- Microsoft Excel topic
- Windows 11
- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI internet
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peter789
senior tag
válasz Volkov #18502 üzenetére
a fedkomp a fogyasztást valóban az injektoridőkből számolja, de szerintem az üzemanyag nyomását is belekalkulálja. a benzines octavia-m konstans 2-3 decivel volt pesszimistább a valóságnál, a dízel H astra-m totál megbízhatatlan, random 0.3-1L-el volt optimistább a valóságnál, a mostani benzines superb-em meg halál pontos, decin belül volt mindig a tévedése a kútnál számolthoz képest (az LPG fogyasztást sajnos már nem tudja jól követni, de ez "normális") - szóval maga a technológia képes pontos lenni, csak az adott példánynak lehetnek kalibrálási, vagy egyéb okból pontatlansági problémái - pl instabil pumpa nyomás vagy hibás nyomás-jeladó
mi a tapasztalatod, nálad konstans a tévedése ? tehát amikor rátankolsz akkor kb mindig ugyanannyi %-al mond a fedkomp többet ?
a PWM-ről viszont eszembe jutott még 1 dolog: az nem feltétlenül egy szimpla kitöltési tényezőn alapuló jel... pl SAE J1850 PWM néven emlegetik az egyik régi OBD protokollt is - nem lehetetlen, hogy az ECU és a fedkomp között is valamiféle primitív soros kommunikáció van amelynek a 0/1 bit jelformáit PWM elven formálják... ez egy oszcilloszkóppal vagy egy digitális jelforma megjelenítésére és analizálására alkalmas eszközzel feltérképezhető lenne (pl [link])...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Lompos48
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz Volkov #18502 üzenetére
Üdv.!
Szerintem az elfogyasztott üzemanyag mennyiségét a befecskendező szelep nyitvatartási idejéből "kalkulálgatja". Ha a befecskendezési nyomás kisebb a computer által feltételezettnél, (mert nem méri) simán összejöhet az eltérés.
Gyertyák színe milyen ? Nem szegény egy kicsit a keverék ?
Csodálkozom, hogy nincs Lambda szonda + katalizátor, mert nekem az 1989-es évjáratú Citroen BX -ben már volt. Az Ő Bosch computere még csupán egy jelző izzó különböző villantásaival "válaszolt" a "kérdésemre".
A folyó folyik, a túl szoros nyakkendő pedig fojtogat. Szóval fojtószelep, fojtótrafó.
mezis
-
Batman2
őstag
válasz Volkov #18502 üzenetére
Jó, igazából mindegy , miből számol, a lényeg szerintem, hogy nem a kompjúter hülyölt meg, tehát nem megfelelő jelet kap, ami pedig a jeladók alapján képződik, tehát én csak a jeladóknál, érzékelőknél keresném a hibát, valamelyik nem megfelelő értékeket szolgáltat,
vagy ha mindegyik jól mér, akkor viszont tényleg valami hiba van az üzemanyag ellátó rendszerben !Ennél többet nem tudok segíteni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 5G Eladó...
- Samsung Galaxy S22 Ultra Eladó...
- Vostro 3591 15.6" FHD i5-1035G1 GeForce MX230 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD