Új hozzászólás Aktív témák

  • gaborbol

    őstag

    Ma volt kongresszusi meghallgatas VW ugyben, jott is onkentes alapon az itteni VW fonok.

    Esku alatt vallotta, hogy az anya ceg tudta es jovahagyasa nelkul 3 esetleg 4 szoftver fejlesztessel foglalkozo mernok sajat (egyenlore nem tisztazott okbol- folyik meg a vizsgalat - munkabol ezek a szemellyek mar fel lettek fuggesztve) onszantukbol tettek fel a modositott szoftvert a kocsikra!
    Az egesz cegnel senki nem tudott az egeszrol ok is teljesen le vannak dobbenve, hogy ilyen elofordulhatott, de hat mivel a kod nagyon hosszu es bonyolult, ezert nem tudhattak ugye.

    Azt mondta, neki ugy magyaraztak a szakertok, hogy ha a kocsi halad/ esetleg padon van es forog, de nem vegez kormanymozdulatot( ezt figyelik konkretan ) akkor minden szuper. Ha akomany tekeredik ide-oda akkor biztos nem mernek, tehat kilovi a cuccot.

    Persze sajnalja, hogy ez megtortenhetett, es biztos, hogy kartalanitani fogjak a tulajokat az ertekvesztes miatt. Szerinte az erintett autok javitasa kb 1 ev mulva kezdodik meg. Visszavasarlast, csereauto nyujtasat a visszahivas idejere jelenleg nem terveznek. Mostani becslesek szerint a 2009-11 es modellek kijavitasa 5-10 munkaorat fog igenybevenni.

    Kerdeztek tole, hogy szerinte mennyibe fog kerulni ez az ugy a VW-nek annak fuggvenyeben, hogy 1973-ban, itt az USA-ban mar ugyan ezt bebukta a VW, hogy anno akkor a vizgomba mert erteke alapjan kapcsoltak ki szinten a kornyezetvedelmi eszkozoket a kocsiban?

    Tudja -e, hogy pl egy csirkeolbol a talajba juttatott szennyezes atlagos kornyezetvedelmi buntetese atlag 25.000-27.000 dollar\nap vagy egy femipari gyar, folyoba engedett szennyezesenek buntetese konnyen lehet akar atlag 3-5-7 millio dollar\nap + a takaritasi koltseg?

    Szerintem sem igazsagaos a buntetes merteke, foleg ahogy itt is irta valaki, hogy a GM es Tacoma alig kapott valamit pedig ott emberek haltak meg es tudtak rola evek ota, de anyagilag nem erte meg nekik.
    Az itteni torvenyek miatt a buntetest fel kell szorozni a csalos kocsik darabszamaval es annyi amennyi azert ilyen magas.

    Viszont kicsit rakeresve kiderul,hogy szinte az osszes autogyarto csinalta ugyan ezt benzines kocsikkal is.

    De a legdurvabb a het kamiongyarto ugyan ilyen okbol torteno elkaszalasa 1998-ban:

    "Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, Mack Trucks, Navistar International, Renault Trucks, and Volvo Trucks, also agreed to spend more than $1 billion to correct the problem.[11] The trucks used engine ECU software to engage pollution controls during the 20-minute lab tests to verify compliance with the Clean Air Act, but then disable the emissions controls during normal highway cruising, emitting up to three times the maximum allowed NOx pollution "

    Szopas. Ezek utan itt a dizel kocsinak vege is lett/lesz, senki nem fog venni, maradnak a kamionok.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák