Új hozzászólás Aktív témák

  • ML320

    senior tag

    válasz wwenigma #848 üzenetére

    Egyértelmű: a törvényt be kell tartani! :R És az is egyértelmű, hogy a boltost semmi nem jogosítja fel arra, hogy így vagy úgy beszéljen a kuncsafttal. Bár a vevő sem isten, hogy mindent megengedjen magának, de ebbe nem megyek bele. Ez a vevő önmagáról alkot képet...

    Ahogy azonban látom, egyre inkább közös nevezőre hozásnál van a hangsúly, és itt bukik el dolog, megy át anyázásba, pénz visszafizetésbe.
    Szerintem azt mindenkinek el kell fogadnia, hogy ha valamit csak úgy leb***nak az asztalomra, hogy szar, akkor azt azért had vizsgáltassam be. Én elhiszem, hogy bármi is meghibásodik, az kellemetlen. De ha amúgy is rossz, akkor nem tudod használni. A kereskedőtől szerintem csak elvárható, hogy azonnal cserélje (kivéve a három nap). Tehát átveszük javításra. Az elsődleges fontos törvénybetartás: az átvételi lap tartalmazza a kötelező formai, alaki elvárásokat. Az átvevő tájékoztassa, hogy mégis miért nem cseréli ki azonnal a terméket (routernél, nyomtatónál lehet, hogy csak a táp rossz, lehet beállítási gond, vagy inkompatibilitás...), és jelöljön meg egy várható időpontot a készülék átadására. Ez itt ugyebár törvényileg 15 nap.
    Ez a 15 nap nem a vevő szivatására van. Ennek elméletileg elégnek kellene lennie arra, hogy a nagykerbe/szervízbe eljusson a hibás termék (feltételezvén, hogy azonnal nem tudják a hibát orvosolni), illetve a javított/cserélt termék visszakerüljön.
    Na itt szokta a bolt elbukni a dolgot. Vevőként engem sem érdekelne, hogy a nagyker pl még meg sem nézte. Ha már két hete nem tudok használni valamit, mégha potom pénzért is vettem, akkor is joggal várhatom el, hogy valamit kapjak. Itt nincs semmilyen pardon, maximum a vevő jóindulatán múlik a dolog, hogy hajlandó még várni valamennyit. Viszont a bolt is tanusítson annyi pozitív hozzáállást, hogy ebben az esetben cserekészüléket biztosít.

    De ha pl az ügyfél nem akar várni, jelenleg nincs készleten az adott eszköz, a gyakorlat a következő esetet hozza: mintha azonnal tudnám cserélni, megnézem a termék jelenlegi árát, és ehhez viszonyítom a többletértékkel bíró eszköz árát. Hiába háborogtok, szerintem akkor is korrekten jár el így a bolt! Hétfőn behozza a kuncsaft a gépet, megnézzük, HDD/RAM/VGA... hibás. Most nincs ilyen termék. Ha lenne, ennyibe kerülne, de most nincs. Ellenben van ez meg az. Különbség ennyi és annyi. Kell vagy sem? Fel lehet fogni úgy, hogy rákényszerítem, de én nem így látom. Az én szemszögemből ez egy gyors és rugalmas ügyintézés, célpont a lehető leggyorsabb megoldás. Játszani lehet a szavakkal, de a vevőnek nem kötelező ezt elfogadnia! És mutassatok egy olyan törvényt, ami azonnali cserét mond ki (nem a három napos, azt már fent kiemeltem!) Ha a vevőnek ez nem tetszik, akkor várjon!

    Ellenben ha lejárt már a 2x15 nap, akkor jön elő, hogy mi legyen.
    1/ adjon egy új terméket, ugyanolyat, mint amilyen volt.
    2/ Ha nem tud mit adni, akkor milyen módon tudja a hibát/kellemetlenséget orvosolni?
    Innentől kezdve jön elő megint a pénzvisszafizetés, aminek az összegéről ismét vitázhatunk, illetve a más termékre/típusra való csere.

    Ha van készleten az adott típus, akkor jogos elvárás, hogy a vevő kapjon egy újat. De mirefel kérhetne egy jobb paraméterekkel rendelkezőt?
    Szerintem ez ügyfélkezelés. Volt már olyan, hogy nem volt pl 20GB-s HDD, helyette a nagyker is 40GB-t küldött le. Átadtuk az ügyfélnek, örült, nem lett semmilyen összeg elkérve, végtére nekünk sem került semmibe.
    Sajnos a nagyker és a kereskedelmi egység is cég, így köztük semmiféle fogyasztóvédelmi szabály nem alkalmazható. Maximum kérhetem, hogy valamit adjon már helyette. Van olyan cég, aki pl korrektt, de csak 2 hónap után írja jóvá az eredeti vételárat, vagy cseréli ki hasonló értékű termékre a cuccot.
    Szintén jó példa: Geforce 6800 kártyát küldtem fel. Nincs már ilyen, jól tudjuk. Egy RX1950-esre cserélték. A kettő közötti grafikus teljesítmény hatalmas! Viszont ha árban nézem: a 6800 70e Ft volt. Ha ezt visszakapja, akkor is RX1950-est tud venni a vevő 50e Ft-ért. Itt lehet próbálkozni, de nem tudjátok nekem megmagyarázni, hogy miért nem fogadná el az adott delikvens ezt a cserét. Ez esetben egyértelműen a pénzre megy rá! Mert ha teljesítményben hozzá illőt nézek, akkor a nagyker kiszúrhatná a szemünket egy 7600GS-sel!
    A bolt szerintem akkor járna el valóban korrekten, ha előre le tudná egyeztetni, mire cserélik ki az adott terméket. Rendelje be, adja át a vevőnek, és utánna bokszolja le a nagykerrel, hogy azt ne küldje le, helyette kompenzálják. Erre kellene valami jó módszert kitalálni, hiszen megehetnénk a kecskét is, meg a káposztát is.
    A nagyker viszont nagyot bukhatna a bolton, mert pl egy két hete kiajánlott notit ma rendeltek be. 12ezret esett az ára. Ha valamit régebbi áron kéne lekompenzálni, akkor ő bukna, amit nem fog bevállalni, hiszen ő is kereskedelmi, profitorientált cég, nem pedig a Román Nemzeti Bank.
    Tehát marad az, hogy a pénzt visszaadjuk a vevőnek. De ugyibár melyik összeget? Ha egy jobb teljesítményt nem fogad el cserekészülékként, akkor annak mi az oka? Erre mondjatok nekem elfogadható magyarázatot! Megérteni meg tudok mindent, de nem biztos, hogy azt el is tudom fogadni. A levásálási lehetőségben én ráadásul nem kényszert érzek, hanem elvárást. Elvárom, hogy a visszafizetett összeg töredékéért ne máshol vegyen valamit a vevő, és örüljön a különbözetnek! Biztosíték, hogy nem a nyerészkedés hajtja! Ha a vevő lehet bizalmatlan, a kereskedő még ehhez is vágjon jó képet? Bocs, ez nem fair... Bár megint kiemelném: eddig akkor fajul a dolog, ha a kereskedő nem törekszik menet közben az ügy rendezésére!!!

    És ami a legszebb: Mi van akkor, ha szervíz állít ki egy csereutalványt? Bocsi, de a bolban ha nincs ilyen termék, akkor a lapot fel kell küldenem a nagykerbe, ahol adnak valamilyen új terméket. Ne a polcról leemelendő DVD-írót nézzük, hanem mondjuk egy monitort. 15'' CRT helyett kaptunk és adtun 17'' CRT-t! De ebben az esetben ne kezdjen el a vevő nekem hőbörögni azonnal, és pénzvisszafizetést követelni! Bocs, de itt a törvény sakk-mattot ad kereskedelmi egységnek! Ha egy két és fél éve vett monitor árát visszaadatják velem a csereutalványért, majd ezért a fecniért kapok egy fing árú cuccot, az a boltnak jelentős anyagi veszteség. A bolt ebben az esetben nem tehet sem a meghibásodásért, sem azért, hogy egy adott márkaszervíz több mint egy hónapot húzta a dolgot. Itt bár megértem a vevő türelmetlenségét, nem tudom elfogadni, ha a mérgét rajtunk tölti ki! Ha általánosítva visszautasítjuk az eladó anyázást, akkor csak egy megjegyzésem van: a vevők többen vannak! Többszörösen kapom meg ezt.

    Bocs, hogy hosszú lett, de megpróbáltam a kereskedői oldalról összefoglalni, hogy szerintem ennek hogyan kellene lezajlania. Most várom a véleményeket... :R

    Ember tervez, Isten perverz...

Új hozzászólás Aktív témák