Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
kicsit összemosol részigazságokat ha jól rémlik te a kategóriád tetején vagy, ott nyilván kisebb az évenkénti emelés + ahova váltani szeretnél munkakör, ott nem kapod meg azt a bért amit szerinted kellene fizetniük, vagy rosszul emlékszem?
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
dssport
tag
Értem amit írtál, de szerintem Mercutio_ arra gondolt (és én is leginkább emiatt hoztam fel a kérdést), hogy ez az emelés az átlagos jövedelemszinten mennyire gyűrűzhet be? Nem tudom mennyi most az átlag országos szinten?!?! 250-300 nettó között lehet -persze hivatalosan ami a statisztikákban szerepel-? A kérdésem rájuk irányult, hogy itt mennyire okozhat elégedetlenséget egy minimálbér emelés. És valahol talán pont ennek a csoportnak a felső határán helyezkedik el az említett Audis -gyártósori- dolgozók többsége is. Érdekes lenne látni, hogy az előző minimálbér emelés nélkül is 18%-ot (talán ennyiben egyeztek meg?!?!) harcoltak-e volna ki vagy beérték volna kevesebbel.
Azt a sok pozíciót amit felsoroltál és ahonnan a merítésed származik gondolom nagyságrendekkel jobban megfizetik. Ők több lépcsővel állnak feljebb, távolról nézve pedig nem feltétlenül zavaró hogy az alsó lépcsőkért hogy megy a harc.
PLusz említetted az élelmiszer áremelést, van egy olyan érzésem, hogy ott is a minimálbért, és az átlagbért megkeresők tömege az egyik fő mozgató tényező. Azért mert a termelésben is döntő többségében ők dolgoznak, őket kell megfizetni, plusz ők a többség?!?! szóval eladni is nekik kell. Maximum annyiért amennyiért meg tudják venni. Ugyan így érdekes az átlag nyugdíjasok helyzete is, hogy az ő ,,jövedelmükkel" mennyire tudják ezt lekövetni. - semennyire
-
Vanek25
tag
igen, én a BA pozikat nézegettem meg a hozzá tartozó fizetési sávokat az No fluff jobs oldalon. Nekem szimpatikus, hogy bérsávval együtt van az álláshirdetés, mert így legalább látom, hogy a cégek mennyit fizetnek az adott pozícióra. Persze, a hayses éves kimutatást is szoktam nézni, de ott azért nehéz belőni mi a 'realitás', mert nagyátlagot vesznek valószínűleg a top cégek fizetéseik által.
-
FLx
addikt
Nem hiszem, hogy erdemes hasonlitgatni. Sok top menedzsert ismerek akinek nem jon ki a teljes juttatasi csomagja brutto 2 millara sem, amugy meg amerikai tulajdonu cegek magyar irodaiban kapnak ennyit a jo fejlesztok. Nyilvan nem mindenki, de a jok igen, a legjobbak meg tobbet.
[ Szerkesztve ]
-
FLx
addikt
Ha jol remlik tegnap is 1,2-1,5 kozotti savot irtam plussz bonus, reszveny. A 2 milla bruttot csak azert irtam, mert ebben a savban ennyire szokott kijonni egy teljes csomag altalanossagban. Top performer emberekbel meg joval tobb is lehet.
Amerikai cegektol tudok szamokat szinte kizarolag, penzugyi is meg tech vonalrol is.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ha neked a tömegközlekedés ilyen szinten prioritás, akkor költözz a Blahára! Élhető környezetről volt szó, abban Buda verhetetlen. A hegyvidék főleg. Nem véletlenül kerül ott annyiba az igatlan, amennyibe. De biztos mindenki más a hülye.
Ok, de nem is erről volt szó. Hanem a Budapesten belüli kerületek élhetőségéről.
(#16658) Alexios
Ennek vannak objektív mérőszámai. A városokat ezek alapján rangsorolják. Az emberek ilyen értelemben lábbal szavaznak, ami az árakban is visszatükröződik.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Nézd, én 1,5 éve élek Budán, előtte 10 évig éltem Pesten. Most is Pesten dolgozom, Északon. Éltem Északon-Délen, Belvárosban, Belső-Bulinegyedben 4,5 évig. A City Home-ban akartam lakást venni, dolgoztam is hozzá közel kb. 2 évig a 9-ben. Szóval nem távolról ugatom a holdat, tudom, hogy milyen Pest, és milyen Buda. És azt is, hogy hiába raksz te új épületeket a gettóba, attól az még gettó marad. Attól még a csajod nem mer egyedül hazamenni a villamostól, mert a környékről odaszivárognak az alja népek. A Corvin projektnek vége, nem mennek tovább a Szigony utcánál.
Most Albertfalván lakom, és ez is egy putri. Persze Pestnél egy fokkal jobb, de csak egy fokkal. Itt is tele van a környék csövessel, kukázóval, stb.
Szóval nekem itt előadhatod a büszke pestit, de nézz körül a Hegyvidéken, 12-2-környékén, és rájössz, hogy mi a valódi színvonal! Mondom ezt úgy, hogy nekem sincs pénzem arra, hogy odaköltözzek, de nem hazudom el a tényeket. BTW imádtam a Bulinegyedben lakni, de családdal, felnőtt fejjel a Hegyvidéket nem veri semmi.
[ Szerkesztve ]
-
FLx
addikt
Ja Corvin kornyeke tok jo hely, meg Boraros kornyeke is. Csak az autobol ne nagyon szallj ki. En akarmikor tomegkozlekedek arra, van valami balhe.
ps. Ez pont olyan mint a 13. ker. franko reszein a meno irodak, meg uj lakoparkok. Akartak nekem ott lakast eladni, csak dolgoztam arra epp eleget, tudom melyik utcaba nem lehet bemenni nappal sem.
[ Szerkesztve ]
-
FLx
addikt
A neked eddig makod volt, nem jelenti azt, hogy ott rendben van kornyek. Ez egy eleg kicsi minta. Egyik nagyon kopasz bokszolo haverom szokta mondani, hogy nem erti mi a baj a kozbiztonsaggal, ot sose bantja senki pedig az 1-es villamos durvabb szakaszan utazik naponta. Ez se relevans statisztika.
ps. Az sem mindegy mennyire jarsz nyitott szemmel, pl. kiszurod-e a jo arcokat a kornyeken, figyelsz-e a kornyezetedre. A legtobben semmit nem vesznek eszre, mert pont nem veluk tortenik a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
-
#37935104
törölt tag
Felreertettel. Bizonyara a videki fogalmazasom miatt. Napkozben semmit nem lattunk az egeszbol = napkozben nem ez volt a jellemzo, de tortentek ilyen dolgok is. Tehat aki itt irta, hogy ovele meg nem tortent semmi, az siman lehetseges egy akkora forgalmu varosban, mert nem 0-24 veszelyes minden egyes negyzetcentimeter. En nagyon szerettem ott lakni, de volt olyan, hogy konkretan benyitott hozzank egy kigyurt cigany es szerencsere a lanc miatt nem tudott egybol bejonni, en viszont kimentem es kerdore vontam es a rendoroket is kihivtam ra. Ez keso delutan volt, vilagosban, amikor a kornyekbeli ettermek dugig voltak, nem zavartatta magat, nyilvan nem az esze miatt kerult bortonbe (ez leritt rola).
Tehat eppen nem a kis szubjektiv valosagomrol volt szo, raadasul en ugye a 'kozpontban' laktam, de kijartam olykor Ujpestre vagy eppen Kelenfoldre is. A Keleti pedig rendszeres celpont volt, de a IX. kerulet tavoleso reszeire is elutaztam. Tomegkozlekedessel. Szerettem felfedezni a dolgokat. Szerintem eltulozzak azok, akik azt mondjak, hogy Budapest kb. egy getto, de azok is, akik azt mondjak hogy 'mokuskak es madarcsicserges' ami az embert fogadja. Az viszont teljesen megallja a helyet, hogy eleg csak rosszkor lenni rossz helyen es Budapesten velhetoen ez tobbszor (legalabbis nagyobb esellyel) fordulhat elo.
Amugy en a szivem szerint a XI. keruletet valasztanam, mondjuk egy olyan 'hegyvideki' utcaban, ahonnan hamar eljut az ember a Moriczra, onnan meg lehet menni barhova, bar legutobb amikor neztem, 800 es 900 ezer Forint korul volt egy negyzetmeternyi ingatlan ara, szoval egy 50 nm-es lyukat lehet venni minimum 40 millioert (120e €). 50 nm-en pedig aztan nem lehet 3 gyereket felnevelni, vagyis fel lehet, de akkor mindegy, ha papirdobozokbol hajtok egy campet valamelyik hid korul.
-
#37935104
törölt tag
-
adrian14
tag
Egyik ismerősöm fejlesztőként kezdett és BA-ba ment át (másik tesztelőként és BA-ba ment). Gondolom fordítva is megoldható, de az furább nekem . A cég biztosít átképzéseket, tényleg tőled függ minden.
Neten olvastam több helyen, hogy sz@r a cég, ha nincs szükségük rád, akkor kirúgnak egyből, meg te csak egy resource vagy... Ez így ebben a formában nem igaz. Vannak rosszabb és jobb projectek. Ha nem érzed magad jól egy projecten, akkor rotálhatsz fél évre rá úgy tudom. (Lekopogom, nekem még nem kellett élnem ezzel a lehetőséggel.) Illetve azt is el kell fogadnod, ha szereted a projected és a csapatod és az ügyfél oldalon nem akarják a csapatot alkalmazni, akkor is átkerülsz máshova.
Sajnos fizetési sávokat nem tudok, nem publikusak. Azt mondják van, de szerintem nincs. Egyik kollégámmal ugyanazon a szinten vagyunk és a fizuban 50ezer Ft netto differencia van. Ugyanakkor jöttünk a céghez és majdnem ugyanabban az időben léptünk szintet.[ Szerkesztve ]
-
sokol
tag
"Paran meg elhiszik, hogy ok a special snowflake."
Többek között én ezért is szeretem olvasni ezt a topikot.
Mert akad itt egy-két tag(név nélkül) aki tényleg meg van győződve arról - legalább is ezt a képet közvetíti magáról - ,hogy ő nagyon fontos,pótolhatatlan ember(mint a vécés néni) és sok pénzt "érdemel/keres" mert képes
görnyedés nélkül ülni a számítógép előtt napi 7-8 órát "olyat csinálni" ami predesztinálja őt arra amit ő elképzel magának.Monitor mögül nick névvelmeg azt vetít mindenki amit akar.Szóval ja, megmosolyogtató egyes emberek élénk fantáziája ,de jó ez így ha már a hétköznapokon úgy is kevés örömét lelheti már az ember.
[ Szerkesztve ]
-
vzozo
senior tag
Nem számolsz azzal, hogy a céges autó nem csak munkábajárásra van, hanem minden másra is. Normális helyen családtag általi korlátlan használat szintén, ami már jelentősen tudja árnyalni a képet (értsd: te járhatsz gyalog, kerékpárral, busszal, de az asszonynak kell a kocsi...)
Persze nyilván van az a plusz összeg, amiért azt mondhatod, hogy megéri saját sokmilliós kocsit fenntartani, biztosítást fizetni rá, tankolni, szervizelni, etc.
-
nagyúr
-
CyberPunk666
senior tag
1, a dugóban ücsörgés vs szupergyors tömegközlekedés eléggé helyfüggő, és sokszor nem igaz.
Csepel-óbuda ingáztam régen. Tömegközlekedéssel 1:00-1:15 ó:pp volt, autóval csúcsidőben 0:40-0:55. De az autó közben mennyivel kényelmesebb, fűtött, saját zene szól, nincsenek mások, tiszta, illatos, a ház elöl megy... stb.
2, egy szakadt régi autó fenntartása is eléri a havi nettó 80-100k forintot, ha összeadod tisztességgel a költségeket. Csak az emberek nem számolnak azzal, hogy fékbetétcsere, gumicsere, az aksi is fixen tönkremegy pár évente... ezeket még hozzácsapod a biztosítás-olajcsere kombóhoz és már csak a váratlan kiadások hiányoznak, a kilyukad a hűtő, az elmegy a klímából a nyomás, ...
Nincsen autó évi 1 millió nettó alatt, ha tényleg beleszámolsz mindent. -
vzozo
senior tag
Havi netto 200bol mar reszlettel egyutt is nagyon komoly autot lehet fenntartani,
Én most nem fogok számháborúzni, főleg hogy a hétvégét szeretném élvezni Karácsony előtt.
De azért megnéztem, egy ford focus kombi most olyan 5.5M körül van hirdetve, erre az első netes kalkulátor szerint 5 éves keresztül havi 110-120 ezret kéne fizetni hitelként. Tehát innen indulunk, erre jön még a biztosítás, szerviz, üzemanyag,...
Jah, és ez számomra fapad, eddig az összes céges autóm automata váltós volt, amiből azóta privát járműnél sem engedtem. Szóval ahhoz az 5.5-höz csapj még legalább egy millát.
És akkor olyanokról még nem is beszéltünk, hogy céges kocsinál a flottafenntartó intéz mindent, nem neked kell szervizzel egyeztetni, ott ülni, várni, csereautót fizetni, töréskár esetén zsebbe nyúlni megintcsak, lehetne ezt napestig sorolni...
Akinek jobb a cash, az vigye. Nem akarok senkit sem meggyőzni!
-
nagyúr
Oke, de akkor meg almat hasonlitunk ossze kortevel. Ha neked nem kell 10 millas auto, akkor ne valaszd a 10 millas cegautot, nyilvan. De ha arrol van szo, hogy azt a konkret autot mennyibol tudnad megvenni, akkor a privat vetel szinte tuti, hogy nem jobb, mint a ceges. Ennyit akartam mondani.
Az auto nem (sem) csak celeszkoz mindenkinek; van, aki A-bol B-be szeretne eljutni valamivel, van, akinek meg masert is fontos. Ahogy a ruha is egyreszt megved az idojarastol, masreszt meg van, aki draga orat/cipot/stb-t vesz; ahogy a draga etterem se arrol szol, hogy kaloriat vigyel be. Felesleges ezeken rugozni.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
H A M M E R
csendes tag
Én azt látom hogy itt már három kérdéskört mosunk össze:
1) Érdemes-e céges autót kérni pénz helyett?
2) Új vagy régi autót érdemes venni, fenntartani?
3) Kell-e egyáltálán autó BP-en?Az 1. kérdésnél nem almát a körtével kéne hasonlítani, új céges autót az X éves használt, kevésbé szervizelt társával.
A céges autó max 5 éves, jó esetben újat kapsz pl egy Focus/Oktavia átlagos felszereltséggel bruttó 6 Millió magánemberként (a cégnek lehet nagyobb kedvezménye van a flotta miatt és ÁFÁ-t is tud visszaigényelni, ezért neki olcsóbb). Magánemberként ha megveszed 6 millióért, és eladod 5 évesen a feléért az évi 600.000 Ft értékvesztés, ezen felül van biztosítás, szervizek, ami egy új autónál 60-100.000 évente és ezen felül jön a benzin, pályamatrica, apróságok (mosás). Ha 5 évnél tovább tartod meg akkor jönnek extra költségek pl gumicsere: 4 db 17 es minőségibb gumi 100.000 Ft, de kell téi nyári, tehát 200.000 Ft, stb. persze lehet venni kisebb, gagyit de ne almát a körtével, az új autón minőségi lesz.
Ez szerintem picivel többe jön ki havi bruttó 200.000 Ft nál, tehát ha valaki új autót akar, akkor megéri cégeset választani.A 2. kérdés, hogy új vagy régi autót érdemes tartani, nem mennék bele, mindenki mást mond. Van olyan ismerősöm aki évi 1 milliót költ a 10 év feletti BMW je szervizelésére, de ennek köszönhetően, több modellalkatú csaja volt, mint mások a TV ben láttak. Ő azt mondja, neki megérte
És van aki egy 15 éves autóval jár, amin 10 éves tescó gazdaságos gumi van és 15 éves légzsák és ő is azt mondja hogy megérte, mert havi költsége összesen a kötelező biztosítás és a benzin.. Viszont ne almát a körtével..A 3. kell-e autó BP en: Valószínű hogy munkábajárásra nem kell, viszont ha valaki egyedülálló, akkor nagyon esélyes hogy az is marad autó nélkül, ha meg már gyerek van, akkor azért kell.
Amúgy nekem is egy régebbi karbantartott autóm van, de ha újat akarnék, akkor én a cégesre szavaznék..
-
nagyúr
> vételár - 2 szett gumi, folyadékcsere, kuplungszett rögtön vétel után - 2.4M
Amit ketmillioert lehet kapni ma, az azert szinvonalban nagyon messze van egy hetmillios uj autotol. (Foleg, hogy egy hetmillios uj auto is erosen also-kozepkategoria, semmi extra.)while (!sleep) sheep++;
-
instantwater
addikt
Navi meg bluetooth.
Inkább ne is legyen benne.Ezeknek a beépített funkcióknak mindig van valami köhögése.
A bluetooth hol kapcsolódik, hol nem, a navin lehetetlen térképet frissíteni, vagy kemény pénzekért szervízben.Bluetooth nekem is van gyárilag, de olyan, ahogy fent írtam.
Navi pedig ne legyen benne, szeretem a mindig friss valósidejű navit, és így válogathatok is, hogy google maps, waze, vagy valami más. Beteszem a telót a tartóba, és kész a navi, mindig frissen, ingyen.Ez olyan mint az okostévé. Okosan az őrületbe kerget a lassú menüjével és a hülyeségeivel. Már annak is megigértem, hogy egyszer veszek mellé egy android boxot, mert az őrületbe kerget a lassú és reklámmal teli youtube rajta.
-
nagyúr
Jo, akkor most eljutottunk oda, hogy egy mostani 7 millas auto (Ceed, Octavia) es egy 2006-os Accord kozott a kulonbseg a BT meg a navi. Oke.
Kicsit ujabb autot cserelek most epp le, 2012-eset 2020-asra, hasonlo ujkori arkategoriaban. Ami pluszt kapok:
- jobban megy
- jobb a hifi
- tavolsagtarto, savtarto automatika
- automata veszfek
- be tudom kapcsolni a hutest/futest mobilrol
- adaptiv matrix led vilagitas
- online navi, valosideju utinfoval
- Android Auto/Carplay
- USB-k mindenhol
- kulcsnelkuli nyitas/zaras
- 360 fokos kamera/radar
- rendesen mukodo Bluetooth audioAsszem ezek azok, amiket a 7 eves autom nem tudott, es akkoriban meg se tudtam volna venni. Mondhatod azt, hogy ezek neked ertektelenek, de nem mindenkinek azok.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
> és gazdasági, nem érzelmi alapon
Ne izeljunk mar, az elet nagyon kis resze pusztan racionalis. Meg egyebkent is, kb. nulladik oran tanitjak mikrobol, hogy mindenkinek mas a hasznossaggorbeje.
> Na ez mind az, amiért logikusan gondolkozó pénzügyileg tudatos ember nem igazán ad ki X milliót, de tán még 2 forintot sem.
illetve @Madwe:
> Ezek közöl szvsz mindegyik tök felesleges.Ha nulla forintert lehetne halogen helyett adaptiv matrix ledet kerni az autodba, nem kernel? Ha egy forintert lehetne, akkor sem kernel?
A sztori arrol szol (es itt lesz ontopic a tema), hogy lehet, hogy neked nem eri meg a masfelmillios hifi, vagy a ketmillios ora, vagy az egymillios adaptiv fenyszoro az auton. De lathatolag masnak meg megeri, mert valami miatt jobban erzi tole magat. Egy haromhonapos vilagkoruli ut milyen szempontbol eri meg?
> Tolatóradar meg 50-60K ért már kv-t főz.
Oke. Ugyanez megy a kinaitelefonos topicokban is, ahol a Shanyaomi telefon _pont ugyanolyan jo_, mint egy 300e-s Samsung vagy iPhone, es mindenki helikopter, aki nem azzal tolti az idejet, hogy eBay-en kozepkonzolt vadaszik.
Nem nagyon erdemes szerintem azzal idot tolteni, hogy mas emberek preferenciait megkerdojelezitek.
> Én már beraktam egy komplett kalkulációt, lehet hasonló részletességgel cáfolni.
Tenyleg tiszteletremelto, hogy igy nyilvantartod, nekem ehhez nincs idegrendszerem (komolyan mondom, hogy respekt).
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Arra akartam utalni, hogy a 'felesleges', mint kifejezes nem igazan jol hasznalhato ebben a kontextusban. Azt lehet mondani, hogy 'nekem nem eri meg', vagy hogy 'szerintem X jovedelem alatt nem eri meg'. Lentebbe Madwe azt irta, hogy
"Ezek közöl szvsz mindegyik tök felesleges."
Ennek igy nincs ertelme, annak van, hogy 'szamomra, az en jovedelmi viszonyaim mellett ez nem eri meg'.> én levezettem, nekem cégesnél az extrák -3M-et jelentettek volna cashben. Ennyit nem ér meg.
Oke, ez teljesen rendben van.
while (!sleep) sheep++;
-
Mercutio_
félisten
Most nem állnék neki keresni, de mintha ez a téma valamelyik topicban 1/2-1 éve már előjött volna és végül kiderült: km-alapú benzinpénz amit kapsz jóval a szokásos feletti és mintha még a párod is igénybe venné úgy jön ki a matek? .
Szvsz a mai és a 10-15 éves autók között a nagyszilárdságú acélok mennyiségében is van érdemi különbség ami egy ütközésnél nem mellékes...
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Nem a mostani "matek"-ról beszéltem csak a részletezésről ugrott be.
Matek alatt én a "mennyibe van nektek a saját autó"-t értem, abban értelemszerűen a kiadási mellett a bevételi is számít. Már pedig, ha jól emlékszem, akkor az azért kijelenthető, hogy nem az az általános benzinpénz fronton ami nálatok van.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
magnerss
csendes tag
szerintem ez a klasszikus esete, hogy a te helyzetedben, a te cegeddel a te szamaiddal neked nem eri meg a ceges auto. de masnak, (ahogy en is felvaztoltam) mas a helyzete, lehetosege, ceges korulmenyek, igy masok a szamai is.
(btw, en meg ilyet nem hallottam hogy barkitol elvettek ceges autot, pedig legalabb 6-9 ceget tudnek mondani kapasbol ahol van ismeros/barat autoval es mindenhol teritik az uzemenyagato is melle. nyilvan ez nem egy tul nagy elemu minta, de szerintem ez a jellemzobb nem az hogy par honap mulva akkor elveszik az autot. nagy ugy, mennek tovabb. sot, az ilyen ceghez oda se mennek)
-
vzozo
senior tag
Siman van olyan ceg is, nem is 1, amelyik ezt meglepi.
Induljunk ki abból, hogy itt jópáran multiknál dolgozunk, multis cégautó tapasztalatunk van, az pedig, hogy a Pistike BT milyen feltételekkel adja / veszi vissza a "juttatásokat", más lapra tartozik.
A legutóbbi nagy válság alatt nálunk pl. senkitől sem vették el az autót, az szent tehén volt. Mondjuk annál a cégnél akkor lett 3 helyett 4 éves a kocsi kifutása. Puff neki. Meg eltűnt az ingyen kaja, és a habzsi-dőzsi helyett csak ásványvíz és kávé maradt inni, de igazából a juttatások érdemben nem változtak.
Az új helyemen most "környezetvédelmi tudatosság" bullshitbe csomagolt költségcsökkentés van (értsd CO2 alapú kocsiválasztás), de igazából ez sem érinti az átlag munkavállalót, mert max BMW helyett Audit fog kérni, attól függően, hogy éppen melyik cég tart előrébb a kibocsátáscsökkentés lepapírozásán.
Long story short: szerintem amelyik cég a car policy jelentős megvágásával, visszavonásával kezd el szopatni, ott komoly gondok lehetnek, és autó ide vagy oda, érdemes a lepattanáson gondolkodni.
--
Láttam az éves lebontásodat, nem rossz, főleg egy 10+ éves autóra. Én már elszakadtam a magyar valóságtól, de idén eddig ezek voltak:
Muszaki (3 évente kell, épp idén volt, 227 EUR): 75
Kerekcsere + tarolas (2x): 190
KFZ ado: 218
Eves szerviz: 500
Automosas: 150
Biztositas (kotelezo + casco): 1074
Klímatisztítás (2 évente 120 EUR): 60
Üzemanyag: 15003767 EUR, üzemanyag nélkül legyen durván 2267 EUR, ami most olyan 750k HUF lehet?
Nem számoltam ide a parkolást, mert azt céges / privát esetben ugyanúgy kellene fizetnem.
Belevettem ellenben a nyári-téligumizás költségeit (tárolással együtt), mert arra céges esetben egyáltalán nem lenne gondom.
Szintén nincsenek itt a szervizlátogatásokkal kapcsolatos extra dolgok: kiesett idő, extra ősz hajszálak , tömegközlekedés napijegy, rossz esetben bérautó 1-2 napra.
Kellene lassan új gumiszettet venni, amortizációt abszolúte nem számoltam, és nyilván lesz még egy csomó egyéb költség ahogy öregszik a gép. Igazából nem panaszkodom, mert a car allowance kb. fedezi a költségeket, meg asszonynak is a szívéhez nőtt (a hosszabb utakat leszámítva érzésre ő többet is használja a kocsit...), de azért erősen agyalok rajta, hogy pénz helyett újra kocsit fogok kérni a munkaadómtól - ha ki tudjuk gazdálkodni a két autót, de ez innentől a family budget kérdéskörbe tartozik.
-
Mercutio_
félisten
Technikailag lehet, de ráterhelik a dolgozóra, mert a céges használati szerződésben (vezetői szintet kivéve) benne van, hogy csak itthon használhatja.
Nyilván van cég, ahol nem ez a szabály.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
magnerss
csendes tag
neked lehet van valami rossz tapasztalatod, de, nem elso cegnel van cegautom ebbol a 4bol amit irtal egyik sem igaz. es ahogy emlitettem 6+ kul. cegrol tudom naluk milyen az autos policy ott dolgozo ismeros/barat kapcsan, ott sem hallottam egyik limitaciorol sem amiket irtal. egyikrol sem.
biztos van olyan ceg, aki igy viselkedik. de bocs ne az ilyen cegekbol induljuk ki ha cegautorol van szo.
mert egyreszt szerintem nem ez az altalanos, masreszt ilyen ceghez nem megyek, ott mas sem klappolna (fizu, melo, mas szarakodas is van) -
Strezi
őstag
1999-2001 között dolgoztam a Nokiánál németországban (legyen ma Google, CA), ahol a végére majd 20 000DM havi, bruttó jövedelmem volt, ebből kb. 2 MFt nettó lett egy angol/svájci kooperációval Ez kb. 1.5x anyit érne ma, tehát valahol éves $160 000-rel egy közép haladó fizetés lemne a szakmában(USA-ban). Nem ennyivel kezdtem, de sikerult igen gyorsan gyarapítani pár lépéssel. 2002-re pedig jókor sikerült váltani és már ithon is jó pénzért tudtam dolgozni, bár a nokia maga még ment pár évig...
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
dugo_
veterán
-
addikt
Mondjuk én a fapados flottás trágyákat nem hasonlítanám egy fullos modellhez. Persze az Astra a szegény ember Volkswagenje, de a Golf mindig is a kompakt kategória királya volt, ezt nagyjából bármelyik mérvadó tesztelő így gondolja. Mondom ezt úgy, hogy Toyotát hajtok.
A listaárakkkal pedig felesleges példálózni, mert az Opelnél keményen lehet alkudni a kereskedésben, Japánoknál ez sokkal kevésbé jellemző.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS notebook topic
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Jövedelem
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Sorozatok
- Steam topic
- További aktív témák...
- 42158 Lego Technic Nasa Mars Rover Perseverance
- Új Gamer PC 2-3 év garanciával / i5 13600KF (14 mag 5,1Ghz) / RTX 3080 / 32GB RAM / 1TB NVMe SSD
- Guitar Hero III:Legenda of Rock xbox csomag, új
- Eladó Nvidia Quadro NVS 295 videokártya passzív hűtéssel
- Fél konfig Asrock P67 pro 3 + I5-2500K Processzor + 2X8GB corsair vengeance memória
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest