Új hozzászólás Aktív témák

  • Peter789

    senior tag

    válasz Volkov #18502 üzenetére

    a fedkomp a fogyasztást valóban az injektoridőkből számolja, de szerintem az üzemanyag nyomását is belekalkulálja. a benzines octavia-m konstans 2-3 decivel volt pesszimistább a valóságnál, a dízel H astra-m totál megbízhatatlan, random 0.3-1L-el volt optimistább a valóságnál, a mostani benzines superb-em meg halál pontos, decin belül volt mindig a tévedése a kútnál számolthoz képest (az LPG fogyasztást sajnos már nem tudja jól követni, de ez "normális") - szóval maga a technológia képes pontos lenni, csak az adott példánynak lehetnek kalibrálási, vagy egyéb okból pontatlansági problémái - pl instabil pumpa nyomás vagy hibás nyomás-jeladó

    mi a tapasztalatod, nálad konstans a tévedése ? tehát amikor rátankolsz akkor kb mindig ugyanannyi %-al mond a fedkomp többet ?

    a PWM-ről viszont eszembe jutott még 1 dolog: az nem feltétlenül egy szimpla kitöltési tényezőn alapuló jel... pl SAE J1850 PWM néven emlegetik az egyik régi OBD protokollt is - nem lehetetlen, hogy az ECU és a fedkomp között is valamiféle primitív soros kommunikáció van amelynek a 0/1 bit jelformáit PWM elven formálják... ez egy oszcilloszkóppal vagy egy digitális jelforma megjelenítésére és analizálására alkalmas eszközzel feltérképezhető lenne (pl [link])...

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

Új hozzászólás Aktív témák