- Gmail
- Hálózati / IP kamera
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Windows 10
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Windows 11
- Facebook és Messenger
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aladdin
senior tag
-
nandow
aktív tag
válasz Aladdin #63002 üzenetére
Elnézést az offért.
De ha jól látom, Lexus IS300h lett az Accord utódja. Írnál róla pár sort, ha megkérlek? Mik a tapasztalatok?
Hétvégén láttam egyet, kívülről nagyon bejött a forma. El tudnám képzelni a 7gen ATS utódjának, bár az adatokat tekintve nincs olyan dinamikája.
Mivel nem vagyok otthon a Lexusokban, utána kerestem neten, de örülnék egy személyes véleménynek is. -
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz j.bravo #63006 üzenetére
Nem véletlenül szúrtam oda a -t.
szerk.: De legalább a JDM hátsók minden további nélkül használhatók, még E-jelük is van.
[ Szerkesztve ]
-
Aladdin
senior tag
válasz nandow #63003 üzenetére
Hat keremszepen. Ugyis most volt 1 eves miert ne? Eloszor csak reagalva a dinamikara. Manualist automataval ne. 7 gen, 8 gen 2,4-es automatat rohogve otthagy. Igaz, csak 200-ig, mert ott a leszabalyzott vege
A belso terkinalat szelessegben kb 7 gen, mert ugye a 8 gen az joval szelesebb. Hatso labter sokkal nagyobb, foleg a 8 gennel, mert ott ertelmezhetetlen. Viszont elol ulve alapvetoen szuk. Ha valakinek bejon ez az emberre oltott szukosseg ( BMW 3, Merci C, Alfa Giulia) akkor ez olyan. Nekem bejon, szoval ez nem gond. A szelvedo is meredekebb.
Mivel hatso kerekes, bitang kis ivben fordul, kikapcsolhato minden seged, siman keresztbe all.
Gyorsitasnal, hat ott porog a motor, olyan CVT-sen, ezzel egyutt kell elni, viszont normal haladasnal nagyon kis fordulaton dolgozik a benzinmotor. Oszt neha leall, neha beindul, meg sem hallani, mikor mit csinal.
Ules, konyoktamasz teren 8 gen jobb volt. Anyagminosegben folottuk all. Nyilvan
Fogyasztas. Ahol az Accordom ( 8.gen FL 2.0, aut) varosban 10 volt, az itt 7. Nyaron 9/6. Orszagut 5,5/4,5. Autopalya az szinte ugyanaz. Dehat 156 le kontra 223, meg a Lexus nehezebb vagy 200 kiloval. Ja, finomabban is rugozik. Nyomvalyukra tok erzeketlen, mig az Accord ugyanilyen 225~os gumikkal ment jobbra balra. -
j.bravo
addikt
válasz tboldi #63008 üzenetére
Tudtam én, csak nem sejtettem!
KrenAtesz: a motorháztető gumiütközők odébb csavarása tényleg segített a zörgésenWhatever.
-
-
Aladdin
senior tag
válasz nandow #63017 üzenetére
Hat az szar
A menukben meg csak-csak eltologatod a kurzort, de a navi az kvazi hasznalhatatlan. Telefontukrozes nincs (majusra igerik), netkapcsolat nincs, szoval az egerrel kell beturol beture bepotyogni a konkret cimet. Maga a 10 collos kijelzo kurvaszep, csak hat na -
BlacKSouL
addikt
Nagyon bízom benne, hogy a szakértelemnek nem az a szokásos vélemény az alapja, hogy a 0w20 és hasonló túlhíg olajok csak a marketing és a pénzt viszik fölöslegesen ráadásul nem is kennek úgy mint egy 5w40, ami biztos nem vékonyodik el annyira nyáron autópályán.
Én sem bízom pl mezei szerelőkben, inkább a japán motortervező és gyártó mérnökökben, akik a 2000-es évek elején túlléptek az 5w40 10w40 mindent felülíró lobbiján, és értelmes, energiatakarékos, de tartós motorokat fejlesztettek. Volt rutinjuk, a 80-as évek óta ezen dolgoztak.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
tboldi
nagyúr
BlacKSouL! Szükség lenne rád a Suzuki topikban!
-
BlacKSouL
addikt
Nos? Mi volt a válasz? Mindenki lélégzetvisszafojtva várja az érveket az ideálisnál vastagabb olaj használata mellett.
Ahogy olvashattuk a suzuki topikban, a vékonyabb olaj lefolyik(hol, honnan, hova, mikor, az nem derült ki), és hogy az olajnak nincs hűtő funkciója. Ezek pont nem igazak, szóval abban a topikban nem derült ki a vastag olaj előnye.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboldi #63032 üzenetére
Azt kéne felakasztani, aki a 21.században a szintetikus multigrade olajok idejében ilyen táblázatokat beletesz a használati kézikönyvbe. Valamikor a 60-as 70-es években az egyfokozatú olajok világában volt értelme, amikor télre betették a téli, nyárra meg a nyári olajat. A téli jó volt mínusz húsztól plusz ötig, a nyári meg nullától plusz negyvenig.
Ezzel viszont sikerül lovat adni a szerelők és a vastagolajhívők(én már csak gépzsírosoknak hívom őket) meg az olcsónveszek teszkósolajat autósok alá. Merthogy látod, benne van a 20w50 is. Ugyehogy benne van. Megengedi nem, akkor jó bele nnem? Nálunk meg úgysincs hideg télen, mínusz 8 fokig mutatja hogy jó, meg 60 fok felett is. Hát akkor nyáron ha megyek 140-el mégiscsak a 20w50 a jobb nem? Hát az mégiscsak jobban ken, nem?
De. Tedd bele. Azzal jobban ken. Majd pár év múlva viszontlátjuk a kérdést, hogy elkezdte enni az olajat, pedig direkt vastagat tettem bele, hogy jobban kenjen, mitől lehet.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
veterán
válasz Avicularia #63036 üzenetére
A cég amit keresel a Zsemito. Google a barátod. Ott találsz eredeti Honda olajat.
Amúgy persze a könyv Honda olajat ajánl, az enyém is, pedig az 8gen UFO. Tehetsz bele a megfelelő specifikációval rendelkező más gyártó által előállított olajat is. -
Avicularia
veterán
válasz rothfb #63037 üzenetére
Ennyi eszem nekem is van, de Svédben élek, itt van kb 2 nagy lánc, ami árul autóalkatrészeket. Azon kívül vehetsz olajat kutakon (kb.10-ből 1 nem automata, ahol van shop) vagy márkakereskedésekben. Ezen kívül nem igazán léteznek autósboltok (ahogy kocsmák sem ), mint otthon szinte minden sarkon.
Netről tudok még rendelni ilyen autodoc, mister auto, bildelar-online, stb, de ezeken az oldalakon nem találtam eredeti honda olajat.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Avicularia #63038 üzenetére
Márkaszerviz miért nem játszik?
-
veterán
válasz Avicularia #63038 üzenetére
Ja értem. Bocsánat. Itthon sem találni sok helyen eredeti Honda olajat, de egyik a Zsemito. Jó kis cég, szinte minden gyári cucc van náluk és segítőkészek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Avicularia #63038 üzenetére
Akkor vegyél közvetlenül a márkakerből. A gyári szűrőt mi is ott vettünk havernak múltkor, alig drágább mint az aftermarket cuccok.
#nincsbennetarcsi
-
Avicularia
veterán
Megkérdezek egy márkakereskedést, de van már tapasztalat más autóval, hogy nagyon elbillent árakkal dolgoznak.
Egy sima olajcsere 250-300 eurónyi összeg.
Korábban írtam, hogy megvettem az 5 évig tartó ingyen kötelező szervizt, de ez csak a megadott időpontban ingyenes, az meg 20K km. Addig nem várnék az olajcserével. -
BlacKSouL
addikt
válasz Avicularia #63036 üzenetére
Ésszerűség erejéig meg lehet ám nézni mit mond a nem EU előírás.
API SM, és felsorolja a viszkozitásokat. Maradva 0w20nál, minden olyan 0w20 olaj jó lesz bele, amelyik minimum SM. De mivel a gyartastechnologiabol adodoan az összes 0w20nak SN-nek kell lennie, legalábbis biztosan fogja teljesíteni, ezért a minimum SM követelmény része kipipalva.
Az ACEA szabványok közül az A3 az olcsóbb, általános használatú, magas hths minősítési szint, az A5 pedig a takarékos. Abból kiindulva, hogy egyébként a 0w20at tartja ideálisnak, a motorkonstrukcio takarékosnak, de mindenképp pontos, precíz illesztesunek vehető. Vagyis közelebb áll hozzá az A5 minősítés. Több 0w20 olaj esetében nincs meg az A5, mert a HTHS viszkozitásuk 2,9alatt lesz, pl. 2,7, de emlékeim szerint a Honda gyári 0w20 meg ennél is alacsonyabb, szóval a Honda olaj sem kaphatna pl. ACEA besorolást. De mivel arra nincs semmi információ, azzal le is van tudva a minősítés és teljesitmenyszint kérdés, hogy Honda és kész. Pedig ha minősíteni kellene, nem is lehetne. Nem azért mert rossz, hanem mert meglepődnénk hogy milyen tulajdonságai vannak amit a minositeskor figyelembe kell venni.Más szóval, az én véleményem szerint bármelyik ismertebb, nagy márka 0w20 viszkozitású, API SN vagy SN plusz olaját választhatod, de ha közülük találsz olyat ami ACEA szerint is minősített, A5, az szintén megfelelő.
Ha ragaszkodsz a Honda olajhoz, akkor markaszerviz, de akkor ragaszkodj a 0w20hoz is.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Avicularia #63042 üzenetére
Értem, akkor magyarul csak minden második olajcserét vetted meg tőlük csomagban. Kint minden szolgáltatás drága, az összes kinti ismerős/rokon pont ezért itthon szervizelteti az autóját. Neked mondjuk nem opció, mert Németországból még hazajössz autóval de onnan...
#nincsbennetarcsi
-
Avicularia
veterán
válasz BlacKSouL #63043 üzenetére
Köszönöm a részletes és kimerítő választ
Nem nagyon vagyok benne ebben az olajtémában. Linkelek pár olajat, ezek közül jó lenne valamelyik?
[link]
[link]
[link]
Mondjuk ezek ACEA C5 mind és az oldal szerint nem jó a konkrét verdához. ( Svéd alkatrészrendelős oldalakon csak a rendszámot kell beírni és egyből tudja a pontos típusát az autónak) Nem is ajánl egyáltalán 0W-20 olajat csak 0W-30-at ehhez a típushoz.[ Szerkesztve ]
-
nandow
aktív tag
válasz Avicularia #63045 üzenetére
Én - ha nem gyári olaj -, akkor Motul Eco-lite 0w20at tennék bele.
-
i-sti
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
-
BlacKSouL
addikt
válasz Avicularia #63045 üzenetére
Ha a leírások pontosak, akkor a legszukebbre specifikalt Motul lenne jó, annak SN+ és RC is van, tehát friss fejlesztés, és a legujabb, haklis, reszecskeszuros, DI motorokhoz is jó, LSPI szempontjából is.
Második nálam is a Mobil, bár ennek szűkebb a leírása, és talán utolsóként tenném a Totalt. A C5 nem baj, energiatakarekos és kornyezet-, reszecskeszuro kimelo.Az ilyen weboldalas olajajanlokkal az a baj, hogy egy adatbázis van arra, hogy mit specifikalt a gyár, a kézikönyv, és egy másik adatbázis, hogy mire specifikaltak az adott olajakat. Ha azt látja, hogy a kezikonyvben API SM van, akkor nem fog SN olajakat ajánlani, hanem csak SM-eket, amik amúgy tipikusan a 0w30 olajok. Pedig tudhatna , hogy a kézikönyv "SM vagy magasabb" fokozatot kér, vagyis az SN, SN+, SN RC mind magasabbak, és visszafelé kompatibilisek.
Egyébként a 0w30 még elfogadható alternatíva lehet, de akkor az is legyen magasabban specifikalt, Sn+, A5B5, vagy C5. ILSAC GF5 minositesuek is jók.Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Eredeti játékok OFF topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Hobby elektronika
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Milyen notebookot vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen TV-t vegyek?
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen