Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
yanna
addikt
EV... Nálam ez egyéni vállalkozó...
[ Szerkesztve ]
-
laed
tag
Idáig még nem sokat lehetett hallani erről a technológiáról.
-
z123456z
őstag
Olyat még nem olvastam, hogy meglévő gyárat állítanak át újabb technológiára, mindegyiknek újat építenek, "gigagyárat". Mi lesz ebből?
[ Szerkesztve ]
-
ledgeri
nagyúr
-
mpierre
veterán
Elméletben a cég a régi lítium-ion rendszer gépeit felhasználva, átalakítva tud meglévő gyárakat átröffenteni lítium-kénre. Szóval, akár a régi gyárak addig tudnak dolgozni, amíg van bőr...
#### A hatalom nem egy jelvény vagy egy pisztoly. A hatalom az a hazugság: minduntalan hazudni, míg lassan az egész világ behódol neked. #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html #### https://youtu.be/CRaOpLyIDpk
-
dabadab
titán
Olyat még nem olvastam, hogy meglévő gyárat állítanak át újabb technológiára, mindegyiknek újat építenek, "gigagyárat". Mi lesz ebből?
A félvezetőgyártásnál is pont ugyanígy működik ez.
Ha a tied lenne a cég, akkor a működő, pénzt termelő (és amúgy egyetlen bevételi forrásként funkcionáló), nem túl régi gyárad bezárnád másfél évre, kirúgnád az embereidet és kidobnád a berendezésék jó részét, vagy inkább építenél egy másik gyárat?
DRM is theft
-
veterán
Ez sok mindentől függ. Egyrészt ha át is állnak más technológiára, az nem kerül be a hírekbe, szóval nem értesülsz róla. Másrészt perpill az akkutechnológia nem tart ott, hogy ez indokolt lenne, túl fiatal még maga a felfutás, és nem volt akkora technológia robbanás. De tippre a Li-ion gyárak szépen át fognak állni LFP-re, vagy erre, ami a hírben is szerepel. Ez mind megtérülés kérdése.
Más iparágakban amúgy kifejezetten jellemző, hogy átszerszámoznak gyárakat, és cserélnek gyártósorokat.
-
senior tag
Pedig már régóta ismert - sokféle akku-kémia van, csak nagyon kevés jut(ott) el (eddig) a tömeggyártásig. A lítium-kén aksival az volt a gond (ha jól tudom), hogy nagyon gyorsan degradálódott (kevés töltési ciklust bírt). Erre vagy sikerült (tömeg-gyártható) megoldást találni, vagy valami (drága) réteg felhasználásra szánt változat fog készülni. (A cikkből ez nem derül ki.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
addikt
És mivel vagyunk előrébb a lítium-kén aksival?
Én úgy tudom, hogy eddig is a lítium volt a szűk keresztmetszet, mert kevés van belőle, és azt is szinte csak kínából lehet beszerezni.
Most az akku egyik komponensét megváltoztatták, de a lítium továbbra sincs kiváltva.Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
senior tag
Lítium sok helyen van, a probléma inkább az, hogy nagyon alacsony koncentrációban, emiatt drága és környezetszennyező a bányászata és a feldolgozása. Kína szerepe azért meghatározó, mert a feldolgozó kapacitások jelentős része összpontosul ott, illetve a kitermelésben is jelentős szerepe van, de nem feltétlen a saját országukban (Dél-Amerika, Ausztrália, stb.)
A lítium-kén aksi elsősorban azért jó, mert könnyebb, mint pl. az NMC (nagyobb energiasűrűség érhető el vele), és nem kellenek hozzá további drága (és mérgező) hozzávalók, mint a kobalt és a nikkel. (Lehetnek még egyéb szempontok is, pl. hőmérséklet tűrés, tűzveszélyesség, stb.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Reggie0
félisten
Ha mar eg, akkor semmit. Az akkuk gyulekonysaga nagyjabol az energiasurusegukkel van osszefuggesben, azaz minnel tobb energiat tarol minel kisebb terfogatban, annal hevesebben fog elegni amikor meggyullad.
A litium ken akkumulatornak nem az a nagy trukkje, hogy nagy az energiasurusege, azaz 1 kobdeci akkumulator sokat energiat tarol, sot, ebben gyengebb, mint a szokasos litium-ion(NMC), hanem az, hogy a tobbi akkuhoz kepest joval kisebb a surusege, es ezaltal a fajlagos energiaja magas, azaz 1kg akkumulator tobb energiat tarol(nagyjabol duplaja az NMC-nek, 350Wh/kg vs 200Wh/kg). Autonal termeszetesen ez ugy elony, mint hatrany is: kevesebb tomeget kell cipelni, viszont a karosszeriaban nagyobb helyet kell biztositani a szokasos NMC-hez kepest, igy a csomagter csokkenni fog.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
A konyhasótól (vagy a tengervíztől) is meg lehet halni. És igen, a kénhidrogén vagy a kénsav nem túl egészséges. Ugyanakkor a kén lényegesen nagyobb koncentrációban van jelen a környezetben és az élő szervezetekben is, mint pl. a kobalt. (Hogy egy adott lítium-kén akkumulátor mennyire veszélyes, az egy jó kérdés, nyilván a konkrét kémiától függ, amit nem ismerünk.)
(Nem vagyok vegyész, de elgondolkodtam, hogy melyik az az elem, ami a "jámborságáról" lenne ismert. Pl. a hidrogén-cianid szénből, hidrogénből és nitrogénből áll... )
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
Nem tudom, hogy honnan jönnek a számaid: a wikipedia vagy random Nature tanulmányok szerint nem rosszabb a literre számolt (volumetrikus) energiasűrűsége, mint az NMC-é (nem is sokkal jobb). De nagyon sokféle lítium-kén akkukémia van, így ezek a számok is eléggé szóródnak. (A Lyten-ét konkrétan nem találtam meg.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Reggie0
félisten
A ken kenkent van benne jelen, mert az a katod aktiv anyaga. Valamint a litiummal alkotott vegyuletei Li2S, Li2S2, Li2S4, Li2S6 es Li2S8. A vegyuletei mind veszelyesek es mergezoek, raadasul hidrolizal es oxidalodik, igy szabad levegon hidrogenszulfidot es kendioxidot ereget.
#23 Mr K: Attol fugg melyiket nezed, amelyik 500 ciklust bir csak, vagy amelyik 1500-at... NMC 700Wh/L, Li2S 550Wh/L.
Bar model 3-nal az NMC-re 730Wh/L-t mondanak a kesz akkura, azert az nem gyenge.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
P.S. Lehet, hogy égés során nem lesz jobb a helyzet (gázok tekintetében), de ettől még lehet kevésbé tűzveszélyes. Pl. egy LFP akkumulátor égésekor is keletkeznek mérgesgázok, ugyanakkor az LFP csak 200 fok felett gyullad meg, és sokkal jobban bírja a sérülést is (egy NMC-hez képest). Ha a Li-S akkumulátor is hasonlóan viselkedik, az mindenképpen előrelépés lesz (az NMC-hez képest). (Li-S akku penetration test (de ez nem a cikkbeli termék!))
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
caprine
senior tag
És ez is 3500 fokon ég mint a litium ion aksik?
Ha saját szívedben nem találsz békét, nem fogod azt megtalálni a világon sehol. (SCKG)
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ HP ENVY x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab -40% 15,6" AMD RYZEN 5 7530U 16/512 FHD IPS
- SEAGATE Game Drive M.2 SSD for PS5 1TB, M.2
- MacBook Pro Retina CTO 16" / 2.3GHZ / Intel I9 / 32 GB / 512 SSD / 30 nap garancia
- CTO !! MacBook Pro 14.2" M1 PRO / 8C CPU / 14C GPU / 32 GB / 512 GB / Space gray / 30 nap Garancia
- MacBook Pro Retina 16" M1 Pro Chip 32 GB / 512 SSD / 30 nap garancia / Magyar billentyűzet
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest