-
IT café
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
svgyula
addikt
válasz
lezso6 #86988 üzenetére
Ebben teljesen igazat adok. Pont ez a lecsengő mozgás az ami miatt soha nem lesz tiszta mély hang. A hangos falakat megmozgató és a valós mély hang nem ugyanaz. Mert ugye ez a lecsengő mozgása a memgbránnak is ad ki hangot. Én ezt alábrummogásnak szoktam nevezni, amikor már rég nincs valos hang de még brummog a mélyláda. Persze sok embernek tetszik ez úgy mint a szélessávú hangszórókban keletkező felharmónikus rezgések is kellemesek a fülnek.
Ha jól figyelem a fejlesztések infóit egy-két brutális autós mélynyomó hangszórónál probáltak dupla pillével
merevíteni. Nem az egymásra ragasztott hanem x mm-re egymás felett elhelyezett pille van.( Következő projekt)
Több hangszóróval teszteltem hangokat és sajna soknál a túlgondolt "tekercshűtérre" kialakított hátsó furat is ront mint javít a hangzáson! -
rAY.BAN
tag
Denon AVC-X3800H a kiszemelt egyenlőre. Az LG C2-őt használom monitorként, tehát 4k 120Hz lesz.
Az esetek többségében (95%) a TV-n lévő Plex/Netflix kliens-et használom.
Viszont van bármi előnye a PC-t az AVR-be kötni direktbe?Egyébként a hosszászólásom első fele lenne a priósabb, az idegesít egyre jobban...
-
Borisz76
nagyúr
válasz
rAY.BAN #86993 üzenetére
Jövőben így lenne:
PC -> HDMI -> LG OLED C2 -> HDMI eARC -> AVR -> HangfalakÍgy kellene :
PC -> HDMI -> AVR -> HDMI -> LG OLED C2
A PC-ből érkező jelet szépen majd az AVR osztja....képet továbbküldi a TV-re , hangot pedig dekódol és megszólaltat.
Ja igen....ehhez kelleni fog egy 4K-t tudó Házimozi erősítő.
Bár az is igaz, hogy nem írtad az AVR tipusát. -
rAY.BAN
tag
Sziasztok,
jelenleg egy LG OLED C2 TV-m van, ami ugye nem támogatja a DTS formátumot; Plex-en keresztül csak transcode-olva megy. Gondolom ha HDMI eARC-al rádugok egy AVR-t ettől ez nem fog megoldódni. Van erre esetleg valami ésszerű megoldás? nVIDIA Shield Pro-t írták valahol, de az 130k HUF és már nem is nagyon lehet kapni.Én angolul nézek mindent és régebbi BluRay filmeknél a hangsáv mindíg DTS... Ha meg HDR és DTS akkor az nálam nem is megy, vmiért nem kapja el és SDR-ként ismeri fel a TV.
Illetve ha valamit transcode-olva nézek, akkor beleszól valahogy a "Real Cinema" és a "True Motion"-ba és olyan mintha nem működnének rendesen, olyankor az OLED szaggatás brutál tud lenni.Jelenleg így használom:
PC -> HDMI -> LG OLED C2 -> Hangfalak
(ha HDR és DTS, akkor azt a gépen kell néznem, mert csak úgy megy az HDR rendesen)Jövőben így lenne:
PC -> HDMI -> LG OLED C2 -> HDMI eARC -> AVR -> Hangfalak -
I'am Dony
őstag
"Ezt elfogadva érthetővé válik, hogy az átlagos zárt mélynyomó miért alkalmatlan: alacsony a hangnyomás 60Hz környékén..."
Azért, amiért az átlagos refis is az. Annyiban hibás ez az érvelésed, hogy azonos család zárt és refi párjait összehasonlítva van ahol pont a zárt jobb a mért 63 Hz-n, míg máshol a refi előnye 1 dB ugyanitt. Tehát ennek semmi köze ilyen formán a hangnyomásbeli különbségeikhez, lévén közel azonosak ezen a szinten.
-
Ennek a lecsengésnek nincs értelme. A mélynyomó definició szerint is lassú. a 25Hz az 40ms. Használat során pedig nem egyetlen impulzust hallgatunk, hanem folyamatosan mozgásban levő hangszórót.
Ez alapján ha pl 100 Hz-et ki tud adni a mélyláda, akkor gyors, hisz annak 10 ms a periódusideje. De ez nyilván nem igaz.
Ha megküldöd a membránt 25 Hz-cel majd hirtelen nullázod a jelet, akkor nem azonnal fog megállani a membrán, hanem leng még valamennyit 25 Hz-en. Erről a lecsengésről van szó.
-
VoidXs
Topikgazda
Ugyanarról a John Wickről beszélünk? Tökéletesen szemet szúr benne a fegyverek akusztikájának minden lépése:
A leghosszabb effekt 25 ms, és ezt szűk, szénné visszhangzó folyosókon, shotgunnal. Szabadtéren egy fegyver hangja 10 ms vagy kevesebb. Eléggé felületes írást mutattál, javaslom ezt a könyvet, hogy pontosan tisztába kerülj azzal, hogy milyen sejtek milyen fizikai (így akusztikai) impulzusokra milyen mértékű neurális választ adnak.
-
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #86977 üzenetére
Az elméletednek ellent mond pl a John Wick szinte összes chest slam lövöldözős jelenete, amik dübörgő zenei aláfestéssel vannak rögzítve. Gyakorlatilag az összes szakmai portál - avsforum, ASR, audioholics, data-bass... - figyelmen kívül hagyja az impulzus választ. A legjobb cikk, amit találtam https://www.audioholics.com/room-acoustics/bass-the-physical-sensation-of-sound Is arról szól, hogy megfelelő frekvencián magas hangerővel játszuk le a jelenetet, és akkor megkapod chest slam-et.
Ezt elfogadva érthetővé válik, hogy az átlagos zárt mélynyomó miért alkalmatlan: alacsony a hangnyomás 60Hz környékén. De átlépve a DIY kategóriába is 21" meg 24"-es mélynyomók tudnak igazán ütni.
-
-
Khaosz55
addikt
válasz
VoidXs #86980 üzenetére
Nem vagyok műszerész szóval egy szaki jobban érti miről beszél, de úgy tűnik eléggé kivesézi a témát. Nekem a hűtőborda "pasztázása" tűnt fel, az minden csak nem igényes. 2/3 lefedő termolap. Gondolom így elég, de egy pasztázás jobb lett volna. Illetve ekkora hatalmas drivert már nem lemez kosárból szoktak csinálni, a ház merevítése támasztja alá.
Minden esetre az audioholics jó véleménnyel van róla [link] . Mérések is jók. A végfokot meg kérdés nélkül cserélik ha bedöglik.
-
Még annyi hogy de ez tényleg akciós ár. Az 1700 kifutott modell, már az 1800 is az lesz lassan. Valószínűleg Denon hozott belőle még szállítmányt. Véleményem szerint a kezdeti HDMI panel hibás erősítőket újra alkották, lehetett belőle jó pár ezer darab és újra eladták. 200 alatt egyedül a Sony 790 volt eddig értékelhetően, ez a típus 200K alatt nem igen volt.
-
VoidXs
Topikgazda
Az impulzusválasz azt mondja meg, hogy milyen gyorsan képes bármilyen változásra reagálni a membrán, és a mellbevágó effektek márpedig impulzusszerűek, nézd meg bármelyik film hangsávját. Folyamatosan mozgó hangszórót csak zenénél hallasz, ezért jobb a lassú sub zenére, csak egy lövés/robbanás/leeső tárgy/stb gyorsan történik. Még egy csapónak is van 10 Hz-es komponense, ha nem szűröd meg, de ez a lapos felületek találkozásának gradienséből már triviálisan következik. Tiszta szinuszra nyilván igaz, amit mondasz, csak olyan nem igazán létezik valós sávban. A beszédednek is van nagyon alacsony komponense, olyan fonémákban, amik a hullámhossz tört része alatt hangzanak el.
-
válasz
lacoszka #86970 üzenetére
Milyen szempontból érted ezt?Dekódolni tud, HDMI audio extractorral használható,de egy normállis abból megdrágítja az erősítőt jócskán szóval nem tudom...
Szerintem már nagyon elavultak a HDMi és videó szolgáltatásai, csiptetős csatival van, anno is belépő kategória volt. Szerintem ha jól működik és nem kell mellé még távot venni max 25 -30K. -
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #86959 üzenetére
Ennek a lecsengésnek nincs értelme. A mélynyomó definició szerint is lassú. a 25Hz az 40ms. Használat során pedig nem egyetlen impulzust hallgatunk, hanem folyamatosan mozgásban levő hangszórót.
Aminek lenne értelme, hogy miután van egy szoba és legalább egy konfiguráció, ahol az emberek érzik a chest slame-t, ott mérni frekvencia választ, RTA-t, különböző hangerőn, különböző mélynyomókkal. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
Khaosz55 #86971 üzenetére
Ez nem meglepő, a jobbat hallod jobbnak.
Joe123: Igen, és ezért olyan jó a basszus minőségi mozikban. Az IMAX például 32 subot használ. Az első normális subom (Klipsch RW-12d) előtt négy extra gagyi Genius doboz volt, de mindenesetre 4. Amikor megjött a Klipsch, meglepődtem, hogy ez nem volt feljebb lépés, pont ennek okán maradtak is jó ideig a rendszerben, és máig működnek valakinél, akinek lepasszoltam.
-
Joe123
senior tag
válasz
VoidXs #86959 üzenetére
S akkor ha jól sejtem, az alapján amit a #86921-ben írtál - ez a már amúgy is igen szép érték - egy sub duplázással megfeleződik, ami meg már a gigaelit kategória és még erősítővel együtt se nagyon járunk 600K felett. (Úgy nézem ez kb az RP-1600SW illetve SB-3000 árszintje.)
-
Khaosz55
addikt
válasz
VoidXs #86939 üzenetére
Nekem a kanapé mögött van két xtz sub 1X12 edge. Van hozzá szivacs amivel lehet "zártá" lehet alakítani. Tegnap próbálgattam zenére, lehet én vagyok rosszul összerakva, de nekem jobban tetszik amikor reflex módban van, lehet a zenei stílus miatt ami hallgatok. Az az érzésem hogy a reflex esetén lemegyek a pincébe, ha zárt akkor meg az utolsó lépcsőfokon még megállok. Rew mérésben látszik, hogy jobb a 30Hz alatt a lecsengés zárt módban, de vesztek is 4bB-t akkor azon a részen. Úgy kéne megnéznem a lecsengést ha zárt módban felhúzom ugyan arra a hangerőre mint reflex módban.
Mindenesetre rengetegszer eljátszottam a gondolattal, hogy a front oldalon lévő zárt Ulimaxot lecserélem reflex-re hogy egységes legyen minden. Jelenleg 53cm-es magasságon vagyok az ultival és 60 cm felé nem mennék a vászon alja miatt.
Böszme jó sub kéne nagyon max 60cm magasságig és max 55cm szélességig. -
lacoszka
tag
Sziasztok
belépő szintre vásárolnék
pioneer vsx 329K erősítőt mennyire álja meg a helyét manapság?
Illetve szerintetek mi a reális értéke?
Köszönöm -
trog
tag
Egyrészt köszi a válaszokat a kérdésemre, másrészt van egy szinte teljesen új még 2.5 évig garis felrakva apróra a Denon X2800H, az itteniek majd megmondják megéri-e a +30 ezer forintot az 1700H-hoz képest (amire bár akciósnak írják, de az árukeresőn mindenhol egységesen ennyi az ára 5-6 üzletben is), amivel pont kiugrik a keretből az érdeklődő, de úgy tippelem megérheti, mert annak 264ről indul a legolcsóbb árukeresős ára, egy említést/felvetést gondoltam mindenképp megér.
-
-
Borisz76
nagyúr
Sziasztok !
Jelenlegi belépő rendszeremet egy kb 4,5 m * 4.5 m szobában használom filmezéshez , mely forrása egy PC HDMI kábellel rákötve az erősítőre ...majd onnan tovább egy másik HDMI kábellel a falra szerelt TV-be.AV Erősítő :
- Sony STR-DN 1030 [link]Hangfalak :
- Dali Ikon 7 Mk1( Front )
- Dali Ikon 1 Mk1 ( Surr. )
- Dali Ikon Vokal 1 Mk1 ( Center )
[link]- Sunfire HRS-10 ( Sub ) [link]
Egy nem friss fotó :A rendszert szeretem , számomra a hangja is jó.
Nem vagyok valami jó hallással megáldva....
15.000 Hz felett már szinte süket vagyok.
Na jó nem egészen de csak nagyobb hangerőn hallom a magas tartományt.... És a bal fülem 4000 Hz környékén kevésbé érzékeny.
( Hallásvizsgálaton is voltam korábban...onnan tudom ezeket. )Viszont az erősítőt szeretném cserélni modernebbre.
Nekem teljesen megfelel egy "belépő" kategóriás erősítő csak fejlettebb legyen ( tehnikailag ) a jelenleginél.
A csere oka :
Sz@rakodik a TV-m...és venni kell egy újat de akkor már az is 4K-s lenne.....így szépen átmegy az erősítőn a megfelelő felbontás.Elvárások :
Minimum 5.1 csatorna , HDMI 2.1 , (e)ARC , 4K a lényeg és kb ennyi.
Online nem hallgatok semmit.
TV adást ritkán nézek.
Leginkább PC-ről ( NAS-ról és PC a lejátszó ) nézek filmeket, sorozatokat.
Nem ragaszkodok egy márkához sem.
Viszont sosem volt Denon , Yamaha , Marantz , Onkyo vagy Pioneer erősítőm. ( Onkyo és Pioneer szimpatikusak....)
Éveken át Technics erősítőim voltak....kedvencem a Technics SU-V8 volt... ( és még most is van 1 db SA-AX 730-s modellem ) .....és a jelenlegi Sony lassan 11 éve van nálam.
Árban 200.000 Ft az elképzelt max.
És jó lenne a jelenlegit eladni....40-50 EFt ? esetleg.
Ki mit javasolna ?
Ötleteket, észrevételeket előre is köszönöm ! -
lenox
veterán
Koszi mindkettotoknek, rendeltem, majd kihozzak. Igazabol rosz potit akartam fixre, mert ugyse tekergetem, de akkor rendeltem potit.
-
lenox
veterán
Ellenallaskeszletet (500, 1k, 10k vagy hasonlo) azt hetvegen hol lehet venni, hogy odamegyek, es megveszem?
-
VoidXs
Topikgazda
Ha tudsz 100k alatt modern erősítőt és hangszórót is szerezni, már nagyon szép eredmény. Mivel PC-ről játszol le, egy nagyon jó alternatíva, miután subod van: add el a mostani rendszered, és vegyél 4 pár Mackie CR3.5 vagy M-Audio BX3-at, majd köss rá mindent egy olcsó hangkártyára, pl. Axagon ADA-71 (a center-sub kábelt sufnizni kell), végül kalibrálj. Jelenleg ez az abszolút legolcsóbb új rendszer PC-hez, én 158-nak számolom. Ha 58-ért eladod a mostanit, és a subot megtartod, beleférsz.
Fontos még megjegyezni, hogy optikán nem megy át a 7.1, tehát a HDMI-s elvezetés vagy a PC hangkártya kötelező. Szerintem amúgy otthon a 7.1 nem nagy ugrás, egy jól bemért 5.1 egy sornyi hallgatónak nagyjából ugyanazt adja. Nagy moziban, ahol szórt surround van, hatalmas lépés.
-
trog
tag
Sziasztok! Előre bocsátom, hogy nagyon vakon vagyok a témában, és így számomra elég komoly megerőltetés volt eddig is összeszedni az infokat és épp a feladás határán állok, ezért kérdésekkel/tanácsért fordulnék hozzátok. Komolyabb összegeket sem szeretnék áldozni, tehát nem bánnám ha minden meg bírna állni 100 ezer forintban, vagy alatta.
Jelenleg egy régi passzív lg 5.1es rendszert szeretnék váltani, aminek az erősítőjéül egy dvd lejátszó/erősítő szolgált (LG HT903TA szet erősítője/lejátszója), 7.1re upgradelnék, ehhez szeretnék venni erősítőt a használtpiacról, akár innen hardveraprorol is, akár konkrét javaslatoknak is örülnék.
Jelenlegi kiszemeltem egy Onkyo NR609Mint írtam a keret sajnos elég szűkös, az elsődleges célom venni egy megbízható/időtálló erősítőt 100k környékéig, ami kompatibilis a jelenlegi meglehetősen régi onkyo 6 ohmos max 100w-ot kezelő hangfalszettemmel és 7.1es térhatást fogok tudni elérni.
A hangfalakat egyelőre nem cserélném (régi onkyo max 100wot kezelő 6ohmos sorround szet SKF-103F / SKC-103C / SKM-103S / SKB-103).
Van egy aktív subom is itthon (Sony SS-WS8).
A lejátszóeszköz egy minipc, ahonnan csak hdmin tud érkezni a jel, egy projektorhoz van csatlakoztatva, ami 1080ps, de valami ügyeskedés útján képes az 1080pt 4k-ra javítani (Acer H6810BD 3D-DLP 4K (4K/60Hz)a hang jelenleg egy HDMIről leválasztott optikai 5.1es leválasztón keresztül van a DVDs erősítőhöz kapcsolva.
A 7.1es térhatás elérése lenne a cél egyelőre, valamint hogy egy lehetőleg nem gyakori típushibás készüléket szerezzek be, a 4ks felbontást fel tudom áldozni az 1080p oltárán ha csak ezen múlna a dolog.Így leírva a fentieket annyi dolognak kell klappolnia, hogy már-már a feladás határán vagyok, hogy érdemes-e nekifognom ennek az egész upgrades projectnek, kapok-e annyit a 7.1 térhatástól/cserétől, hogy megérje.
Szóval, várom a javaslatokat/meglátásokat/ötleteket/potenciális buktatókat, hátha tudtok benne segíteni.
-
VoidXs
Topikgazda
-
Khaosz55
addikt
válasz
tranceplanet #86953 üzenetére
Ennyi mindent nem vinne el nekem a szünetmentes...
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
Khaosz55 #86951 üzenetére
A képeid alapján egy varisztor csattant, annak pont az a dolga, hogy elvezesse földre a villámokat és hasonlókat. Mondjuk nem igazán a saját kárán, szóval valami tényleg nagyot kaphatott, vagy csak sok kicsi ingadozástól rövidre zárta magát. Utóbbi valószínűbb, mivel azt mondtad, hogy egy pillanatra más eszközök is problémáztak.
-
Khaosz55
addikt
válasz
Khaosz55 #86623 üzenetére
Írtam közben Audiophinics-nek a HPA-Q250NC problémával kapcsolatban. Elméletileg az a rész ami megégett a panelon villanás és csettenés közepette az egy védelmi kör ami a feszültségingadozást nézi. Kérdezték, hogy volt-e vihar vagy áramkimaradás stb. Hát nem volt ilyen amikor az eset történt. Kb 1 héttel csúsztam ki a gariból, de jó fejek mert azt mondták küldjem el és megpróbálják gariba javítani. Minden esetre a védelmi körnek nem úgy kell szerintem működni hogy villan és csetten, ennek ellenére működik a végfok rendesen. Szóval jövő héten küldöm meglátjuk mi lesz.
-
Rumcsaka
tag
válasz
VoidXs #86912 üzenetére
Még a 90-es években sokszor volt a faluban a kultúrházban diszkó és ott ha jól emlékszem akkor két darab Tesla ARS 2100 Band pass sub láda szokott üzemelni de én azóta olyan mélyhangot nem hallottam sehol sem...
Rezgett a levegő tőlük rendesen és a legmélyebb hangok közben ha beszéltél valakivel(ordítva) akkor ott volt az a fül bedugulós akármi ami beszédre is kihatott..😀 -
makkmarce
őstag
Hát, amit felhasználóként megtehetsz, hogy ellenőrzöd, nem e zárlatos/ér össze valahol a hangfal kábel. Arra is dobhat ilyet szerintem.
itt is érdemes szétnézni, hátha találsz abból a sorozatból egy modelt:
https://elektrotanya.com/showresult?what=arcam&kategoria=audio&kat2=all&page=0#res -
Valaki talékozott már a fenti hibával Arcam erősítőnél?
Ezt írja ki:
fault 3
over current.
Neten nem találok rá semmit. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
makkmarce #86938 üzenetére
Ez az XTZ 12.17 Edge. Erős középkategória, de nem tud mellbe vágni. Sajnos kicsi, és ez látszik azon, hogy 30 Hz az alja, 20-at érdemben nem ad ki. Ez önmagában nem lenne gond, például a Corvin mozinak 40 az alja, mégis van chest slam, mert annyira jó a lecsengése. Valamennyit egy full manuális ablakozott dekonvolúcióval tudsz javítani, de azt elérni, amit a JBL, nem igazán.
-
-
válasz
VoidXs #86936 üzenetére
Ja, ez igaz, az pro audió más világ, ott általában pontos adatokat adnak meg, vagy még kevesebbet is írnak rá, mint a valós.
De azért a frekvencia függvényében általában ott se adják meg a max SPL-t. Suboknál ez általános probléma, hogy csak ráírják, hogy 20-200 Hz, aztán végül neked kell megfejteni, hogy ez hány dBSPL mellett teljesül. Stúdió szegmensben csak a Neumannál láttam, hogy megadott volna mérési jegyzőkönyvet a subjairól. Adam is csak az újabb cuccairól ad, régebbiekről nem.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #86935 üzenetére
Nincs, én a max SPL mérésüket abban a tapasztalatban veszem hitelesnek, hogy terveztem a cégnek mérőrendszert, és tényleg olyan került a specbe, amit a cucc tudott, továbbá az én JBL-jeim koppra megegyeztek az ott írtakkal. Az árkategóriájában sajnos nincs más érdemben említendő, csak a KRK, ami 8", azt nem nehéz lenyomni. Nincs már olcsó R-115SW, ami nem csak azért veri az SVS-t, mert azt lehúzzák elvi hibák, hanem mert nyersen jobb.
A zárt módjáról szólt az eredeti hsz, ott nincs 112 dB, csak 94, az meg már hallásküszöb környéke. A 112 dicséretes, csak hát először a szubjektív tapasztalatom alapján volt szánalmas, aztán meg mértem azt a lecsengést, amit mutattam, azóta tudom, hogy a 4000 egy objektíve rossz sub. A Pro modellek nagyon sok dolgot javítottak egyébként, egy időben még jó vételnek is hívtam, aztán azóta kijött többek közt ez a JBL, illetve a Klipsch RP szériás mélyei. De említhetjük a Monoprice rövid életpályáját is, bár külföldről utaztatni még mindig jobban megéri, mint egy SVS.
-
válasz
VoidXs #86933 üzenetére
JBL LSR310s-ről van bármi mérés? Legalább egy olyan felületes ábra, mint a fenti Presonus Temblor T10-ről? Csak mert elmondásod alapján kb árkategóriájának szent grálja.
Passzívval valóban nincs kompresszió, az jobb esetben csak leég, rosszabb esetben széthullik a túl nagy kilengéstől.
Nyilván ahol DSP-vel segítenek rá, ott a hangerő korlátos lesz, de azért a PB-4000 112 dB-s 20 Hz-es peakje miért lenne rossz? És ez ugye 2 méterről, szabadtéren, szóval aszoba rá is segít. A PB-1000 Pro meg 101 dB-t tud ugyanígy, az is elég jó szerintem már, s ilyet vettem volna, csak nekem túl nagy lett volna, ezért le a zárt Arendal 1961 1S. Az SB-1000 Pro az ami gyenge, ott csak 88 dB a 20 Hz, meg eléggé torzít, stb., ez tényleg rommá van trükközve.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
I'am Dony #86930 üzenetére
Sajnálom, de ha napok óta egy valóban kínosan túlzó, de továbbra is tudományos alapon nyugvó, valós problémákat feszegető hsz-be kapaszkodsz, és minden lehetőséget megragadsz, hogy arra irányítsd a témát, attól nem én leszek nevetséges. Nem fogok elkezdeni linkelgetni, nehogy mélyen érintse a lelked és megint becsületsértéssel dobálózz, mikor rá merek mutatni, hogy valamit rosszul tudsz, de neked volt JÓVAL viccesebb.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #86929 üzenetére
200-ért ha kicsi kell, jó, 40 Hz F3. A PB-vel az volt a probléma, hogy szintén 40 Hz F3, csak az hangerőfüggő. Az ugye a legrosszabb dolog, amit egy sub tehet, hiszen beméred valahova, és nagy hangerőn teljesen más hangképe lesz. Kevés élményölőbb dolgot tudok elképzelni, mint hogy kis hangerőn szól valahogy, feltekered, és 10 dB kilengések kerülnek bele. Ilyen probléma passzívon soha nincs, és ezért ítélünk meg egy aktív subot kizárólag peak mérés alapján. A JBL-t is tudod úgy EQ-zni, hogy 70 dB-n lapos legyen 20 Hz-ig, az SVS ebben csal nagyon nagyon durván.
-
válasz
I'am Dony #86930 üzenetére
Én ha jól értettem, akkor a PB-4000-rel az volt a baja, hogy LASSÚ. Tehát lehet tud nagy hangnyomás, viszont brummog, nem megy neki a chest-slam.
Egyébként azt megjegyezném, hogy a fenti grafikon biztosan nem ugyanolyan méréssel készült, mint pl az Audioholics, tehát ahhoz képest 6 decibelt minimum le kell vonni (távolság miatt, 2m vs 1m), s ez biztosan csak peak, nem continous.
-
válasz
VoidXs #86928 üzenetére
JBL LSR 310S biztos olyan jó? Nekem kicsit hype-szagú a dolog, mert hogy dzséjbíel.
Amúgy a Presonus Temblor T10 / Eris Pro Sub 10 vagy Adam T10s jóval 200e alatt vannak még, ezek érdekes versenyzők lehetnek. Temblor T10-re a gyártó bekamuzza a 20-200 Hz-et, de állítólag jó, sokan szeretik. És van a spec sheetjében egy ilyen, ez 160e forintért nem rossz:
Te mércéddel gondolom legjobb esetben is ez egy 50 Hz-es sub.
De ha elég 100 dB, akkor a 40 Hz is megvan, 90 dB-vel meg 30 Hz. Mondjuk torzításról nincs szó...
Hát, a veszprémi mozi hangja valószínűleg nem volt kalibrálva, vagy nem jól, legalábbis emlékeim szerint a 200-500 Hz túl erős volt, az 1-2 kHz túl gyenge, a 3-8 kHz megint túl erős, felette meg csapott.
Tehát ilyen elég ostobán sávhatárolt, enyhe V karakter volt.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
Mauzes #86925 üzenetére
Amikor 200k-s subot említünk, az árban belépő. Jelenleg 2 olyan darab van a piacon, amit ennyiért házimoziba érdemes venni, a KRK és a JBL LSR310S. Mindkettőnél jobb vétel, hiába kell mellé egy 30-50k-s erősítő.
lezso6: Viszont a Corvinban is az van. Kalibráción bukik a cucc, a CC CP650-nel járatja, ami mezei 31 band EQ delay nélkül.
-
Rp526
aktív tag
válasz
Biga123 #86922 üzenetére
"Recommended Amplifier Power: 350 W to 700 W into 4 ohms"
Ezt használtan kb már tudják végfokok 100e Ft alatt. Minőségbe én nem mennék bele. Régi pro végfokok hídban széthajtják elég könnyen már 50e Ft körül is. Csak használt árakat említek. Újban az adott paraméterekkel lehet keresgélni, de itt egy kedveltebb példa ami bőven elég lenne neki. T AMP-ok fele, harmad ennyiért akár. -
makkmarce
őstag
válasz
VoidXs #86915 üzenetére
én eddig szerintem csak CC-ben voltam, szóval akkor sohasem hallottam jó mozit. Mit jelent ez az istenesen mellbe vág? és miért kellene ez nekem?
Jelenleg, ha ledobják a FAB-2000-res bombát a war thuderbe, akkor jót durran. Hogy tudom kimérni, hogy milyen gyors? iMM-6-os mikrofonom már van, kábelem is, meg adott egy laptop is.
-
lenox
veterán
Nekem annyi a bajom, hogy az a szint, ami csak ket moziban van Magyarorszagon, ja de nem is, hanem inkabb Szlovakia, vagy Ausztria, az lehet, hogy nem a hazimozi belepo szint. Szerintem ideillobb tema, hogy 100k-vol vagy 200k-bol mit lehet hozzatenni egy setuphoz. A '2x1 kW 12 nem sub' se ide valo szerintem.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
Vhiktor #86917 üzenetére
Igen, ilyen méretekkel nem nehéz. A Klipsch hosszú port ("nagy" hangerő, de nagy torzítás lent), kis driver (szar hatékonyság a pro-khoz képest).
krx21: Mivel elég lomha szegény, ezért nagyjából sehova nincs értelme. Ugye ha 2x annyi subod van, fele az impulzus hossza (megfelelően kalibrálva), tehát ha a nagytesója 200 ms körüli lecsengéséből indulunk ki (lásd korábbi link), 4 darab 50 ms körül lehet. A linkelt JBL még mindig jobb, és továbbra is 200k körül megy. 4x PB-4000 az 20x annyi pénz (ez a konkrét mérték, nem költői túlzás). És itt már arról se tudunk beszélni, hogy 1 JBL sok helyet foglal, mert azért 4 PB-4000 mégiscsak többet.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #86913 üzenetére
Az amplitúdót teljesítmény vagy feszültség alapján számoljuk, tehát ha vonatkoztatunk bármit hozzá, azt el kell dönteni, hogy feszültség vagy teljesítmény alapján fogjuk-e. A torzítás nem 1D (frekvencia) mapping, hanem 2D (frekvencia, teljesítmény). Ezért se V/V dB megfeleltetett, de a változások is túl nagyok lennének a második tengelyen. Az AH méri a 2D verziót néha, és így is kilő a francba a grafikon.
makkmarce: Ne az olcsó magyar mozikat vedd figyelembe, pláne ne a Cinema Cityt, akik simán építenek 5.0-t is. Magyar mozit nagyjából két helyen építettek fel érdemben, a Corvin Kordában és a Pólus Spielbergben, de ha azt akarod látni, hogy milyen mozi épül, amikor nem azért a 15 forintért szenvednek, hogy pont ki tudják fizetni a túlórázó diákot, mert a népnek az 1000 is sok mozijegyért, akkor ajánlom a Bory Mall-t Szlovákiában vagy a salzburgi Dolby Cinemát.
Ha viszont remeg minden, de még mindig nem vág istenesen mellbe, az a tipikus jele a lassú subnak. A gyors sub jóval kisebb hangerőn megüt.
-
makkmarce
őstag
válasz
VoidXs #86912 üzenetére
hmmm.. akkor még művelődöm majd, mert ezt így nem igazán értem. Vagy túl rég voltam moziban, de ott se éreztem ezt a hűha de nagy a hang hatást. Jelenleg olyan itthon a hangerő, hogy táncol a lencsevédő a projector tetején, mozognak az ablakok, és a házi sárkány leordít fentről, hogy a zárt ajtó mögött se hallja a haverjait a discordon. Én ennél többre nem vágyom, bár szerintem a szoba lehet a ludas, mert nyitott ládaként funkcionál valahol 20hz körül/alatt rezonál a netes calculatorok szerint (8.5x4.5x3).
Hogy milyen a sub minősége? nem tudom, az biztos, hogy az előző le se tudott lemenni még 20hz-re sem, nem hogy az alá, úgyhogy most az új varázsa miatt még egy jó darabig elégedett leszek szerintem a gagyi 12"-essel.
-
válasz
VoidXs #86908 üzenetére
Nem teljesítményről van szó, hanem amplitúdóról, hisz azt halljuk / mérjük, nem?
De a -10 dB az valóban borzalom, százalékban is már ~30% lenne.
Hosszú reflexcsövet 3D nyomtatni szokás.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
makkmarce #86911 üzenetére
Nem kell neki nagyobb hangerő, rendes mozihangerőn adja át a tényleges LFE hatást, mivel ugyanazt rövidebb idő alatt hallod. Nagyon egyszerű oka van, hogy nem veszik otthonra, ugyanis nagy. Nagyon nagy. De ha tényleg az igazi mozit akarod, nincs más mód, valahol el kell férnie.
-
makkmarce
őstag
válasz
VoidXs #86910 üzenetére
ez úgy hangzik, mintha ferrarival szeretnél a lidl-be menni
.
Én értem, hogy nagyot üt, azt is értem, hogy sokkal nagyobbat, mint az átlag, csak én úgy érzem, nincs szükségem arra, hogy engem verjenek.
Mindig lehet hangosabbat venni, a kérdés, hogy van e rá igény. Neked igen, de az átlag vásárlónak nincs. Kizártnak tartom, hogy a többi gyártó ne tudna ugyanilyen hangos ládát összehozni. Csak épp nem lenne kinek eladni. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
makkmarce #86909 üzenetére
Biztos feleslegesen erős, ha pusztán az érdemi hangnyomást 20 Hz-en nagyjából semmi házimozis nem tudja, másodmagával sem, nyolcszoros áron sem? Az autóversenyek sem végsebességen dőlnek el, hanem hogy mennyit tartasz meg belőle egy kanyarban. És hát sokat nem tartanak meg az igazán mélyekből a kommerszek.
És ez csak egy metrika volt. Az impulzus az igazán lényeg, ezért nem is szoktuk low extensionre kalibrálni ezeket, csak ha tényleg igazán van szufla mögötte. Soha semmitől nem éreztem akkora mellbevágást, mint az RCF S-8028-tól, és tettem már 30 m^2-es szobába. Az a grafikonon is egy konkrét tüske. Teljesen normális hangerőn, referencia alatt, csak mivel időben olyan gyors, ezért érződik úgy, mintha hangja valójában nem is lenne, de üt, mert a baroreceptoraid tisztán amplitúdó alapján működnek. Ég és föld ezek mindegyikéhez képest, kérdés nélkül egyenesen eltapossa ezeket a setupokat: 2x Paradigm Sub 25, vagy 2x SVS PB-16 Ultra, vagy 4x SVS PB-4000, vagy akár 4x Krix Megaphonix In-wall.
-
makkmarce
őstag
válasz
VoidXs #86906 üzenetére
Nem sok tudja, de ez számomra inkább tűnik egy átlagos szobába feleslegesen erősnek, mint hasznosnak. Valami zenekari cuccnak egy parkszínpadhoz tudnám elképzelni. Vagy cél, hogy egy kis szobában a fájdalomküszöb fölé tolja az ember a hangerőt? Ilyen élményre nem vágyom, tehát akkor nem nekem (átlagjózskának) találták ezt ki, lehet bármilyen szuper.
Gondolom amit linkeltél, ahhoz az erősítő ingyen van. Ahogy szétnéztem a házimozisok kb 2500 eur-ból tudják ezt a hangnyomást. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #86907 üzenetére
-10, torzításnál (mivel teljesítmény) 10*log10(r) a képlet. Ez a hallható portzaj. Általában a port tuningnál kezd elszállni a dolog, ezért szokták a pro-kat a zártan leadott tartományba hangolni, mert akkor kb csak akkor fordulhat elő 10%, ha a driver is torzít már. Ahhoz meg egy 100-110 dB érzékenységű drivert megkínozni sok sikert. A linkelt JBL reflexcsövét pl kézzel végigéred, és a nagy mozis darabjaiknál se nagyon mennek 15 centis hossz fölé. Meanwhile Klipsch: hello, 60 centis reflex egy 40x40x40-es dobozban, átlósan. Fingópárna ajándék.
-
válasz
VoidXs #86901 üzenetére
Ja, hát 10% THD az kb -20 dB hangerejű torzítás, szvsz mélynél szódával elmegy ekkora hangerőn. De amúgy a suboknál még lejjebb nagy hangerőn ennél még több szokott lenni. Pl az Arendal 1961 1S-nél megvan 20 Hz ~100 dB-n, de a THD ekkor már ~15% az Audioholics mérésén.
Nyilván a mittomén 3% vagy még annyi se lenne az ideális, de az ilyen már ritkább. Mondjuk nálam az Eve SC208 az gyártó grafikonja szerint 40 Hz-et 2% THD alatt tud 90 dBSPL hangerővel, ami szerintem már nagyon ügyes, de hát ez nem csoda, hisz ennek már eléggé közel már az ára a millához párban.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
makkmarce #86905 üzenetére
34 Hz 123 dB-n (a rosszabb, F10-es mérést feltételezve F3 helyett), azaz 17 Hz 111 dB-n. És a pro-ban tényleg valóságot szokás írni, házimoziban meg mindenféle szépítgetések vannak, pl 80 dB-n (itt konkrétan hallásküszöb alatt van az alja) mért spektrum DSP-vel lapítva (lásd SVS), amiből mozihangerőre lesz 40, vagy jobb esetben 30 Hz. Pro-ban annyira nem divat cicomázni, hogy a batár nagy, dupla 18"-as, világ alá hangolt, 6 kW-os dögökre simán ráírják, hogy az is 34 Hz. Mert DSP nélkül tényleg az, csak 130-140 dB körül.
Mindez impulzusként. Igazi impulzusként. Passzív, nem lehet trükk. Mondj egy házimozis példányt, ami ezt tudja. És mondj egy házimozis példányt, ami ilyen olcsó. Lassan azzal a kritériummal se lehet ilyet mondani, hogy "hangot ad ki".
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
makkmarce #86903 üzenetére
Hát ha az a 2x1 kW 12" vagy zárt, akkor az se, akinek van subja. Az, hogy valamit subnak nevezünk, innen indul.
-
makkmarce
őstag
válasz
VoidXs #86901 üzenetére
"aki csak konzumer házimozikon gyűjtött tapasztalatot, az igazi basszust szinte garantáltan sosem hallott"
mármint úgy érted, aki nem használ mélyládát, nem? Vagy úgy érted, hogy akinek mondjuk van egy Dirac-al belőtt 2x1kw-os subja 30nm-es szobában az nem valódi basszus? -
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #86900 üzenetére
A 10% kimondottan szar érték, de nagyjából milliós árig a konzumer cuccok ezt se tudják, állva se igazán. Ezért szoktam azt hangoztatni, hogy aki csak konzumer házimozikon gyűjtött tapasztalatot, az igazi basszust szinte garantáltan sosem hallott. És ez nem az audio fórumonon megszokott sznobizmus, ugyanis a pro jelentősen olcsóbb. A 8340A-t bőven zajszint körüli/alatti THD-val tudtam hajtani 40-ig LFE jelről (!), és hiába indul jóval felette a rolloff, relatíve kevés kakaó megoldja. Ez egy belépő árkategóriájú darab... Sajnos múlt idő, mert egy kitelepülésen beleesett az eső, és szarul ragasztottam az új peremét, már rezonál 40-en, le kellett vágni.
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Z370 i7 8700 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest