Hirdetés
- Kibertámadás: rávették az IT-s ügyfélszolgálatot, hogy resetelje a jelszavakat
- Felfüggesztették a nemzetbiztonsági tanácsadó által választott üzenetküldőt
- Betörne a filmiparba a Google
- Szinte visszhangzik a beltere a SilverStone fekvő házának
- Kódolás Qwen3-mal saját gépen, Cline AI-alapú autonóm kódolási ágenssel
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Toobee
veterán
válasz
stickermajom #328129 üzenetére
Évek alatt azért összejön + egyszer belenyúltam egy rossz tejszériába, amivel bármit csináltam, spriccelt. Cserébe nem is tömített, csak mindenhova feltapadt a külvilágban. Fólia alá bement, ruhámat tönkretette, stb.
-
vhunor
őstag
válasz
arcitec #328016 üzenetére
Én a legutóbbi Mátra Ringen 250 gr szénhidrátot toltam be 2,5 liter folyadékkal, és épp, hogy elég volt. Egy sima kétórás edző körön is megeszek minimum 60-80 grammot (Dobogókő + Pilistető kör).
Volt már pár eléhezésem, semmihez nem fogható, és egy pillanat alatt megborulsz tőle.
-
varsam
őstag
sziasztok,
vettem új gumikat a bringára, de a francnak sem akarnak a helyükre menni. Belsővel szerelném (keveset használnám a tubelesshez a bringát), de valahogy nem akar rendesen kipattanni a külső a felnire, egyik kerék sem. A szelep előtt-után kijön, de máshol nem, és összevissza áll a gumi, plusz ugye üt is.
Mit tudok ezzel kezdeni? Adtam neki kis szappanos vizet, hátha az segít, de nem.Itt látszik, hogy kint van a vonal a szelepnél, aztán szépen besüllyed és ott is marad. Hiába fújom akár 5 bárra is, nem jön ki. Ötlet, tanács?
-
Toobee
veterán
válasz
fulton #328125 üzenetére
Nekem is ez a bajom vele: maga a cucc szuperül működik, de a gumi már kikopott. Egyszer már szét kellett szednem, azt hittem kuka, de ki tudtam takarítani a beleszáradt tejet belőle. Úgy lehet kikopott fejjel még használni, hogy a presta magát ujjal benyomod, amikor ráengeded, akkor meg tudja mérni.
-
fulton
addikt
válasz
Blackhole13 #328120 üzenetére
Schwalbe airmax pro. Jó, de idővel elnyalódik a gumis fej es nem vehető/pótolható külön.
Helyette egy nyomásmérős pumpa / vagy mellé.
-
Toobee
veterán
válasz
lsebestyen #328123 üzenetére
Pont a napokban gondolkodtam el, hogy rendelek ezekből. Sajnos közvetlen ide nem szállítanak, így köztes országot be kell iktatni.
Outrider szenzor -
lsebestyen
addikt
válasz
Blackhole13 #328122 üzenetére
Nagyon nem vagyok otthon a nyomásizében, hétvégén a gravel versenyre is úgy mentem el, hogy rá sem néztem, csak két nappal azelőtt felpumpáltam, de azt hiszem @fultonnak van valami speckó műszere ami elég pontos. Ilyen minimális eltérések figyelésére szerintem már be kell szerezni egy jó célműszert.
-
Blackhole13
senior tag
válasz
lsebestyen #328121 üzenetére
Pont hogy hardtail. Néha nagyon jónak érzem, néha meg zavaróan pattog a hátulja.
Kézi pumpán nincs nyomásmérő, szóval van, hogy érzésre fújom, de pár hetente kompresszorral azért ellenőrzöm. -
lsebestyen
addikt
válasz
Blackhole13 #328120 üzenetére
4-5PSI-nél én már többet adnék arra, hogy mit érzek, szemben a kalkulátorral. Ez gondolom valami fully lehet, ha ilyen minimális PSI érték számít.
-
Blackhole13
senior tag
Maxxisnak van guminyomás kalkulátora csak én nem találom?
Megnéztem most pár oldalt, de simán szórnak 4-5 PSI-t. -
Toobee
veterán
válasz
lsebestyen #328117 üzenetére
Én is mindig bringával járok, ha irodából dolgozom. Nekem nem ér annyit az autós kamukomfort, meg jól is esik az a 2x20 perc. Reggel nyomtam egy aktív recoveryt, aztán bejöttem így már 70 perc tekerés megvan mára, akármilyen szar is az idő. Van egy ilyen esőruhám, nálam volt, de nem kellett felvenni. Hasonló, csak arra triple8 van szitázva. Azért nem hosszút vettem, mert nem kifejezetten commuterkedésre szántam, hanem montizni, de szuper erre is. Ha hosszabb időt kéne mennem esőben, akkor azért néznék hosszú gatyát, hogy a zokni ne kezdje el felvenni a vizet.
-
lsebestyen
addikt
válasz
Toobee #328116 üzenetére
Tegnap berendeltem az SKS speedrockert, miután hétfőn és kedden is eláztam melójárat alatt.
Meg akkor már lánc, fékbetétek, tubeless cuccok...drága hobbi ez.
Bár azt hozzátenném, hogy naponta 1 órát megspórolok azzal, hogy nem BKV-val járok és még nyomorognom sem kell a 4-6-on.
-
(ex)Cat
senior tag
válasz
Hasaggymeg #328113 üzenetére
Én kérdeztem, de közben sikerült már szereznem. Köszönöm!
-
lsebestyen
addikt
válasz
Friczy #328109 üzenetére
Nem tudod a tüskét kiszedni, ha a roppantógyűrű normálisan a helyén volt. Tehát le kell vágni picit a csőből (tüske hossznyit), aztán új roppantógyűrű + tüske.
#328113Hasaggymeg: pont te jutottál eszembe, múltkor mondtad, hogy te simán visszatetted és mégsem ereszt. Hát egy próbát megérhet, csak bennem mindig ott lenne a félsz, hogy majd egyszer elkezd ereszteni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
dom1n0 #328112 üzenetére
Nekem is van 2 tüske+2 roppantó gyűrű a fiókban, de eddig (talán már) 2x (is) bontottam és tettem vissza ugyanazt...ezt se vedd tanácsnak.
Valaki kérdezte...korábban, hogy kaphat-e valakitől 2 db Shimano sor/féktárcsarögzítő (belső) CL anyát és hát...igen, nekem van, oda is adom, természetesen ingyé. (Dunakeszi).
-
itouchfan
senior tag
válasz
ZavaBalazs #328110 üzenetére
Köszi, ez biztató, a bringa meg gyönyörű
-
Friczy
senior tag
válasz
dom1n0 #328108 üzenetére
Tudtommal a nagykönyv szerint a roppantógyűrű egyszer használatos, vagyis ha kivetted, azt már nem teheted vissza, tüske ki, új roppantógyűrű, tüske vissza (vagy az is új?), és úgy.
Mindenesetre én bontottam már meg és tettem vissza (nem fékváltókarnál, hanem a fék oldalán), és azóta is működik, nem ereszt, stb. De ezt ne vedd tanácsnak
Egy légtelenítés és utántöltés szerintem mindenképpen kell. -
dom1n0
őstag
válasz
lsebestyen #328107 üzenetére
Na örülök hogy pont ilyen téma pörög, nekem is lenne egy kérdésem:
Kölöknek ugye letört a jobbos fvkarból maga a kar, nagyon úgy tűnik nem lehet alkatrészként javítani, cserés (egyébként a vicc, hogy működik prímán az eredeti, csak a fogása hagy kivánnivalót maga után, végül mondtam cseréljük a biztonság kedvéért...).
Itt ha jól gondolom bovdent, hidraulikacsövet kihúzom, újba bedugom, és done? Vagy légteleníteni, kicsit áttölteni a shimanos folyadékot illene mindenképpen?
-
dom1n0
őstag
válasz
MPowerPH #328103 üzenetére
Persze, meg kell fizetni a "brandet", kérdés valóban jobb-e rosszabb-e. Nekem pl. az Elitewheelsek nagyon pozitív csalodás volt, igényes jó anyag, kicsit nehezek voltak ugyan, de azért rendben voltak.
Igazából az a 18-as belső szélesség ami engem elgondolkoztatna egy 30-as gumival, nálad ugye 25-ös megy fel, a gyakorlatban jó kérdés mennyi jelentősége lenne ennek.
Próbálj utánaolvasni, aztán ha jókat írnak bevállalósnak kell lenni.
Addig amíg be nem vállik, azért a Zipp-et ne add el szerintem... -
itouchfan
senior tag
Retro outi projekt: olyan gépeken, amiken még a vázcsövön van a váltó, mennyire bonyolult fekvaltosra átalakítani és mi kell hozzá fkv-n kívül?
-
dom1n0
őstag
Fuck, még mindig csöpög az eső, full vizes saras minden.
Akkor péntekig még pihi. -
flash-
veterán
tudja valaki hogy a Zwift Cog and Click Upgrade Kit -al mely windowsos alkalmazások kompatibilisek ahol ki lehet kapcsolni az ERG módot? Zwift alap, és talán a rouvy, esetleg valami free app ami tényleg csak arra hogy intervallozgasson az ember? nem kell semmi grafikai csili vili dolog
-
mauimagic
senior tag
válasz
6030D #328091 üzenetére
Szerintem arra gonol a Főni, hogy ha horkol a zasszony, akkor le kell depózni a fürdőbe.
Én anno a kivitelezésnél sajnos nem gondoltam erre, a sok hidegburkolat miatt a helyiség akusztikája csak rontana a helyzeten.
Munkavédelmi szempontból is aggályos a dolog, a kézi tehermozgatási tevékenység szabályozása világosan leírja, hogy egyedül 50kg-ot meghaladó terhet tilos mozgatni, szvsz nem ér annyit az egész, hogy lesérülj. -
parandroid
félisten
válasz
anaqer #328093 üzenetére
Ennyiert nagyon jó sisakok vannak már. Gyakorlatilag a 15-20e sáv fölött már mind vehető, ott már csak design-ban, kényelemben, súlyban lesznek jobbak. Ami még hasznos, az a MIPS nevű feature, ami gyakorlatilag egy belső keret, ami felfekszik a fejedre a sisakon belül, és hagyja azt mozogni, ezzel csinál még egy védelmi vonalat. Legyen jól szellőző, az elején a lyukakra viszont nem árt benne egy rovarháló, egy sisakba szorult méhecske elég komoly galibát tud okozni, egy darázs meg aztán tényleg dűt-borít, főleg, ha valaki hajban nem annyira erős.
Uvex, Abus, MET, POC, Ruby, Specialized, de van még jó pár gyártó, a 30-40e sávban már jól,is néznek ki, tanusítványaik is megvannak, fejedet sem fogja lehúzni a súly, illetve a bélés is kivehető, és visszatépőzárazható mosás után.
A fentiek mentén ebben az árkategóriában nem igazán tudsz mellélőni. Nekem egy Abus MTB-s sisakom van, egy Uvex Boss Race országútira, és egy sima Uvex Race-t rendeltem most tartaléknak, mert épp csak 30 euró volt amazonon. Volt egy Decathlonos Van Rysel bukóm is (elfelejtettem Mo-ra vinni sisakot, és kellett valami hirtelen), de nem szerettem, mert nagyon zárt volt, és nehéz, azt pár használat után elajándékoztam ismerősnek.
p
-
Sziasztok!
Elnézést kérek - az összefoglalóban nem találtam olyan részt, ami a bukókat illette, szóval rákérdeznék...
... milyen saccperkábé 50 (übermax 70) rugó körüli bukókat ajánlanátok? Nem vagyok komoly sportember - de fasza lenne, ha túlélnék vele egy alkalmi buktát.
-
6030D
őstag
válasz
Hasaggymeg #328087 üzenetére
Mit lehet csinálni egy alvó nővel egy kádban?
-
trialboj
őstag
Hello, az érdekelne hogy van-e egy gyűjtő oldal a Mo-i bringás versenyeknek? Olyasmire gondolok ahol lehet válogatni és szűrni hogy milyen versenyt keresek, és egy platformon vagy listában szerepel az összes. Hétvégén lesz egy a Tisza tó körül ahova megyek, de ezt véletlenül találtam, viszont érdekelne hogy mi egyéb erdőkben szervezett montis/ebikos versenyek lesznek még idén.
Ha bárkit érdekelne Romániában ezen az oldalon lehet rákeresni az idei bringás versenyekre. -
ZolkoW
őstag
válasz
(ex)Cat #328083 üzenetére
miből kellene mivé alakítani? ha 15x100-as átütős, abból univerzális adapterrel lehet csinálni 9x100-as gyorszárast, meg 12x100-as gravel/outi átütőst is, fordítva viszont a gyári a tuti, mással nem biztos hogy kísérleteznék. Legfeljebb ha ismert, valami máshol is elérhető agyra épül a kerék, de akkor is a hozzá való alkatrészekkel.
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #328087 üzenetére
ez olyan mennyiségű sár, hogy senki se akarná a fürdőszobájában látni
-
vlevi
nagyúr
válasz
parandroid #328077 üzenetére
Nincs extra magasan. Az üléssel van kb egy magasságban.
De, mint mondtam, ez a városi munkába járós bicaj. -
Jester01
veterán
-
mauimagic
senior tag
-
-
Speedy007
őstag
válasz
D0nci71 #328060 üzenetére
Ebből több fajta van a shimano kínálatában ez az olcsóbik. Nekem sikerült a menetnél elgörbíteni az LX-570 agynak a gyári gyorszárát illetve a FH-QC400-nak is utána vettem ahhoz a korábban a szoban forgót és az ellen oldaliról 3-4 oldás után lejött a műanyag burkolat. Párom kerékpájába lesz úgy is ő "mackósabb" testalkatú 95kg körül van a kerékpárral együtt szerintem alulról karcolhatja a 120kg-t ehhez jön még a gyerek utánfutó két gyerkőccel így már 200kg-ba is bele szaladunk. Nem gond ha túl van tervezve a kerékpár szeretek így építeni tervezni mert tudom hogy van benne még tartalék.
-
-
MC Pite
veterán
válasz
mauimagic #328032 üzenetére
Hosszú az nem 2-2.5 óra, hanem 4+, azt meg nem tolja végig z4-ben még Pogácsás Tádé sem.
Öhm, értem, nem jellemző êpeszű embereknél... Linkeket is nézted?
[Medvesről] csak írtam, pulzus pánt itt nem volt velem sajna, de tapasztalataim és a 3 csippanás alapján ez is 15x-es átlag hrm volt valószínűleg (biggest power output evör). Huszonsokévesen ahogy bírtam, a fejemben az a 100%, és időnként próbálom azt elérni (tavaly Börzsöny Ring 4órád 154es átlagakor mondtatok idevágóan szépeket nekem).
Amúgy nem vágom a Tádét, google találatok vannak...
Szerk: Áh, Pogacar, így már hallottam
Nekik nem is Z4 egy verseny ahogy múltkor linkelte valaki, hanem kb Z3 alja (durva)? -
arcitec
addikt
válasz
parandroid #328042 üzenetére
Már elnézést miféle random netes leírásról beszél te?
Ha te azt tudnád honnan van, nem emigyen beszélnél! -
dom1n0
őstag
válasz
gbors #328050 üzenetére
Szerintem semmi gond azzal ha megallsz orankent 5 percre, foleg ha outi ahol nem art egy kis nyujtas, nyakropogtatas stb.
Ha csak nem valami versenyre keszulsz ahol vegtelen orakat kell menni a mezonnyel kulonben utso leszel
Sokkal jobb (fejlodest tekintve) menni 6 orat 5 perces szunetekkel mint csak 2-ot cde azt egybe szerintem. Erdemesebb inkabb arra figyelni, hogy a labak forogjanak folyamatosan, ne az legyen ami sok amatornel van, hogy 10 csapas erobol felgyorsit, abbahagy, visszalassul, ujra erobol 10 felgyorsit, lelassul, es igy tovabb.
Lejtozesnel szokni a bedolest a kanyarokba, szokni a fektavokat.. -
válasz
parandroid #328046 üzenetére
Ez pont a probléma alapja, hogy nem mindig kapok jó jelzéseket a szervezetemtől, ezért kérdezek best practice-eket. Kötelezőnek ezeket természetesen nem tekintem
Amúgy hosszabb útra most már csak étellel-itallal megyek, ha valahol tudok utántölteni, az csak bónusz.#328047 Friczy: köszi, ezt elraktározom - csak a kocsmás tréfa miatt hoztam fel, de valahol úgyis meg kell álljak, akkor már miért ne kipróbált helyeken
#328049 f_sanyee: aha. Lehet, hogy nekem ez a modell passzosabb, mert teljesen mindegy, mennyi időre tervezek megállni, 5 perc után mehetnékem van. Köszi!
-
ZavaBalazs
őstag
válasz
cattus #328037 üzenetére
ja, láttam már összeállítást azóta, hogy belekezdett, de mintha az utóbbi időben nagyon megritkultak volna a hülyeautós összeállítások.
#328046parandroid: ezt kicsit kiegészíteném, néha hagyni kell, hogy megmondják mások, pl stoptáblánál, pirosnál. ilyenkor természetesen az órát is állítsd le.
-
válasz
parandroid #328040 üzenetére
Hát, nekem nem esik jól 2 órát egyben letekerni, akkor sem, ha ezzel kivívom a topik általános megvetését
1.5 órával még általában jó vagyok, pont azt akartam kideríteni, hogy van-e ok arra, hogy sűrűbben megálljak, de arra utalnak a vélemények, hogy ha nem érzem valamiért explicit szükségét, akkor nincs. Köszi az inputot
#328039 velizare: uhhh, akkor a Nyékládháza-Tiszadob-Tiszafüred menet ráb***ós lesz, 100km zéró kocsmával
Esetleg megkérdem a kompos embert Muhinál, van-e egy kis szíverősítője.
@MC Pite, @Friczy: köszönöm az inputokat!
-
parandroid
félisten
válasz
gbors #328025 üzenetére
Amikor hazaérek. Vagy ha van egy jó kávézó+sütiző. Azért a 2 órákkal ne vicceljünk már itt, kolléga.
Ha meg edzőkör, akkor meg pláne nem, hacsak nincs benne valami intervallumos, résztempós, hegynek fel sprintes dolog (de ilyen szinten a bringán kb sose jutottam). Normál hosszabb tekerés az olyan 100km kb, az kirándulgatós tempótól függően 3-4 óra, valahol 2 óra körül jólesik egy szünet, meg némi visszatöltés (kávé, fagyi, süti, sör - alkoholmentes, nyilván, kóla, vagy red bull). Mondjuk ha szünet nélkül letolod, ezzel pont lehet eléhezést tesztelni. Nekem már sikerült, igaz, angyon közel voltam a 3óra/100km-hez, ami egyedül már az én szintemen nem rossz tempó,
p
-
6030D
őstag
válasz
stickermajom #328033 üzenetére
Emberek tekernek otthon, miközben videókat néznek. Így meg meg sem izzadsz, csak enni, meg inni kell közben. Még eléhezni sem fogsz! De tessék, 10 órás vonatsín videó.
-
cattus
addikt
válasz
ZavaBalazs #328035 üzenetére
Ugyanúgy csinál összeállításokat, ez nem a YouTube kiváltására van. Gondolom úgy volt vele ha amúgy is megvan a kamerás setupja akkor miért ne.
-
Weareus
addikt
Közel egy évig voltam Atkinson és úgy bicajoztam, 0 szénhidráttal. Szalonna, tojás, kolbász, ilyesmik.
Nyilván erre át kell/lehet állni, ehhez idő kell és az is valószínű, hogy versenyszinten nem (így) működne, de volt azért olyan, hogy 12 nap alatt (és ezek zömmel hétvégi tekerésekre korlátozódtak) 750 km-t tekertem le. Soha nem voltam fáradt.
Esszenciális zsírsavak és aminosavak vannak, esszenciális szénhidrát tkp. nincs, tehát a 3 makro közül 1 nélkülözhető és az a ch. -
ZavaBalazs
őstag
válasz
stickermajom #328033 üzenetére
teljesen komoly. gondolom megunta a videóvágást, és letudja ennyivel, de ez így vágatlanul marha unalmas lehet. én nem tudom, csak akkor "szoktam" belenézni, amikor magamat kell visszakeresni - eddig kétszer sikerült így bekerülni a zinternetbe
-
stickermajom
addikt
válasz
ZavaBalazs #328030 üzenetére
Ez amúgy komoly, hogy azt streameli ahogy futárkodik? És ezt emberek nézik?
-
Friczy
senior tag
válasz
gbors #328025 üzenetére
Mostanában már ritkán vagyok teljesítményorientált
Egyik megszokott köröm (Isaszeg-Zsámbok-Valkó-Isaszeg + az oda-vissza haza - ez nekem itthonról 90-100 km közt van valahol) általában félúton állok meg egyszer (Vácszentlászlón van egy kedvenc kocsmám, ott egy-két sör és néhány müzli vagy Balaton-szelet frissítésnek), ez elég szokott lenni.
Egy Bp-Siófok (nálam 130 km, általában a feleségemmel együtt szoktam mostanában menni) távon többnyire négy megállást iktatok be. -
Ha már a kaja-téma ilyen alaposan kivesézésre került, egy kapcsolódó kérdés - hosszabb (2 óra+) túrákon milyen sűrűn álltok meg pihenni, és mennyi időre? Nem a hardcore edzésorientált körökre gondolok (bár az is érdekes), hanem amikor kirándul az ember, esetleg néha megnyomja közben, amikor úgy esik jól.
-
Speedy007
őstag
"Műanyagnak" tűnő/ható gyorszár az mennyire tartós? Használ itt valaki itt olyat? Vettem "tűzoltásként" fűzött kerekeket a párom kerékpárjára,azon elég érdekes gyorszárak vannak nehezen tartja a kereket a helyén illetve hosszabb a gyorszár tengelye mint kellene főleg elől. Volt a helyi szervízben Shimano féle gyorszár az olcsóbbik fajtából de az nem túl jó minőségű mert az ellenanyáról a műanyag könnyen lejön, így "vettem" BBB BQR-01 szettet de miután haza hozta a párom meglepődve vettem észre hogy a tengelyt leszámítva full műanyag vagy bakelit az egész.
-
python1
veterán
válasz
Hasaggymeg #328007 üzenetére
Köszi! Lassan már csak Cube vázat lehet kapni a Bike Discountban, azért is kérdeztem.
Na most az mennyire lényeges, hogy nem átütőtengelyesek ezek a vázak, inkább keressek átütőset? -
6030D
őstag
válasz
Hasaggymeg #328018 üzenetére
Nem kell ide semmi versenytempó. Az első eléhezésem az első edzésemen volt, amikor lássuk hogy állsz felkiáltással kaptam 4 óra síkot 140-es pulzus alatt. Nem átlag, e fölé nem mehet. Monti, aszfalt, valahol Szalka után jobbra telt le a 2 óra, megfordultam, és Nagymaros után már remegtem a bringán. 24-ről visszaesett a sebesség 19-re, a pulzus ugyanúgy 140. A királyréti elágnál betoltam fél liter kakaót meg két kiflit, Verőcén már jól voltam, mire haza értem, helyreállt minden, csak olyan voltam, mint akit agyonvertek. Meg utána még pár napig. Nem volt semmi versenytempó, csak kevés kaja volt nálam, ráadásul tél, így keveset is ittam, mert nem kívántam. A szervezet meg nem volt hozzászoktatva, hogy alacsony pulzuson zsírból is kell menni, mert nem olvastam előtte a fórumot, hogy sokat kell zékettőzni.
-
-
MC Pite
veterán
válasz
arcitec #328013 üzenetére
Rendesen étkezem és nincs eléhezés.
Hát ha boltba sörért meg városnézni megy az ember bringával, akkor ez elég is.
Amikor 80%+ tartományban, intenzíven tekerek órákig, kizárt dolog hogy a rendesen étkezek dolog elég.
Volt amikor magasabb intentzitással is nyomtam, ott konkrétan már szédültem, és le kellett ülni (az nem sikerült, csak feküdni). Úgy gondoltam én is felmegyek úgy, mint a nálam erősebbekErős fizikai munka átlagpulzusban 105-110. Intenzív tekerés átlagpulzus 145-155. A gyomornak, szervezetnek tök más!
Most kerestem egy bozótírtós tevékenységet, 99 az átlagpulzusom. Most áprilisban a Diósjenő maratonon 2,5órán át 157 volt az átlagpulzusom. És nem, nem egyenesen arányos az energiafelhasználás.
De a hosszú+intenzív meg főleg gyilkos tud lenni - ha el tudsz eddig jutni. Ez menne normális táplálkozásból szerinted neked? [Ring of Kerry]Fejben kezdesz elfogyni, eléhezel, nem megy ahogy szeretnéd, pulzus kezd elmászni, fogy a kedved is, jönnek a görcsök, stb.
Hidd el, amiről te beszélsz, az max Z2 (de inkább Z1). Amiről mi, az a Z4, időnként belekarcolva az Z5-be. Keress rá, olvass utána ha nekünk nem hiszel
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
dom1n0 #328008 üzenetére
Hát olyan aligha lesz, aszfalton csak kényszerből és általában Zasszonyosan tolom, akkor meg Z 0,5 a tempó, aztán meg nem is vonz, jobban szeretem a változatos terhelést, a húzd meg-ereszd meg féle erdei hullámvasútat mely kevésbé megterhelő nyakamnak, hátsómnak mint a monoton, folyamatos és kevés mozgolódást igénylő kerékpározás.
#328009Weareus...ne beszélj, csak felszerelek 2 kis szarvat középtájt és kizárom a telót máris grevöllé avanzsáltam!
#328016 arcitec...egészséges embernél aki rendesen is táplálkozik komoly edzettség kell ahhoz, hogy eléhezzen. Általában a kákabelű csupaizom (relatíve) ifjú titán képes olyan szintű terhelést kifejteni amikor már menet közben muszáj tankolnia ahhoz, hogy csekély tartalékeit ne élje fel néhány óra alatt és jöjjön a kalapácsosember. Minél muglibb vagy annál hamarabb adod fel, még messze az eléhezés előtt, vérmugli seggfájás (vagy egy útba eső lángosozó
) miatt, az átlagmugli kifogy a szuszbólmert nem osztja be erejét, a félmugli (és az öregek, mint jómagam) meg kimerül és visszavesz a tempóból, jóval még mielőtt eléhezhetne.
Vagyis a eléhezésért is meg kell dolgozni ám!
-
mauimagic
senior tag
Bikefit vergődés:
A montim be van lőve rám rendesen, annak a beállításait át lehet/érdemes valahogy vinni gravelre?Nyeregmagasság nyilván ok, de pl a saddle setback kb 40mm-el hosszabb a gravelen úgy, hogy szinte koppra elöl van már a nyereg.
A reach értelmezés is érdekes a drop vs flatbar miatt, úgyhogy a nyereg hátuljától (mert a montin rövid nyereg van...) mértem a hoods közepéig, a montin meg ≈a markolat közepéig.
A gravel így 70mm-el hosszabb, mint a monti, nemtom ez sok vagy kevés, végülis elvagyok rajta 3-4 órákat, de másnap azért érzem hogy ez nem hintaló volt...
Ha pl egy M-es Canyon Grailhez nézem a bringát, ami elvileg a méretem, akkor az ETT szinte ugyanott van, a reach meg rövidebb, vagyis ott is kijön a hosszabb seat setback...phaßkivan, mennyivel egyszerűbb a monti...
-
arcitec
addikt
válasz
dom1n0 #328014 üzenetére
Ja úgy esetleg lehet, de az részben kifáradás is és nem elsősorban egy müzli szelet kérdése. De persze ha valaki így "túlpörgeti" magát ott már bármi lehet...
#328015Maximum1 : Hát dehogynem, pont, hogy nagyon is. Beosztom, nálam nem a sebesség a lényeg, hanem a természetjárás....
És szerintem itt a kutya elásva, persze ha valaki túlhajtja magát az bizony nem elfáradhat, hanem kifárad. De itt volt olxan is aki azt írta kb 30km és eléhezik. Na én ilyen esetre gondolva írtam azt amit. -
dom1n0
őstag
válasz
arcitec #328013 üzenetére
Mi meg továbbra is azt mondjuk, hogy amilyen tempókat írtok, az túra és nem sport, ezt érted ugye?
Próbálj menni nyélen 3-4 órát a Mátrában, és megváltozik a véleményed.#327665lsebestyen kommentben írja, hogy bevert közel 180g szénhidrátot 2 óra alatt kb, ez is szerinted nem fordulhat elő úgy, hogy top4-nek jött be kurvasok versenyző közül?
Ne szédítsetek már könyörgöm. -
arcitec
addikt
válasz
parandroid #327984 üzenetére
Ez az egész mese súlyos úgy ahogy van. Soha nem voltam így. Rendesen étkezem és nincs eléhezés. Ha éhes vagyok eszem, mert az is előfordul, de nem sportolás közben, már ha a némi testedzést, futást, mugli túra bringázást annak vesszük.
Elfáradni azt lehet, de ahhoz meg nem enni kell, hanem majd kipihenni. Ha valaki erős fizikai munkát végez (nem lityi-lötyi) az is elsősorban elfárad és nem eléhezik.
Max éhes is lehet a munka végére, de azért az nem ugyan az. Továbbra is azt mondom, így ebben a formában egészséges embernél ez nem fordulhat elő... -
Weareus
addikt
válasz
Hasaggymeg #328007 üzenetére
Tudok egy könnyebb karbon vázat ám!
-
dom1n0
őstag
válasz
Hasaggymeg #328005 üzenetére
Nyomjátok, lássuk a jó átlagokat
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
python1 #328006 üzenetére
Eddig 3 Cube vázzal volt dolgom, 1, 2 és 3, első kettő Al harmadik karbon. Amit el tudok mondani róluk az, hogy az aluk átlagosak úgy súlyban mint kivitelezésben, vagyis megbízható, pontos és nem túl nehezek, a LTD amit hajtottam brutálisan merev volt...legalábbis én annak éreztem, kegyetlenül rázott. Ami a karbont illeti az meglepően jó kivitelezésű, tökéletes csapágyfészkekkel (kormány, középrész), szép a belseje, ahol bele lehet nézni (középrész, homlokcső, nyeregcső) sima belül mint az üveg, pontos a váz, csendes, nem recseg-ropog sehol. Súlya, a gyár szerint, akiket megkérdeztem személyesen levélben, 1150 gr az XL-es vázméretben, de ezt le nem mértem. Kábé ennyi...
-
python1
veterán
válasz
Hasaggymeg #328005 üzenetére
Most nèzegettem a cube vázakat kint, elèggè korrekt áron mennek.
Tapastalatod vele, merev jó geóval rendelkezik stb, jöhet róla nèmi infó, köszi! -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
dom1n0 #327943 üzenetére
XC -mmel 2,35-ös 2 bar alattira/körülire fújt terepgumikkal inkább nem
...de Z3 alja-közepe.(amúgy saját bringámmal olyan 24-25 km/h átlagra tippelném le a Balatonig, mondjuk 2-3 pihenővel.🤔)
#328001Zsombe...én az elsőt és utolsót ismerem, közülük meg inkább Rox.
-
MM
őstag
válasz
szuszinho #328000 üzenetére
2 foganként elvileg 1 szemmel kellene hosszab, gyakorlatilag 95%, hogy így is jó lesz.
Főleg, hogy 1 szemet nem tudsz variálni, csak párosával. Ha a két legnagyobb tányéron van a lánc, és a kanalat tudod még kicsit jobban hajlítani kézzel előre, mint ahogy áll, akkor OK.Nálam a 40t->38t cserénél nem kellett hozzányúlni, és tervezem is, hogy majd megyek visszafelé (40 és 42) ha ersősödtem. Talán kibírja addig a lánc.
-
Zsombe
senior tag
Sziasztok!
GPS komputert szeretnék vásárolni az új bringámhoz. Három típust néztem ki:
- iGPSPORT BSC200
- Lezyne Mega XL GPS
- Sigma ROX 4.0Fentiek közül melyik ajánlott vétel? Igazából nagy túrákat egyelőre nem tervezek, max. 50-100km. Fontos, hogy GPS vételben erős legyen, jól olvasható kijelző és Komoot-tal legyen kompatibilis. Na és azért az akksija is bírja szuflával.
Ezek bármelyikéhez szükséges speed szenzort venni, vagy kellően pontos a GPS?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Futás, futópályák
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PlayStation 5
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Hardcore café
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- Referencia Weboldallal Világítós bill+laptop bill magyarítás. Rania 3M -is! Touchpadok is.Posta ok
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad T540P - i5-4GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Gari!
- SAMSUNG DDR4 REG ECC 32GB 2666MHz RDIMM szerver RAM modulok, nettó 15740Ft+ÁFA, 1 év gar., több db
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest