- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim74
nagyúr
válasz Dragon3000 #83450 üzenetére
Köszönöm, ez megnyugtató
Mpo: Neked is köszi
Azért hagyom őket hétfőig, mert ma volt a szolgáltatáskiesés és végül is nem halok bele az 500-ba. Lehet, hogy addigra meg is javul.
-
asanci
csendes tag
válasz Intruder2k5 #83445 üzenetére
Még nem, talán az e havi számla melléklete lesz. Az új szerződésszámot is az ügyfélszolgálat árulta el.
-
Jim74
nagyúr
válasz Dragon3000 #83447 üzenetére
Megmértem céges laptoppal is, azzal is 400-500 a max...
-
Jim74
nagyúr
válasz Dragon3000 #83450 üzenetére
Megmértem most is: 520/300. Érdemes még várni, hogy megjavul, vagy jelentsem be nyugodtan?
-
MasterMark
titán
Ha tartósan nem annyi amennyiért fizetsz, akkor lehet kérni NMHH-s mérőcuccot és ha ott is kijön ez hogy nem annyi az annyi, akkor már el lehet indulni azzal.
Előszőr mondjuk szólj a Diginek hogy szerinted nem annyi amennyi kéne legyen.
szerk.: Ahogy olvasom lehet csak átmeneti.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
Mi a kínált sebesség?
A 13/2011. (XII. 27.) NMHH rendelet szerint a „kínált sávszélesség: az elektronikus hírközlési szolgáltató által az előfizetői szerződésben rögzített, az internet hozzáférési szolgáltatás nyújtása során az adott előfizetői hozzáférési ponton le- és feltöltési irányban elérhető, a szolgáltatáshoz rendelt adatátviteli sebesség felső elméleti határa;
A szolgáltatót érintő hatósági eljárásban a szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy az előfizetői hozzáférési pont alkalmas a kínált sávszélesség elérésére”.
Kínált sebességnek nevezzük tehát az adott előfizetéssel elérhető maximális adatátviteli sebességet.
Ez általában az alkalmazott technológia vagy a hálózati infrastruktúra által meghatározott felső korlát, amelyet ideális feltételek esetén, a hálózat kevésbé leterhelt állapotában lehet elérni vagy megközelíteni.
A szolgáltató a kínált sebességre nem tud mindig garanciát vállalni. Az azonban nem jogszerű, ha olyan adatsebességet kínál az előfizetőjének, amely az adott előfizetőnél sohasem érhető el.
Forrás: https://szelessav.net[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
válasz MasterMark #83457 üzenetére
Köszönöm az infót.
Többieknek is
Intruder2k5: akkor, ha jól értelmezem, ha folyamatosan ezt az 500/300-at mérem különböző napszakokban, az már jogos reklamáció lehet?
[ Szerkesztve ]
-
nrg_52
addikt
Abban speciel igaza van a tisztelt kolleganak, hogy jogszerutlen, ha sosem erheto el a nevleges. Mas szabalyozas nemigen van erre, vagy csak en nem tudok rola. Igaz, az teged nem vigasztal, ha evi egyszer mersz nevlegeset is. Ettol fuggetlenul foglalkozhatnak vele, en jelentenem, veszitenivalod nincs.
Ma próbáltam jobb ember lenni, de a világ nem hagyja.
-
Jim74
nagyúr
válasz Dragon3000 #83461 üzenetére
Köszi, én is erre jutottam
Csak szeretem körbejárni a témát mielőtt elkezdem a szolgáltatót piszkálni. Van nekik elég dolguk nélkülem is . Elvégre hétvége van.
Ez is bőven használható sebesség, de tudom, hogy nem ilyen volt, és szeretem, ha hibátlanul működnek a dolgok.[ Szerkesztve ]
-
PBA
aktív tag
válasz c0dered #83415 üzenetére
Az optikai hálózat jellemzően stabilabb, mint a koax, én a helyedben váltanék. Én 3 éve vagyok digis, nekem atomstabil Budapest, 16. kerületben az optika. A telefonos ügyfélszolgálat nem egy világbajnok, és a hibaelhárítás sem túl gyors, viszont nem szokott hiba lenni.
Azt nem csodálom, hogy nem nyűgöztek le, mi történt, le akarták cserélni az Airboxokat? Vagy már rég mást használnak?
-
Jim74
nagyúr
válasz nrg_52 #83467 üzenetére
Digi oldalán mért eredményt linkeltem nekik és már válaszoltak is:
"Tisztelt Előfizetőnk!
Az Ön által a Szolgáltatóhoz megküldött sebességmérés eredménye garantált értékeink feletti.
http://digi.hu/aszf"
Hogyan tovább? -
TeeJay
félisten
Vissza küldesz hajnali mérést is és ha akkor is keveset mérsz jelezd hogy a garantált minimum oké megvan csak éppen hajnalban tudnia kellene a célértéket úgyhogy nézzék meg mi a gond vagy NMHH-hoz fogsz fordulni
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Jim74
nagyúr
válasz TeeJay #83470 üzenetére
Köszi.
Azon húztam fel magam, hogy egyértelműen látszik, hogy el se olvasták, amit írtam nekik, csak ránéztek a mérési eredményre, megvan a 300/75, mehet a válasz, hogy "kapjam be".
De, ha ők így állnak hozzá, akkor én is k*cs*g leszek...
Leírtam tök szépen, udvariasan, hogy tudom, hogy megvan a garantált, de a szolgáltatáskiesés előtt 85-95%-ban megvolt a kínált sebesség szinte bármely napszakban. És az is nagyon gyanús, hogy akárhányszor mérek, mint a beton úgy megáll az 520-as értéken és stabilan tartja azt. Olyan, mintha valami műszaki korlát lenne, ami miatt nem tud feljebb menni. -
Jim74
nagyúr
válasz Dragon3000 #83472 üzenetére
Köszi
1272 hibabejelentőt hívjam?
Gondolom ne hagyjam lerázni magam a garantált megvan dumával, ugye?[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
-
Jim74
nagyúr
válasz Dragon3000 #83472 üzenetére
Felhívtam őket. Azt mondták, hogy mivel megvan a garantált, ezért nem vesznek fel rá hibajegyet.
-
nrg_52
addikt
Teljes mindegy mindketto idezet sajnos szerintem, de lehet en vagyok negativ.
1; gondoljatok nem lazan bizonyitjak, ha akarjak, hogy tudjak adni a vegponton a sebesseget?
2; sehol nem latom leirva, hogy milyen gyakorisaggal kellene tudni megkozeliteni, es milyen mertekben a nevleges sebesseget.
Ettol meg probalkoznek tovabb, hatha kifogok egy keszsegesebb ugyintezot, vagy esetleg megunjak.
Ma próbáltam jobb ember lenni, de a világ nem hagyja.
-
MadMancs
veterán
válasz nrg_52 #83479 üzenetére
NMHH oldalán ott van minden dokumentum hogy X idő Y% ban meg kell lennie a kínált sebességnek. Valamelyik topicban pár hónapja valaki be is linkelte melyik doksiban van az adott jogszabály.
Hirtelen ennyit találtam, de ez csak leírás nem a jogszabály.Kínált sebességnek nevezzük tehát az adott előfizetéssel elérhető maximális adatátviteli sebességet.
Ez általában az alkalmazott technológia vagy a hálózati infrastruktúra által meghatározott felső korlát, amelyet ideális feltételek esetén, a hálózat kevésbé leterhelt állapotában lehet elérni vagy megközelíteni.
A szolgáltató a kínált sebességre nem tud mindig garanciát vállalni. Az azonban nem jogszerű, ha olyan adatsebességet kínál az előfizetőjének, amely az adott előfizetőnél sohasem érhető el.Ez off, de vicces megfogalmazás :
Mobilinternet-szolgáltatás esetén kínált sebességként a szolgáltatók a technológiai maximumot adják meg, ami sosem érhető el.[ Szerkesztve ]
Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,
-
Jim74
nagyúr
válasz nrg_52 #83479 üzenetére
Tuti, hogy valami hiba van, mert mert elég gyorsan eléri a 490-520 Mbps sebességet és ott beáll a mérés végéig.
Kérdés, hogyha az NMHH-t keresem meg ezzel, akkor ők hogyan állnak hozzá.Tényleg tök normális voltam. Nem értem, hogy mi a f@szért nem tudja egy szerelő megnézni, hogy tényleg rendben van-e minden? Miért kell elmenni állandóan a falig.
Év elején a számlázásukkal volt valami geb@sz, akkor is kb. 5-6 levelet váltottunk, mire képesek voltak felfogni, hogy ők b*szták el. Személyes ügyfélszolgálaton is hülyének nézett az ügyintéző és csak a betanult szöveget tudta ismételgetni, ahelyett, hogy elolvasta volna, amit leírtam.
-
Jim74
nagyúr
válasz MadMancs #83484 üzenetére
Azt én b*sztam el. Már annyit dugdostam azt a qrva LAN kábelt, hogy véletlelenül nem a LAN1-be dugtam az ONT-n.
Mindegy, mert azóta volt 300 alatti is, amit lementettem és megküldtem nekik. Közben megkérdeztem az NMHH-t is mailben, hogy az ilyen esetben mik a lehetőségeim.A DIGI teljesen elzárkózott a garantált feletti, de egyértelműen valamilyen hibára utaló sebesség alapján a hibajegy felvételétől.
[ Szerkesztve ]
-
MadMancs
veterán
Én (hogy NMHH képben legyen) úgy csináltam vodával hogy az elutasító levélre válaszolva betettem info@nmhh.hu címet is mint címzett. NMHH előbb reagált mint voda, nekem adtak igazat, majd hirtelen a voda se lerázott hanem ketyeg a kötbér azóta is.
Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,
-
Zοltta
senior tag
Srácok,
Egyébként a Digi a régi Inviteles ügyfeleknek nem küld ki semmilyen papírt? Pl ,hogy most már Digi ügyfelek lettek és úgy egy új Digi szerződés kapnak, megjelölve a jelenleg használt csomaggal ?
Mivel én tavaly tavasz óta online fizetem a számlát, és semmilyen Inviteles / Digis papír nem jött.. Hogy mi a helyzet..
Csak egy srác vagyok a nagy világból.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz MadMancs #83480 üzenetére
Mivel a DIGI nem kinal kisebb csomagot igy nem sorolható át alacsonyabb-ba az ugyfel, erre nem tér ki az NMHH kulon de nyilvanvaloan igy allna meg a jogszerutlen magatartas ha nincs meg a maximum....
Tudom javasolni a szolgaltatovaltast ha nem felel meg 2900ft-ért az 5-600Mbit....
[ Szerkesztve ]
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
Jim74
nagyúr
válasz wwenigma #83489 üzenetére
"Tudom javasolni a szolgaltatovaltast ha nem felel meg 2900ft-ért az 5-600Mbit...."
Jaj, hagyjuk már ezt, baromira nem erről van szó.
Leírtam, hogy a tegnapi szolgáltatáskiesésig akárhányszor mértem megvolt a 850-950 Mbit/s és ez esett vissza ~ 500 Mbit/s-re, miután helyreállt a szolgáltatás.
Annyi lett volna a kérésem a DIGI felé, hogy nézzék meg, mert valami történt.
Kíváncsi lennék, hogy mondjuk van egy mobilnet szolgáltatásod, ami megy rendesen, aztán egyszer csak elkezd 1 Mbit/s sebesség lenni. De mivel 0/0 a garantált, így meg sem nézik, hogy van-e probléma Nálad. És tegyük fel, hogy ez a szolgáltatás elég olcsó. Akkor is ilyen vehemensen rohannál szolgáltató váltani, ahelyett hogy megkérnéd a szolgáltató, hogy járjon utána a dolognak?
-
LoyalGuard
tag
Sziasztok!
Mielőtt nekimennék az ügyfélszolgálatnak, hátha tudtok erre mondani valamit:
500/300 FTTB előfizetésemen, a WIFI-s eszközök normál sebességet mérnek, az asztalimon siralmas a sebesség.
Jelen pillanatban 4 / 317Mbit/s
Ping:2ms Jitter 47ms
Asus RT-AC65P routerrel.
Előre is köszönöm!"A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el!" - Ősi kínai mondás
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz LoyalGuard #83494 üzenetére
Szia!
És ez mennyiben a DIGI hibája, ha WiFi-n jó a sebesség? Próbáltad router nélkül az asztali gépet?
-
LoyalGuard
tag
válasz Intruder2k5 #83495 üzenetére
Szia!
Ezért kezdtem úgy ahogy a leírást.
Nem próbáltam még, de köszönöm a tanácsot, megpróbálom úgy is.
Köszönöm!"A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el!" - Ősi kínai mondás
-
MasterMark
titán
-
TeeJay
félisten
Tudnál mérni valamikor éjfél és reggel 6 között egyet?
Ha azon nagyobb sebességetsz kapsz akkor hálózati terheltség lesz
de ha akkor is kevés a sebesség arra simán reklamálhatsz hiszen hajnalban tipikusan 10%-on ha üzemel a hálózat annyira nem használják mások.
Nem olvastam vissza FTTH vagy FTTB van nálad?
FTTH esetén még könnyebb reklamálni hiszen ott kevesebb az osztás és hajnalban kizárt hogy ne jöjjön maximumonMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Jim74
nagyúr
válasz TeeJay #83498 üzenetére
Most mértem egyet és 510/325.
FTTH hálózat van, családi házas övezet.
Visszaolvastam a topikot és láttam olyan bejegyzést, hogy bár nincs a DIGI-nek már hivatalosan 500-as csomagja, volt aki valami hiba folytán átkerült olyanba.
Hívtam a DIGI-t, írtam nekik, nem foglalkoznak a problémával, mert megvan a garantált.
Teljesen egyértelmű, hogy nem kerek valami, de lesz*rják.[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
válasz TeeJay #83498 üzenetére
Egyébként a sebességet felhasználó szinten állítják be, vagy a fizikai bekötésre?
Azon gondolkoztam, hogy megpróbálok ismeretségi körben kölcsönkérni egy felhasználó/jelszó párost és azzal is mérni, amennyiben felhasználó szinten történik a sebesség beállítás.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Társtopikok:
● DIGI kábel TV
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
Router kérdésekkel ezekbe a topikokba fáradjatok!
● Milyen routert?
● Router gondok
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen