- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen routert?
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
válasz joshua7 #156392 üzenetére
Elektromos vagy benzines? Nem mentem meg vele se pályán se autóúton. Országúton használtam ott olyan 5 liter körül eszik. Pályán a passatot próbáltuk az kb 6-7 liter körül elvan. A golf 40 literes a Passat 50 literes. Egy Székesfehérvár Dunaújváros oda vissza 3 literes fogyasztás volt. De rövid a táv és segít a tele töltött akkumulátor.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz joshua7 #156467 üzenetére
Benzines hatótáv mellett elenyésző az elektromos. Tisztán villannyal nagyon max 40 km-t tudok elmenni, de ilyenkor városban fűtéssel inkább 20km. Benzines hatótáv pedig megint nem lesz nagyon másabb mint a sima 1.4 TSI-nél. A kocsi nehéz mint az élet és ezért fogyaszt is szépen. De ha okos a felhasználó, akkor töltés nélkül is baromi jól fogyaszt. Ez egy töltéssel volt országúton [kép] Kb. 20 km-t mentem tisztán azzal az árammal amit a falból vételeztem. Ez a kocsi nem is arra van, hogy hosszú úton jól egyen. Arra ott a HSD. Ez arra jó, ahogy én is hazsnálom. Nagy százalékban csak városban megyek és oda bőven elég a napi 20-30 km. És ha elugrunk valahova akkor ott van a belső égésű ami elvan egy átlagos TSI fogyasztásával.
Viszont van egy kis fogalomzavar szerintem köztünk. Mit értesz autóút alatt? Az amelyiken 110-el mész? Mert az országút és autóút nem ugyanaz. Sima 90-es megengedett tempóval nehéz vele 5-nél többet megetetni.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
szabonagyur
félisten
válasz joshua7 #184086 üzenetére
Vagy gondolom ő is megvette az autót úgy, hogy ha bármi történik nem marad pénze... Ha nem úgy veszi meg a Leont, hogy nincs tartalék akkor nem akar szabadulni egyből. Ez sajnos elég szomorú gondolkodás mód (saját vélemény).
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Doki16
addikt
válasz joshua7 #190179 üzenetére
Azért írtam, hogy 12kwh a nagy átlag erre a 11000 km-re. nem tudom vezetni, mert sima 230-ról töltök nincsenek adatok. Pénzügyileg helyes a táblázatom, mert nekem ennyiben van, összértékelésben nem, ha más akar látni egy viszonyszámot. Számolunk 38Ft-al az 100km alatt 12kWh-ás átlagfogyasztással 456Ft. De nem lehet pontosan megmondani, mert fogalmam sincs, hogy mennyi a benzinnel és árammal megtett út. Persze ez a szám sem helyes. Pontosan ha csak árammal mennék akkor kb 800-1200 Ft-ból jön ki 100km. de ezekből a PHEV kocsikból nem lehet statisztikát csinálni.
Oszlopról utcán tölteni értelmetlen már. 120-150 Ft-os kWh árak van és még van olyan cég aki percdíjat is számol fel emellé. Most 6kWh megy bele a kocsimba 2,5 óra alatt. Az kapásból 720Ft a legkisebb díjjal számolva és tudok vele menni a legjobb esetben 35 km-t. Sehol nem teszem oszlopra már, mert hibridben ha le van merülve akkor is max 4,5 liter a fogyasztás. Áramból átszámolva 9 liter körül alakulna. A probléma az, hogy nagyon durva lett az oszlopok árazása.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz joshua7 #190183 üzenetére
Most már csak akkor van értelme ha tudod otthon tölteni. Töltés nélkül felesleges egy PHEV, arra a legjobb választás a Toyota HSD. Nem ajánlanám neked a GTE-t, mert csak hordanád magaddal mindig a plusz súlyt. Benzinmotorról meg feltölteni kb 10-15 literes fogyasztást eredményez. Sima hibridként nem nyújt semmivel többet mint egy 2.0 hsd vagy egy Mondeo hibrid. Én azt venném a helyedben GTE helyett.
#190184 rasotamas: Az hát, nagyon eldurrantak az árak.
Eon: AC töltő esetén: 49 Ft/kWh + 4 Ft/perc. Nagyon ritka az a plugin ami 3,7kw felett tud tölteni. Egy Passat GTE feltöltése kb 3,5 óra. Az 840 Ft csak percdíjként és még 441 Ft az áramért. Tehát töltöttél 1281 Ft-ért és a legjobb esetben (minden fogyasztó ki és 80-al mész nyílegyenes úton egyenletesen) is elmész vele 50 km-t. Télen ez inkább 35.
Mobiliti 100Ft/kWh
De még sok szolgáltató van. PHEV-et nem éri meg egyáltalán.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
gooool
őstag
válasz joshua7 #206660 üzenetére
A Taycan vs. RS6 már le volt játszva pár hónapja, nem?
Mondjuk ettől függetlenül jöhettek volna, szívesen néznék két olyan eszeveszett gépet.
Az ilyen "köznépi" vasakat nem említettem, bár az i20N pofás, azt elfogadnám boltbajárósnak.
Sajnos 3-kor el kellett jöjjek, így BZ gokartos menetét nem láttam, de egy fotót csináltam vele, nagyon jófejek a srácok, egy élmény volt.Üdv, Balázs
-
veterán
válasz joshua7 #231060 üzenetére
Abban már R1234yf a hűtőközeg? Az enyémben (2016-os modellév) még R134a van, bezzeg a Mazda/Fiat már a drágábbikat kapta.
Mai este felfedezése, megtaláltam a csomagtér nyitógombot, nem csak kulcsról nyitható.
Esetleg valaki, például Gergőke tudja, miként lehet MP3-at telefonról lejátszani a Mazda infotainmenten? Se Bluetooth, se USB összeköttetéssel nem sikerül...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz joshua7 #233891 üzenetére
Csak akkor ha nem honositatod hanem full muszakira megy. Honositaskor csak kavzi elismerik a kinti muszaki ervenyesseget itthon.
Ami megint csak kb egy adminiaztarativ lehuzas, hiszen a kinti muszaki 100x szigorubb mint itt. Es ott nincs okosmuszaki sem…
#nincsbennetarcsi
-
-
Szada85
aktív tag
válasz joshua7 #283667 üzenetére
Nem tudom megmondani, hogy maga az ülés pozicíoja ennyire más lenne (gyanítom az azonos platform miatt nem állhat ez fent), de pl. blueprint-eket nézegetve a G7-nél az elsö ülölap - plafon távnak (üvegtetö nélkül) 1018mm van rajzokon, míg a Leonnak 1042mm.
Ami még optikailag becsaphat, az talán a müszerfal kialakítása, a Leonban érzésre sokkal magasabban fut a felsö éle, illetve a fentre rakott kijelzö is becsapós lehet. Plusz jobban rá is döl az emberre a müszerfal, a Golfban inkább mintha elöre lenne döntve. Ez is okozhatja az optikai csalást, nem tudom.
A szalonos figura szerint teljesen gyári a kipuff is, "Mód-választó" nem is volt rendelve az autóba.
Meg fogok még lesni szerintem pár PP-t is, meg 1-2 simát, én is nagyon kíváncsi vagyok rá. Idöm van, egyelöre egy betü nem jött a Cuprára, úgyhogy az eladás réme nem fenyeget.
@Munez:
Nyilván a szalonos azt mond, amit akar/tud, de szerinte mindene gyári az autónak, se program, se más módosítás nincs rajta. -
veterán
válasz joshua7 #295256 üzenetére
Első kattanás után 1,5-2 litert simán benyel, csöpögtetve további akár 1 litert.
A Mazdaval viszont már 2x jártam úgy, hogy a csöpögtés végén visszaköpte a benyát. Annál 38,95 a "rekordom" az elméleti 45 literes tankba. Többen írták itt, hogy 0 range-dzsel elmegy még 50+ kilométert - nem mertem kipróbálni. 🤷♂️