- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nandow
aktív tag
válasz BigBlackDog #198735 üzenetére
Nekem nagyon bejön a kinézete. Szerintem a mostani 10gen szedán is sokkal emészthetőbb, mint a hatchback, de ez az új generáció még inkább visszafogottabb, letisztultabb, nagyon tetszik.
Az olajhígulás téma túl van fújva egy kicsit, legalábbis az összes itthoni 10gen Civicet csippelő ember ezt mondja, és én hiszek neki. (Követi a tengerentúli eseményeket is.)
Így, hogy megszűnt az európai gyártás, remélem ide hozzánk Japánban összeszerelt autó jön, és akkor javulni fog a minőség. Ami picit bosszant, hogy a szedán változat csak cvt-vel lesz elérhető... -
nagyúr
válasz bandus #198800 üzenetére
Nem ismerem ezeket a számokat, csak azt látom a tesztekben, h egyre nagyobb hatótávúak az elektromos autók, és egyre rövidebb a töltési idejük. Legutóbb a Kia EV6-ról olvastam, h ~30 perc alatt tölthető 10-ről 80%-ra. Ez mondjuk még messze van attól amit én szeretnék, de a fejlődés viszonylag gyorsnak tűnik. Ettől persze lehet, h az 5 perces töltési idő csak egy álom marad.
Szerk.: Meg is van, rosszul emlékeztem: "A 800 V-os akkumulátor-rendszer villámgyors töltést tesz lehetővé, 10%-os töltöttséggel érkezve a töltőállomásra akár csupán 18 perc alatt is elérhetjük a 80%-ot. Ez azt jelenti, hogy 4,5 perc alatt 100 kilométert tölthetünk vissza az aksiba (77,4 kWh-s és hátsókerék-hajtású típus esetén). "
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #198802 üzenetére
Ahhoz olyan akksi is kéne ami bírja. Jelenleg nem bírják, nálunk pl tiltva van a gyorstöltés pont emiatt.
#nincsbennetarcsi
-
3L1T3
addikt
válasz bulikavagyok #198802 üzenetére
Benzinkúton is többet vagy mint 5 perc, hacsak nem bivalybasznádon mész el tankolni ahol a populáció 1 ember. 😬
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
rbalint88
addikt
válasz bulikavagyok #198802 üzenetére
Az ot perc meg elegge odebb van, mind toltesi, mind aramfelveteli oldalon sok-sok fejlesztest igenyel. Bar biztos meg fogjak oldani 10-20 even belul, csak kerdes meddig fogja birni.
Egyebkent agglomeracios kozlekedesre, ha tudja valaki otthon (foleg napelemrol) tolteni, mar most hibatlan egy villanyauto. Aztan az egyeni kompromisszumkepesseg es felhasznalasi szokasok kerdese, hogy egyetlen/foautonak is megteszi-e, belefer-e masfel/ketorankent tolteni a nyaralasnal, rokonlatogatasnal, stb. Most mar boven van olyan hatotavu villanyos, amivel akar a napi palyazas se igenyel extra tervezest, nyilvan teruleti kepviseloknek meg mindig nem a villany az idealis (nem is lesz, de a legtobb teruleti kepviselo pozi is megoldhato lenne szemelyes kivonulas nelkul, lehet simogatni a vevo lelket mashogy is)3L1T3: nagyon ritka, hogy amikor tankolni megyek, ne tudjak rogton az oszlophoz allni, hanem varni kell a sorban. Pedig olyan vilagvegi kutakon szoktam tankolni, mint Shell Alkotas utca, budaorsi Tesco, Auchan Budaors
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nagyon sokszor vagyok olyan helyzetben, hogy 500km után, csak 5 percre állhatok meg. Majd megint mennem kell tovább megállás nélkül 500km-t.
Különben azt hittem, hogy csak fél percembe telik az elektromos autó töltése. Pont annyi, amennyi idő bedugni otthon a konnektorba. De biztos vannak olyan emberek, akinek az a fétise, hogy egész töltés alatt ott áll és nézi, ahogyan az elektronok belemennek."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz bulikavagyok #198799 üzenetére
Évente számomra pár alkalom az, amikor egyben többet kell utaznom, mint mondjuk 200 km. Olyankor érdekes lehetne a töltési idő, egyébként az egész csak töltési para. Egy időben jártam haza elektromossal. Hazaértem, pár naponta éjjelre felraktam töltőre, reggelre kényelmesen tele volt, kényelmes melegből indultam, nincs motor melegítés stb.
Sok előnye van ezeknek, csak rohadt drágák, főleg azért, mert a hagyományos autógyárak csak kifogásokat keresnek és találnak. Fogalmuk sincsen, hogy miből fog megélni a hagyományos márkaképviselet, ha csak villanyautóik lesznek, de ez még úgyis a távoli jövő, mert fogalmuk sincsen, hogy honnan lesz aksi a szuper Tesla verő autóikba, amik papíron mindig +1 vagy +2 éven belül érkeznek. Mert a technológia+gyártás vagy a kínaiaknál vagy a Teslánál van.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz 3L1T3 #198804 üzenetére
De én nem a kúton töltött időről, hanem a töltési időről írtam! Ez most a jelenlegi autóm alig 40 literes tankjánál kevesebb mint 3 perc.
Qru: Persze, de ezen a téren is jelentős javulás várható szerintem.
rbalint88: Igen, a napelemes otthoni töltés nekem is egyre vonzóbbnak tűnik.
CactuS: Nálam is hasonló a helyzet, de nem igazán szeretnék évente pár alkalommal sem ilyen kompromisszumot kötni.
Az egy nagyon jó kérdés, hogy a jövőben hogy fognak működni a hagyományos márkaképviseletek!?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rbalint88 #198805 üzenetére
Igen, ezekre szuper, de a heten volt ket agglomeracios korom is kb 4x40 km, egyszer a reggeli csucsban indultam bp-rol majd jottem vissza egyszer meg az estiben. ami mondjuk negyed ora varos, 10p autopalya es meg negyed ora fout. igy 5.8-5.9 volt a fogyasztas. egy dizellel ezt meg lejjebb lehet vinni szerintem. ilyen felhasznalas mellett es ilyen foygasztasokkal szerintem sosem fog megterulni egy elektromos kocsi, de aztan az is lehet, hogy hamarosan 600 lesz a benya, a napelemek arai meg tovabb csokkennek, ki tudja meg meddig. ahhoz a napelemparkhoz kepest amit epitettunk 2017-18-ban a mostani epitkezesre nagyjabol felere lecsokkent mar a panelek ara meg ilyen eur arfolyam mellett is
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
-
rbalint88
addikt
válasz bandus #198811 üzenetére
Egy atlag villanyautoval 100km durvan 20kwh, az nincs 800Ft otthoni aramrol, tehat nem egesz 2l/100km fogyinak felel meg. Napelemmel meg ennyi se. Es biztos emelni fogjak az uzemanyagarakat az egig Sak az utemezes a kerdes, sztem ha valami szar beut, mar iden meglesz az 500Ft-os literar a puruttyakra is, de 3 even belul biztosra veszem az 500-as arat legalabb.
Qru: csak nem mindegy, mennyit mesz egy nap. A 40-60km-es villany hatotav es a belsoegesu hibalehetosegei miatt a phev jelenlegi formajaban sztem zsakutca mar kozeptavon is. Egy jo normal hibrid valos emisszioban tudja vele tartani a lepest es alacsonyabb a bekerulesi koltsege is, egy fullos villanyauto meg par specialis esetet (hirtelen kell messzire menni) leszamitva kiszolgalja a tobbseg igenyeit. De sztem a legnagyobb emissziocsokkentes az lenne, ha nem kellene ennyit jarkalni boldog-boldogtalannak. Inkabb a felesleges koroket kellene racionalizalni, csak azt mindenki a szabadsaga korlatozasanak elne meg.
-
válasz rbalint88 #198814 üzenetére
Vagy lenne program EUR5 és alatta korszerű autó cserére- esetleg tényleg kiszűrnék amik nem alkalmasak közlekedésere. Szerintem ezzel is akkorát javulna a levegő h ihaj. Jah és a buszifa kombóval kellene kezdeni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
gergo5991
őstag
válasz bulikavagyok #198596 üzenetére
ha már ferrari ezek se maradhatnak ki
bár az f355 nél nekem picit fura hogy ha elveszik a gázt, megszünik létezni..nincs semmi hangja a váltások között se, picit kiábránditó -
Ck.
addikt
Üdv Mindenkinek,
Csak szeretnék egy utólagos említést tenni a tavaly nyári kálváriámról amikor beletolattak az akkor néhány napja vásárolt autónkba, majd annak a hivatalos, Mercedes általi javításáról (csakis új elemcsere) posztoltam a képeket.
A motorháztető és a sárvédő találkozásánál két oldalt a hézagok nem voltak teljesen egyformák, volt egy pici eltérés. Ezt rögtön átvételkor jeleztem, ahol megnyugtattak, hogy a gyártó által jóváhagyott tűréshatáron belül volt az eltérés és már eleve gyárilag sem mindig mindenhol van 100% egyezés, nyugodjak meg, minden rendben.
Majd mikor ezt a posztoltam, jöttek ide a válaszok, hogy "hazugság, trehány munka, a Mercedes szégyene egy ilyen szintű karosszéria javítás, azonnal vigyem vissza és verjem ki a balhét, adjam el, stb."
Én látva a műhelyvezetőt és a cég tulajdonost, néhány szót váltva velük megnyugodtam, szimpatikusak voltak és hittem nekik.Tegnap volt szerencsém megnézni úgy kb 15-20 autót az egyik helyi Mercedes márkakereskedésben, újakat és használtakat egyaránt. Mivel picit még mindig bennem volt a ph szakértők korábbi véleménye, ezért akarva-akaratlanul is a hézagokra mentem rá, ugyanott a motorháztető és a sárvédő találkozásánál. Körülbelül 3-4 kivételtől eltekintve (ott se 101%) szinte majdnem mindnél volt eltérés a hézagok között jobb és bal oldalon, még az újaknál is...Kérdem én, hogy na most akkor miva?
[ Szerkesztve ]
-
A gyárból kijövőn nem nagyon találni szerintem. Olyat viszont láttam hogy audit bevittek vezérlés cserére majd közel egy centi hézaggal rakták össze a törésmentes kocsi motorházát és közölték h nem tudják másként összerakni ez jó.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz stickermajom #198822 üzenetére
Hát, nemtom. Szomszéd már konkrétan ráfizet a betáplálásra. Aszonta csak akkor éri meg neki ha a kocsit tölti és nem a hálóba megy. Persze neki kicsi a rendszer mert kicsi a tető is.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz bulikavagyok #198809 üzenetére
Nálunk van egy olyan választható opció a tartós bérlések esetén, hogy elektromos autónál éves szinten ~2 hétre kaphat egy tetszőleges hagyományos autót - általában kombit kérnek. Így ha valaki elmegy egyszer nyaralni, akkor nem kell az elektromossal mennie, mégis tud céges autóval. Ezzel kb. ki is van lőve a hatótáv para. Persze árban azért a sima képviselői autónál még mindig nem fér bele egy elektormos, de ennek főleg a nevetségesen túlárazott beker ár az oka, illetve, hogy az otthoni töltést hogy számolja el. Mert az bonyolultabb, mint eltenni a tankolási számlát vagy a céges üzemanyag kártyát.
bitpork: Hogy érted azt, hogy ráfizet.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
stickermajom
addikt
válasz bitpork #198823 üzenetére
Itt most Magyarországról beszélünk? Ha igen, akkor nem teljesen értem a szomszédod, mert a jelenlegi szerződéseknél, ha betáplálsz X kWh-nyi áramot a hálózatba, akkor az X-et ki is veheted az éves elszámolási időszakon belül, kvázi ingyen tárolja neked az energiát a szolgáltató.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz stickermajom #198825 üzenetére
Így van, a nettó bruttó rendszerről pedig ha jól tudom még mindig nem született döntés, tehát nincsenek számok, hogy mennyire érné az meg.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Nem magányemberként .
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
brumi1024
veterán
válasz stickermajom #198825 üzenetére
2021 julius 1-tol mar nem szaldos, hanem brutto elszamolas van, az kevesbe megeros.
bitpork: De, maganemberkent is szaldoelszamoals van.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz brumi1024 #198828 üzenetére
Nem változott.
2024 január 1-ig önerőből telepített rendszerek szaldós elszámolással szerződnek. 50%-os támogatással készült rendszerek szintén, ha július 1. előtt megkötik a szerződést. Támogatással július 1. után nincs szaldós szerződésre lehetőség, hogy mi van helyette azt nem tudjuk még. Aki szaldósra szerződött az marad is szaldós jelen állás szerint.
-
-
mert az is véges (gáz) elfogy mire mindenki átáll rá (ja meg az Oroszoknál van kb az összes gázlelőhely és kicsit nagyra nőhetne a hatalmuk)
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
brumi1024
veterán
válasz stickermajom #198830 üzenetére
Ahh az onero vs tamogatott dolgot neztem be.
-
veterán
válasz CactuS #198824 üzenetére
ez baromi jó opció, tetszik a nagyobb flottakezelőktől kértem ajánlatott, konkrétan egy pug 508 sw esetén az 16 benzin vs phev-nél a phev listaára 25%-kal drágább, 7%-kal kevesebb kedvezméyn jár rá, de a havi lízingdíj pedig 35%-kal magasabb, még a maradványértéken sem hozza vissza ezt a külöbséget, így a cégeseknél nem nagyon fog ez elterjedni az alsobb szinteken, mert ez feltételezem nem fér bele. sok helyen 120 környékén van a havi lízingdíj, nekem a golf valamivel 150 felett lesz, ezek meg bőven 200 fölött mennek.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
gergo5991
őstag
keményen tolják ezek a furgonosok
Megállt a gyorsforgalmi úton, hogy szippantson egyet -
3L1T3
addikt
válasz gergo5991 #198836 üzenetére
Ezért mennek ezek mindig úgy mint az agyhalottak.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
nagyúr
válasz bulikavagyok #198781 üzenetére
Kell egy V8 a nehezebb időkre, nincs mese.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
BigBlackDog
veterán
Egyre jobb a Golf fogyija. Tankolásos számolással 5.96 l/100 km jött ki az elmúl ~500 kilométerre, 65 km/h-s átlagsebességgel. Ma reggeli M0 munkábamenős eredmény is egész korrekt lett;
Ha emlékeim nem csalnak, a Polo a 115 lovas TSi-vel ugyanezen az útvonalon 4.6-4.9 között szokott kajálni.
Keresőnek: 1.5 TSi, eTsi, 150
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #198841 üzenetére
igen baráti. a menü nyelve állítható, át tudom rakni gond nélkül angolra?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
BigBlackDog
veterán
válasz bandus #198842 üzenetére
Az elején próbáltam, igen,
gond nélkül. Kicsit várni kell, meg néha nem akart utánna szinkronizálni a "bárányfelhőbe", de végül észhez tért. Angol nyelv mellett már elérhető a hangvezérlés is. Pl. "Hello Volkswagen, please warm my ass!" hatására bekapcsolja az ülésfűtést. De annyira nem volt lenyűgőző funkció, hogy 5 percnél tovább akarjak játszani vele.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #198843 üzenetére
ha jol emlekszem a hangvezerles a szuperextra multimediahoz jar, azt nem kertem bele, de a magyar feliratok idegesitenek, meg ha esetleg a csakom is vezetni fog, akkor jobb is az angol. szoval ez jo, hogy konnyen valtoztathato
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
válasz BigBlackDog #198841 üzenetére
Ki korán kel... de úgy is szép.
Bp-Zeg ma 7,4, a fotót elfelejtettem pedig becsszó kitakarítottam a járművet. A péntek 13:30 körüli indulás kíméli az idegeket. Pályán Lelléig 150-160, Lidl, onnan országút Keszthely, Zeg. Az orra csurom bogaras lett, 200 Ft.
-
3L1T3
addikt
Zsákutca a hidrogén, mert a svéd és norvég elektromos kompokat hosszas számítások után akkumulátorosra építették meg, mindegyiket. Inkább beleraktak 4-20 MWh akkut, és a partra raktak 1-2 MW-os töltőket, semmint hidrogént tankoljanak. Pedig a hajózás volt az egyetlen, ahol még elképzelhető lett volna a hidrogén hajtás!
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
nagyúr
Kb a dízeles hibriddel van pariban a hidrogén tüzelőanyag-cellás (45kW/100km) meghajtás.
Az jön ki, hogy csak akkor éri meg a hidrogén, ha napenergiából állítják elő, de annál még az elektromos (16-22 kW/100km) is 2× hatékonyabb."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Focus Saga - Near the End!?
3960km vetítve az olajfogyasztás 7,5dl. Gyári határértéken belülinek tekinthető.
Ügyintéző kedves volt, elküldik a Fordnak, hogy mondjanak rá valamit.
Ennek nagy része város volt, nagyon keveset pályáztam vele (0-ás volt döntően) és sajnos vagy 2 hónap volt az időtáv. Autópályán szerintem rövidebb idő alatt lement volna a cucc. Mind1 kurva covid ennek is betett...
Gátló cserélve, most normálisan kanyarodik, kértem klímatisztítást is, mert szaga volt. Jó lett, tényleg megcsinálták amit vállaltak. Kaptam vagy 30 képet a mérésről, majd este átnézem, a mai napból elegem van.
(thx Pfizerrel hirtelen oltunk, de beszart az időpontfoglaló rendszer, naná mert KIBERTÁMADÁS volt!!négy
Az a jó *********** ********* ********** *********** * ******* ************ és még tudnám cifrázni).
Témához: nekem továbbra is a Phev adja, az elektronyos hatótávpara és töltőpara nem buli, faszom akar órákat töltikézni valahol, vagy várni, hogy töltikézhessen, mert a Józsi, a Hans meg a Róza is pont ott töltikézi a tütükéjét.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen