Hirdetés
- Milyen NAS-t vegyek?
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AliExpress tapasztalatok
- DIGI internet
- OpenMediaVault
- Total Commander
- eBay
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
addikt
válasz stingy2 #21413 üzenetére
Nincs válaszom a kérdésedre. Ez nekem is gond, hiszen amikor olyan helyre megyek, ahol kint van egy ilyen tábla, akkor szabályosan haladhatok arra. Miért nincs opció a navikban (mint a földút jelöléssel), hogy szándékosan mész be egy adott tilalommal rendelkező utcába?
Ezt általában a Google térképpel szoktam ki egyensúlyozni. Budapestnek van súlykorlátozási térképe. De még a 12t-ással is megnézem, hogy merre akar vinni, melyik GPS. Inkább indulás előtt készítsek 10-20 percet, mint a rendőrrel.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Di Natale
aktív tag
-
HoTaZo
addikt
válasz stingy2 #20922 üzenetére
Kezdőként, a magad ellen elkövethető leggyakoribb hiba. Igen, én is elkövettem, de meg kellett tanulnom visszafog ön magam. S, láss csodát, nem lett belőle baj. Sőt, még mondták is, hogy mennyire meg vannak elégedve, amin azelőtt nemigen hangzott el.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
FeZ...
aktív tag
válasz stingy2 #20784 üzenetére
"érdekes, mennyire számít a genetika:"
És még csak nem is a genetika számít, legalább is nem úgy, ahogy sokan gondolják, de ez már nagyon nem ennek a topiknak a témája. A lényeg nagyon leegyszerűsítve: ha egyensúlyban vagy magaddal és a történtekkel, akkor ehetsz te bármit (kis túlzással, mert a nyilvánvaló mérgeket ne vegyük ide), nem lesz bajod, ha viszont nem, akkor élhetsz a legegészségesebbnek tartott módon, akkor is beteg leszel. Perzse azért nem árt kicsit segíteni a szervezetednek.
-
snipy
tag
válasz stingy2 #20767 üzenetére
Sygic e-shopban szoktak lenni kuponok, tegnap pl -20% 25k körül lehetett behúzni. Ezek hírlevélben jönnek, lehet érdemes feliratkozni.
Régebben én is használtam.
A menetidőket viszonylag jól kalkulálja.
A súlykorlátozás néha egészen szigorúan veszi, behajtási engedélyem volt és nem volt hajlandó bemenni az utcába.
A korlátlanul használható utat súly korlátozott utca keresztezte, a kereszteződést is korlátozott útnak vette. Ilyenkor kerülőúton tervezett. Ezt lehet hogy javították közben. A roadLords-ban még benne van. Zalaegerszegen és Kaposváron vannak ilyen utcák.
A köztes pontok bevitelét, szerkesztését bugyutábban oldották meg.
Ezek ellenére jobban szerettem használni az iGo-t
HoTaZo jól írja, a mezei telefonok megsülnek szélvédő mögött, letiltja a töltést. Valamilyen MIL-Std minősítésű eszköz lehet bírná a strapát. -
stingy2
senior tag
válasz stingy2 #20762 üzenetére
Nos, ma lényegesen jobb volt a helyzet: a Sygic teherautós próbaverziója volt a tesztalany, és azt kell mondjam, fényéveket vert az iGo-ra és a tegnapi Tomtomra is. Tiltásba egyszer sem vitt be, címeket pontosan megtalálta és bár elsőre nem mindig a legoptimálisabb útvonalat ajánlja fel, de van 2-3 alternatíva amit még felajánl, és az 5 éves Xiaomi telómon is gyors, nem tölt fél óráig, mint az iGo . szóval egyelőre marad. Még 6 nap próbaidőszak, és ha ez idő alatt nem hibázik többet, mint ma, akkor azt a 43eFt-ot megéri a lifetime licenc.
[ Szerkesztve ]
INTJ
-
Zolás
addikt
válasz stingy2 #20762 üzenetére
Próbálgattam én is, lerakóra az ipari zóna melletti kerékpáros úton próbált meg elvinni, meg még pár finom kis kerülőt betett. Megvettem egy évre, még tavalyelőtt decemberben, mondom legyen nálam valami, ha elromlik a navim. Sokat nem használtam. Megbízhatatlan vacak.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz stingy2 #20752 üzenetére
Még mindig egy régi Wayteq 995 max navit használok, az arra írt régi programmal, frissítve a térképet félévente. Meg a józan eszemet, megérzéssel. Most gondolkozom egy kisebb tableten, mert már nagyjából egy árban mennek a navigációval, és sokkal komolyabb hardver van bennük, mint a wayteqben.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
addikt
válasz stingy2 #20752 üzenetére
A célforgalmas tiltásokkal mindegyiknek gondja van, hiszen nem tudja, hogy áruért mész vagy viszel oda.
Nem volt semmilyen figyelmeztetés a tervezésnél, hogy földút is van?
Amikor ismeretlen helyre megyek, akkor mindig ránézek a Google térképen a helyre. Sok bosszankodástól mentesít. Soha ne a GPS legyen a fő irányítód! Te vezetsz, neked kell látnod, hogy mit jeleznek a táblák. A GPS (iGO) nem látja, hogy van-e éppen útlezárás, párhuzamban érdemes a Google térképet is futtatni, azzal természetesen a súly és magasság korlátozásokra kell figyelni. Ha valami necces, nem szabad hezitálni, hogy megkérdezd az arra járókat, benzinkutast, stb.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz stingy2 #20703 üzenetére
Fincsi az ADR. S jól látod, igencsak érdemes odafigyelni az adminisztrációra és minden kiegészítő meglétére, megfelelő állapotban létére. Akármennyire is nem a te feladatod (garázsmester pl.), de akkor is ellenőrizd vagy ellenőriztesd a megfelelő nyomást a gumikban, a tűzoltó palackok megfelelő állapotát, ellenőrzési dátumát, nyomását (mindig csak a zöld sávban legyen a mutató - egy régebbi kollégámat azért büntették meg, mert nagyobb volt a nyomás, mint kellett volna).
Egyszer, hordókat hoztam Magyarországra, Franciaországból, nem adtak raklapot vagy olyan falapot, amivel rendesen le lehetett volna rögzíteni (szabály szerint, nem lett volna szabad elindulnom addig míg nincs megfelelően rögzítve, de hát a hazaút sokszor felülírja a szabályokat...) Schwechatnál ki is vett az ADR kontrollos, papírok rendben, jött az áru ellenőrzése. Húzta is felfelé a szemöldökét, amikor látta a meglazult spanikat, felmásztunk a hórdókra, hogy lássuk meddig terjed a nem megfelelően lekötött árumennyiség. Előrehajolt és az ingzsebéből kiestek az igazolványai, a hordók közé... Nem volt mit tenni, buktam egy fejest a raklapok közé, hogy kipecázzam a doksiait.
Meglágyúlt a szíve, annyiba kötött csak bele a papíron, hogy nem könnyen elérhetőek a tűzoltó palackok (kabin mögött a nem kihajtható spojler mögött, jó magasan voltak), 170€. Amit a cég ki is fizetett nekem, majd valamikor később a cég is visszakapta, mert gyárilag tette fel oda a Volvo, így nem a mi sarunk volt.
Amúgy is, ahogy a tananyagban benne van, ADR-t tilos oltani sofőrnek! Az a tűzoltók dolga.
Kérdezte a kontrollos is, hogy mi van, ha tűz keletkezik? Mondtam neki, hogy talpalás, ha van lehetőség és nyeregzár kihúzás, s húzás biztonságos távolságba! Bólogatott...De inkább legyél lassú, csak legyen minden rendben, hogy ne utána kelljen bánkódnod.
A kulcs nálad van, te indulsz el a vassal.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Qtya123
őstag
válasz stingy2 #20700 üzenetére
Érdekes, ismerős is pont az adminisztrációra panaszkodik. Nemrég kezdett beugrósként, pont a napokban hívtam fel, megkérdezni, hogy milyen a munka?
Arra panaszkodott, hogy adminisztráció. De hát mondom mit kell annyit adminisztrálni? Nekem a menetlevél kitöltése volt, meg annyi, hogy bélyegző a CMR-re, ha átakasztás van, akkor a pótba rakni a papírokat. Semmi több. Kérdem tőle, hogy nálad miben több? Erre mondja, hogy nem több, hanem ezek és hát ez milyen rossz, hogy a pót papírjaira figyelni, stb... Nem is értem. A fő munkájában bőven van papírmunka, meg 10-11 féle számítógépes rendszerben kell rögzítenie mindenféle adatot, határozatokat készíteni, engedélyeket kiadni. Jogszabályokon eligazodni. Csodálom, hogy neki is a papírmunka a mumus.
Nekem azért nagyon nem a 0 stressz volt az érzésem, amikor kezdtem. Igaz nem is voltak lépcsőfokok, hanem rögtön nyerges. Hát egy darabig volt zabszem. Főleg, hogy már a legelején finom helyeket kaptam.
A teljesség igénye nélkül, az alábbi helyeket nagyon hamar, lényegében pár napnyi gyakorlat után megízlelhettem. Az első linken szereplőt az első önálló napomon. Finom hely egy teljesen kezdőnek. Orral bemész és megállsz ott, ahol a piros téglalappal jelöltem. Utána kitolatsz seggel, csinálsz egy Y-t a sárgával jelölt részen és úgy jössz ki. (kis gyakorlat után már semmi nehézség nem volt benne, de azért első napra... )
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]Ezekből némelyik olyan, hely, hogy mikor megláttam hová visz a GPS, többször végigmentem az úton a google Street View-al, mert anélkül kb be sem mertem volna menni az ilyen 100-ad rangú mellékutakra.
Szóval volt zabszem az elején sokszor. De sosem törtem a szerelvényt szerencsére. Pont addigra jöttem bele egyébként, mikorra be kellett fejeznem ezt a beugrózást, mert H-P munkára váltottam és amellé nem fért bele. Ha jól emlékszem 2 év alatt összesen 88 napot dolgoztam kamionosként. Úgy az 50. nap után kezdtem azt érezni, hogy egész jól megy és ha mentem egy új lerakó/felrakóra, akkor nem stresszeltem már, hogy ott hogyan lehet rámpára állni, mennyi hely van, mert addigra ment úgy, hogy tudtam, nagy valószínűséggel könnyen megoldom a helyzetet, nincs min idegeskedni. Na onnantól happy és kirándulás volt az egész. Jó, nyilván hogy az, ha havi kb 3-4 alkalommal ülsz kamionra. Akkor nincs fáradtság, egymás utáni 15 órás műszakok, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz stingy2 #20289 üzenetére
Nézz körbe a sofőr melókat hirdető oldalakon (soforallasapro.hu, soforallas.com, stb...) van egy rakat hirdetés, próbáld minél több helyre kiszórni, valamelyik biztosan beakad.
(Az edzést meg ne hanyagold majd el a sofőr munka mellett. Ismerős a neved a gyúrós topikból. )
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz stingy2 #20272 üzenetére
Azert az a posta sem rossz am.
En voltam ott, es noha nagyon nem azt csinaltam amiben megegyeztunk, ha bekerulsz a jo korbe, ott azert jo vilag van.
Veszpremben konkretan este felmennek pestre, begurigatjak nekik a kocsikat a potba, lehozzak pestrol, itt kigurigatjak nekik, es ez 450 most ha jol tudom. Aztan szabad az egesz napod.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
-
stingy2
senior tag
válasz stingy2 #20103 üzenetére
Eszembe jutott még 3 kérdés: miért alkalmazzák az egységrakomány képzést? Gördülési ellenállást befolyásoló tényezők. Mit tesz, ha autópályán dugóba kerül, és túllépi a max. vezetési időt?
Igazából ugyanazt kell tudnod, mint a nyomkodós teszten, csak nem lesz 3-4 válaszlehetőség.[ Szerkesztve ]
INTJ
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 7480, I5-7300u, 8GB, 256GB M.2, POOR, FHD, Számla, Gari
- Teclast Mini PC/ 12. gen. processzor/16GB/512GB
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AMD Ryzen 7 9800X3D processzorok 3 év garancia 27% áfa KÉSZLETRŐL!
- Apple iPhone 15Pro 512GB, Natural Titan, Icentre vásárlás, makulátlan, független + kiegészítők
- GAMER PC! Ryzen 5600X / RTX 3060 Ti / 16GB 3200MHz / B550 / 512GB NVMe! BeszámítOK
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest