Új hozzászólás Aktív témák

  • Integra

    titán

    válasz MacCaine #23965 üzenetére

    szerintem túl lihegitek az olajcserét is, de ez is hondás népbetegség. :)
    a mai motorolajak hihetetlenük sokat bírnak, sokkal többet, mint amit elképzelni tudtok. nem kell honda fórumban rohanni mindenki után. én nem teszem, fele annyit is költök ilyen doglokra, és lám, mégis hibátlan minden autó, amiért én felelek.
    a civicekben eleve 10-12k között cserélek olajat, ahogy kijön éppen a lépés. mindig 0w-40 mobil1 protection formula-t kaptak. az 1.4-es civic-et akkor adtuk el tavaly mikor anyum megkapta az új jazz-ét, mint kiderült, Imi kollégája csapott le azonnal rá, meg se hirdették a szallerbeckben. azt hiszem azóta is boldogan használja az autót, mert hibátlan (ja és persze elmondtuk hogy sérült bal hátsó futóműves és hamarabb megeszi azt a gumit és minden mást is elmondtam róla, más már rég menekült volna, de ők értik a lényegét). 200k km körül volt benne. a másik civic is 200k körül van (d16y), hamarosan ez is eladó lesz, ez sem kell meghirdetnem majd különösebben, mechanikusan hibátlan, jobban is fogyaszt amúgy mint az 1.4-es. ennek is vannak hibái, mégsem aggódom, megtalálja majd a lelkes gazdáját aki szívesen használja majd tovább.
    az integrában is a kezdeti 6k km után (megettem én is a szent beszédet elsőre, aztán nem úgy jött ki a lépés...), 8-10k km között cserélek olajat, 10w-40 300v chrono-t, pedig mindenki mondja hogy ezt az olajat 6k km után cserélni kell. nem osztom a véleményt tapasztalataim alapján. pedig én valszeg többet és keményebben hajtom ezt az autót mint a többi integra tulaj 90%-a, mivel németországban rendeltetésének megfelelően padlógázzal járok elég rendszeresen, de 220kmh utazóval. mégis az enyém az egyik legjobb mechanikai állapotú darab. de csináltam olyat is, hogy 8k km után még letapostam padlógázzal 400-500 km-t és utána mentem olajcserére. semmi különbség, sem fogyasztásban, sem motorhangban, sem viselkedésben. ja és motul előtt castrol edge 10w-60-at használtam bele, azzal még 12k km-t is lehúztam mert úgy jött ki a lépés, meg se kottyant neki.
    de pl a turboban is a gyári 8.5k km előírt periódust már kitoltam 12-15k km-re, mert lejárt a garanciája az autónak. teljesen felesleges 8.5k-nál olajat cserélni benne. lehúzás.
    a jazz-nél meg eleve 20 vagy 25k km van megadva olajcserére. és egyébként is, ki mondja ezt a 8k km után elkezd vékonyodni az olajat? hol hallottad? kitől? milyen olajat? milyen márka, milyen viszokzitású olajáról van szó? teljesen megfoghatatlan amit mondasz.
    ha egy régi b-d sorozatú japán motor rendes, mindig igazi minősgi olajat kapott, akkor nagyon kicsi a valószínűsége bármilyen olajfogyasztásnak tapasztalatom szerint. persze a hibahatárba mindig beleférhet gyárilag is rosszabb motor, de az akkori minőség biztosítási rendszerben szerintem látványosan kevesebb mint ma. de ez nem csak a honda motorokra igaz, hanem minden japánban 2000-2002-ig legyártott motorra, hihetetlenül precízek, finoman megmunkáltak.
    szóval egy tisztességgel legyártott és azóta is karban tartott motornál az olajfogyasztás számomra elfogadhatatlan, mert ott valami nem stimmel, mindegy, hogy mikor mi történt. természetesen ettől függetlenül teljesen jól használható és lehet vele élni, egy-két deci még belefér. egy motorról tudok ahol gyárilag muszáj olajat fogyasztani, ez a wankel. nagy fos is az egész ahogy van. az rx8 csoda wankele is csak egy ipari hulladék volt, döbbenetes üzemanyag és olaj fogyasztással. de a piac megette..annyi olajat ettek mint az ikarusok.
    számomra totál ismeretlen az olajfogyasztás.

    [ Szerkesztve ]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

Új hozzászólás Aktív témák