Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kobe

    veterán

    válasz Mercutio_ #16926 üzenetére

    Nem pont jól teszed akkor fel a kérdést, mert arra vársz választ, amit direktben nem is volt a hszedben elsőre. Amúgy minden infó benne van kerekperec a matekos hszben is, külön szcenáriókra bontva egyéb alternatív költségeket is figyelembe véve:
    havi BKV bérlet mint szükséges plusz kiadás
    benzintérítés mint költségcsökkentő

    Ha ezeket mind beleveszem, akkor is az jön ki, hogy nekem 2:1 arányban jobban megéri a saját autó mint a céges:
    kb br 70K bértömegnek megfelelő saját költségem van (térítéssel, bérletköltséggel, mindennel) a cca. br 150-160K-sra taksált gépkocsival szemben. Én inkább keresek br 150-160-al többet, és kicsengetem zsebből azt a pár 10ezret, és br 80-90-el jobban járok még így is havonta

    ha nem lenne üzemanyag térítés, akkor is kb 1,4 : 1 arányban még nálam az előny:
    br 95K-max br 100K értékű bérösszegnek megfelelő költségem lenne, szemben a br 150-160as kieséssel

    egyrészt ez persze addig működik, amíg a kocsi választható elem, és béralkura van lehetőség. Olyan céggel, amelyik a bérigényt "önmagában" megadta volna, és nem is alkudozott volna cserébe a céges kocsi értékével (ok, megadjuk de benne van a céges autó értéke, és társai) még nem nagyon láttam.

    Céges autót én alapból azért is rühellem, mert adható, ellenben nem kötelező eleme a juttatási csomagnak, bármikor elvehető (főleg mert nem jogszabály hanem belső policy szabályozza), és vannak cégek szép számmal akik ezzel trükköznek: elhúzzák a mézesmadzagot, jajj, persze, jó lesz, gyere ide dolgozni, adunk céges autót, cserébe engedj kicsit a bruttóból....aztán kapsz egy éppen szabad autót az állományból és próbaidő után jön a "jajj, bocsi, policy váltás volt, ehhez a pozícióhoz nem jár a jövőben" duma, aztán 3 hónap után ott vagy hogy se kocsi se pénz. Na az ilyen cégek azok 10kmről kerülősek, de sajna vannak bőven idehaza, nem is kicsik

Új hozzászólás Aktív témák