Új hozzászólás Aktív témák

  • Gaben92

    őstag

    válasz bulikavagyok #163402 üzenetére

    Jól ki van találva a rendszer. Itt csak az tud eladni autót akinek a nevén van (nincs trükközés biankó adásvételivel, stb. Igazából adásvételi sincs, az online rendszer rögzít minden eladást és ugyanaz a szerződés mindenkinek. Gyakorlatilag megadod a rendszerben kinek adtad el, ő megerősíti, hogy tényleg megvette és ennyi.) A kereskedések minden eladott autót lejelentenek ami tartalmazza a típust, óraállást, felszereltséget, hibákat, és persze az árat. Szóval az államnak van ebből egy rohadt nagy adatbázisa. A másik adatbázis pedig az eddig importált autókat tartalmazza ugyanezekkel az adatokkal illetve extrában azt, hogy mennyi volt a forgalomba helyezése.

    Mikor hozol egy autót külföldről azt végigfuttatják az adatbázisokon amiből egyértelműen látják, hogy mennyi az autó piaci értéke nálunk, na meg ha korábban hozott be valaki már ilyet akkor azt is látják ő mennyit pengetett. Aztán kiszámolják mennyi az annyi és kapod a csekket.

    Ha valami nagyon egzotikus cuccot hozol be amiből tiéd lesz az egyetlen darab az országban akkor pedig megnézik, hogy mennyiért megy máshol európában és hasonlóan egzotikus, ritka, régi, stb. autók alapján kiszámolják és onnantól te vagy a referencia.

    Kb ennyi.

    Igazából annyi a bajom a rendszerrel csak, hogy szerintem akkor működne jól, hogy ha ugyanott lennél árban ha importálsz, mint ha itthon veszed mert akkor tuti nem nézelődne senki külföldön és tényleg itthon maradna a lóvé. De úgy, hogy még ezekkel az extra tételekkel is olcsóbb importálni (néha nem is kevéssel) így annyit érnek el, hogy akinek van annyi kp-ja az külföldről hoz, akinek meg nincs az itthon vesz (ugye a hitel csak arra van.)

    If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

Új hozzászólás Aktív témák