-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
sutszi
veterán
Lexus GS450h 2007-2011 (tehát harmadik gen. facelift) mennyire vállalható? Gondolom az akksi állapota az egyik sarokpont. Lehet róluk tudni valamit? Mennyire jó a technika? Érdemes foglalkozni vele? Ha van valami konkrét ember akit lehet kérdezgetni róla az is jó nekem.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
EQMontoya
veterán
válasz sutszi #151751 üzenetére
Alapvetoen jokat hallottam rola. Az a hatranya tudtommal, hogy abban a verziodban az akku meg a hatso ules mogott van, tehat csomagtarto kicsi es nem dontheto az ules. Ikea kizarva.
Amugy a hajtaslanc tartos, akku szerintem nem nagyon doglik. Vizkarosat ne vegyel.
Same rules apply!
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #151749 üzenetére
Baba, Buiban csak hátul, elöl sima MaCPherson van. Bár nincs tarcsi szóval ha akarnál sem tudnál gyorsan kanyarodni vele.
focvis: Én ilyen időben ki nem állok a garázsból. Este is fél tonna sót kiszórtak nálunk. Bezzeg amikor esett a hó b@sztak előjönni...
#nincsbennetarcsi
-
kaszaking
tag
A blue print márka mennyire ajánlott mint fékbetét márka? Gyári ajánlatot kértem kovács autótól egy mazda 6ra és ezt a márkát küldték. Leírások szerint felső kategóriás cucc
-
sutszi
veterán
válasz EQMontoya #151752 üzenetére
Oh...Köszi a gyors választ.
Itt meg is állt a történet. A csomagtartó így nagyon kicsi és az ülés döntés is kellene.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Doki16
addikt
Használta már innen valaki a Jármű tulajdonosváltás bejelentés funkciót az ügyfélkapun? Nincs időm mostanában bemenni a kormányablakba és ha ez működik akkor így csinálnám inkább. Nem gáz az, hogy nem adom le náluk az eredeti példányt, ahogy személyesen mindig el szokták venni?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
freeknight
őstag
válasz tboldi #151744 üzenetére
Amúgy miért félünk ennyire az etanoltól?
USA-ban már régen E10-et használnak. Én úgy tudom, hogy a 2001-es modellévtől minden autót úgy terveznek, hogy semmilyen problémát ne okozzon az E15-ös keverék se.
A motorvezérlő érzékeli a több etanolt, és átállítja a kompressziót, gyújtást, stb.Régen Magyarországon is divat volt az E85, amíg ki nem csinálták a jövedéki adó emelésével, apám vagy 2 évig azt tankolt a Lacettibe (asszem keverte azért benzinnel, de elég fiatal voltam akkor, most meg már nem tudom sajnos megkérdezni).
A kocsi mai napig nálam van és üzemel, a kopó-fogyókon kívül egy forintot nem kellett még rákölteni. Szóval olyan nagy kárt nem tehetett. -
Qru
MODERÁTOR
válasz freeknight #151759 üzenetére
Nem feltétlenül bírja az E15-öt hiába 2001 utáni autó. Nekem benne van a kezelésiben, hogy max 10% etanol tartalmú benzin tankolható az autóba.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz freeknight #151759 üzenetére
Az E85 még a mai autók többségébe se tankolható, korábban is szépen megette a gumi alkatrészeket, aztán lett nagy szomorkodás, hogy mégse olyan olcsó így vele járni. Teljesen nyugodtan csak a FlexFuel jelzésű autókba tankolható, de pl. a VW sem nagyon árul effélét itt (mintha egy időben lett volna). Amúgy nem csak nálunk nem vált be, sok más országban is rájöttek, hogy ez annyira nem poén.
BTW a 2019-es Toyota Corolla kézikönyvébe konkrétan ki van emelve, hogy sem E50, sem E85 nem tankolható bele, a maximum az E10.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Reggie0
félisten
válasz freeknight #151759 üzenetére
A gariidon belul. Aztan mar nem az o bajuk h 5 evente minden gumit cserelni kell az uzemanyag rendszerben.
-
freeknight
őstag
Jó de itt most E10-ről van szó. Az szerintem az autósok 99%-nak semmilyen kárt nem okozhat.
Többletfogyasztás természetesen lesz, szóval bújtatott áremelésnek felfoghatjuk a dolgot, de ez a mai világban, ahol 1,75 liter lesz a 2 literes üdítő már nem akkora meglepetés.
De szerintem a többletfogyasztás se lesz vészes egy 5%-os etanolemeléstől. -
tboldi
nagyúr
válasz freeknight #151759 üzenetére
Különösebben nem félek, elvileg bírja a Jazz, de amíg minden E5 volt, akkor is a 100-ast tankoltam mindig, egyszerűen az vált be.
A gumialkatrészek felzabálását és a korróziót szokták felhozni - nem tudom, mi igaz ebből, nem értek ilyen szinten a kémiához.Amúgy olyan sorozatgyártású motort még nem láttam, ami tudná állítani a kompressziót.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
Most nem esküszöm meg, de vagy 1 éve olvastam egy tanulmányról, amit a US Army megrendelésére készítettek, és a benzin E85-el illetve E100-al való helyettesítéséről szól, egy olyan katasztrófahelyzet esetén, amikor a benzin nem hozzáférhető.
Kiderült, hogy extra kopást nem okozott a motorokban a dolog.
Műanyag részekkel nem értem miért okozna problémát az etanol, nem lehet, hogy a metanollal kevered? -
Reggie0
félisten
válasz freeknight #151767 üzenetére
Es mindenkinek olyan autoja van?
(#151769) freeknight: Mondjuk pont a katonasag nem erdekes, haboruban nem sokat kozlekednek a jarmuvek, mielott kilovik oket. A kopas azokat a motorokat erinti, amelyeket az inditas utan nem sokkal 100% terhelesnek teszik ki, nincs ido bemelegiteni, tehat pl. repulok.
Etanol kapcsan a korroziot az okozza, hogy enyhen savas, valamint barmilyen koncentracioban elegyedik a vizzel, tehat nem csak a tank aljan gyulik ossze.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz tboldi #151768 üzenetére
Én se értek annyira hozzá sajnos. Korrózióról még nem hallottam etanol kapcsán. Abban biztos vagyok, hogy a benzin nem keveredik a vízzel, ezért az a tankok alján szokott megülni a víz, amivel viszont az etanol keveredik, ezért közvetlen E85 tankolás után jelentkezhet erőtlenség a motorban.
Reggie0: akinek újabb kocsija van, az fel kell legyen készítve E15-re, ez a lényeg. Akinek nincs, annak, ha barátja akar lenni a zsebének, most már erre is figyelnie kell újautó vásárlásnál, mert Greta.
A többi szerintem annyira nem jött át neked, de nem baj.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz freeknight #151771 üzenetére
Elegge atjott, ertem mit akarsz, csak szerintem tevedsz. Az, hogy fel lett ra keszitve azert nem annyira megnyugtato. A karosszeria rozsdasodas ellen is fel vannak keszitve az autok, aztan van amelyiket megis megeszi a rozsda. Na egy ilyen dolog ez is. Bejon az uzemanyagba egy olyan komponens, ami alapvetoen problema forras es bar letezik ra megoldas, a hosszutavu sikeres megoldas mar ketseges.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz freeknight #151766 üzenetére
E15-öt írtál, arra reagáltam. Az E10 az mehet simán. Egyedül arra kell figyelni, hogy hamarabb megromlik, nem áll el olyan sokáig. Bár ez az autósok kb 99%-át nem érinti.
2 hónapot simán kibír az E10 is, az E5 több mint 3 hónapot az E0 meg 6 hónapon túl is oké.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz freeknight #151769 üzenetére
Most nem esküszöm meg, de vagy 1 éve olvastam egy tanulmányról, amit a US Army megrendelésére készítettek, és a benzin E85-el illetve E100-al való helyettesítéséről szól, egy olyan katasztrófahelyzet esetén, amikor a benzin nem hozzáférhető.
Az US ARMY nem nagyon használ benzint tudomásom szerint, bioüzemanyagot (biodiesel-t) igen, abból a legnagyobb felhasználók közé tartozik. Nem lehet, hogy arról szólt a vizsgálat?
Műanyag részekkel nem értem miért okozna problémát az etanol, nem lehet, hogy a metanollal kevered?
Gumit írtam, nem műanyagot. De egyébként a műanyagok mindegyik sem rajong az etanolért. Nézd át mondjuk ezt a prezentációt...
De a Google sok mást is kidob az ethanol fuel damage keresőszavakra.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz freeknight #151771 üzenetére
Pedig erősen korrodál azért nem engedik a gyártók. Etanol és a korrózió: [link]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz freeknight #151776 üzenetére
Miután az etanol nem annyira a motort öli, hanem az üzemanyagrendszert, és nem 2 év után, hanem az anyaghasználattól függően inkább öt-tíz, ez annyira nem megnyugtató...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Reggie0
félisten
válasz freeknight #151776 üzenetére
Najo, de nem mindegy mennyi, mindig van egy fordulopont, ahol a hozzaadott anyag hatasai kiutkoznek. Pl. kelloen kis koncentracioban(<11mg/m3) meg a cian is belelegezheto, mandula illatu amugy, pedig tudjuk h halalos.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz MasterMark #151780 üzenetére
Nem. De nezd meg pl. a goznyomasat, 5%-os koncentracioig noveli, azaz jobban parolog, ami jo dolog, de 5% felett mar viszont esik vissza. Az uzemanyag viztartalma helybol 10-szeresre ugrik ha 5% etanol van benne.
-
freeknight
őstag
Pont ma reggel olvastam TC-n cikket brazil autós világról, ott kitértek arra, hogy kb minden autó flexfuel, mivel a cukornádtermelés miatt nagyon elterjedt az etanol.
Ezek a flexfuel autók ugyanazt a motorokat használják, mint a sima verziók, egyedül a motorvezérlőben van különbség elvileg. Akkor ott kiváltják a gumitömítéseket? Azt nem hinném, hogy Brazíliában ötévente dobálnák ki a kocsikat és szaladnának újat venni.Most gyors guglizás után nem találtam meg a cikket, persze lehet, hogy rosszul emlékszem.
-
nagyúr
válasz freeknight #151782 üzenetére
Megfelelő gumikeverék és műanyagtípusok alkalmazásával nem probléma akár az E100 továbbítása sem, csak azért a mindennek (is ) ellenálló anyagból készült munkadarabok drágábbak. Ilyen téren ugye anno gondolom az autógyárak végigvették, hogy milyen szóbajöhető nyeranyagok vannak, és kiválasztották azt, ami E10-el még elvan legalább 5 évig, és a legolcsóbb alternativa...
Brazilia azért jó példa amúgy, mert ott is jött egy állami ukáz, hogy na, most etanolt fogunk égetni a járművekbe, és kész. A gyártók meg bevállalták, cserébe a piaci jelenlétért. Európába a CO2 meg a NOx kibocsátás a vörös posztó, illetve a különféle kötelező biztonsági elemekre való rákényszerítés és így tovább...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Reggie0
félisten
válasz freeknight #151782 üzenetére
Lehet ott mas regiokodban vannak eleve. Azsiaba, kozel-keletre is mas anyagokat hasznalnak az eltero kornyezeti viszonyok miatt(pl. joval nagyobb meleg, viszont nagyon ritkan van 0 fok alatt). De pl. a nemet autok ebben hiresen szarok, kozel-keleten jo ha kihuznak 5 evet, a gondos gazdak csak telen hasznaljak ezeket.
-
kmisi99
addikt
Sziasztok, 4 évszakos gumit akarok (tudom szar.. évente 3-5000 ret megyek Budapesten 90% ban)
ADAC teszt alapján Nexen n blue 4 season a legjobb mindenben kb közepes tulajdonság, felhívtam egy gumist kb kiröhögött hogy az szar márka hamar szét megy stb.Na most igaza van vagy csak nincs kapcsolata ilyen beszállítóval és inkább a saját szerződött gumimárkáját akarja ezzel tukmálni?
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Nekem a tanksapkán lévő matricára is ráírták, hogy 5-10-25 is mehet bele, de maradok a jól bevált Auchan 98-nál/Shell/Mol/OMV 100-asnál.
[ Szerkesztve ]
-
Szoszo94
őstag
válasz kmisi99 #151785 üzenetére
Én anno Passatra azt vettem, jó volt télen-nyáron egyaránt. Olyan kis futáshoz pedig, pláne városba, teljesen ésszerű megoldás - feltéve ha nem egy hétvégi izomautó alá akarod felpakolni
Nekem évi 15k km-re, nagyrészt pályára bevált, úgyhogy nyugodt szívvel tudom ajánlani.Amúgy ocsmány dolog ez a spritmonitor, visszanéztem a tankolásaim....novemberben egy százas, októberben 85 ment el csak benzinre Lehet inkább abbahagyom a feltöltögetést, jobb, ha nem nézegetem mennyit égetek el
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Biqci
aktív tag
válasz freeknight #151776 üzenetére
Ööö, szerintem nem 5%-ot emelnek, hanem sokkal többet. Ugyanis most 5% az etanol tartalom "E5" és ez lesz "E10", ami dupla annyi etanolt jelent. Szerintem...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Szoszo94
őstag
válasz Biqci #151792 üzenetére
Viszonyítás kérdése, a mostani etanolmennyiséghez képest 100%-ot emelnek, ha azt nézed, hogy most 5% és a duplája lesz. Más megközelítésben a tervezett etanol aránya 200%-os lesz az eddigihez képest
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Biqci
aktív tag
válasz Szoszo94 #151794 üzenetére
Igazad van, csak a kollega azt írta, hogy 5%-ot emelnek, pedig 100-at.
De őszintébb lenne a mosolyom, ha az emelés mértéke inkább az Unicum-ban jelentkezne"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
buci30
addikt
Egy Audi 2000-2002-est hány évig lehet használni?
Okés tudom ez függ a motor stb minden állapotba van.
De ha úgy kérdezem jobban bírja mint egy Seat 2001-es!?
Azért minőségre jobban össze van téve és jobb alkatrészekből így értem.
Városba rohangálósnak 80%-ba.Amik hibák szoktak előjönni mint fék,motor,híd (ez nem tudom mi), eszi ez az olajat stb ezeket, hogy tudom megállapítani amikor elmegyek egy próbakörre? Elég necces, hogy pont akkor. Az meg, hogy egyből egy autószerelő átnézze az ugye nem megoldható azért. Plusz ha nincs vezetett szervizkönyv se.
iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
fant0mi
addikt
Az Olajexportáló Országok Nemzetközi Szervezete (OPEC) komolyan gondolja.
[kép]
(van annak, aki el nem puffogtatja)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- PlayStation 5
- ASUS ROG Ally
- Microsoft OneDrive (korábban SkyDrive)
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Milyen autót vegyek?
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- OLED TV topic
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...