- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #102609 üzenetére
Az enyém nem 15e, hanem max 1500e volt, de ezeket mind tudja. Hogy megbízható-e? Franc tudja, eddig nem volt gondom vele, de csak 1500km-t mentem vele a télen. Kép . Mondjuk van neki hibája, a gombok azért elég "kattogósak" és amikor a háttér világítás be van kapcsolva nem mindegy milyen szögben van, mert ha pl. lentről nézed nem látsz semmit a kijelzőn. Világítás nélkül nincs ilyen gond... Én drága órát tuti nem veszek ezután, ha valaha tönkremegy, max felpattintok egy másikat belőle, az össz kilómétert átírom az új órába oszt csók... még mindíg jóval olcsóbban megúsztam, mint egy neves cuccal, ami szintén bármikor bedögölhet. Egy navigációs garmint azért elfogadnék, de az más más kategória.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz fulton #102616 üzenetére
pl az első teló, vagy a rugóstag, de van fogaskoszorú is ennyiért, mármint ez mind külön-külön ennyi
Mondjuk egy barátomnak akartam egyszer ajánlani egy boltot, mert bringát szeretett volna venni, de mondta, hogy nem kell mert ő nem költ 50 eFt-ot egy bringára
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #102619 üzenetére
Azt kérded mi kerülhet 150e be egy bringán és nyomatékkulcsot keresel hozzá,mely 10%- a egy olyan bringának?! Nekem 1000 eurós bringám van,de még nem sikerült rávenni magam egy nyomatékkulcs megvásárlására,főleg,hogy legalább 2 kell,hogy lefedje az összes meghúzandó csavart.
Szerk:még annyi,hogy remélem nem ájfonod van.
StLui...[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
c4bB
csendes tag
válasz fulton #102616 üzenetére
indokolatlanul sokat költök úgy értem,most mentem a "szent" biciklimmel,amit sajnálok használni,és valami elképesztően jó,sokkal jobb mint bármi amivel eddig mentem,pedig 15k-ért vettem és kb 25-öt költöttem rá (nyeregcső,kormány,markolat,első teló).pedig ez egy retro mtb,aluváz,full 739-es XT szett,és hihetetlenül jó.
tökéletes lenne nekem egy magasabb első telóval és a 28as hátsó sor helyett egy 32-34-re végződővel.
ehhez képest épp most végzek egy acélvázas össztelós retro giant összerakásával,amire rálocsoltam kb 100k-t,3x9-es alivio integrált hajtás-váltás,deore fékváltókarok,suntour első teló,kormány,stucni,markolat,nyereg,nyeregcső,avid fékek,gumik.
ezek messze nem felső kategóriás cuccok,és még legalább 50 rámegy ha nekiállok 27.5-29er-re alakítani.nem olcsó mulatság#szabacsik
értem szerencséd volt,gratula.#Hasaggymeg
az pont tetszik,hogy kisebbnek tűnik optikailag a váz
ezen a bringán eleve elég sokkal magasabban van a középcsapágy mint a többin,nem érzem instabilnak,vszinü megszoktam,cserébe nem akadok föl sehol.
nagyjából 2cm-el lenne magasabb elöl-hátul 27.5er kerekekkel,elöl 29er-el meg 4cm-el,ami középen kb 3-at jelent,plusz a 29er első teló is magasabb...nemtudom,kisérletnek jó lesz.
a 27.5er kerekes képen az első teló maradt 26-os,épp belefért,maradt 5mm sárférőhely ezért kapna sok sarat,de ha átépítem,kap a kerékhez való telót is. -
fulton
addikt
válasz fulton #102689 üzenetére
meg persze azért nem bánnám ha vizes aszfalton nem kéne túlzásban figyelni hogy ki ne szaladjon alólam. Van iylen egyáltalán ?
Korábbi kis montimon valami komoly terep mintás gumi volt, hagja is volt, de én hóban jégen egyszer sem nyaltam vele, csak mikor véletlenül állóra fékeztem az első kerekem a jeges úton. Akkor keményet taknyoltam és majdnem a szembe jövő autó alá csúsztam. Nem sokon múlt.
De az évek alatt egyszer sem volt hogy megcsúsztam volna vele, sem vizes sem sima úton, sem terpen..
Még lehet azt veszem rá vissza.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #102689 üzenetére
A kemény gumi kényelmetlenül ráz és kevésbé tapad,más hátránya nincs.Igaz 26"os,de nejemnek ilyen volt.Nagyon suhan és a látszat ellenére meglepően jól tapad.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz fulton #102696 üzenetére
"Elég széles lenne így hogy kellő képen legyen tapadás nedves aszfalton is a guminak? vagy szélesebbet javasolnátok?"
én elől 25-ös Conti 4season gumival mentem hétfő reggel melóba, ónos esőben. egyszer-kétszer próbaképpen ráfékeztem a hátsóval, éreztem, hogy tényleg jeges az aszfalt, de az elsőt nem éreztem, hogy megcsúszott volna, szóval annyira a tapadás nem függ a szélességtől.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
-
nagyúr
-
bunddog
tag
válasz fulton #104594 üzenetére
Tárcsafékhez: attól függ hogy hol és mire használod a bringát, de én csak előnyét látom: jobban fog (nyilván típusfüggő) jobban adagolható, nem a felnit koptatod szét, esőben/saras körülmények között nyilván sokkal jobban teljesít.
Sebességhez: hát az meg pláne sok mindentől függ de leginkább tőled de a legjobb megoldás ha ph-s fórumozó leszel mert akkor fully-val 3.0-ás gumival 1.2 bar-on is 60-as átlaggal nyomod majd a balaton köröket
-
deny330
aktív tag
válasz fulton #104594 üzenetére
Itt annyira nem probléma, ha megtudsz állni és tudsz lassítani. Persze most egy elég erős példát mondtam arra, hogy miért jó a tárcsafék..
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #104612 üzenetére
Ja, olyan környék, itt már panaszkodtam eleget a medvék miatt . Mondjuk ez a hegy/erdő, Csíksomlyó és környéke még talán a legbiztonságosabb, az északi oldal vadasabb, oda egyedül egyáltalán nem merek menni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #104614 üzenetére
Őzeket, rókát, nyulat napi szinten látok, de ez gondolom nem nagy kunszt felétek sem és nem bántanak. Farkasba egyszer botlottam bele és tavaly majd' lecsókoltam 3 szarvast. Medve szerencsére nem támadott még meg, pedig felénk szinte naponta megtámadnak valakit/valamit... eddig a legközelebb szerencsére csak lesen keresztül kerültem hozzájuk. Szal semmi extra és remélem ezután sem lesz gond, igaz ha vadas helyen járunk általában ordítunk, meg zajt csapunk, mert remélhetőleg így a medvék elijednek
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ggeleven
őstag
válasz fulton #173749 üzenetére
Milyen bicóra megy? Pl. Schwalbe-nak egész jó a defektvédelme.
Itt tudsz szűrni pl 35-622-re vagy amire szeretnél, az adatlapon pedig meg tudod nézni, hogy milyen defektvédelme és gördülési ellenállása van: [link]Szerk.:
Mivel beleszerkesztettél, így én is. Azok a Contik sem rosszak, bár nem emlékszem, hogy valaki dobott be volna véleményt róluk ide.[ Szerkesztve ]
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
ggeleven
őstag
válasz fulton #173753 üzenetére
Nem gondolom rossznak a linkelt Contikat. Nekem személy szerint Schwalbe Marathon GT Tour van és tényleg nagyon jó a defektvédelme. Ez éppenséggel nincs a kívánt méretedben, de legalább a védelemről van tapasztalatom.
A rutinrókák nem szeretik a drótperemes gumit, de egyszerű kocabringásként szerintem nincs velük baj, úgyis ritkán cserélem (jobb esetben).Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
ggeleven
őstag
válasz fulton #173762 üzenetére
Minél keskenyebb annál kevésbé lesz tapadás, irányíthatóság, ellenállás, egyszerű fizika. De több helyen a minimális eltérésnél a szélesebbet javasolják szakírók (hacsak nem célszerszámot használsz versenyre/rekorddöntésre). Pl: Trend spotting: Why you need to switch to wider tyres
Persze nem azt jelenti, hogy lufigumi kell minden bicóra.
Nem használtam még ilyen keskeny gumit, szóval személyes tapasztalatom nincs velük, de én hiszek a szakíróknak és más fórumokon található hasonló véleményeknek.
A Marathon Plus-nál az is árulkodó kicsit, hogy a 32-es csak E25ös besorolást kapott, a 37es pedig már E50-eset. Ez annyit jelent, hogy ebikeoknál mekkora max sebességre van hitelesítve. Ebből nekem az jön le, hogy stabilabb és jobban terhelhető a 37es (ha egy dög nehéz ebike mehet vele 50nel, akkor nekünk is bőven jó lesz ).Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
kenguru99
aktív tag
válasz fulton #173762 üzenetére
Kellene tudni, hogy milyen széles a felnid. De ha jó gyorsíthatóságot és kis gördülési ellenállást akarsz akkor a vékonyabb lesz a jobb. Ez ez jó kis oldal segítségképpen.
-
flash-
veterán
válasz fulton #173744 üzenetére
szia!
milyen van most? pl nekem a schwalbe smart sam(reflexes változat) volt. Olyan hogy gyűjtötte a defektet aszfalton. mondjuk nem volt lassú gumi de nagyon hamar is elkopott.aztán Energizer plus tour lett,picit gyorsabb is aszfalton, 2.5 év alatt még nem volt vele defekt pedig nem csak aszfalton megyek vele(bár aszfalton kívül nem nagyon ajánlom másra, hiába a schwalbe adatlapja szerinti 3.5 pontos off road grip, az inkább 1.ilyen szempontból ne is higyjetek a schwalble-nek azok az értékek full random odarakják és kész nincs sok köze a valósághoz) kavicsos úton- kavicsos földúton lefelé csak folyamatos fékkel lehet menni 20km/h felett.. hát valamit valamiért.
ez olyan massziív aszfaltgumi inkább nem pedig túragumi..
Görgőztem vele 500km-t télen és semmit nem kopott én nemtom mibő vanKülönben a bikepro csinált egy roppant jó cikket, sok gumit leír defektvédelem szempontjából gyengétől a jobbak felé haladva, Moderátor:ez mehetne nyitó posztba is!
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
bringasisti
őstag
válasz fulton #199437 üzenetére
Az hogy milyen nyomáson használod attól függ hogy milyen az aszfalt. Mert ha a Max nyomás akkor egy falevél is agyrázkódás okoz, és nehéz tekerni , ha alacsony a nyomás akkor rossz útminőség esetén könnyebb tekerni, de felveri a felnit esetleg Continental gatorskin
BENEFON DELTA--------N8
-
arcitec
addikt
válasz fulton #199437 üzenetére
Én nem cserélmém vékonyabbra kolléga ajánlása [link] jó lesz az neked az eredeti méretre.
6 bar nyomáson használom a GT Tourt kiválóan gördül az is. Szóval szerintem az nem igazán lesz jobb egy vékonyabb gumival, pláne a komfort meg jobban romlani fog. (Szerintem).
U.I:Arról nem is beszélve, hogy elvileg a szélesebb guminak jobb a gördülési ellenállása a megfelelő komfort mellett. Nem véletlen adják ki szélesebb gumikkal az újabb bringákat.bringasisti: Szerintem az említett gumikkal olyan nem fordul elő amit TE írsz. Tapasztalom,
azok már úgymond felső kategóriás gumik. Még, hogy falevél. Nem kis túlzás egy trekking kiváló gumira.[ Szerkesztve ]
-
válasz fulton #199442 üzenetére
Conti Contact Speed? Ha ilyen sok az aszfalt, és a nem aszfalt sem igazi terep, akkor bőven jó. Nekem bejött hasonló használatra. Én 37-est vettem, a 32 talán jobb lett volna, trekkingen ez alá nem mennék (nem tudom, milyen bicajod van).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
arcitec
addikt
válasz fulton #199442 üzenetére
Nem 5 bar-on, hanem a max 6 bar-on. De teszteld le magadnak. Nekem a max bar az ami jobb. Nyilván könnyebben gurul. Az, hogy pont azon a bringán, pont az a gumi, hogy fut jól neked kell eldönteni. Mondom a GT Tour(ami mára már kifutott,bár nálunk még kapható)
az nálam tökéletesen teljesít, mind aszfalton, mind földúton. Az meg, hogy 10-20 dkg-al nehezebb nálam nem számít, mert vízben cuccban jóval többet viszek. Gyárilag a bringa nincs15kg se, szóval .....bringasisti: Hát igen, elhiszem, ebből is látszik mennyi egyéni paraméter létezik, infót lehet szerezni, aztán mindeni alakítsa ki a magának megfelelőt.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz fulton #199449 üzenetére
Aszfaltra tök fölösleges - személyes vélemény hangzott el. Egyéni körülmények tehetik indokolttá: belógó gyalogszeder, amerre gyakran jársz, sűrű mezőgazdasági forgalom, ami állandóan telehordja az utat szeméttel, rendszeresen kiszóródó ipari hulladék az útvonalon (üvegcserép, fémszilánkok, rozsdás szögek), stb. Csodát tenni amúgy a tubeless sem tud. Ha a fenti tényezők nem állnak fent, bőven elég egy defektállóbb köpeny. Persze mindjárt jön valaki, akinek a heréi is simábbra vasaltak, amióta tubelesst használ.
Szerk.: Ha a sportolási jellegre akarsz rámenni, akkor bicaj-csere, ez már a súlya miatt sem fog sokat gyorsulni, akármilyen slick gumit teszel rá. Amúgy 37-nél vékonyabbra szerintem ne is menj vele.
Belső: Bármi, ami nagyjából márkás: Schwalbe, Conti, vagy a nem a legolcsóbb Decathlonos akár.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Maximum1
őstag
válasz fulton #199437 üzenetére
Nekem is ugyan ez volt a problémám, azóta soha többet scwalbe, sokkal jobb márkák vannak nála.
Mióta bejöttek a gravelok, nagyon jó gumikat csinálnak 35-40mm méretben, lehet válogatni, simán használhatók trekkingre.
Én maradnék a 35mm-en.
Panaracer
Pirelli, ez pont nincs raktáron, csak mutatóba /én ezt venném/
Continental
ezek közül választanék. -
válasz fulton #199454 üzenetére
"A 37 nél vékonyabbra ne menjek vele - arra érted hogy komfort miatt?"
Az egész rendszer súlya miatt. Csak maga a bicó 17+ kg... Egy jó CX MTB manapság megáll 14 kg alatt, egy jó minőségű trekking 12 körül, ha nem zavar a koskormány, akkor egy sportos gravel akár 10 kg alá is benézhet. Bármelyikkel jobban járnál.Arra a Csepelre én max új gumit vennék, azt is csak akkor, ha muszáj. Az egy nagyon alap felszereltségű bicikli, konkrétan annál lejjebb már csak az innen-onnan kínai szemétből összerakott áruházi kacatok vannak, szóval fejlesztésre sem érdemes költeni szerintem.
Használtban érdemes gondolkodni, de előbb ki kéne találni, hogy milyen vonalon szeretnél elindulni: gravel, cross trekking? Kicsit nézelődj a kínálatban, hogy lásd, mik vannak, melyik geo, forma szimpatikus, aztán segítünk továbbgondolni. Decathlon kínálatát kezdésnek nyugodtan böngészheted, nekik elég sokféle modelljük van, és belépő árszinten a minőség is rendben van többnyire. Aztán ha megvan, hogy melyik műfaj, akkor kereshetünk konkrét ajánlatokat is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz fulton #199472 üzenetére
Egy jó minőségű alu cross trekkinggel, vagy egy fitness bike-kal műanyag sárvédőkkel, meg egy jó csomagtartóval (biztos, hogy ez kell?) 12-14 kg közé (ár függvényében, nyilván) le lehet menni szerintem. Az elég sokat számít azért.
Példaként nézzünk egy Cube SL Road-ot, ami 10-12 kg között szór sallangok nélkül, kb a 850-1600 eurós sávban: [link]. Egy szett jó sárvédő fél kiló lehet, a csomagtartó meg nyilván teherbírástól függ, de 2-nél nem hiszem, hogy több. Ehhez kell még két jó lámpa, prizma helyett egy reflektív csíkos gumi (a Conti Contact Speed pl), egy csengő, és lehet is 30 fölött döngetni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...