- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
PALEDOG
kezdő
Köszönjük a tartalmas összefoglalót! Nem kis energiát fektettél a kutatásra.
Nem kétséges a szintetikus olajok fölénye.
Olajokat tekintve bízni a minősítésben csak az ismert márkáknak hiszek. Senki nem árulja el mi is van az olajában. Receptet senki nem teszi közzé. Otthoni körülményekkel nem is deríthető ki mit is vett az ember, milyen az alapolaj, mit milyen arányban adalékoltak. Csak abban bízhat az ember ami rá van írva minősítés. Meg esetleg az olyan hosszútávú tapasztalatoknak amit magad is csináltál. Feltörekvő márkáknál ugye még az sincs, csak a titok, hogy egy prémium olajat kaphatsz kedvező áron. 🤷♂️ Mannol motorolaj saját tapasztalatom, hogy kannában szét hullott az olaj. A teteje mint a víz, az alja szürke színű és fekete 2-3mm es darbkák úsztak benne. Nem kevés. Kétszer is előfordult két külön beszerzésből. Nem reklamáltam, lett helyette igazi olaj. Innentől mondhat nekem bárki bármit. Hol készül és ki a tulajdonos. Meg azt is, hogy milyen minősítései vannak. Felőlem ezután is az önti bele abba amibe akarja. Lehet vele elégedett én nem tartom vissza. Van ismerősöm aki 700 ezer km megtételét bízta mannol termékekre és elégedett. Nekem a bizalmam elveszett. -
Misi87
csendes újonc
Én is "alakítottam" màr àt így vezetőt! Nekem egy szintén Oleo csak 947sel jàrtam így. Nem passzolnak rà a vezetők. Van most is hozzà egy új szett csak nem a megfelelője. Annyi hogy talàltam egy oldalt aztán ott méretezve vannak a lapok majd méregetek aztán csak lesz rà megfelelő. De egyébként így megfúrva teljesen jól működik ha nincs az embernek hirtelen hozzá vagy ha van felàldozható lap.
-
Stihl024
junior tag
Nekem is van egy Oregon lapom amit arrébb fúrtam ,de így túl nagy lett az olajnyílás. Szépen olajoz, de egy idő után telerakja forgáccsal mert az apróbbak beleférnek. Nagyon sűrűn kell tisztítanom. Lehet túl nagy fúróval mentem neki .Tulaj vesz másik vezetőt ,eleve a gépet el adományozta és új vezetővel akarja adni .Egyébként ezen a vezetőn akkora a nyílás mint a gombostű feje. Stihl vezetőt sima acél fúróval nem nagyon lehet megfúrni. Oregon vezetőket meg simán viszi. Lánc viszont az Oregon LPX keményebb mint az Rs
-
kopepe
aktív tag
Nem titok,ez az a hírdetés:
https://www.jofogas.hu/csongrad/Husqvarna_135_lancfuresz_elado_124978017.htm
Vagyis volt!Azért rólam érdemes annyit tudni,hogy 19-re simán lapot húzok.....
Így vettem a második GSH400-at is,olcsón,az bejött.Talán megérzés,vagy mittomén...
Egyszer élünk,bassza meg az a ....(na persze nem eszetlenül)
"Több is veszett Mohácsnál" alapon bevállaltam-tuk....
Hamarosan kiderül,mit kapunk! -
Stihl024
junior tag
Igen a blokk utángyártott de nem Farmertec hanem Lil Red Barn ,mindent gyártanak Stihl-hez szerintem messze a legjobb utángyártott és nem drága. Nálunk nem forgalmazza senki. Hengerem volt tőlük-neves Amerikai tuningosnál láttam először jobb mint a Farmertec minőség lényegesen.Kb Meteor minőség de annál olcsóbb. Festhettem volna a régi blokkot annak sincs semmi baja ,akinek csináltam ezt választotta inkább.
Videó nem lesz róla ,nem egy érdekes gép a 361 ,csak bitang jó[ Szerkesztve ]
-
Pillerb
kezdő
Nem csináltam róla fotót, semmi más nem volt ráírva csak az hogy High Quality Parts.
Az az igazi majdnem fehér gagyi alu öntvény, valami króm szerű réteggel belül amin látszott, hogy a hónolókő hol elérte hol nem. Gyűrűt beletolva egymásra fedett a gyűrű két vége kb fél millimétert. Na ekkor tettem vissza a dobozba.....Szimering beolajzást ha jól emlékszem akkor meg is említettem a videóban.
Örök élet nem lesz, de ha már foglalkozok vele akkor próbálok normális dolgokat belerakni. 5000 forintból megvolt a két szimering a két csapággyal. -
Stihl024
junior tag
A helyzet az, minden gyártó ebbe az irányba megy el. Dolmar kezdte, Hq átvette ,most a Stihl ugyan ezt csinálja-kombi csapágy lehetetlen mérettel . Ha nehéz lesz beszerezni-jön az új gép vásárlása.
Ha 55cc Kínai henger kell valakinek amit ajánlok-Tosino aliról 8 e ft körül de az nem gagyi. Fuxtec Ks 155 re tettem lényegesen jobban megy a gép. A másik megoldás Bulimoci-Hecht 58 hengerszett .10 e ft és megfelelő a minőség és jól is megy vele. Ezek névlegesen 58cc mert a lökethossz ha megméred 32,5 szerintem az Efco ban is ugyan az a főtengely. 52cc-Kínaiban meg 31,5 lökethossz. Van róla eredeti Kínai spec táblázatom.[ Szerkesztve ]
-
Deskó74
újonc
Nekem lett szegezve felszólítás, mikor bejelentkeztem ide,hogy milyen gépeim vannak,
csak azért tettem fel.A kék villámra nem vagy büszke? Azt is tedd fel....meg a kicsiket is...úgy teljes a Te palettád.
Meg shindaiwa is volt neked annó...nem? Vagy rosszul emlékszem?Igazad volt,kiváló itt ezen a fórumon az utólagos szerkesztés opció!
[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
-
4-18xt
friss újonc
Szia!
Már nem ott dolgozom.
Stihl024 erdeklődött a felujítás lehetőségeiről, azért írtam a hozzászólást.
Lenne rá igeny, de komoly műhely kell hozzá speciális felszereltséggel.
A hajtókar lógását jól lehet javítani addíg, amíg nincs túl nagy kopás, vagy nem húlik szét a tűgörgős kosár. -
pesu
újonc
A fűrész azért van teletankolva, mert gyakorlatilag ritka hét amikor nem kerül valamelyik kézbe. Tehát forog bennük a benzin. A kasza az más káposzta, az színtiszta lustaság. Az nekem már szterotipia, hogy minden gépem használat után megtakarítom, feltankolom ( Mr. Monk a hívónevem otthon). Viszont a kaszák azok bekerülnek a garázs végébe aztán már nem kerülnek elő, mert nem kellenek majd csak tavasszal. Eszembe jut többször is, hogy kihozom, kiöntöm, kijáratom belőlük a benzint és annyi. Úgy maradnak. Persze forog az agyamban közben az is, amit többen írnak, mondanak, hogy beszárad a membrán stb, így aztán az ideológia is megvan a lustaságomra.
-
PALEDOG
kezdő
Sokaknak meglepő, hogy a szerviz a hibafeltárásért díjjat számol fel. Szerintem teljesen korrekt dolog ha nem haromperces ránézésből áll a diagnózis. Itt egy kertigépesre köpködött fél Kanizsa mert elsirta az ember, hogy bevitte a kaszát javítani. Szóltak neki, hogy meg van a probléma nem is kicsi. Teljes motor generál mert odavan, kész csoda hogy beindult így is. Az összeg hallatán nem kérte a javítást. Megkapta kosárban 5000 forint ellenében. És fel volt háborodva, hogy nincs összerakva. A szervizes válasza az volt, hogy az összerakást nem vállalja az ismert hibák tükrében javítás nélkül és a régi tömítésekkel. Van ami már megnyomorodott szétszedéskor. Mert akkor meg az lesz a baj mert elindulni sem fog, hogy beindult amikor hozta úgy kéri vissza. Van ilyen is.....
-
kopepe
aktív tag
-
Tanaka 4501
újonc
Uncsitesóm évente tönkrebsz egy hsq láncfűrészt.
Vágja a földön az 5 centis ágat, lánc egy arasz mélyen a földben.
Lancelezes luxus, szerintem reszelője hozzá.
Elég módos a család, de a piros stihl olajjal keveri a benzint.
Amikor nem kell a gép, akkor lerakja, fél évre simán, de ő nem rak bele konzerválót.
Asszem 435 van neki.
Már a harmadik, amióta tanyán van.
Nálam meg ott figyel a 20-30 éves homelite, amit 20 évig használt az apja.
Mondjuk az más világ volt, nem etanolos benzin.
És akkor még az ilyenek, mint a tanyasom, aki faradtolajjal lánckenőzött aztán szedegette ki sorba a szemeket a láncból...
Szerintem meselhetsz még a trehányságról, tanulságos tud lenni.
( Oké, nekem 3 hónapja van a foldfúró az istálló előtt, de nem esik rá az eső, uh elvan XD) -
Btamas81
csendes tag
Én nem vettem észre semmit, se a prémium gázolajtól, se a benzintől. Az dieselbe minden 3. vagy 4. tankolás prémium azért. Benzinesbe próbáltam, semmi. Illetve a focus nem vette észre, annak idején az asszony cicivje igen. Nem éreztem, hogy jobban ment volna, viszont kevesebbet evett.
Viszont, kb egy éve nyílt nálunk egy omv kút. Na ott eleinte olyan fasza volt a benzin gázolaj (sima), hogy le a kalappal. A focus úgy még sose ment, a traktornak nem volt füstje (mtz). Van vagy 6-8 autó a családba, mindegyik észrevette, hogy jobb az anyag. Aztán fél éve már olyan mint a shell/moll...[ Szerkesztve ]
-
Peti66
senior tag
Én kész vagyok a sok nagy cég pancsolásaitól Január közepén vettem 5l Shell racinget az egri Shell kútnál 25 ml/1l keverve Stihl ultrával.Az anyósomnál szedtem ki 15-20-as akác suhángokat,,eddig oké volt...majd jött a tankszellöző problem..jó ok benzin ki..ekkor jött a feketeleves akarom mondani barna(sötét) a szaga is kegyetlen Szerintem túltárolják az extra nyálat.A rozsdás tankerjaikat eszi a dögvész,az alján ott a kondenzvíz ami beadja neki mármint az etanolnak. Hiába vakum pumpás a kútfej Az aljáról vegyenek már mintát a Mercontrolos srácok
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Satya82
lelkes újonc
"Egyetértek azon állításával is, hogyha egy Stihlt veszünk 100%.nak, akkor egy Husqvarna kb 90%."
Én ezt olvastam ki ebből. De, ha magaddal se értesz egyet, akkor pontosítanék. Régebben a Husqvarna a poros lábnyomába se ért a Stihlnek, (meg a japánoknak se) de kitartó munkával az utóbbi években már van egy pár olyan modelljük, ami használható... amíg nem üt be a gebasz. Japánok már nagyrészt nincsennek, mert a Husqvarna fanok tönkretették őket. Máshová vitték a pénzüket, túl sokat beszéltek egy ilyen arra érdemtelen márkáról. Ha így haladunk a Stihl-t is tönkre teszik. Én nem értem meg őket, miért nem annak adják a pénzüket és a figyelmüket, aki azt tényleg megérdemli.
Fogyasztói, marketinges, átbaszós világ rulez!
-
Stihl024
junior tag
Olyan bontós mondta aki szinte csak Stihl-eket bont , jófogáson rengeteget árul sőt más videósok is tőle vásárolnak. Foglalkozik felújítással is , jófogásos kereskedőknek újít fel stb.. Idősebb mint én szóval szerintem csak kinőte már a nagyot mondós kort, nincs olyan tapasztalatom , hogy kételkedjek benne .Lehet majd én is belefutok egy sokat látott darabba, ki tudja.
[ Szerkesztve ]
-
Tanaka 4501
újonc
Mondjuk én is vettem hozzá dolpima lapot és a gyári megmarad dísznek XD
Kb annyit fog menni, amennyit Árpi vág vele a videóban.
Szerinted lehet jobb a Hitachi cs45 el gyári csapágy, szimering, mint csapágy boltból a jó minőségű csapágy szimering kombó?
Tehát érdemes ragaszkodni a gyári alkatreszekhez, vagy elég a minoseghez? -
Tanaka 4501
újonc
Tehát vitonos szimering és nachi csapágy a csúcs.
Értettem!
@Btamás hiszek nektek, hiszen nem kiguglizott bölcsködés, hanem tapasztalat.
Főleg, hogy ezek specko cuccok, a gyártó is a piacról veszi a csapágyat, karbit, csavart, stb
És autónál is a gyári is lehet unix sajátmárkás kategória, amit (jó esetben) a szerelő tud. És utángyártott is lehet tartós.
Amúgy ezért beszéltetlek benneteket, mert ez másnak is hasznos.
És ezzel a segítséggel is lehet jól csinálni, én tegnap kaptam egy dicséretet a gazdaboltostól, hogy jól van elezve a lánc, nem bsztam tönkre a géppel.
Az YT videók, fórum és józan paraszti ésszel jött össze.
És valami olcsó einhelles gép, asszem.A másik nagy téma a diagnosztikai módszerek...
Vagy most a sthilpontos, stihlmanias gazdaboltos oltogatott, hogy hagyjuk a félkéses láncot, mert lassú taknyolás.
Oké, harap a sarkos Stihl lánccal, de nem ok nélkül rakta rá az oleo a semi chiselt az efco 137-re.
15 colos vezető, 2,2 ló.
Oké, erre mondja, hogy vegyek 3 lovas stihlt 160-ért.
De minek?
Inkább nem nyirom ki és nagypapisan haladok.
A kapkodás sose jó, meg az egyetlen főnököm a Jóisten.
És félkésessel is összehasonlíthatatlanul gyorsabb vagyok, mint kézifűrésszel 😂 -
Pillerb
kezdő
Ezt alá tudom támasztani, otthoni használatra ha valaki akar egy már sokat bizonyított típust venni akkor nyugodtan belevághat egy Ms-260 ba. Lehet köröket futni ilyen meg olyan gépekkel, de a vége úgy is az lesz, hogy bukovári. 50ccm elég egy háztartásba, és kell is. A 40ccm kategória csak szenvedésre való. Tüzelő vágáshoz nem elég, persze úgy is lesznek akik hülyének tartanak. Nézzük meg mi a drága ha hozzá kell nyúlni valamihez. Kínai kotlákat senkinek nem javaslom, maximum ha bosszúságot akarsz magadnak, vagy haragszol valakire. Olcsó húsnak híg a leve, itt hatványozottan igaz.
Kérdezte itt valaki, hogy elektromos gép után mit vegyen. Itt a válasz, inkább pár hónappal később legyen meg, de egy új 260ast javaslok. Megéri összeszedni az ár különbözetet és akkor egy életre megoldottad a problémát.
Solo Alko Dolmar stb. ezek youtube videókra valók. Ez a Solo már nem az a Solo ami 20éve volt... -
Stihl024
junior tag
Jól emlékszel, csak benéztem... Síma Caber gyűrűt vettem a furat mérethez és mivel 1 gyűrűs 1.5 ,,,,, túrót 1,2 lötyög benne az 1.5 nem megy bele-eredetit kell venni hozzá.......más videósnál is láttam a Dolmar 1,35 -ös gyűrűket használ...... Legvékonyabb klingeritből ki kanyaritottam a tömítést és nagy arcal totál lecsavaroztam a hengert-a dugó belekoppant a fejbe..., ezekről mind csináltam videót de tegnap mind dobtam a kukába -csak botlások semmi más . Kabaré videót nem akartam feltenni-főleg ahol én vagyok a bohóc. Lehet sok embernek hasznos lett volna -tele van buktatóval a felújítás. Elkap az ideg rendelek rá mindent gyárit és megcsinálom de akkor már meg kel tartanom. 62eft -ért lenne rá vevőm de ha felújítom rendesen 75-be jön ki ebben benne van a 45 e ft amiért nekem házhozjött. 1mm-es hengertalp tömítés kellett alá.....
-
csiga8
senior tag
A videót nem találom, találtam képet.
A henger szélén van egy "szalag", ( ott van méretre munkálva) meg öntési maradványok. Azokat a kis csíkokat dremellel lefaragtam, a szélén a azt a " szalagot" lecsiszoltam.
( Ez a kínai henger, a Stihlébe nincs az 4 db csík)400-as papírtól lefelé próbálltam mindennel, a 120-as jött be a legjobban, ( 60-as nagyot fog, azzal óvatosan) tisztázni a 180-as.
[ Szerkesztve ]
-
isti732712
aktív tag
"Szerintem bárhol, bármikor a hajtórúd vagy hajtókar, illetve a fékolaj vagy fékfolyadék elnevezést használod, megértik.
Amit viszont nem értek.
Ezen miért vitáztok?
Van egy fórum, ahol összegyűlnek a fűrészesek, tehát közös az érdeklődési kör. Vannak kérdések, vannak válaszok, vannak jó ötletek. Ez tök jó.
De összeveszni a semmin? Miért?"
Ott a pontMerek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember.
-
Satya82
lelkes újonc
Így igaz. Nem kell piszkálni a parazsat.
Vagyis jelen estben ne piszkáljátok a kínai fűrészeket, mert én szeretem a kínai fűrészeket. Imádom a Komatsu konstrukciót, egy élmény szerelni sok géphez képest. Imádom, hogy olyan mint a Legó és nagyon olcsó hozzá minden. Van több olyan kínai fűrészem ami több mint 10 éves és eredeti benzincsöve, szimeringje, gyertyája, berántója van. Soha nem kellett javítani. Nyilván nem csak ezekkel vágok reggeltől estig, de dolgoztak eleget.
Ja, hogy divat fikázni! Ettől akar valaki nagyobb ember lenni? Az magára vessen.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Előzményemhez írom tovább. Megvan a videó a „hengerfej” csiszolásról. Rosszul emlékeztem, nem a 660-as, hanem 372XP-t csiszolják.
Itt is a kompressziós végnyomás növelése a cél. 165 PSI ( 11,4 bar) helyett 180 PSI (12,4 bar) lett. Hogy mennyit ültetett a hengeren nem tudom pontosan.
A videóval ellentétben szárazon csináltam, időnként kefével takarítottam a papír szélén összegyűlt alut. Ha kopott a papír, cseréltem. Jóval lassabban ( óvatosabban) forgattam a gépet, a hengert satuba fogtam be, ne mozogjon.
A Loctite 5972 ( és az Elring Culril T) azért került szóba, mert HA talptömítés nélkül rakod össze, ( MS 660) kell egy jófajta paszta.
A 660-as gyári hengeréből kicsiszolva a szélt 1 mm lett a tér a dugó ( Meteor) széle felett, így akár el lehet hagyni a talptömítést, helyette csak pasztáznak. Így az „ideális” ( a 660-as típusnak ideális) 0,5 mm körüli lesz a kompressziós tér a dugó széle felett. Van erről is videó is, de légyszi, had ne keressem meg.
Aztán ezt még meg lehet fejelni pop up dugóval, pl Hyway: [link]
A „vadállatok” még a pop up dugó széléből is levesznek kb 0.5 mm-t, és a henger talpából is levesznek, így még jobban „összeül”, még kisebb lesz a kompressziós tér.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tenisz topic
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-roller topik
- Gaming notebook topik
- Elnéztük a mai dátumot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...