- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- Nem örülnek a britek, hogy mindenki Google keresőt használ
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Windows 11
- AliExpress tapasztalatok
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- eBay
- Disney+
- Elon Musk kezébe adnák az amerikai TikTokot
Új hozzászólás Aktív témák
-
Juhász Imi
újonc
Sziasztok! A primerpumpának nem szabad felkeményedni. Szerintem rosszul kötötted vissza a benzincsöveket. Az egy csavaros fedél mellé megy az a cső, amin a szűrő van. A négy csavaros fedél melletti csonkot kell összedugni a primerpumpa rövid csonkjával. A pumpa hosszú csonkjáról vissza a tankba. A fuvókákon nem kell benzinnek jönni pumpáláskor, azzal csak kiszívod a levegőt a karburátorból. Magyarán légteleníted a könnyebb indítás érdekében. A karburátorban csak a tűszelep előtt van nyomás. A motor szívása, megszívja a benzint. Az leszívja a membránt, a membrán nyitja a tűszelepet. Használat közben a membrán beáll egy úszó álapotra. Csak annyi benzint enged be amennyit kiszívott a motor. Az tévhit hogy ott nyomás van!
-
Masooo
aktív tag
Amikor tekergetem a kereket és a dugattyú megy fel és le de nincs benne benzin, szépen jön ki a gyertya lyukán a levegő, persze ez nem jelenti hogy nem lehet gond amit mondasz. kiveszem a gyertyát, betolok majd neki 20ml benzint és letakarom majd a gyertya részét egy átlátszó valamivel és meglesem lefolyik e. Amennyiben lefolyik akkor kopás és ez lehet a gond oka? Egy komplett dugattyúház 5000 kb hozzá.
Politikáról priviben sem vitáznék, mert hát ki a bolondabb? A bolond, vagy aki követi őt?
-
MODERÁTOR
-
csiga8
senior tag
Kellett neki pár év amire a gyári eltört, persze akkor, amikor nagyon kellett volna. Vettem "valamilyen" másikat, közel sem olyan, mint az eredeti volt. ( Sokkal könnyebben "törik") A munkaasztal mellett a spirál hibátlan, de mondjuk egy fújáshoz, vagy messzebbre elvinni a csővéget kereket fújni, oda jobb lesz a gumi tömlő.
Kíváncsi vagyok, mindenről beszámolok.
-
csiga8
senior tag
Ha minden igaz már átjött a vámon a mini csiszoló, nemsokára kipróbálom. Remélem nem fogok káromkodni.
Nézegetem a Hecht 2353 kompresszort [link] kísértetisen hasonló, mint az Aldis Ferrex, de ez "csak" 8 baros, meg a légszállítása is kevesebb papíron. Jó lenne tudni mi is a különbség ( ha van).
Ha más nem, itt a közelben megveszem ezt a Hechtet. Kérdés mennyire fog, vagy nem fog működni a levegős csiszoló a mostani kis 24 literessel.
Majd beszámolok róla.
-
-
Satya82
lelkes újonc
Szimpatikus a hozzáállásod. Úgy látom, néhány ember már kezdi kapizsgálni, hogy az ilyen életfilozófia, mint hogy "attól fogadok el véleményt, akitől kértem" egy egoista ember, mindannyiunka nézve, roppant káros hozzáállása.
Sokkal helyesebb lenne az, hogy "attól fogadok el véleményt, akinek igaza van".
Ha ilyen szépen haladunk, még a végén eljutunk oda, hogy az emberek önvizsgálatot fognak tartani, beismerik ha tévednek és egymástól tanulva, egymást segítve, együtt javítanak a világon.
Remélem, így lesz és nem ez az egoista, Napóleon komplexusos kisember stílus fog elterjedni, akik mindenáron le akarják igázni a világot.[ Szerkesztve ]
-
-
Táborilelkés
újonc
Nekem ugyanezt produkálta anno az öreg 056-os. Egy darabig. Aztán már sehogy sem indult. Gyújtótekercs magadta magát. Sajnos ezt eljátszotta többször is, mert az új (gyári természetesen) horror áron lett volna. Vettem bontottakat. Volt ami jó volt valameddig, volt amivel meg se nyikkant. Mostanában van már kínai utángyártott, de a hatékonysága ugyanaz, mint a bontotté volt.
-
csiga8
senior tag
Ami tipikusan hőre így reagál, az a gyertya. Ha nem lett még cserélve, érdemes. Én az NGK BPMR7A-t szoktam használni
Gyertyához kapcsolódóan hasonlót tud a gyújtás is.
Amikor melegen nem akar indulni, lehet az is, hogy sokat kap ( L csavaron picit befelé kéne tekergetni)
Ami hőre reagál, tágulhat pl az impuluscső. ( nem tudom itt milyen megoldás van)
Próbáld ki azt is, hogy amikor melegen leállítod és nem indul, csavard ki a tanksapkát, majd tedd vissza. Ha indul, akkor tankszuszogó lesz.
Engem sz.patott már meg ( Fuxtec) olyan is, hogy a forró henger átadta a hő a karbinak és fellforrt ( gázosodott a benzin), de az kifejezetten nagy terhelésre és meleg nyári napon jött elő. Vastagabb ( hőszigtelés miatt) papír, vagy klingerit tömítést vágtam a karbi alá, utána jó lett.
Hirtelen ennyi jutott eszembe. -
Stihl024
junior tag
-
PALEDOG
kezdő
Ott volt a lehetőség a szerviznél, hogy megcsinálják. De ember nem élt vele. Szervizes, meg mondta, hogy régi tömígéssel nem hajlandó összerakni nem kíván támadási felületet felkínálni. De az új tömítések árát sem akarta az ügyfél. Mer a régivel még jó volt.
Elírtam nem kasza hanem fűnyíró volt. Soha nem cserélt ember olajat. Mert csak kicsi a telek és alig van évente pár órát használva. -
csiga8
senior tag
Nem jótékonysági egyletek.
A villanyt, fűtést, bérleti díjat, bért fizetni kell, ahhoz viszont "termelni" kell.
Ha mindenki csak bedobja a gépét, hogy légyszi nézd már meg - ingyen - mi a baja, akkor az egy pillanat alatt anyagi csőd lesz.
De egyébként is. Miért kéne ingyen dolgoznia? Ki dolgozik ma ingyen?
-
-
Stihl024
junior tag
Úgy hogy az asszony is hallja , úgy nem merem . Nincs is már értelme számolgatni. Ha jót akartam volna venni ,háznál nézhettem volna 130 e ft körül de nekem olyan kellett amit én rakok rendbe-ez a mániám és nem tudok leszokni róla... Fickó akitől vettem ,állította eddig ment a gép most valami lett vele neki már nincs pénze megcsináltatni. Pont úgy voltam valamit akartam venni és semmi olyat nem találtam ami érdekelt volna. Vészharang folyamatosan kolompolt ,csávó nem mondott kétszer ugyanazt-tiszta sor volt kamuzik. .De a naivitás győzött a tapasztalat felett-megvettem és pofára estem.. Valójában amit vettem 67 ezerért az a lendkerék ,tarfó-kábel és pipa nélkül, olajpumpa, tank -ennyi tényleg nem több. Többit add össze fejben mennyi lehetett. Most a henger volt a legolcsóbb ,12 ezer postával. Csávó tudta ki vagyok ,azt mondta elküldi ha jó fizessem ki ha nem jó küldjem vissza.
[ Szerkesztve ]
-
4-18xt
friss újonc
Megértelek!!
A barátom, akinek 2 fakitermelő brigádja van, még a közelébe sem megy szervíznek.
Pedig amikor 2-3 ms660 at megvásárol az nem 2 forint.
Ő maga a szervíz.
Nekem is ő lőtte be a karbit, mert spec csavarok vannak nem hasitottak.
Neki a Stihl- en kívűl minden szar, nekem mégis beállította.
Árpi videóját nézve veszek egy ricnis kulcsot, és veszem a batorságot, hogy magam szabályozzam be. -
Deskó74
újonc
-
Deskó74
újonc
Akarok- e róla beszélni????
Akkor hajrá....Azt hajtogatod megint,hogy te a 28 éve....
Tudod az,hogy 28 éve nem tudsz valamit,( ami a jelen esetben egy hivatalos Oregon ajánlás) az nem válik igazzá sem 28,sem 128 év után sem.Jaaa...szóval az Oregon CSAK egy gyártó ,bezzeg te a NAGYBETŰS felhasználó....ahh...értem.
Én tényleg jó szándékkal mondom neked,hogy tanulnod 28 év után sem késő,mert a láncfűrészvilág rengeteg újdonságot rejteget még neked.....
Kár nevetned a saját tudatlanságodon.
28.oldal lap teteje....
https://www.oregonproducts.eu/fileadmin/support/2_technical/maintemanual/MM_HU.pdf
-
Deskó74
újonc
Rendben. Használd ezután is így. Én nem akarlak meggyőzni semmiről.
Örülj neki,hogy te jobban értesz ehhez a témához,mint az Oregon.
Engem aztán hidegen hagy, csak gondoltam írok pár sort,mert ha valaki hozzáértő bele olvas ebbe a fórumba és azt látja,hogy itt azt írják,hogy állandó üzemi feszesség alatt kell tartani a vágószerszámozást a gépen éjjel-nappal, akkor biztos röhögő görcsöt kap.
Evégett is gondoltam írok egy pár sort a kérdezőnek,segítségül. -
isti732712
aktív tag
Tudom, hogy nem keretes fűrész Nem azért nem feszítem meg a láncot, hogy nehogy megnyúljon, hanem takarítás után mikor elteszem nem feszítem úgy meg mintha másnap használnám, ez lehet egy hülyeség nálam, de így szoktam csinálni.
vagy netán most akkor te kötözködőőőő velem?Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember.
-
PALEDOG
kezdő
Zarándokhely a miénk. Nem sok bátor van, vagy inkább tiszteletlen. Nagyon elvétve röffen a kertigép a faluban vasárnap. De itt van a megye legnagyobb egybefüggő zártkertje teljes ölelésében. Ott meg Chicago van, égetés és kertigép használatban. Sőt.... A terézuti robbantó is állítólag itt fabrikálta össze a ketyeréit.
-
Deskó74
újonc
Ezek Makita EA5000 gyári kipufogói.
Annyit a történethez,hogy 5000-es szériákban 5000,5030, 5100,5105/Ea 5000
körny.véd. normáknak megfelelően történtek kötelező változtatások. Bizonyos részben ez nem igazán sikerült a Makita-nak. Úgy gondoltak,hogy az eredeti 5000-es konstrukcióra szépen rábiggyesztik a katalizátoros kipufogót és minden jó lesz. Hát nem lett. Evégett jöttek ki a változtatások,frissített modell számokkal. Amikor rátették az eredeti konstrukcióra a kat. kipufogót, több helyről jöttek visszajelzések (főképp melegebb éghajlatú országokból),hogy károsodott a motor az extra hőtől. Extrém estben be is sült. Na aztán észhez kapva, levették a fordulatot az eredeti 14.500-ról 13,800-ra (piros vs. zöld jelölés a gyújtásnál) és megnövelték közel 20%-al a hűtés teljesítményt és erősen szorgalmazták a saját FD olajukat vagy javasolták a full synt olajakat. Így ezen a 3 fronton történt változtatások mondjuk úgy életképessé tették az 5000-es szériát EPA normákkal.
De természetesen ez a kat. kipufogó brutál hőt generál, néha szinte vörösen izzik. Agyrém.
Na mikor én ezzel szembesültem a gyakorlatban, ezen változtattam rögtön. Szerencsére még elérhető volt a régi 5000-es kat. nélküli gyári kipufogója,ami kompatibilis az 5105/ea5000-re.
Így nem kellett szétszedni és átalakítani a gyári kipufogót,csak szimplán lecseréltem . Érezhetően,simán dinamikusabb lett a gép, és szerintem simán hozott egy extra 10% teljesítmény növelést és 0,1 kg tömeg csökkenést. De nem is ez volt nekem a fő cél,hanem,hogy ne süljön meg szerencsétlen fűrész ...... ezáltal nagyban csökkent az üzemi hőfok,így pozitív hatással van ez az élettartamra,értelem szerűen,ez volt nekem fontos.... -
Pillerb
kezdő
Nem azzal állapítottam meg, mert tudtam, hogy eddig nem volt ilyen hangja. Viszont ezzel könnyen ki tudod zárni azt, hogy felér a dugó. Amúgy új összerakásnál szoktuk ezt alkalmazni, mert van olyan szett kismotoroknál ahol több talptömítés is van a hengerhez, és neked kell beállítani 0.7-0.8mm közé a távolságot a dugó felett. Ha kisebb a sáv akkor hajlamos detonációra, apró kráterek keletkeznek a hengerfejen. Ez ugye nem jó dolog. Ha meg nagy akkor meg nem adja le a max erőt.
Ezt így nem lehet kitalálni amit mondasz. Szépen sorba kell menni a dolgokon, bármi lehet. 😉
Remélem tudtam segíteni 😊 -
Peti66
senior tag
Szia! Nekem is ez van,ugyanilyen gonddal.
100 oktánnos keveréket használtam eddig.kiment vagy 4 tank.És most,hogy beadta,szétboritottam.Tankot öntőm ki,hát ilyen sötét szìnű benzin folyt ki.pedig a bekevert világos zöld volt.Szerintem a ganét a tankszűrőből i kioldotta.Na, má mindegy raktam bele gyári membránszetett.A szuszogóval vagyok bajba,,mi a lófax-al húzzam ki, lapos fogó végébe fúrjak egy 4 mm-es furatott?,lehett az lesz.Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
csiga8
senior tag
Nem tudom jobban elmondani.
Odaadom a kezedbe mindkettőt és érezni fogod. Ott a földön a vastag ág, próbálod gallyazni. Amikor húzod a lapot az ágon és meghúzod a gázkart, a gép nem ugrik olyan gyorsan max fordulatra. Az én tempómhoz a kis Oleo volt jobb.
Kuglizás, meg tekézés felejtős, azokra nem ez való.
Ha csak beindítod, fogod a kezedbe, akkor a Husi hangja, pörgőssége jobbnak tűnik. Ha
sétálsz az ágak között és gallyazol, nekem az Oleo volt a jobb, DE! csak a kati herélése után.
Új hozzászólás Aktív témák
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen egeret válasszak?
- Autós topik
- CES 2025: az NVIDIA prezentálta az új GeForce-okat
- Hamarosan kapható lesz az Enermax Intel és AMD HEDT platformokhoz szánt AIO-ja
- 3D nyomtatás
- Lexus, Toyota topik
- OnePlus 9 Pro - gyorsulási futam
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...