- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz rbalint88 #190144 üzenetére
+1
Sajna sok autó megy érzésre meglepően gyengén 1,6-1,8, sztratoszférában a nyomatékcsúccsal, néha még hosszú váltóval (Mazda 6, Leon), egyes lambdától alig akar eltérni.
Civices japánbérenc kollégát múlt héten hoztam vittem, amíg az ufóján szélvédőt cseréltek, a szívó 1.6 alapmotoros (6s)(+csipsz) Megane Grandtourommal.
Méltatta kicsit a futóművet civictől mennyivel jobban rugózik annak ellenére hogy fogja az utat és kanyarodik (15ös a téli kerék ), meg kérdezze, hogy ez az erősebbik/turbós motor?
Holott papíron -200ccm és -30ló. Most csak -16, de nem fent, hanem lentről él sokkal jobban mint a Civic.
De Toyota 1.6 (132), Mazda 1.6 (110) és 1.8 (140?), Ceed 1.4 (109) hasonló volt, a lovak negyede érzésre nincs meg.
Lelombozó, mikor az mx5 nb (+dob) körforgalomból lakotton kívül enyhe emelkedőn egy méter előnyt sem tud összeszedni 100ig a mögötte jövő szintén 1.6 16V (+csipsz +szolíd dob) Xsara Picassótól, ami negyedével nehezebb meg pöppet több levegőt tol maga előtt.Oszt egy csomó 1.2-1,4 vakarcs meg kapar, pörög, tol vidáman, jó hanggal, kéri hogy nyisd ki teljesen a folytószelepet .
Láttatlanba (nem vezettem, de Ceed volt a másik dobogós, sokat olvastam utána) nem megy rosszul, de érzésre jól sem, de tűrhetően fogyaszt, el lehet vele jól lenni, de vigyorogni nem fog az ember tőle. Arra 300ért kell egy SaxoVTS[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rbalint88
addikt
válasz MC Pite #190154 üzenetére
Hat olyan nagyon jol nem fogyaszt. 7,5 alatt keptelen, palyan 8-8,5, varosban 8-9,5. Es ehhez nem megy... egyebkent amig pianoban mesz, addig egesz erosnek erzodik (eco vvt), de kozepes gaztol oda az illuzio. 5000 felett tortenik valami, de nem olyan hangja van, mint ami szeretne ezt, csak tisztessegesen elvegzi a ra kirott feladatot.
Fojtoszelep j-vel van, lyalyQru: kell ra turbo
-
MC Pite
veterán
-
veterán
válasz rbalint88 #190155 üzenetére
Hiába, biztos jók a szívómotorok, van az a köbcenti ahonnan élhető (nem 1-essel kezdődik), lehet fordulaton történik is valami, de nekem mindig olyan enerváltnak, erőtlennek érződtek.
Fiam E11 Corollája: 110 ló, baromi könnyű, papiron 10 másodperces 0-100, mindig ódzkodott a Mazdámat vezetni (2004 136ló), mert nagy meg nehéz meg fujj dízel, meg az óvé úgyis gyorsab mert kisebb a 0-100 kb 4 tizeddel. Most meg rákényszerült a Mazdára munkába járáshoz, amíg keresik a hibát, mert kihagy az egyes henger a Toyotáján. Aztán valahogy nagyon vigyorog mert rájött hogy a lóerőn felül létezik nyútonméter is.
Meg az se kizárt hogy az első tulaj kicsit megpiszkálta a Mazdát, mert eddig akárki vezette (olyan is aki kifejezetten rá volt állva a típusra szerelni, adni-venni) azt mondta hogy nagyon erős.https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
válasz cappa72 #190161 üzenetére
Dehogynem. Ezt mondom, hogy egy turbós autó a nyomatékával sokkal erősebbnek tűnik azonos teljesítmény (vagy súly/lóerő arány) mellett. Szívóban a dízel is erőtlen, és még köbcenti is sok kell hozzá.
De a képet nem látom, lehet nem jön át a céges vpn-en.
Szerk: Mobilon látom, így már oké, igen ez így van.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Doki16
addikt
válasz gzbotii #190166 üzenetére
Most tankoltam 3 és fél hónap után. Szégyenletes 1,97L/100 és 12kWh/100.
Amúgy egész jól áll a kocsi, már csak 22Ft/1km a költség. Az értékvesztésen kívül minden költség benne van. Csak üzemanyagra nézve 5Ft/1km
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
MC Pite
veterán
Turbós mocikkal hamarább jönnek a nyúlmókusok, jobban adja átlag vezetésnél.
Ha választhatok (pár évesben) egy Fabia TSI 1.2 85 meg a mostani 208 1.2 szívó 83 (akkor a turbós 110 lovasat veszem ), de mivel úgy alakult hogy rövid utakra is kell használni az autót, így inkább az MPI-t választottuk.
De érzésre (ahogy elmegyek a megelőzött mellett) a szívó is kb úgy megindul mint az 1.2 TSi (105 lovas Rapiddal és Toledóval mentem többet), és fent sincs nagyon különbség.
Ok, picivel rugalmasabb (nagyon lentről) az 1.2 TSI, de nem sokkal/nem mindig, mert a szívó is 2000es fordulat alá nem engedem, 2200től megindul, ennyi gázt mindkettővel kell adnom gyorsítás előtt hogy ne torpanás/morgás legyen.
Lakotton belül negyvenx-ről úgy indul meg, mint mint az 1.2 TSI tette... 93nál kb 2600at forog, 2750en meg már ott maximális 118 nyúlmókus. Fent meg egyel jobban szeretem a szívó érzést mikor 5-6 ezerig nő a lehívható teljesítmény, minthogy 4000nél elfogy.Szal átlagban (ha nincs ovijárat) inkább turbósat venném, de néha akadnak élhető szívómotorok még, akár jó váltó áttétellel (plusz az élénkségen sokszor segít egy kis csipsz )
szerk: Tegnap tankoltam a 208at 902km után, a vegyes használat matt kicsit többet is evett, 4,83l/100km lett (vividdel 328Ft-ra jött ki a literenkénti ár a Shellnél)
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #190155 üzenetére
Nem ér annyit a dolog, túl sok minden kéne hozzá és amúgy sem bírná el a motor a power-t ha nincs megerősítve. Akkor már jobb ha vesz az ember egy olyat amiben élből van tarcsi (csak ne gyári turbósat mert az is sz@r).
Esetleg egy chipszre majd lehet benevezek én is ha jön a kapuzárási, mint itt sokan mások.#nincsbennetarcsi
-
joshua7
veterán
válasz Doki16 #190175 üzenetére
Na várj. Ez a spritmonitorod így fals, mert azt mutatja, hogy 217 liter benzinnel tettél meg 11e km-t. Semmi mással. A villanyos részt is vezetni kéne, mert ez nem a valós kép így. Értem, hogy ingyen töltöd, de attól még fogyasztja az áramot is.
szerk.: átpörgettem pár GTE-s felhasználót, össze-vissza vezetik ezeket, nem túl mérvadó.
Amúgy mi lenne a matek most, ha nyilvános kútról töltenéd tele?
[ Szerkesztve ]
Semper Fi
-
Doki16
addikt
válasz joshua7 #190179 üzenetére
Azért írtam, hogy 12kwh a nagy átlag erre a 11000 km-re. nem tudom vezetni, mert sima 230-ról töltök nincsenek adatok. Pénzügyileg helyes a táblázatom, mert nekem ennyiben van, összértékelésben nem, ha más akar látni egy viszonyszámot. Számolunk 38Ft-al az 100km alatt 12kWh-ás átlagfogyasztással 456Ft. De nem lehet pontosan megmondani, mert fogalmam sincs, hogy mennyi a benzinnel és árammal megtett út. Persze ez a szám sem helyes. Pontosan ha csak árammal mennék akkor kb 800-1200 Ft-ból jön ki 100km. de ezekből a PHEV kocsikból nem lehet statisztikát csinálni.
Oszlopról utcán tölteni értelmetlen már. 120-150 Ft-os kWh árak van és még van olyan cég aki percdíjat is számol fel emellé. Most 6kWh megy bele a kocsimba 2,5 óra alatt. Az kapásból 720Ft a legkisebb díjjal számolva és tudok vele menni a legjobb esetben 35 km-t. Sehol nem teszem oszlopra már, mert hibridben ha le van merülve akkor is max 4,5 liter a fogyasztás. Áramból átszámolva 9 liter körül alakulna. A probléma az, hogy nagyon durva lett az oszlopok árazása.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz rasotamas #190184 üzenetére
na ja, én meg tiprom is 7-8 között eljárok, van értelme a villanynak...
Fater most akar venni egy kia niro hybridet, kiszámoltam, hogy 140-150 ekm után jön ki jobban, mint a most 8-9 litert fogyasztó carens-el, ha az 4-5 litert fogyaszt és akkor prémium nyállal számoltam...
de nem lesz ekkora fogyasztás különbség, inkább 2-3 liter
a Carens-t kb 4,5M Ft tudná eladni (2018-as) és 7M Ft lenne a Niro[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Doki16
addikt
válasz joshua7 #190183 üzenetére
Most már csak akkor van értelme ha tudod otthon tölteni. Töltés nélkül felesleges egy PHEV, arra a legjobb választás a Toyota HSD. Nem ajánlanám neked a GTE-t, mert csak hordanád magaddal mindig a plusz súlyt. Benzinmotorról meg feltölteni kb 10-15 literes fogyasztást eredményez. Sima hibridként nem nyújt semmivel többet mint egy 2.0 hsd vagy egy Mondeo hibrid. Én azt venném a helyedben GTE helyett.
#190184 rasotamas: Az hát, nagyon eldurrantak az árak.
Eon: AC töltő esetén: 49 Ft/kWh + 4 Ft/perc. Nagyon ritka az a plugin ami 3,7kw felett tud tölteni. Egy Passat GTE feltöltése kb 3,5 óra. Az 840 Ft csak percdíjként és még 441 Ft az áramért. Tehát töltöttél 1281 Ft-ért és a legjobb esetben (minden fogyasztó ki és 80-al mész nyílegyenes úton egyenletesen) is elmész vele 50 km-t. Télen ez inkább 35.
Mobiliti 100Ft/kWh
De még sok szolgáltató van. PHEV-et nem éri meg egyáltalán.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
MC Pite
veterán
válasz Doki16 #190182 üzenetére
Mi van, április 1 lenne, vagy átaludtam ezt a motorváltozatot valamikor?
[link]
Nem is gázos, nem is automata, csak úgy egy leszedált 1.6 mpi[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
gzbotii
veterán
válasz kisza25 #190185 üzenetére
Valószínű, hogy a következő autóm nem lesz elektromos (de sanszos, hogy Prius P2/P3 lesz), de amikor a menyasszonyomnak lesz esedékes majd, akkor mindenképp szét fogok nézni, használt eUP, Zoe vonalon. Van ahol tölteni, egyszerűbb szerkezet, vonz a technológia.
Dízelt sokszor sajnálom megindítani 3-4km utakra, amikor meg muszáj (pl bevásárlás, gyorsan kell haladni a dolgokkal, nem érek rá sétálni), akkor sajnálom. Elektromossal nincs/nem lenne ilyen[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Doki16
addikt
válasz stickermajom #190189 üzenetére
Nem csalódtam benne, nagyon imádom. Mindig mosolyt csal az arcomra, de csak akkor ha egyedül vagyok. Már csak akkor lehet neki nyomni Ha bent ül az asszony meg a gyerek, akkor nyugalom van és kb 20 másodperc a 0-80
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
MC Pite
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000