... nem a legszebbek amiket gyártó autóra szerelt és akkor finoman fogalmaztam. Evvan, valószínűleg kell téli kerékszett is, megpróbálok kihisztizni a cégtől egy másik szett alut és akkor ezt elraknám télinek. World first problem, tudom. A fehér szín (gyöngyház?) végülis bejön, egészen kosztűrő, a por viszonylag későn válik zavaróvá rajta és NAGYON nagy kontraszt van melegedés szempontjából a sötétszürke Accordomhoz képest. Szerintem tűző napon állva minimum 10 fokkal melegebb van az Accordban. Múltkor néztük egymás mellett a két autót (öcsémé lett az Accordom) és tűző napon az Accordot meg sem lehet fogni, olyan forró, a fehér KIA meg csak meleg. Méretekben hosszra kb. ua mint az Accord (csak a KIA kombi ugye), szélességre meg a KIA szélesebb 2 cm-el. Viszont sokkal jobban fordul érzésre a KIA! Kisebb a fordulókör, könnyebben manőverezhető. A Mazda 6 után nem bánom, hogy picit kisebb fizikai méretekkel bír az autó, azt kényelmetlen volt berakni a garázsba (szűkös a hely).

    Érezhető, hogy a KIA csak egy kompakt, a 6-oshoz és az Accordhoz mérten itt be kell csapni az ajtókat, nem csukódnak annyira szépen. A csukódás hangja egyébként nem rossz, de több erő kell hozzá. Nincs motortér burkolat (szegény nyestek mit fognak összerágni?), kicigánykodta a KIA, facelift elött még volt. A motortér pálcikával kitámasztós, mint a 6-os és az Accord esetében.

    A csomagtere számomra álom. 625L papíron a kalaptartóig, viszont pótkerék helyével együtt, ha jól tudom. MHEV verzióban csak 512L, de ebben nincs MHEV hajtás, tehát 625L, amiből a pótkerék (mert hogy van) elvesz némi helyet. Illetve a rekeszek is, mert hogy az ám van egy tonna! Alapból a csomagtér nagyon alacsonyan van, 63cm a földtől, a lökhárító rövid, tehát nem kell átemelni rajta mint a Megane esetén 15 centit. Sík az egész és a padló alatt sok-sok rekesz van. Eleinte féltem hogy szar lesz, mert nincs egyben a tér, kevésbé használható, de igazság szerint nagyon megszerettem, folyton telepakolom ezzel azzal. Nyaralás alatt is megtöltöttük. Van szivargyújtó is, meg fül a szatyroknak, a kalaptartó kivehető és eldugható az egyik csomagtér alatti rekeszben, áldás egy 2 gyerekes család életében ez a kombi. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy mi max 1db esernyő babakocsit hordunk már, 2db teljes értékű babakocsi nem tudom hogy beférne-e normálisan.

    Na, a beltér. Említettem, hogy ugyanolyan hosszú a kocsi mint az Accord, viszont mások az arányok. A KIA orra sokkal rövidebb, az első üléssorban a hely ugyanannyi mint az Accordban, a hátsó üléssor talán egy picit szűkösebb lábtérben, a csomi meg egy picit hosszabb mint a Hondáé. Centizgettük öcsémmel, ilyen 5cm max ami a lábtérből kijött és átment a csomagtér hosszába. Úgyhogy elöl teljesen kényelmesen elférek a 180cm 88kg-al, elég széles nekünk (mondjuk feleségem pici), a könyöklőn sem veszünk össze, térdem sem zavarja a középkonzol (bár havert igen). A hátsó lábtér nem nagy, kompaktosan kicsi, de mint mondtam az Accord sem volt sokkal (ha egyáltalán) nagyobb és én jelenleg a 4 és a 2 éves gyerekemhez választottam az autót, akik gyerekülésben ülnek és elférnek bőven. Tudom, van olyan gyerekülés ami nagyobb a mienknél, illetve kölyök függő az is, hogy mennyire rugdossa az ember hátát (a mieink már ennyi idősen ezt szépen megtanulták), továbbá csak 180cm vagyok, rBalint 190cm-el már az Ő gyerekülését az anyós mögé szokta rakni. Nálunk nincs probléma a 2db gyereküléssel, tökéletesen elfér, senkinek sem kényelmetlen. Ja és az isofix rögzítési pontok bazi jók, ki vannak vezetve kis ajtócska mögé, komolyan mondom ezt így kéne minden autóban csinálni! Pedig az automata váltó miatt én hátrébb ülök mint egy manuális autóban (ha nem is sokkal). Még annyit, hogy 2 gyerekülés közé 3. esélytelen, illetve ember sem tud közéjük ülni (max ufo).

    A cockpit király, mármint nem menő, meg fancy, hanem praktikus és minden kézreáll. Mondhatni oldschool, tele van minden fizikai gombokkal, de esküszöm nektek ez így jó. Az anyagminőséggel kapcsolatban kettős érzésem van. Jobb mint amire számítottam, konkrétan féltem hogy az Accord szintjét nem hozza, de puhábbak az anyagok. A bőr kormány és váltógomb szerintem jó fogású, a kárpit könnyen tisztíthatónak tűnik. Viszont tartósságban szerintem nem fogja hozni a Honda szintjét, szinte biztosan. Tele van egyrészt zongoralakkal, de tényleg sok van belőle, az alapverzióban még sima műanyag ennek a nagy része, de ahogy extrázod egyre több a lakk, ez GOLD + ADA, itt már kimaxolták ezt a fényes karcolódó felületet. Tele van vele minden. Ajtón kilincsnél, kormányon a gomboknál, pohártartó mellett, mindenhol ahova odanyúlsz, odaraksz valamit, hogy biztosan összebazd az egész kocsi belterét :U Ez az anyag olyan, hogy ha ránézel karcos lesz és amúgy 300km alatt már rettentően beporosodik, pedig én soha nem húzom le az ablakokat, mindig klímázok. A váltógomb is mintha már most kopna vagy csak koszos (?), majd az első takarítás után kiderül, ha kopás akkor gariztatom. Az ülések szerintem kényelmesek, egész tartós anyagnak néz ki, viszont izzadós. Hiába megy a klíma, a derekam mindig leizzad benne. Az elektromos deréktámasz király, plusz az is jó dolog, hogy deréktámasz és magasság állítás is van az anyós ülésben, feleségem fel tudja pumpálni magát végre. A könyöklő és az ajtón lévő támaszkodó rész is kézre áll, a 6-ossal ellentétben. Meglepődtem, de a napszemüveg tartó párnázott. A kesztyűtartó és a könyöklő rekeszek viszont nem túl nagyok, tárolóból nincs túl sok. Cserébe USB van elöl kettő, illetve a könyöklő hátulján is van egy az utasoknak, ugyanitt van szellőztető is hátra szerencsére :K Szivargyújtó elöl is, csomiban is. A mazdát szidtam, hogy nem tudom beállítani a középső tükröt úgy, hogy lássak is benne valamit hátra, hát itt sem tudom. Valószínűleg nem ülök elég alacsonyan és ezért nem jó, de egyszerűen képtelen vagyok feljebb állítani anélkül hogy letörném. Shame. Zajszigetelés szerintem egyértelműen gyengébb mint a 6-osban vagy az Accordban, 130-as autópálya tempónál még élhető, gyorsabban tartósan nem utaztam vele. Motorzaj amúgy nincs, inkább a gördülési zaj a jelentős.

    A médiarendszer király, van AA, Carplay, wireless működik egyszerűen. Érdekesség, de valamiért wireless az android auto laggosabb, mint kábelen, Carplay-el nincs ilyen probléma, az sokkal smoothabb. A gyári hangszói meglepően jók, köröket vernek a Mazdára vagy a Hondára. Nagyon könnyen hozzászoktam az Android Autohoz, iszonyat kényelmes, megy a voice control is kormányról, az is jól működik. Egyedül amibe bele tudok kötni, hogy mintha néha hallanék hangos zenénél kis zörgést jobb oldalról, de pont a hangos zene miatt ezt nem tudtam lokalizálni eddig.

    A vezetési élmény számomra pozitív. A motor 1.5 turbóbenzin, 160 lóerő, 253nm (1500-3500rpm között), 7 sebességes duplakuplungos automata váltóval. Fogyasztás gyászos, főképp Pestre ingázva a tankolásaimat összesítve 8,05L/100km az átlagom és a BC átlag 1 litert csal (nyilván kevesebbet mond). Nem tapostam még ki a lelkét 1.000km-el az órában, de annyit elmondhatok hogy ehhez az 1.390kg-hoz bőven elég, dinamikus, alulról tol, fentről húz, szerintem jobban megy mint az Accord, a Mazdánál meg klasszisokkal jobb. Hamar hozzászoktam az automata váltóhoz, betanult, féltem hogy akadály leszek a piros lámpáknál de egyáltalán nem, városban igazából bőven túl sok a 160 lóerő, nem tudom kihasználni. Emelkedőre felálláskor tud kicsit paraszt lenni a váltó, olyankor nehéz eltalálni azt a gázpedál állást amivel nem bakkecskézik. Amúgy a váltások közel észrevehetetlenek és gyorsak. A sport módot egyszer-egyszer kipróbáltam (finoman), érezhetően közvetlenebb lesz a gázreakció, felkeményedik a kormányzás és magasabban tartja a fordulatot. Várom, hogy leteljen a 3.000km és kicsit meg lehessen fingatni, bőven hozza azt a szintet ami nekem elegendő. Ja és fullra pakolt csomit, klímát meg sem érzi, ez azért az Accordnál problémásabb volt.

    Futóműben elöl McPherson, hátul multilink. Ha az Accord, Mazda 6, Ceed hármast nézem, teljesen egyértelműen az Accordnak van a legjobb futóműve. A 3 közül egyedül az volt kettős keresztlengőkaros, baromi jól feküdt a kanyarokban, de a kátyúkat is meggyőzően dolgozta ki. A 2. helyre én a Ceed-et rakom, de ez szimplán egyéni preferencia. A 6-os és a Ceed alatt azonos futómű felépítés van, de teljesen eltérő hangolással. A 6-os egy hajó érzetét kelti, lusta, szerintem nem fordul jól, úthibákon bután viselkedik forszírozott tempóban, cserébe ha nyugisan vezeted akkor átsiklik a hibákon és jobban elnyeli azokat mint a másik 2 említett autó. A Ceed a 6-oshoz viszonyítva a skála másik végén van, keményre van hangolva, sportosabb érzetet kell, mondhatni élvezetes vezetni, ami számomra meglepő felismerés volt. Cserébe a 3 autó közül ebben érezni legjobban az úthibákat.

    Múltkor azt mondtam, hogy a 6-oson egész jó fékek vannak, ezt visszavonom. Vissza kellett ülnöm pár km-re a 6-osba, első fékezésnél azt hittem baleset lesz, annyira nincs rajta fék a KIA-hoz viszonyítva. Durva. Hasonlót akkor éreztem utoljára, amikor a 7gen Civicből a kölcsön kapott 1.0 swiftbe ültem. Szó mi szó, teljesen jó vezetni a KIA-t.

    A vezetéstámogató rendszereket is egészen jól kiismertem. Start stopot instant kilövöm, na nem azért, mert lassú lenne, meglepően gyors még ebben az mhev nélküli verzióban is, inkább az a bajom vele, hogy friss indítás után 50 méter és lelövi a motort. Nekem senki ne mondja hogy ez egészséges. Az auto holdot meg mindig be kell kapcsolni, úgyhogy az indítás úgy néz ki, hogy beszállsz, indít, start stop off, auto hold be és kedvtől függően sávtartó off. Szerencsére nincs eco mode, úgyhogy abból nem kell comfort-ba rakni induláskor. Ha már sávtartó, az asszintens, ami azért felel hogy ha vezetsz és rámész a felfestésre jelezzen, az sokszor idegesítő. Érezhetően korrigál, meg sipákol, akkor is ha te tudatosan vágnál le egy sávot mert neked úgy esik jól. Ez így zavaró, főleg azért mert mindig bekapcsol indításnál. Az aktív kormányzás, egy másik gomb, viszont elég jól működik, sok terhet levesz az ember válláról. Ez azt csinálja, hogy amikor bekapcsolod és vannak sávok (Magyarországon ritka esetben), akkor aktívan a sáv közepén tartja az autót és neked nem kell korányoznod. faszán működik, autópályán írtó hasznos, de én simán használom városban 70-es szakaszokon, meg az M0-n is. Ezt kombinálva az adaptív tempomattal kvázi önvezet az autó, elég ügyesen. Az adaptív tempomat városban is császár, stop & go funkciót is tud, tehát követi a dugót, nagyon-nagyon kényelmes. Semmit nem kell csinálj, araszol a dugóban magától. Ha 3 másodpercél tovább áll a sor, akkor a kormányon egy reset gombbal meg kell erősíteni hogy tovább akarok haladni, de ennyi. A többi biztonsági funkció is szuper, a holttér figyelő figyelmeztet arra, hogy ha megállsz és nyitnod az ajtót, akkor jönnek-e e az úton (veszélyhelyzetben nem is engedi nyitni az ajtót), a hátsó keresztforgalom felügyelet nagyon jó, bárhonnan tolatsz ki meglepő precizitással szól hogy jönnek és ne gurulj ki. Ja, a LED lámpák! Fú, végre látok :D Projektoros Accord és 6-os után ez egy megváltás. Baromi jó, éles szélei vannak a megvilágított térnek, jó a fényerő, refi szomszéd faluig elvilágít. Az asszisztens meg fel le kapcsolja a refit ha utolérsz valakit vagy jönnek szemből.

    Azt hiszem így első blikkre ennyi jutott eszembe. Ha megbízható lesz akkor hosszú távon barátok leszünk.

Új hozzászólás Aktív témák