Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Tippeket/ötleteket szeretnék kérni:
Szalagkábelre hogy lenne érdemes smd alkatérszeket forrasztani? Leszedni illetve feltenni? Egy telefon szalag kábelén kellene egy műanyag csatit meg pár smd ellenállást cserélni.Erről lenne szó, kínai bácsi csatlakozó nélkül küldte:
Köszönöm!
:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Segítség kellene, mert elakadtam.
Hordozható pi zero alapú játékgépet építek, amihez PAM8403-as erősítőt szeretnék rákötni egy usb-s hangkártyára. Az egész ketyere li-ion aksiról megy, mögötte egy 5V-os boost converter.
A gondom az, hogy az erősítő zúg. Borzalmasan zúg és halk is.Próbáltam azt is, hogy csak az aksi közös (ilyenkor is az összes GND egyforma), utána külön boost-converter adta az 5V-ot az erősítőnek, de akkor is zúgott.
Viszont ha teljesen külön tápról kapja a delejt az erősítő, akkor jó minden, a hangerő is megjön.
Mivel ez így leírva elég kusza, csináltam róla videót:
Youtube link
(elején közös táp, majd külön táp s végül megint közös táp)Bármi tipp, hogy hol lehet a hiba?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
:)
-
Volkov
senior tag
Tekergetni nem szoktam, eddig se volt, a távirányítóval volt kapcsolgatva, de akár beteszek egy rotary encodert, majd meglátom.
Az arduino/vezérlés része nem para, amit nem tudok eldönteni az az analóg rész, hogy tényleg csak annyi lenne, hogy tekerős poti ki - digitális poti 1:1-be és kész?Az erősítő szempontjából a digitális ugyan úgy fog viselkedni mint a tekerős?
(persze leszámítva azt hogy lineáris és nem logaritmikus):)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Van egy Genius SW 5.1 -es hangrendszerem, amelyt elérte a típushiba: kikopott a hangerő szabályzó potija.
Egy 6 csatornás motoros poti van benne, nem olcsó a csere (már ha épp lehet kapni).
Ez pici mókolással csere darabA kérdés: új motoros poti helyett digitális potméter jó ilyen célra?
(az sima ügy, hogy Arduino-val érzékelem a motor vezérlő jelét, s ez alapján állítanám a digitális potmétert)
Tehát egy tekerős poti kiváltható 1:1-be digitálissal?
Mire kell odafigyelni?MCP42050-E/P pl?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Picit lassan haladok, most jutottam el oda, hogy be akartam kötni az autórádióba az RCA csatikat.
A gondom az, hogy be- illetve kikapcsoláskor borzalmasan nagyot pattan a hangszóró, s ami még furcsább jel nélkül is van egyfajta "állása" a membránnak. (olyan mintha lenne rajta egy egyenfeszültségű jel)A rádió egy régi Ford kazettás rádió, amire RCA kimenetet szeretnék varázsolni, hogy meg lehessen hajtani a külső erősítőt.
1000 év google után ezekre jöttem rá:
- a központi audio "processor" egy TDA 7306-os, ide mennek be a különböző hang bemenetek, (kazi, rádió, stb) és ez csinál 4 csatornát a stereo jelből.
Innen 4 vezetéken megy az audio jel: JE, BE, JH, BH (jobb első, bal első, jobb hátsó, bal hátsó)- egy TDA7237-es IC-be, ami egy "quad differential line driver". Ez a 4 bemenő jelből csinál 2x4 továbbmenőt, ami halad tovább a
- TDA7391-es erősítőbe, majd onnan a végén a hangszóróba.
A következőket próbáltam eddig:
- TDA7306 kimenetéről egyből levenni a jelet, direktbe rákötve
- TDA7306 kimenetéről levenni a jelet egy soros kondin keresztül
- TDA7306 kimenetéről levenni a jelet egy soros kondin keresztül és a végén az RCA föld és a jel közé még egy kondi párhuzamosan (ezt más rádió kapcsolásán találtam, ahol gyárilag van RCA kimenet)
-TDA7306 kimenetéről levenni a jelet a végén az RCA föld és jel köze egy kondi párhuzamosanilletve ugyanezek a variációk a line driver nem differeciált kimenete után.
De nem jó...
Tudom, a legegyszerűbb egy low-level-converter lenne, de már csak azért is idegesít, hogy mi a rákért nem jó...
Csinált már bárki hasonlót, vagy tudja valaki, hogy mi lehet ez?
Köszi!:)
-
Volkov
senior tag
Erre valaki?
Pici-nyák gyártás ki s mennyiért vállalna el?:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Vettem egy bluetooth modult.
Sajnos a méretet picit benéztem, s kaptam egy körmömnyi kis apróságot, amivel nem nagyon tudok mit kezdeni, mivel ez is kocsiba lenne, légforrasztást mellőzném de 1-2 nyák miatt nem tanulnám meg most minden csínját a dolognak...mérete 2.3 cm x 1.4 cm, s ehhez kellene nekem 2 db nyák, hogy szerelhető legyen, valami ilyesmi:
Olyasmi mint ez
Itt is ezKérdés:
- elvállalná valaki? Ha igen, mennyibe lenne?Köszi!
:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Kellemes Ünnepeket mindenkinek!
Kis segítséget kénék megint. Autós téma természetesen.
Vettem egy A2DP-s bluetooth modult, ilyet:
Bővebb leírás a modulról: http://www.elecfreaks.com/wiki/index.php?title=BLK-MD-SPK-B
Arduino-val szeretném vezérelni programból a "gombnyomásokat" (számváltás, start, stop. stb.)
Kérdés, hogy mivel vagy hogy érdemes ezt kivitelezni?
Tranyó? FET? Optocsatoló? Vagy simán fesz osztó?(az Arduino-nak a kimenete 5V-os, ennek az izének meg 1.8V-os pár gombjának a bemenete.)
Köszi!
:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy láma kérdésem
Szintén kocsiban jött elő a "gond"
Beltér világítás. Gyárilag egyszerű mint a faék, fix 12V, ajtó nyitó kapcoslóról föld ha nyitva az ajtó = világít a lámpa.
De!
Beépítettem egy vezérlő cumót, ami nyit-zár stb mindent csinál és vezérli a belső világítást is (kinyitáskor felkapcsol, nem csak ajtó nyitásra)Most pedig le akartam cserélni a belső izzót egy led-es megoldásra, DE akkor is "világít" mikor nem kéne neki.
Hangyaf@sznyi fényerővel, épp hogy észrevehető, de "világít".
(A led panel 12V-ra tervezett gyári kínai cucc 6 db smd led a hozzájuk való ellenállásokkal)Ez miért van?
Illetve mit lehetne tenni, hogy ne tegye?köszi!
:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Egy kicsi félrekötés után a CD váltó nem akar működni...
Elment belőle a füstSzétkaptam, átnéztem mindent, s ezt találtam csak:
füstnélküli cuccEz vajh mi lehet?!
Nem tudom már elolvasni ami rajta van
(2-es a vége, ez tuti)Köszi!
[ Szerkesztve ]
:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Nyák készítést vállal valaki?
Eljött az első olyan "projekt", amit nem raknék össze próba panelen, kéne hozzá rendes nyák, de nekem még ez is bonyiKöszi!
[ Szerkesztve ]
:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Lenne megint egy láma kérdésem
Adott egy kis kínai hőmérő. Egyszerű mint a faék. Nyák, rajta kis gumi átvezető, LCD.
Namost, és ezt az LCD-t szeretném messzebb vinni a nyáktól. Hogy lehetne az ezt kivitelezni?
(odáig eljutottam, hogy se az üveg, se a gumi nem éppen forrasztható ):)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
(megint autós téma )
Szeretnék építeni a kocsiba egy digitális fordulatszám kijelzőt.
Nézegettem kész cuccok után, de nem nagyon van. Vagy ami van, az drága, pl ez:
http://www.apogeekits.com/PDF_Files/tachometer_k2625.pdfViszont alkatrészenként barátságos Lomex-ből.
De nyákot hogy lehetne tervezni ehhez? Meg hogy lehet otthon kezdőként csinálni?
Google sok mindent talál, de vannak kétségeim, ezért kérnék segítséget/tanácsokat.Köszi!
:)
-
Volkov
senior tag
Újra a fed-komp téma:
odaadtam egy klubtársnak, akinek van ilyene, hogy nézze már meg az enyémet is: nála is többet mér, míg a sajátja jó. Tehát az én kompim a rosszEzután szétkaptam a kütyüt:
Fincsi
Ránézésre minden oké, s csak "poénból" elkezdtem méregetni az ellenállásokat.
Az hogy van, hogy 4 egyforma színű ellenállás, elvileg 100K-s, mind a 4 más értékű?
Van egy 100K, van egy 77, egy 65 meg még egy 70 valami.
El tud így romlani egy ellen?Méréstechnikai kérdés: ha csak magára az ellenállásra teszem a műszert, akkor a többi rész módosíthatja az értéket? (szerintem igen, így lenne értelme a más értékeknek)
DE!
2 olyan is van, aminek egyik lába lóg a levegőben (a csatira meg, amire most értelem szerűen semmi sincs kötve) és ezeknél is más az érték. Ez hogy?! Ha ez egyik lába lóg, akkor a másikon bármi lehet, nem rondíthat a mérésbe, ugye?
Köszi!
:)
-
Volkov
senior tag
AC tuti jó (K-jet-es 6 BAR-os, pedig EFI-nek 3 is elég), a nyomás szabályzót nem tudom, azt még nem mértem ki, de turbós a kocsi, és megy mint a barom, nem érzem, hogy kevés benyát kapna. Gyertyák jók. Fogyasztás "rendben" van.
Lambda nincs. Katalizátor se. Gyárilag: leömlő - turbó - végig egy 60-as cső - egy végdob és kész
amúgy pont azért gondoltam hogy a jelet kéne "megpiszkálni" mivel konstans a tévedés.
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Peter789 #18504 üzenetére
Az üzemanyag nyomást nem érzékeli a rendszer sehol se. Fixen van belőve adott értékre a nyomás. Tehát ettől nem mérhet többet.
Nekem konstans többnek tűnik a "többlet".
Átlag 10L a fogyasztásom (a valós) a fed komp meg 15L-t ír.Újabb kocsikba (pl mondeo mk1) az van amit írsz, ott vmi adatok rohangálnak, itt viszont tuti nem.
Az én fed kompom volt k-jet-es injektorral szerelt kocsikban is, ott egy átfolyásmérő volt bekötve az egyik hengerhez, és az átfolyásmérő adta a jelet és kizártnak tartom, hogy egy sima átfolyás mérő '86-ból soros kommunikációt csinálna:)
-
Volkov
senior tag
válasz Batman2 #18500 üzenetére
Nem tudok rendesen magyarázni, még mindig elbeszélünk picit egymás mellett.
Túlbonyolítod...
Nincs semmi más érzékelő a fed komphoz, de gázpedálnál, se sehol. ('86-os kocsi)Megpróbálom vhogy:
-adott a motorvezérlő. (Ford EEC IV-es, 60 lábas, se EGR, se katalizátor, se lambda)
kap: - egy főtengely jelet
- folytószelep potméter
- MAP szenzor
- levegő hő jeladó
- és végül motorhő jeladó
Ez ennyi. Ezekből vezérli a gyújtást, illetve az injektorok nyitását (meg pótlevegőt, de az most mindegy)Emellett a fedélzeti komp. 3 jelből számol mindent.
- benzin szint jeladó (ebből számolja a megtehető Km.-et)
- sebesség jeladó
- "benzin fogyás" ezt az EEC IV-től kapja, ez a kérdéses jel
(szerintem az injektor nyitással működhet együtt...)A pillanatnyi fogyasztás az aktuális sebesség és a "benzin fogyás" függyvénye, ahogy az átlag fogyasztás is.
A gond az, hogy a "benzin fogyás" jele "túl sok".
Ez meg onnan tuti, hogy tele tank (47L) után simán kiír a végén 60-70L-es elfogyást is, ezáltal a fogyasztás se stimmel.
Minden leírásban PWM jelet írnak, ezért gondoltam, hogy meg kéne kúrtítani a jelet.De akkor az a lényeg, hogy szereznem kell egy szkópot...
Ráadásul olyat ami működik kocsiban isszerk: az tuti, hogy változó frekis a jel. Mikor betettem az izzót, akkor alapjáraton nagyon ritkán villant fel (épp hogy pislákolt) intenzív gyorsításra meg sűrűbben
[ Szerkesztve ]
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Batman2 #18494 üzenetére
Na, akkor kicsit még visszább:
Tehát ez egy Ford EscortA fedélzeti cucc gyári benne.
-kap egy pozitívat
-kap egy negatívat
-van egy világítás pozitív
-gyújtás pozitív
-jön egy kábel az üzemanyag szint jeladóból (ez egy ellenállás mérés)
-jön egy madzag a VSS-től (seb. jeladó, ez is egy PWM jel, de ezzel nincs gond)
-van egy lábacska ami a motorvezérlőről jön, ez méri a benzin fogyástÁtfolyásmérő nincs. A jeladó az maga az ECU (Engine Control Unit = motorvezérlő)
Minden láb megpucolva, csatik rendben, itt nem nagyon lehet már hiba.
(fordulatszám figyelés közvetlenül nincs is)1. hogyan tudom megtudni, hogy tényleg 0-12V PWM -e a jel ami kijön az ECU-ból?
(minden leírásban PWM-et írnak és én is játszottam már vele: egy izzót kötöttem rá, villog gázpedálállástól föggően kicsit-nagyot. (szkópom nincs))2. a fed komp tuti jó, ez már a 2. ami ugyan ennyit mér, szereztem anno még egyet mert azt hittem az a rossz.
3. 555-el nem lehet valami olyan kapcsolást összehozni, ami késlelteti a jel felfutását, de nem bántja a lefutást?
[ Szerkesztve ]
:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Újabb autós kérdés
Van a kocsiban egy fedélzeti compjúter (1986-os autó!)
Méri a pillanatnyi fogyasztást, az átlag fogyasztást, az elhasznált benyát illetve kiszámolja a még megtehető km-t.Az a gondom, hogy nem jól méri a benzin fogyást, ezáltal minden más adat is megy a levesbe.Túl sokat mutat/mér. Kalibrálni nem lehet.
1 vezeték jön össz-vissz az ECU-tól a fed compra ami (a leírások szerint ELVILEG!) egy 12V-os PWM jel.
Hogy lehetne picit megbirizgálni ezt a jelet? Hogy "rövidebb" legyen picit. Tudom hülyén mondom, de remélem van aki érti mire gondolok(valahogy nem lehetne késleltetni a felfutását a jelnek? a lefutás meg maradhatna... de tényleg lehet, hogy marhaságot mondok )
Köszi!
:)
-
Volkov
senior tag
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Megvolt az autó-rádió szerelés, kihagytam azt az IC-t amiről annó szó volt, rákötöttem a rádióra az erősítőt, DE: be- és kikapcsolásnál K****RVA nagyot pattan, de akkorát, hogy félek kiesik a membrán a helyéről..
Az erősítő tuti jó, egy "rendes" RCA kimenetes rádióval jó, illetve kipróbáltam egy másik erősítővel is, az eredmény ugyan ez.Mi okozhatja?
Mit kéne megnézni?Köszi!
:)
-
Volkov
senior tag
válasz CPT.Pirk #17443 üzenetére
Csak a poén kedvéért elkezdtem nézegetni a neten.
300 dollár körül már van ilyen bemenetes autós erősítő
Hifonics Zeus
Ennél "picit" butusabb a SAL erősítőm:)
-
Volkov
senior tag
válasz CPT.Pirk #17443 üzenetére
Igen, arra gondoltam
Igen, így tudtam én is, hogy a külső érintkező az közös fölt. S ezért nem mertem erre az IC-re RCA-t kötni, mert nem tudom mi lenne, ha a közös föld miatt rövidre zárnám az IC "balanced" lábait...
De ez a magyarázat így rajzzal tökéletesen érthető.
Kihagyom az IC-t, ez tuti működik.Köszönöm!!
(jó tudni, hogy ha egyszer nyerek a LOTTO-n s veszek valami sok-száz-ezres erősítőt akkor a 200éves kazis magnóm meg tudja hajtani )
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #17430 üzenetére
Nem, semmi komoly cucc.
A rádió egy 15 év körüli régi kazis Ford magnó, az erősítő meg egy 4 csatornás somogyi.
RCA bemenet van rajta. (alacsony szintű bemenet)Erre kérdés hogy lenne jobb?
Egyáltalán rá lehet kötni ezt a "szűrt" vagy milyen izét? Jól értem, hogy ehhez a kimenethez ilyen bemenet is kéne?
Az RCA-k egyik "lába" általában közös föld, nem?
Ennél az IC-nél meg nem igazán kéne összekötni egyik lábacskát sem. Ugye?:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Megint szeretnék segítséget kérni olyantól aki ért is hozzá
Még mindig autórádió a téma.
Olyan típus, amiben nem volt erősítő, gyárilag egy külső erősítő volt hozzá.
De én nem szeretném a gyárit használni, hanem egy picit nagyobbat kötnék rá. Ehhez viszont csinálni kell a rádióra RCA csatikat.Hova kössem, hogy ne szúrjak el semmit?
A régi erősítő csatija elött egy TDA7237-es IC van.
Az adatlapja
Ez egy "QUAD DIFFERENTIAL LINE DRIVER"Első kérdés: Mi a rák ez? Mit csinál?
Második kérdés: egy különálló erősítőt ennek a kimenetére kössek-e s nem lesz baj vagy kinyírom vele és kerüljem meg ezt az IC-t?
(Most próbaképp megkerülve raktam össze itthon, a 3,4,7,8-as lábra plusz egy GND-re kötöttem egy-egy rca-t)Köszi!
:)
-
Volkov
senior tag
válasz totya694 #16556 üzenetére
Telefonon hívtam a bontókat, de mindenhol elutasításba ütköztem
Személyesen nem mentem még egyikbe se, potyára nem akartam elindulni semerre.Saját típust meg se probáltam, mivel abban nem volt
Egy '86-os RS Turbo-t építek, abba szeretném a lehető legjobb 1 din-es gyári ford magnót tenni, ez pedig az RDS 2007-es lenne egy 10 cd-s váltóval.
Ezt 1-es mondeoba, 1-es galaxy-ba, scorpioba és mk5-ös escortba szerelték, de itthon fehér holló...Ezért reméltem, hogy ennek a csatinak is van valami "neve".
:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Ismét egy (számomra) nagy gondba ütköztem.
Fejlesztgetem a kocsi gyári rádió rendszerét, sikerült szereznem egy Ford RDS2007 típusú kütyüt.
A gond ott van, hogy nincs hozzá kábelem. Valami agyament spéci csatlakozó van benne, s sehol se találok ilyet.
Vagy 100 bontóban próbáltam, mindenhol hülyének néztek, senki se keres 10-20 éves kazis magnóhoz cuccokat
Ford alaktrész boltokban dettó, még a Cromax is kiröhögött...erről van szó:
A ford-iso csati az nem gáz. A jobb oldalon található 16 pines valami a gond..
Nem a legjobb a kép, de ugy kell elképzelni mint egy UTP aljzatot (csak nagyobb annál, és 16 pines), tehát kis izék vannak benne, amik "rásimulnának" a csatira.Így (neten találtam egy fórumban, itt látszik a csati is):
Na, a kérdésem az lenne, hogy vajh van ennek valami neve? Látott már valaki ilyet?
Hol lehetne megpróbálni? Vagy bármi ötlet?Köszi előre is!
Szétszedni nem lehet, öntött az egész vacak. Ráadásul annyi látszik, hogy mögötte is van nyák, azon is figyel pár smd alaktrész, csak utánna az a nyák csatalkozik be az alaplapba. Mert arra gondoltam, hogy alul kivezetékelem a csati lábait, de már kimérni sem tudom a "láthatatlan" smd-k miatt
[ Szerkesztve ]
:)
-
Volkov
senior tag
-
Volkov
senior tag
válasz Peter789 #13321 üzenetére
VÁÓ!
Szuper!
Köszönöm!Pont erre gondoltam, hogy milyen más megoldás van LM317-en kívül.
Akkor ha hagyom így ahogy vannak a led-ek (2 sor sorosan 18 ledből, aminek kb 6.3V kell) ezt meg beállítom 6.3V-ra, nem fog melegdni, s a kocsiban 11-14V-ig elvileg működik majd?
Borda kell rá? Ez is fesz-szabályzás szerint melegszik, vagy a kimenet áramától függ?:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #13317 üzenetére
Így kezdtem a legelején is. Megcsináltam, de nem tetszett.Kocsiba ez gáz, mert villog... Túl nagy a difi álló ill. járó motornál.
Mondjuk akkor 12V-al számoltam, nem átlag 13-al.
Kérdés: ha az egész kapcsolás elé beteszek egy kondit, csillapíthatja a villogást?Kérdés 2: meg lehet tudni vhogy a led-ek pontos adatait? Ki tudom mérni vhogy?
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #13315 üzenetére
Azért nem írtam, mert ebben rugalmas vagyok
(ha kell, átvariálom)
-most épp: 18 db van párhuzamosan, és a 2 db ilyen 18-as sor van sorba kötve.
(6.3V-ra számoltam ki az LM317 ellenállásait)
-nincs előtét ellenállás...
-kínai lámpából vannak, pontos infóim nincsenek. 5mm-es durvafehér led-ek, pár adatlapot böngészve kb: 3,3V 20mA 12000mcd (max). De nem 100%!!!
-a fesz otthon egy teszt aksiról ment, miközben világít, akkor 12.32V.Melóban vagyok, többit majd otthon tudom megmérni.
Én arra gondoltam hogy ezt az LM317-es mókát el kéne felejteni, s egy újat öszehozni, ami jó, nem ezt foltozgatni. (mármint az ÉN LM317-es kapcsolásom kell hanyagolni. Anno kiszámoltad nekem, hogy a környezeti hőfokhoz képest 80 fokkal melegebbet csinál. És igaz is Led-ek a pokolból )
Felejtsük el, hogy csináltam eddig bármit is.
Kezdjük nulláról.
Kell egy kapcsolás, ami 36 led-et meghajt valahogy 11 - 14 V-ig. Ennyi a cél[ Szerkesztve ]
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #11306 üzenetére
Újra visszatértem a led-ek problémájára.
Áprilisban megépítettem a saját hőerőművemet
Hiába tettem elé még 3 diódát, akkor is megégette a papírt az LM317 hűtőbordája!!! így eszem ágában sem volt beépíteni a kocsiba.Felhúztam rajta az agyam, vettem végül íbéjről kínai smd ledes "izzót" (ne menjünk bele, hogy nem is izzó).
Tök jó volt amíg, dikertbe volt kötve az ajtókra, de beépítésre került a mondeo vezérlés a lámpához is. Ez felapcsolja a villanyt nyitáskor, záráskor le, elhalványodva kapcsol ki, stb.
Csak hogy a led kikapcsolt állapotban is "pislákol", halványan világít.Nem merem benne hagyni, a fene tudja miért csinálja.
Úgyhogy szerertnék visszatérni az én kis 36 led-es szörnyemhez.
Tehát kell egy kapcsolás, ami: 11.90V-tól 13.9V-ig tuti működik, és meghajt 36db ledet és nem csak fűt, hanem működik isMit tudnátok ajánlani?
Köszi!
:)
-
Volkov
senior tag
válasz totya694 #13059 üzenetére
Neeeeem
Jó pár oldallal előbb vetetttem fel a gondom.
Röviden annyi, hogy csinálok RCA (erősítő) kimenetet egy magnóra amin eddig nem volt, és ha leszedtem a hangszorókat, akkor eltünt a FADE opció.
A hangszoró helyére kerestem vmit, amitől azt hiszi a magnó, hogy ott van hangszoró és tudok vagy tudjak majd FADE-et is állítani ha csak az erősítő lesz, mert a gyári beépítettet nem akarom használni. Persze mindezt úgy, hogy ne nyírjam ki a magnót.Na és ezt oldottuk meg egy 12V-os 5W-os műszerfal izzóval
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #13053 üzenetére
Jó reggelt!
Az erősítő, vagyis a rádió adatai nem ismertek sajna.
Kósza infókat hallottam felőle, állítólag 4x10 körül vagy nagyon max 4x20W-os.
És hogy hány V, arról halvány lila gőzöm sincs...Az izzó 12V, 5W. Műszerfal izzó.
Hidegen az ellenállása 30-32 Ohm körül ugrált.Max hangerőn éppen pislákolt, alíg láthatóan.
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #12553 üzenetére
Megkésve, de törve nem
Ezt nézd:
Kis video a gondról.Tehát:
Ha van terhelés (pl egy izzo, ami világít is ) akkor van FADE.
De ha ez nincs ott, akkor nincs FADE....Kérdés: tuti nem nyírom ki a rádiót azzal, hogy a hangszoró helyére egy 12V-os izzót kötök?
:)
-
Volkov
senior tag
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #12548 üzenetére
Ismét jogos
Én írtam el: TDA7306 helyesen.
Íme
"DIGITAL CONTROLLED STEREO AUDIO PROCESSOR" a böcsületes neve.Jól van, köszi, ennek tudatában neki merek esni a próbáknak
(egyik kedves-és "bölcs" haver azt tanácsolta, mert ő kipróbálta-működik és még vicces is, hogy kössek rá egy elemlámpa 4,5V-os izzót és kész a "spektum analízer" vagy "vizuál bassz" )
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #12546 üzenetére
Huh, van ami jogos, de picit Te is félreolvastál
Régebben kértem segítséget, pont Te segítettél bemenetet hekkelni egy kazis rádióra, erről a rádióról szól a kérdés, és ezt is írtam: "A kérdéses cucc még mindig a kazettás rádió, amire aux-ot csináltam."
Az RCA meg természetesen kimenet. És igen, külső erősítőt akarok, mert a gyári 4x15W szerénynek bizonyult.
Maga a megvalósítása az RCA-nak nem gond.
Megvan a chip, a TDA3706, erre lett kötve az AUX is, és erre fogom kötni az RCA-t is.A FADE igen, az előre-hátra "erősítés" (van erre magyar szó?!)
Működni fog, nem is értem a kérdést miért ne működne...
Nem a végerősítő végzi sem a hangerő, sem a fade, sem a balance, sem a bass/treble állítást, hanem a TDA3706-os.De ez eddig nem is volt kérdés.
Az én gondom ott indul, hogy a gyári beépített erőstő vhogy 'figyeli' a terhelést, és ha nincs rajta hangszoró, akkor letiltja azt a kimenetet.
Vagyis: ha nem kötök rá semmit, nincs pl FADE-em. Ez se kérdés, hanem tényÉs mivel én ki fogom kerülni a gyári végerősítőt a külsővel, a kérdés, hogy lehet becsapni a kis ravaszt, hogy engedjen állítgatni mindent
Tehát: elég ha eg jóóó nagy teljesítményű 4 Ohm-os ellenállást teszek oda, vagy létezik ennél jobb megoldás is?
Simán egy ellenállás a kimeneten kinyírhatja a rádiót?
Vannak kétségeim, ezért is kérek segítséget.:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Újabb 'okos' kérdésem lenne, megintcsak autórádió témában
A kérdéses cucc még mindig a kazettás rádió, amire aux-ot csináltam.
Nos, a következő project: RCA kimenet rá erősítő bekötéséhez.Ez nem gond, van az a chip amire az aux-ot is kötöttem, ennek a kimenetére kötöm a 2 pár RCA-t. Ez oké.
DE!"Hülye" rádió érzékeli, hogy van -e terhelése vagy se. És ha nincs, akkor nem lehet állítani pl a FADE-et.
Szal a kérdés, hogy mivel tudom leterhelni a beépített erősítőt?
(azt tudom, hogy egy autóhangszorónak 4 Ohm-os az ellenállása. Kössek az erősítő kimenetre egy 4 Ohm-os ellenállást?! Ez nekem kicsinek tűnik... mert gondolom az impedancia is hozzáad vagy vmi.. jobban kellett volna figyelni fizikán )Köszi a segítséget előre is!
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #11310 üzenetére
Ez passz. Nem tudom, hogy van-e benne vagy se.
"5mm fehér led. 3,3V 20mA 12000mcd (max)"
Ennyi infóm van róla, én e szerint számoltam a 6.3V-otHa nincs benne ellenállás, akkor hogy kell kiszámolni mit tegyek elé? Ohm bácsi alapján, nekem 0 ohm jön ki
Öszintén nem hittem, hogy egy ilyen egyszerű kapcsolás ennyire bonyolult legyen
Na, itt jön ki, hogy tényleg amatör vagyok...:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #11308 üzenetére
Tyűha...
Előtét ellenállás az nincs. Akkor is kell, ha cuppra kiszámolt feszt kapnak a ledek?
(gondolom kell, különben nem irtad volna, hogy baj hogy nincs )
Hogy számoljam ki, ha pont akkora a bemenő fesz mint a működési fesz?Kondi a kapcsolásban volt, elvileg stabilizál... Én hittem neki
A ledek nem melegszenek, ezek ilyen extra-fényes spéci ledek. 3-3.2V és 20mA-esek.
(meg a kamera (telefon) se tudott mit kezdeni a túl sok fénnyel)Akkor most meg az a gond, hogy túl sok a bemenő 12V a kimenő 6V-hoz képest? Ezért ennyire forró? Ha igen, akkor ez a kocsiban tényleg csak rosszabb lesz, mivel ott 14V-ig minden gond nélkül felmegy a fesz.
Megoldás van? Vagy elk*rtam?!
[ Szerkesztve ]
:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Nos, a led-es cucc kész lett.
Nem szép, de legalább működik.
LM317
Ledek 1
Ledek 2A kérdés: az LM317-nek mennyire szabad melegednie? Mert olyan forró, hogy mefgoni nem lehet, s közelében pl a szigszallag megolvad...
Félek picit, hogy alul lett ez a dolog méretezve... ?!6.3V-ra lőttem be az LM317-et, egy 124 és egy 499 Ohm-os ellenállással.
Kettesével vannak összekötve a ledek, s 18 ilyen pár van. 1 db elvileg 20mA-es, akkor a 18db 360mA. Ez olyan sok lenne neki? LM317T a pontos típus.:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #11209 üzenetére
Váó! Ez aztán részletes leírás!
Köszönöm!Picit most minden project leállt, a legfontosabb most egy picit tipusidegen vezérlőmodul bekötése lett
A kocsim egy 1986-os Escort, a videon egy 2002-es Mondeo GEM (General Electic Module) látható, amint otthon az azstalon már müködésre bírtam. Ezt szeretném (szeretném?! FOGOM! ) beépíteni az EscortbaSajna pár kábel mibenléte a leírásokból hiányzik, de randomra meg nem akarok semmire se 12V-t akasztgatni..
[ Szerkesztve ]
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #11200 üzenetére
Igazad van. Utánna olvastam picit, sokan tesznek több műszert, a megoldás egy toldó a vízcsőbe, s abba megy egy másik érzékelő. Így nem akadnak össze.
pl: Ilyen egy ilyen cucc:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Újabb kérdés. Ami elsőre tök egyszerünek tünt, majd kiderült, hogy még se az. Legalábbis nekem.
Szintén kocsi kérdés:-vízhőfok mérés.
Van a gyári műszer, ami szépen be van kötve, a végén a víznél egy termoellenállás vagy mi van, ahogy nő a hőfok, emelkedik az ellenállása, s így mér. Ez tiszta.
De a gyári műszer nem pontos, ezért vettem még régebben egy külön hőfokmérőt.
Ezt frankón rákötöttem szintén ugyan arra a termoellenállatra, de hát így már egyik sem működött.
Persze, hisz így mivel összekötöttem a két szűszert, teljesen felborult az ellenállások értéke, a két műszer ellenállása is hozzáadódott.Kérdésem, hogy be lehet ezt kötni úgy, hogy mindkettő be legyen kötve?
(tudom, megint verébre ágyúval, meg minek két műszer, de már önmagában a kérdés is érdekel. Ha a kocsi kész lesz, az utólagost ugyis kiszedem, de míg épül a vera, kéne mindkettő, pláne, hogy csak így tudnám "bekariblálni" a gyárit)
:)
-
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #11181 üzenetére
Hoppá!
Na, ezt nem tudtam...
Régebben próbáltam belőni az LM317-et 11,5-12V-ra, gondoltam, hogy amikor tölt a generátor (felmehet ugye 13,5-14V-ig is), akkor is maradjon stabil a 12V, de akkor ezért nem müködhetett. Indián távközlési eszköz lett belőle, elkezdett füstjelekkel komunikálniVagyis akkor: belövöm pl 5 vagy 6V-ra, (két ledhez pl, ezeket utánna vígan lehet párhuzamosan kötni, a fél A-be beleférek) s akkor bármekkora a bejövő fesz 11-14V-ig, ez mindig stabil marad. Remélem Na, a héten nekileselkedem, s megépítem.
Köszi!
:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Újabb kérdés, amit gondolom már sokan kiveséztek, kiváncsi vagyok az itteni megoldásokra is.
Szóval: kocsiba LED-et.
Ahány helyen olvastam róla, annyi féle-fajta infót találtam.
pl:
1. simán egy db ellenállás 12V-ra számítva elé s kész
2. simán egy db ellenállás 14V-ra számítva elé s kész
3. fesz szabályzó elé (pl LM317) s kész
4. venni kell "gyári" led izzókatÉs még volt pár elvetemült megoldás.
Nos, én szimplán fogtam 36DB fehér 5mm-es fehér LED-et, ezekből 4db-ot sorba kötöttem, majd a 4db-os sorokat pedig párhuzamosan s ezt simán be a kocsiba és tök jól világít.
Egyetlen bajom, hogy "villog", nagyon érzékeny bármilyen fesz változásra.
Mit gondoltok? Milyen megoldással lehetne stabilabbá tenni?Köszi!
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Jancsi #11100 üzenetére
Bár ilyen egyszerű lenne.
Túl lesz misztifikálva a gagyi AUX kérdésemSzóval a gond az, hogy a "kazetta bentvan-e" érzékelő egy külön kábel.
Ha nincs bent kazi, ez szakadás. Ilyenkor van FM rádió.
Ha bent van kazi, ez rövidzár. Ilyenkor szeretnék AUX-ot.A gond annyi, hogy a jack anyuci meg pont forditva megy.
FM-et szeretnék, tehát ki van húzva, de ilyenkor ez rövidzár!
AUX-nál kéne a rövidzár, de ilyenkor szakadás.relé lesz ebből, csak még nem tudom miből/honnan.
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Jancsi #11097 üzenetére
Röviden annyi, hogy egy régi kazettás autósmagnóból csinálok AUX bemenetes rádiót.
A gond már csak az, hogy a kazetta lejátszás automatikus (volt). Eredetileg ha nincs bent kazi, akkor FM rádió, ha bent van, akkor kazetta. De mivel most nincs kazetta, be kell "csapni" hogy amint bedugogk vmit a jack-be, akkor váltson át Fm-ről.Tulajdonképp rádió és aux közt kell váltani.
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #11095 üzenetére
Mint a fekete lovag: egyezzünk ki döntetlenben
Bakker! Köszi! Remek ötletet adtál! S bár sok értelme nincs, így akár vissza is lehet kötni a kazettát, hisz ez a vacak leválaszt Vagyis kazi is marad, meg aux is lesz.
Pici relét meg kerítek.
Jancsi, nézegetem-nézegetem, de nem fogom fel hirtelen, ez hogy segít(het) nekem
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #11093 üzenetére
jaj... nem írtam le elég pontosan, Te meg kicsit túlbonyolítottad
Tehát van a jack anya csatim.
-ennek van 5 lába
1. GND
2. jobb csatorna
3. bal csatona
4. (kihúzott csatinál) jobb csatona / (begudott csatinál) semmi
5. (kihúzott csatinál) bal csatona / (begudott csatinál) semmiNormál esetben ez gondolom ugy működik, hogy amíg nem jön a csati, addig rövidzár, de ahogy begudnak vmit, a rövidzár megszünik és ezt érzékeli valami, hogy "dejó, dugtak!" s mindenki heppi
Nekem meg pont az kéne, hogy "dugáskor" (de rossz szó ez ide ) tudjak rövidzárat csinálni, akkor vált át a magnó rádióból kazira.
Persze mindezt úgy, hogy a bemenő jelet békén hagyjam, nem akarok bele zajokat.
A végén relé lesz vagy hagyom a fenébe s kap egy kapcsolót a cucc
(úgyse bírom ki, hogy ne működjön ):)
-
Volkov
senior tag
válasz Volkov #11090 üzenetére
Na, máris elakadtam.
Megvan a jack anya csati, amin van két plusz láb. Ha nincs bedugva semmi, akkor zár, bedugott állapotban nyit.
Nekem viszont pont fordítva kéne: bedugva kell zárt kör.
Hirtelen semmi nem jut eszembe relén kívül, de azt azért még se kéne. Biztos van erre valami elegáns s egyszerű megoldás:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #11085 üzenetére
Hehe
Elektronikában kezdő vagyok, de kocsiban nem.
A tekerőre utólagos motort gondolom Te se gondoltad komolyan akkor inkább ne legyen elektromosTermészetesen minden csere. Üveg ki, teljes mechanika ki, majd be a másik gyári elektromos mechanika gyári kábelköteggel és gyári kapcsolókkal. Nem először csinálnom.
Ami most mókás projekt még hogy egy 2003-as mondeo központi elektronikai vezérlő modulját fogom beépíteni egy 1986-os escortba. Ezáltal lesz távirányítós központi zár stbstb. S én balga azt hittem hogy az ablakokért is ez felel, de sajna nem.
A modul amúgy már működik itt az asztalon összerakva. Jó meló volt 120 lábból kivalogatni ami kell nekem.
Tudom-tudom, univerzális központi egyszerűbb de így gyári kulcsba épített távirányító lesz s nem külön.:)
-
Volkov
senior tag
válasz sörösló #11083 üzenetére
No ez lehet.
Escortban relé van ez tuti, meg haver mondta, hogy a merciben igen komoly elekrotnika van minden (így az ablaknál is) mögött.
Lehet, hogy ez már az a kategória, ahol nem érdemes gányolni...Eddig 2 megoldást találtam, árban egyformák kb.
-vagy szerzek 4db ford relét (2 ablak fel/fel, 1db relé csak 1 irányba megy)
-vagy veszek egy ILYEN komfortmodult.Árban kb ugyan ott vagyok, cirka 10k.
De az már biztos hogy a relé is, meg a modul is áramkorláton alapul.:)
-
Volkov
senior tag
válasz sörösló #11075 üzenetére
Ez biztos nem igaz. Úgy leég, hogy örörm nézni.
Elöző kocsimban gyárilag nem volt elektromos ablak, de utólag betettem a gyárit, gyári kábelköteggel együtt. Ott csak a vezető oldalon és csak a lehúzás ment egy gombnyomásra, semmi más nem. Ezt egy spéci relé csinálta, amiben masszívan volt elektronika.
Sajna csak ennyit tudok róla egy kapcsolási rajzból:
One touch Relay:)
-
Volkov
senior tag
válasz sörösló #11071 üzenetére
PHM, köszi, de tényleg laikus vagyok, csak szakbarbárkodom. Meg olvasok, s józan paraszti ésszel gondolkodom.
Próbanyákon csináltam eddig lm317-el ventiszabályzókat meg alaplai infra port-ot tikktakk-os dobozbasörösló, így van, ezt akartam én is vhogy megfogalmazni, de nem tudtam, hogy "a leválasztás volt a lényeg"
1,5-es jó, főleg azt használom, bár nem MM hanem MBCu-t. de mikor ilyen kis vmit kell csinálni, akkor mégvékonyabbat keresek, igaz, hogy akkor 2 forrasztásra elég, te tűhegyet lehet hajlítani pl egy 0,5-ösből
De ez ritka, most is 1,5-es volt benne. Smd-vel telepakolt nyáknak most estem neki életmeben elöször így, hogy leszedjek róla vmit. Féltem is, hogy elég a nyák. Szerencsére kibírta.
De a hosszal még nem variáltam, majd kipróbálom. Köszi a tippetHamár ráakadtam a topicra:
szintén kocsi téma: egy-gombnyomásos ablaklehúzót szeretnék valahogy csinálni (ha lehet költséghatékonyan, egy kész szett 10k kb)
Érzékelök nincsenek az ablakon, és telepakolni sem tűnik jó ötletnek.
Szerintem valami olyan elektronika kéne, ami érzékeli, hogy "erőlködik" a motor mikor fel/leért az ablak.Áramerősség ugrik ilyenkor meg? Vagy a fesz? Szal nem tudom. Az biztos, hogy relézni kell.
Erre valakinek ötlete?[ Szerkesztve ]
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #11068 üzenetére
El se hiszem, de kész van Mármint szól, esztétika van hátra.
Volt szívás azért.Kezdjük ott, hogy csak a régi , szürke orosz piianatpákám van, ezzel estem neki a nyáknak
(tudom, sokan már most fogják a fejüket. megértem...)Nya, kikeresgéltem az említett kondikat. Megtaláltam, szépen egymás mellett 4db.
Ebből nekem az 1. és a 3. kellett.
Rákötöttem a kábelt, s láss illetve halj csodát, serceg, pattog, szal sz*r.
Elég hamar kiderült, hogy a kazetta előerősítője zavar be.
Vagyis ki kell szedni a kondit, nem szadab a kussolt kazirésznek se jelet küldenie.
Pillanatpákával ez szép baleset volt, de végül kiszedtem és jó És szól! És tisztán!Jött az automatika rész. Kiszedett majd betett kazival megnéztem multival mi záródik rövidre, s meg is volt a 2 kábel.
Köszönöm a segítséget a tanácsokat s a pdf átnézését!
:)
-
Volkov
senior tag
válasz Lompos48 #11066 üzenetére
Szupi!
KösziA kazetta automata. De össz vissz egy láb érzékeli, hogy bent van-e vagy se.
Ezt ugy gondoltam, hogy olyan 3,5-es csatit keresek, ami egyben kapcsol is. Régebben láttam ilyet valahol, hogy ha begudom a csatit, akkor a végén kapcsol vmit, na ezt rá kéne kötni a kazi érzékelőre.
Vagyis ha bedugom a jack-et, átvált TAPE-re, ha kihúzom, akkor meg sima rádióÍgy a morgó kazetta mechanikát nem kell benthagyni. Elvileg
Még csak elmélet, de akkor nekiesek, aztán meglátom mi lesz belőle:)
-
Volkov
senior tag
válasz Volkov #11064 üzenetére
Nos
Szétkaptam, a kazi fejes cucca egy Philips dolby szürőegy ST-70029SB van benne, amiről kis Google után kiderült, hogy egy TDA7306-os.
Ez pedig a pdf-es leírása.Ugye jól értelmezem, hogy a kondik elé jelet kötve a megfelelő inputra (gondolom ami épp aktiv, rádió ill. kazetta) pl: 10 és 14-es lábra, akkor ennek szólnia kéne?
Tényleg ennyi lenne?
Vagy van még vmi trükk benne?:)
-
Volkov
senior tag
Hm.
Értem, köszi.
Megnézem majd az IC-t.
Már az is jó hír, hogy nem teljesen idióta s elképzelhetetlen az esetDe akkor az olvasófej csatival semmit se lehet kezdeni?
(tényleg bocsi, ha nagy hülyeséget kérdezek )
milyen "erős" jelet küld ide az olvasófej? nem lehet "lecsökkenteni" az mp3 erősített jelét, hogy ne legyen torz?:)
-
Volkov
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
A következő dologról lenne szó:
van egy régebbi típusú autórádió, kazettás, erre szeretnék rákötni vmi egyéb zenelejátszót, pl mp3 player.
Az egyszerű megoldásokkal gond van:
-Fm transmitter: gyenge s gagyi, serceg, stb
-Kazetta adapter: zajos, mélyek nincsenekSajna a magnón se aux in, se CD tár vezérlés.
Így marad a moddingKülföldi fórumokon olyat csinált már pár ember, hogy kiszedték a kazetta lejátszót, s oda kötötték/ forrasztották az aux kábelt.
Ahol van ilyen leírás, ott mindig egy konkrét típust mahinálnak szét, nem sokra megyek velük.Szóval, én ott tartok, hogy szétszedtem a magnót, külön álló rész a kazetta lejátszó, s megvan az is hogy hol csatlakozik a főpanelre a fejről jövő jel. Faja kis 3 pines csati ( gondolom jobb/ball/gnd)
Erre rákötöttem egy kábelt, majd bedugtam egy mp3 lejátszóba, de iszonyat-rohadt recseg, mintha brutál hangos lenne, pedig lehető legkisebb hangerőre állitottam a lejátszót.Szóval gondolom a fejből ide még erősítetteln jel jön, a lejátszó meg már erősített jelet ad, ezért torz.
Ezt hogy lehetne megoldani?
2 tippem van:
-kössem máshová? nyákon hol lehetne keresgélni?
-az erősített jelet vissza lehetne alakitani vhogy?Leszögezném, hogy NEM értek hozzá, ez mind csak "gondolom" és tapasztalati úton szerzett info.
De itt elalakdtam, s nem tudom hova tovább.Ha nagyon nagy hülyeségeket írtam, bocsi
Köszi előre is a segitséget!
üdv
:)
-
Volkov
senior tag
őőő.. ez mekkora? mert a 80 eres ide kábelből számolj le 20 eret, ez a szélesség, és a vastagsága se lehet ennél több...
azért majd bemek, megkérdem őket, hátha tudnak vmit ajánlani..
mod: most látom h zLegolas szerint nem ekkora ez a gumikábel
vmit akkor is ki kell találni, h müködjön
[Szerkesztve]:)
-
Volkov
senior tag
ezt vágom
én is vmi 2 komponensűn gondolkodtam, mert az fain kis műanyag lesz
csakhogy: vmit kihagytam az első hsz-ből:
nem csak a rőgzítés a gond: a 80 eres ide kábelben erenként egy szál vezeték van. ez egy nyitó mechankikánál van, szvsz talán 50 kinyitást kibír, és elrötik.
az ide kábelt nem állandó hajtogatásra találták ki.
szal nem csak a rögzítésre kéne vmi jó 5let, hanem h mit lehetne használni átvezető fólia helyett?? mert ide kábel nem tuti
(ez a ''barkács'' csak arra volt jó, h megtudjam müxik-e a gép):)
-
Volkov
senior tag
Hali!
kéne egy kis segítség egy hozzáértő embertől:
van egy régi ATARI Portfolio-m, aminek a szallagkábele megfáradt picit az idő által...
probáltam vhogy megcsinálni, ez lett belőle:
Bővebben: link
nos, a képen az látható, hogy a szallagkábelt óvatosan megpucoltam, majd vhogy nagy nehezen ráforrasztottam egy 80 eres IDE kábelből 20 eret (ugyanis a szallag kábel is 20 eres)
Ez az egész macera azért kellett, mert mint a képen is láccik, csati van a végén. A másik oldallal nem volt gond, ott csak rá kellet forradztani a nyákra, ott nm volt csati.
Nos, ezzel a kütyü müxik, csak ha rászáll egy légy, már attól is szétesik 4-5 forrasztás...
hogyan lehetne ezt megcsinálni???
hogy egy picit tartós is legyen?
Köxi:)
-
Volkov
senior tag
hali!
kéne egy kis segítség!
egyik haver megkért, hogy nézzek utánna mennyiből lehet összerakni egy rádió frekis villanykapcsoló távírányítót.
a szobájába a falon végig nagy szekrény lesz, eltakarja majd a kapcsolót.
(én elöször a Velleman infrásra gondoltam, de az infra se megy át a szekrényen )
1. lehet iet csinálni amatőr szinten? (egyik általunk elképzelt megoldás: rádiós dallamcsengő+relé)
2. érdemes-e ezzel sz@rakodni? avagy lehet iet kapni vhol, és ha igen hol?
köxi:)
-
Volkov
senior tag
nekem pl néha kell hogy télleg maxon járjon minden venti, ezért lett a poti mellé egy kapcsoló is
Én a potikat nem tekergetem állandóan, be van állítva szépen hogy csendes legye, ez éccaka letöltéshez tök korrekt, de mikor terhelést kap a gép, ez a leszabályzott dolog már nem ad elég levegőt/hűtést, átbiccentem a kapcsolót és amíg film/játék/stb megy had szóljon, ilyenkor 5.1 elnyomja a hangját
szal van amikor kell a 12V
Az lm317-es kapcsolás már 11,2-t tud kb, és ez kevés!! 500-700 RPM különbség van közötte és a 12V között:)
-
Volkov
senior tag
hali!
teljesen korrekt venti szab. kapcsolás 2-12V-ig
Bővebben: link
TINA rajz:)
Új hozzászólás Aktív témák
- Megérkezett a Pixel 5 és 4a 5G
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Assetto Corsa
- Nők, nőügyek (18+)
- OpenWRT topic
- Hardcore café
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- Fehér Villám új GAMER PC 2év garancia / NVIDIA GTX1660Super / Ryzen5 / 16GB DDR4 /
- ASUS ROG Zephyrus G14 -14" WUXGA IPS 144Hz -Ryzen 7 6800HS - 16GB - 512GB - RX 6700S 8GB - 1 év gari
- HP Elitebook x360 G6 2in1 Prémium laptop 14" FULL HD IPS Érintőkijelző / Intel I7 / 16GB RAM
- HP Elitebook x360 G7 2in1 Prémium laptop 14" FULL HD IPS Érintőkijelző / Intel I7 / 16GB RAM
- ! 2 év gyártói garancia ! + Ajándék AULA F87 PRO Vezeték Nélküli Mechanikus Gamer Billentyűzet
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest