-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
!Overdose!
őstag
válasz neduddki #23949 üzenetére
Ez az.
A facelift előtti nem tetszik sajnos, pedig a 390k-s soproni nagyon jó vétel lehet valakinek.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
neduddki
nagyúr
válasz !Overdose! #23951 üzenetére
HI!
na nmelle:- )
ezket hogy forgalamztak itthon, az aktualis civci melle siman bedogtsak ezekt a szerikat is?udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
orbano
félisten
válasz !Overdose! #23951 üzenetére
csak angol jatszik? azok fl utan is rondak
A vér nem válik VAZZE!™
-
!Overdose!
őstag
válasz orbano #23956 üzenetére
Csak angol. Nekem kívül-belül jobban tetszik, mint a 6gen. Nekem összességében komolyabb autó benyomását kelti. A mai próba után ott tartunk, hogy a feleségemet sem tudnám rábeszélni másra. Szegény nagyon elszomorodott, amikor kiderült, hogy jegelve van az autó, de hát ilyen korrekt a tulaj. Ez látszik az autón is. Műszakilag nem találtam rajta hibát és esztétikailag is csak minimálisat.
Mod: És ez állítólag nem fogyaszt olajat cserétől cseréig!
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
neduddki
nagyúr
válasz !Overdose! #23957 üzenetére
HI!
aht hgy fogaysztana az igazi honda folulirja a fizikat:- ))) ja hogy ez nem igazi, baxa kutja...
sajnalom, azet a lepnyhalmeg utoljaraudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
DeathAdder
veterán
válasz !Overdose! #23959 üzenetére
Felénk mindenki autója megy 200-al és egyik sem fogyasztja az olajat, meg az üzemanyagot is alig az 1.1 puntótól a g astrán át sorolhatnám..
Én már meg sem kérdezem senkitől..
Csak az enyém olyan szar érted, hogy picit csipegeti az olajat, s városban -az én hajtásommal- beveri a 9-10et.Persze most a Te esetedben azért érhető, hogy tudni szeretnéd , ha autót akarsz venni
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
zolynet
addikt
válasz Napfénysüti #23961 üzenetére
én egyről tudok, Pók hecsije ~1decit eszik az olajcsere periódus között, csak ámulok mindig jól beletenyerelt a mázlistája
amúgy nem szégyen bevallani, csak nagyon nem szeretik, mert az eladó autója mindig patikaLife is too short to stay stock!
-
neduddki
nagyúr
válasz Napfénysüti #23961 üzenetére
HI!
az a nemet iskola, japok azert tudnak ma is:- )))
lsta vagyok leirni, de a mijjen otoban pot errol fojjik a diskorzusudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Integra
titán
válasz Napfénysüti #23961 üzenetére
mert bele teszik a gyártók, bebiztosítják magukat perek ellen.
nekünk soha egyetlen hondánk nem evett egyetlen deci olajat sem. sima fapados 1.4 sem, 1.6 sem, 1.8 sem (mind 97-98-as autók), de anyum új jazz-e sem eszik semmi olajat, apám turbo-ja sem (2006-os). ja és az egy szem nissan-unk sem evett semmi olajat anno.
mit kellene bevallani mégis?...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
nagyúr
válasz Integra #23964 üzenetére
Nekem személy szerint hihetetlennek hangzik mindig mikor ilyet olvasok. Azzal nem vitatkozom hogy nem kell utántölteni mert annyit inna csak azzal hogy semmit se. De ez csak a saját tapasztalatom miatt van. Persze pontos mérést se láttam még ebben az igaz.
Més que un club!
-
xcbiker
addikt
Azért ha pörgeti az ember akkor be-be kajálhat gondolom.
Az 1.4-et nem rúgja neki annyira az ember.
Sajnos az enyém kb 4000km alatt most megkajált 1L-t.Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
Integra
titán
válasz MacCaine #23965 üzenetére
szerintem túl lihegitek az olajcserét is, de ez is hondás népbetegség.
a mai motorolajak hihetetlenük sokat bírnak, sokkal többet, mint amit elképzelni tudtok. nem kell honda fórumban rohanni mindenki után. én nem teszem, fele annyit is költök ilyen doglokra, és lám, mégis hibátlan minden autó, amiért én felelek.
a civicekben eleve 10-12k között cserélek olajat, ahogy kijön éppen a lépés. mindig 0w-40 mobil1 protection formula-t kaptak. az 1.4-es civic-et akkor adtuk el tavaly mikor anyum megkapta az új jazz-ét, mint kiderült, Imi kollégája csapott le azonnal rá, meg se hirdették a szallerbeckben. azt hiszem azóta is boldogan használja az autót, mert hibátlan (ja és persze elmondtuk hogy sérült bal hátsó futóműves és hamarabb megeszi azt a gumit és minden mást is elmondtam róla, más már rég menekült volna, de ők értik a lényegét). 200k km körül volt benne. a másik civic is 200k körül van (d16y), hamarosan ez is eladó lesz, ez sem kell meghirdetnem majd különösebben, mechanikusan hibátlan, jobban is fogyaszt amúgy mint az 1.4-es. ennek is vannak hibái, mégsem aggódom, megtalálja majd a lelkes gazdáját aki szívesen használja majd tovább.
az integrában is a kezdeti 6k km után (megettem én is a szent beszédet elsőre, aztán nem úgy jött ki a lépés...), 8-10k km között cserélek olajat, 10w-40 300v chrono-t, pedig mindenki mondja hogy ezt az olajat 6k km után cserélni kell. nem osztom a véleményt tapasztalataim alapján. pedig én valszeg többet és keményebben hajtom ezt az autót mint a többi integra tulaj 90%-a, mivel németországban rendeltetésének megfelelően padlógázzal járok elég rendszeresen, de 220kmh utazóval. mégis az enyém az egyik legjobb mechanikai állapotú darab. de csináltam olyat is, hogy 8k km után még letapostam padlógázzal 400-500 km-t és utána mentem olajcserére. semmi különbség, sem fogyasztásban, sem motorhangban, sem viselkedésben. ja és motul előtt castrol edge 10w-60-at használtam bele, azzal még 12k km-t is lehúztam mert úgy jött ki a lépés, meg se kottyant neki.
de pl a turboban is a gyári 8.5k km előírt periódust már kitoltam 12-15k km-re, mert lejárt a garanciája az autónak. teljesen felesleges 8.5k-nál olajat cserélni benne. lehúzás.
a jazz-nél meg eleve 20 vagy 25k km van megadva olajcserére. és egyébként is, ki mondja ezt a 8k km után elkezd vékonyodni az olajat? hol hallottad? kitől? milyen olajat? milyen márka, milyen viszokzitású olajáról van szó? teljesen megfoghatatlan amit mondasz.
ha egy régi b-d sorozatú japán motor rendes, mindig igazi minősgi olajat kapott, akkor nagyon kicsi a valószínűsége bármilyen olajfogyasztásnak tapasztalatom szerint. persze a hibahatárba mindig beleférhet gyárilag is rosszabb motor, de az akkori minőség biztosítási rendszerben szerintem látványosan kevesebb mint ma. de ez nem csak a honda motorokra igaz, hanem minden japánban 2000-2002-ig legyártott motorra, hihetetlenül precízek, finoman megmunkáltak.
szóval egy tisztességgel legyártott és azóta is karban tartott motornál az olajfogyasztás számomra elfogadhatatlan, mert ott valami nem stimmel, mindegy, hogy mikor mi történt. természetesen ettől függetlenül teljesen jól használható és lehet vele élni, egy-két deci még belefér. egy motorról tudok ahol gyárilag muszáj olajat fogyasztani, ez a wankel. nagy fos is az egész ahogy van. az rx8 csoda wankele is csak egy ipari hulladék volt, döbbenetes üzemanyag és olaj fogyasztással. de a piac megette..annyi olajat ettek mint az ikarusok.
számomra totál ismeretlen az olajfogyasztás.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
MacCaine
őstag
válasz Integra #23970 üzenetére
"és egyébként is, ki mondja ezt a 8k km után elkezd vékonyodni az olajat? hol hallottad? kitől? milyen olajat? milyen márka, milyen viszokzitású olajáról van szó? teljesen megfoghatatlan amit mondasz."
A neten olvastam, valami olajos szaki cikke volt. Asszem talán a MOL-nál dolgozik, a kenőanyagok fejlesztésén. Ők csináltak / csinálnak ilyen jellegű teszteket.
Egyébként meg Mobil1 10w40-et pakolok a D16A9-embe, és az én tapasztalatom az, hogy kb. 5000km környékéig csak barnul az olaj, utána feketedik, és ezzel egy időben el is kezd fogyni. Minél többet állatkodok vele, annál inkább. Volt olyan, hogy egy 40-50km-es út után majdnem egy litert kellett utána tölteni.
Ezexerint az én autóm nem volt mindig rendesen karban tartva...
-
Integra
titán
válasz MacCaine #23971 üzenetére
az sajnos lehet, de ezt nem lehet megállapítani
de ahhoz tartom magam, hogy ezek a motorok default nem esznek olajat, semennyit. és átlagosan 10k olajcsere periódus tökéletes nekik, normális utcai használat estén, amibe az ökörködés is belefér....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz MacCaine #23973 üzenetére
igen, így volt, de a dolgok jelen állása szerint, ha minden jól megy megtartom és teljesen felújítom télen és talán kicsit moddolok is rajta. még kell 1-2 hónap amíg befejezem a dolgaim, aztán eldöntöm.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Viszlát
addikt
válasz zolynet #23962 üzenetére
Amikor megvettem az Accordot, rögtön azon a hétvégén mentünk családdal görögbe. Még indulás előtt megvettem a 4L-es olajat, mivel közel 2400 km oda-vissza plusz az a pár száz amit majd helyben úgyis megyünk. Leértünk, én meg tapasztalt Opel tulajdonosként nekiálltam egyenes helyet felkutatni, hogy megnézzem az olajszintet, 1200 után, jól megpakolva, meg eléggé nyomtam is neki, szóval biztos voltam benne, hogy egy fél liter bele fog menni. Aztán találtam egy benzinkutat, de nem volt semmi fogyás, én meg meg voltam győződve, hogy nem vártam eleget a leállítás után, vagy mégsem egyenes a talaj, tuti hülyének néztek a helyiek, hajolgattam, meg próbáltam viszonyítani a környezethez.
A lényeg annyi, hogy beletelt pár ezer km-be, mire megszoktam, hogy nem kell olyan sűrűn töltögetni. Aztán két olajcsere után (amit én egyébként nagyon renegát módon 15k után teszek meg) meg teljesen leszoktam róla, egyszerűen nem fogy belőle (ja és 10 éves lesz pedig már nemsokára és nem eladó).
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
neduddki
nagyúr
válasz MacCaine #23971 üzenetére
HI!
az olaj dielektromos allandojaak valtozasa aranyos az olaj elhasznalodasaval, de abszolut ertekben nem hordoz erdemi infot es ez fontos lasd pl itt: tc:
"A 90-es évek elején végeztem egy részletes és aprólékos tesztet a kenőolaj elhasználódásának felmérésére, az olajcsere-periódus konkrét meghatározására. A tesztben közel százautós flotta kenőolaját gyűjtöttük, pontosan feljegyezve az olaj minőségét, típusát, az autó üzemeletetési körülményeit, futásteljesítményét és még pár fontosnak vélt apróságot. Az elhasználódott olaj mért dielektromos állandója alapján határoztuk meg a kenőolaj állapotát, esetleges tartalékait. Ez egy egyszerű módszer, de pontosabb, mint hinnénk. Az olaj elhasználódásakor az olajba kerülő, az olaj dielektromos állandóját befolyásoló kopadékok és kémiai elemek pontos képet adnak az olaj elhasználódásáról. A dielektromos állandónak nincs köze a kenőolaj minőségéhez, teljesítményszintjéhez vagy kenőképességéhez, azonban megváltozásakor már az olaj egyéb, a kenésben fontos szerephez jutó alkotói is degradálódnak. Így a dielektromos állandó változása egy jó indikációja a folyamatnak, az olaj elhasználódásának.A teszt nagyon érdekes eredményt hozott. Azon járművek, ahol kevés hidegindítással, sok kilométert mentek folyamatosan még rendelkeztek a csereperiódus (általában tízezer km) végén majdnem 40% tartalékkal, függetlenül attól, hogy milyen terhet szállítottak és mekkora sebességgel üzemeltek, tehát autópályán vagy másodrendű utakon mentek. A rövid távokon, sok hidegindítással üzemelő autók kenőolaja pedig majdnem elérték a kritikus, 95%-os elhasználódást.
A kenőolaj elhasználódása elsősorban kémiai jellegű volt, bázikussága csökkent, bizonyos adalékai kimerültek. Egyes esetekben még habosodás is megfigyelhető volt. Egyszerű módszerrel ellenőrizve – kalibrált furaton átfolyatva - az olajok viszkozitása szinte nem változott.
Korunk kenőanyagainak nem a mechanikai terhelés, a nyírás és nyomás a legnagyobb ellensége, hanem az iszaposodás, a kémiai tulajdonságok változása, a savasodás és a hamuképződés. Ezt a speciális tüzelőanyagok és a különleges keverékképzéssel üzemelő motorok nagy mértékben gyorsítják, valamint a környezetvédelem oldaláról, a katalizátor kímélése szempontjából is új kívánalmaknak kell megfelelni. Ezeknek a követelményeknek a mai olajok speciális adalékoltsággal és különleges, szintetikus bázisú alapolajjal próbálnak megfelelni. Az sem ritka ma már járműgyártók kérésére fejlesztenek speciális alapolajat és hozzá tartozó adalékokat a kenőolajat előállító cégek. Ez persze általában nem egy teljesen új olajat jelent, hanem egy már létező alapolaj és adalékcsomag kiegészítő adalékolását.
Az alapolajhoz adott adalékcsomag határozza meg az olaj teljesítményszintjét és kenőképességét, illetve általános minőségét is. Ezt az adalékcsomagot 20 évvel ezelőtt kb. 10-15 kisebb cég gyártotta világszerte, ma azonban a kenőolajok 90%-ában két nagy vegyipari cég adalékai vannak. Nyilvánvaló, hogy így a minőségük sem tér el nagyban.
A kenőolaj elhasználódása ezektől a kémiai adalékoktól függ, ezen adalékok arányától és minőségétől az alapolajban. Itt jön képbe az, hogy bizonyos modellek csak adott olajjal tudják a hosszú csereperiódust, tehát nem a motor szerkezeti kialakítása a meghatározó, hanem a kenőolaj tulajdonsága. Persze a motor kialakítása, az olaj üzemi hőmérséklete, töltetének térfogata, a cserekor a remanens mennyiség, a szűrés minősége mind egy-egy befolyásoló tényező."
tehat ha Te az olajdo allapotat akarod nezni akkor hetente mintat veszel az olajbol es mered a diektromos allandojat, kivancsianvarom az eredmeneyketudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Integra
titán
válasz stangli #23980 üzenetére
főiskolán volt egy haver, a szüleinak volt egy első generációs swiftje, a legelső, lemezfelnis csoda. újonnan vették, 480e km volt akkoriban benne és patika volt.. nemtom mi lett vele azóta, de a sok merci mellett sem adták el
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
MacCaine
őstag
válasz Winner_hun #23983 üzenetére
Lehet, hogy kipróbálom legközelebb, elég sokan ajánlották már ezt a márkát.
-
nagyúr
-
NY_A
őstag
5W40-es Eneosból nekem megevett az autó 7 decit 10 ezer kilométeren, Mobil Super 3000 X1 5W40-ből pedig 4-et eszik. Én a 7 decit sem tartom soknak 10 ezernél, de a Mobilt használom.
-
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #23986 üzenetére
Nekem már két olajcsere periódus óta az van, nem rossz, 5W40. És utántölteni se kellett
Most gyorsan elmentem tankolni áremelés előtt:
603km/42,47 liter---7,04, ez most vegyes használatra. Ebből ~180km város rövidtáv, és gyakran nagyon nehéz volt a lábam.. Azt hittem több lesz a fogyi, egész meglepődtem. -
!Overdose!
őstag
Elhoztam a Civic-et!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Integra
titán
válasz !Overdose! #23990 üzenetére
grat!!!
fotók jöhetnek...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
neduddki
nagyúr
válasz !Overdose! #23990 üzenetére
HI!
hakkekuja oszt mejik?:- )
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
zolynet
addikt
válasz !Overdose! #23994 üzenetére
Grat,sok balesetmentes km-t!
Várjuk a képeket...Life is too short to stay stock!
-
neduddki
nagyúr
-
MacCaine
őstag
-
!Overdose!
őstag
Sajnos hétvégén nem volt időm képeket készíteni a Civic-ről, de ígérem most pénteken bepótolom, mert szabin leszek. Egyébként túl vagyok vele 600 km-en és úgy néz ki, hogy a motor-váltó-futomű-fék hibátlan.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik