-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stukker1987
senior tag
Sok minden elhangzott itt a tuninggal kapcsolatban,de nálam a leginkább mellette szóló érvek a DPF és EGR kiiktatás lenne,melyek köztudottan rengeteg hiba forrását képezik.
Cserébe persze az emissziós értékek hosszú távon romolhatnak,de legalább nem kell több százezret kiadnom DPF-re,nem kell félévente szívósort és EGR-t pucolnom.
Elvileg a visszaáramló kipufogógázból lerakodó kosz nem gyilkolná tovább az autó motorját.Azt se bánnám,ha 10Le-vel gyengébb lesz,mert nálam a megbízhatóság az elsődleges szempont...
Tehát BMW,ha esetleg ebbe az irányba indulna el progi átíráskor azt meg tudnám érteni.
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Stukker1987 #20301 üzenetére
A dpf részecskeszűrő, azért rakják rá, hogy te, aki nem a kocsiban ülsz ne legyél rákos.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Stukker1987
senior tag
válasz KINKY_007 #20302 üzenetére
Vágom,hogy mi a DPF.
A nagyobb részecskéket megszűri majd egy egy kiégetés alkalmával egy részét elégeti,de a többit ugyanúgy kiköpi mint eddig csak most egyetlen korompamacs formájában.
Károsanyag kibocsájtás mennyiségét csökkenti legalábbis kiégetésig.Egyébként több ismerősöm megy DPF nélkül és műszakin is simán átengedték eddig őket....
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
whitezo88
nagyúr
válasz Stukker1987 #20303 üzenetére
a DPF tulképpen a diesel katalizátora nem?
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Stukker1987 #20303 üzenetére
Akkor kis részecskéket nem érted. Nagyon nem mindegy, hogy milyen formában jönnek ki a kipufogón. Hogy egyszerűt mondjak: C az lehet grafit, meg gyémánt is. A magyar műszaki vizsga egy másik történet.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MPowerPH
félisten
válasz Stukker1987 #20301 üzenetére
Tegnap voltam a csávónál, még látásból ismertem is, legalábbis az autójáról. 2005-ös 35D, tehát alapból kicsit gyengébb, mint az enyém. Neki 28k mérföld telt el a remap óta, eddig hibamentes. Az autó érezhetően jobban megy mint az enyém, a gázreakciók is sokkal direktebbek. Fogyasztás neki nem változott, ha gyorsulgat, akkor tapasztalt egy kis növekedést. De fix tempónál mindig ugyan annyi. Egy gondja volt, ami pont a DPF. Azt ki kellett szedetni, eltömődött, de ugye ezt írták is. Továbbá kiszedette az EGR-t is... Egyébként az autó nem füstöl, legalábbis láthatóan nem.
Azt tanácsolta, ha chippelni akarom, akkor mindenképpen DPF és EGR nélkül tegyem. Két hibaforrás kiiktatva. Amióta kiszedette az EGR-t, nem kellett szívósort cserélnie, nincs a félsz benne, hogy a motor kinyírja saját magát, és nem tapasztalt semmiféle hátrányt belőle. És érdekes, mert DPF nélkül, így chippelve is átmegy a MOT-on.Szóval passz, szerintem már Mo-ig nem erőltetem ezt a témát. Majd ha visszaértünk, akkor eldöntöm. Egyébként pedig akárki akármit mond, rohadtul érezni a plusz nyomaték és lóerő hatását, még ekkora teljesítmény mellett is.
Don't Tread On Me
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Stukker1987 #20306 üzenetére
Milyen negatív hatása lenne a motorra? Amikor a tüzelőanyag begyullad, amit még melléraknak az is elég, ha elsőre nem is tökéletesen, másodikra kap még egy esélyt.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
8th
addikt
válasz MPowerPH #20307 üzenetére
OFF:
"Egy gondja volt, ami pont a DPF. Azt ki kellett szedetni, eltömődött, de ugye ezt írták is. Továbbá kiszedette az EGR-t is... Egyébként az autó nem füstöl, legalábbis láthatóan nem."
Tudod ez pont olyan mint a radioaktivitás. Szemmel azt sem látod de ha tartósan ki vagy téve neki akkor biztosan belebetegszel.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Igen. DPG regeneration. Erről is már volt vita... Mi az egészségesebb? A nagyobb szemcsék, amivel a tüdő talán tud mit kezdeni, vagy a DPF kiégetéséből származó mikro szemcsék, amivel nem. Szóval mindegyik füstöl, csak az egyik késleltetve. Ugye diesel az diesel...
DPF[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Stukker1987
senior tag
válasz KINKY_007 #20308 üzenetére
Például gázolaj keveredik a kenőolajhoz. Az tuti nem biztosítja ugyanazt a kenést mint az olaj.
Második példaként ott a visszavezetett kipufogógáz,amiről te azt mondod,hogy "második esélyt" kap. Igaz is lenne,ha nem sima égéstermék lenne,hanem gázolaj vagy oxigén. Mivel egyik sem így nincs pozitív hatása az égésre csak ha minden jól megy akkor további pár % káros anyagtól szabadulunk meg a motorban lévő hő hatására.
A visszavezetett cucc viszont lerakódik az alkatrészekben és ez tény.
Már 3X tisztítottam EGR-t,mert fél év alatt telemegy mocsokkal,illetve 1X szívósort kellett cserélnem,mert a rárakódott olajos korom letörte a lapátkákat róla.Szerencsém volt hogy nem csinált nagyobb bajt...
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Shadowbull
addikt
válasz Stukker1987 #20312 üzenetére
gazolaj egyebkent is keveredik a kenoolajhoz. Nincs ebben semmi kulonleges.
Ha felevente AGR-t kene tisztitani minden dizelben, akkor allandoan fullon lennenek a szervizek.
A dizel kormol. Rendkivul kornyezetszennyezo es egeszsegkarosito hatasu anyagokat bir kipufogni. Azert van rajta AGR meg DPF, hogy a leheto legkevesebb ilyen anyag tavozzon. Aki dizelt uzemeltet, az szamoljon azzal, hogy ezek a rendszerek meghibasodhatnak, esetenkent karbantartast igenyelnek.
Ezek kiiktatasa tulajdonkeppen a tobbiek tudatos mergezese.
Az nem megy hogy baszunk is meg szuzek is maraduk: a dizel nagyobb hatasfokat es az abbol adodo fogyasztasi elonyt valahol meg kell fizetni.
Akinek ez nem tetszik, vegyen benzines autot. Vagy bicikilit, azon nincs DPF.
A legnagyobb surmosagnak tartom ezen rendszerek kiiktatasat.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Highend55
tag
válasz Shadowbull #20313 üzenetére
Tetszik ez a nyers stilusod.
Amúgy a 330d-men kilett cserelve (Allrad-ra) az egr, a Mondeon meg blankoltam igy nem füstöl,emiatt iktattam ki csakis.Bmw001: Most vetted az autód,de már gyengének találod ? Mikor a hangja nem fog tetszeni mi lesz a következő lépés ?
Akkor úgynézki rosszul válaszottál.. -
MPowerPH
félisten
válasz Highend55 #20314 üzenetére
Nem találom gyengének. Miért, Te a sajátodat gyengének találtad? Tudtommal Te is hozzányúltál már, nem is kicsit. Valszeg nekem is ugyan az lesz a végső célom. Fékeket is szeretnék pakolni rá, optikailag egy AC Schnitzer pack is jól jönne.(valszeg a chip helyett most ez ugrik előre.) Kicsit használom így, utána úgysem bírom ki. Maximum járok DPF pucolásra... Mert nem akarom leszedetni. Tök jó, hogy legalább nem bűzölög az autó hátulja, tök semleges szaga van.
És ha már megemlítetted, a hangja pedig a kezdetektől kezdve nem tetszik, pedig nem kerreg, nagyon szépen, egyenletesen duruzsol még a D5-höz képest is. De hallani, hogy nem benzinnel megy, és rohadtul nem vagyok hozzászokva. Hát még amikor kicsit engedd el a hajamat van, és 4000 körül forog. Én meg csak várom a hangorkánt,fülorgazmust, de nem jön. Néha inkább bekapcsolom a hifit, mert irritál... Ugyan ez az automata váltó. Rühellem, hiányzik a kuplung, és zavar, hogy a saját autómon egy mesterkélt agy dönti el, hogy mikor milyen fokozatban kell haladni. Ráadásul a manuál mod is korlátozott, állandóan felülbírál. Audiban nem zavart, itt nagyon.
De majd hozzászokok mindenhez.Egyébként a másik oldalról imádom, valszeg soha többet nem lesz benzines autóm. Imádom, hogy bármely fordulatról ugrik, és nincs késlekedés, nem kell erőt gyűjtenie. Ezért nem értem, mit kapcsolgat állandóan vissza a hülye automata egy erősebb gázra. Szvsz felesleges pörgetni, 3000 alatt is bőven elég mindenre... Fogyit már nem is mondom, szemtelenül kevés. Egy darabig kételkedtem a Lepke által linkelt és beírt adatokban, de balga voltam. És ez még arra is rátesz egy lapáttal. Gondolom részben az aero, részben a súly, részben az újabb motor miatt.
Amióta megvan(hétfőn lesz 3 hét), mentem vele 1200 mérföldet. Csak tudnám hogy jött össze ennyi, szvsz észre se vettem...Don't Tread On Me
-
Stukker1987
senior tag
válasz Shadowbull #20313 üzenetére
"Ezek kiiktatasa tulajdonkeppen a tobbiek tudatos mergezese."
Szerintem ne dramatizáljuk a problémát ilyen sarkos mondatokkal.
Te például 9 éves Mondeoval jársz,miközben 2x% kedvezményed lenne egy új BMW-re ami negyed annyi károsanyagot ereget.
Másik példaként ott az M6 amit múltkor vezethettél. A te logikád szerint vissza kellett volna utasítanod az autót,mert nem egy hybrid Toyota volt...Tehát akkor tömeggyilkos vagy?
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
whitezo88
nagyúr
válasz Stukker1987 #20317 üzenetére
A fekete meg piros plakettes kocsik is sokat eregetnek, raadasulgyarilag. Nem beszelve a regi ikarus buszokrol...
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Stukker1987 #20317 üzenetére
Nem legyél már te is ilyen okos!
Még 50% kedvezménnyel is elég drága az új BMW normális felszereltségre hozva.
Felnőtt emberek már nem csak autóra költenek, az csak egy tárgy.
Mazda6 tulaj: "Az a fránya részecskeszűrő nálam valamiért nem akar elromlani, 150000 km alatt egyszer nem volt vele probléma, ahogy az egr-el sem, ha az ember normális fordulatszám-tartományban használja a motort, nem fognak problémát okozni. A lendkerék mostanság kezdett talán elfáradni,."
Szóval vagy nem tudsz értelmesen dízelt vezetni, vagy érdemes lenne normális szervizbe vinni a kocsid.
Nem a trabit használó nyuggerek fogják az évi 1000 km-rel tönkretenni a légkört, hanem a sokat futó, okosított dízelek.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-
Tálydi
senior tag
Kicsit on topic akkor:
Most érkeztem haza a 9. Soltvadkerti talinkról. Az élmény kb változatlan, a szervezés csapnivaló volt, de volt néhány rendes arc akiknek helyén volt az eszük tudták mikor hol mit kellett, persze ennek megvolt az ellentéte is.
Röviden:
Borult a driftplaccon a szervező napernyő és néhány védőgumi.
Lövöldöző kipufogós turbos e30 s50b32 motoros elképesztő autók is voltak
E36 m3, valószínűleg lekukázodott egy éjszaka alatt
Őrült v8-as e30 gumifüstölés is akadtEeeeh, what’s up, doc?
-
trapedli
csendes tag
Rossz topic, bocsi!
[ Szerkesztve ]
-
Tálydi
senior tag
válasz fireproof #20322 üzenetére
Többnyire elszomorító...
Jófej, kedves, segítőkész / részeg idióta BMW-s / gyökér autó ölő seggfej / magában szűk körben bulizgatós10/30/15/45 kb ilyen arányban osztoznak, a felét észre sem veszed, a többinek a vatta autójába beülhetsz, beszélgettek róla, a másik negyed a a jéghideg autót üvölteti amíg az izzó dugattyú darabokat nem lövi ki a kipufogón, a maradék simán részeg.
Mi általában a jobb körökben mozgunk, de idén kevesen voltunk, mellénk meg pont az részeg idióták és az autó ölők egy része parkolt.
Eeeeh, what’s up, doc?
-
Tálydi
senior tag
válasz fireproof #20326 üzenetére
Nem volt alatta sperr, és valószínűleg előtte már megszeretgette a piát a gyökér f@szfej tulajdonos. Bement parádézni a driftelős placcra, leborította a szervezők asztalát napernyőjét (a szép nagy fajtát) egy csomó gumit belökött a nézőkhöz. Majd, nem vicc jó 30-35 percig tiltatta este a motort, bőgette, pörgette, visított szerencsétlen, holott tudjuk hogy pont az m3-ak b32-es blokkja érzékeny a hőre, pláne a szélső hengereknél... Szinte biztos megfőzte a motort, pláne, hogy minden előzetes melegítést elhagyva jéghidegen kezdte.
Eeeeh, what’s up, doc?
-
Snooker
senior tag
Az az E60 aminek bal oldalt van egy darab kipufogója az milyen motor típussal rendelkezik ? Oválisnak tűnt, elég nagy kipufogó
-
Tálydi
senior tag
válasz whitezo88 #20331 üzenetére
Bocsáss meg.
Tagolom inkább .
Volt v8-as e30, volt turbós fütyölős e34, és volt köpködő tűzes e34 is, ez egybe kicsit durva lenne.
Amúgy bármilyen motor valamennyire tartós házilagos turbósítása önmagában túllépi a milliót, adott esetben nem is kicsivel, ismereteim szerint. Persze a néhai calibrások (no offense 001) megoldották ezt pár 100k-ból is, csak azok nem voltak túl tartósak, sőt, inkább 1/1000 annyit bírtak, szinte túlzás nélkül.Eeeeh, what’s up, doc?
-
whitezo88
nagyúr
válasz Tálydi #20332 üzenetére
nem egybe értettem, bocs ha úgy hatott
de V8-as gyári e30 tudtommal nem volt tehát be kellett, hogy ültessék. az M3 is csak 4 hengeres volt. ilyennél hogy oldják meg a súlyeloszlást? szerintem elég orrnehéz lesz egy 4.4-től ha egy 2x akkora motort tesznek bele. meg akkor már gondolom az egész kipuff rendszer cserés egyebek (pl váltó) mellett. De gyorsulásra jó.
[ Szerkesztve ]
-
Tálydi
senior tag
válasz whitezo88 #20333 üzenetére
Valóban nem volt. A súlyelosztást szerintem egyszerűen nem oldják meg hátul könnyű, pörögni épp ideális, a váltó, kipuff pedig alap, hogy csere. A súlyelosztáshoz meg annyit fűznék, hogy az a v8-as E30 nem hinném, hogy sofőr nélkül meghaladta volna a 900-950kg-ot, talán még kevesebb is.Eeeeh, what’s up, doc?
-
Shadowbull
addikt
válasz Stukker1987 #20317 üzenetére
valoban, de a 9 eves Mondeomon igyekszem mindent rendben tartani, ami az emisszioval kapcsolatos. Pedig lehet egyszerubb lenne kiiktatni az AGR-t, mint draga penzen kipucoltatni...
Ha valaki nem birja kifizetni a DPF-es, AGR-es auto fenntartasi koltsegeit, akkor vegyen olyat, amit fenn tud tartani.
Nyilvan mindenki szennyez, csak ezt a szennyezest azert probaljuk keretek kozott tartani, es legalabb a meglevo eszkozoket ne iktassuk mar ki csak azert mert nekunk ugy kenyelmesebb/olcsobb, vagy ami meg durvabb, mert nem eleg 630Nm, amit egyebkent sem tudunk kihasznalni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
MPowerPH
félisten
válasz Tálydi #20332 üzenetére
Calibrán nem kellett megoldani, alapból rajta van a csiga a jó kis C20LET -en. Csak sima forrasztással tudott 300 lovat, és a sz@r 4x4-en kívül minden ki is bírta, és a mai napig bírja is, ha a user odafigyelt rá.
Shadowbull: Az a 630NM csak 580. Kihasználni pedig ki lehet, minden egyes padlógáznál 2100RPM-nél pont annyit ad le a motor. Nem a nyomaték okozza a kárt, hanem a lóerő. Jobb kérdés lett volna az, hogy a 286 lovat mikor lehet kihasználni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #20336 üzenetére
ha van osszkerekhajtasod, akkor talan ki lehet hasznalni, de nem lepne meg ha a vezerloegyseg a hajtaslanc kimelese erdekeben leszabalyozna a nyomatekot az alsobb fokozatokban.
de nem igazan tudom elhinni, hogy te allandoan padlogazon maszkalnal, vagy annyira fontos lenne hogy legyen meg 20-30 Nm-ed, hogy ezert szet kene cseszni a DPF-et.
Azert remelem a nyomatek meg a loero kozotti osszefuggest ismered.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
ignorant
senior tag
válasz MPowerPH #20338 üzenetére
Ne hidd hogy nagyon tul van meretezve a valto. bar folosleges barmit is mondani ezek utan, ez olyan mint a szerelem, mondhatja barki hogy idiota es rusnya a nod, amig szerelmes vagy, nem latod
Ha majd szetkurodik a kocsid, elpukkan a turbo, check engine-el jarsz szervizbe akkor majd talan leesik hogy a remap nem wunderbar. De azt se mondhatod majd hogy nem szoltunk ;-)
Amire a 330Loero jo azt 285-el is meg tudod csinlani. Egyszeruen nem jelent erezheto / ertelmes pluszt semmilyen helyzetben.
Palyan se jon jol, mert ez nem sport auto, max sportos. Ha vezettel mar m-et (v jobb autokat) rajossz hogy nem csak power szamit, hanem az egesz auto kompozicioja + vezetesi technika.
335i- 335d se a power hianya miatt szurkul el egy m3-at vezetve tracken, hanem futomu, valto, steering miatt teljesen mas vilag.
A BMW-t mint minden mas gyartot a profit vezerli, nem fogjak tulmeretezni az alkatreszeket egy utcai sportos auton, csak azert hogy mindenki oruljon aki spec-en kivul, moddolva hajtja. Minel tobb elromlik, nekik + profitot jelent.
-
Shadowbull
addikt
válasz ignorant #20340 üzenetére
"egy m3-at vezetve tracken, hanem futomu, valto, steering miatt teljesen mas vilag."
Raadasul az M3 fel van keszitve versenypalyara, a sima autok meg nincsennek.
" nem fogjak tulmeretezni az alkatreszeket egy utcai sportos auton, csak azert hogy mindenki oruljon aki spec-en kivul, moddolva hajtja. Minel tobb elromlik, nekik + profitot jelent."
Valoban nincsennek tulmeretezve. Az oriasi tevhit, hogy a kozuti autokban csak ugy 20-30%-os tartalekok lennenek altalanosan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Mahrenburg
senior tag
Shadowbull -
Hello!
Szerinted egy turbós benzinmotornak mekkora az ideális liter/lóerő-aránya, ha figyelembe vesszük, hogy ne legyen túlzottan környezetszennyező, és a tartósságra is hangsúlyt fektetünk?
Előre is köszönöm!
"Egy fel nem használt Phenom II matrica olyan mint egy nap ami sosem kelt fel, egy múló szerelemről szóló dal amit sosem énekeltek, egy harcos szív amely sosem dobbanhatott..!" by Habugi
-
Shadowbull
addikt
válasz Mahrenburg #20342 üzenetére
126,568 loero/liter
komolyabban: nem tudok neked ilyen erteket megnevezni. nem is lehet szvsz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Mahrenburg
senior tag
válasz Shadowbull #20343 üzenetére
Köszi a választ!
Mondjuk kicsit pontosabb értékre számítottam, de mindegy...
Komolyabbra fordítva: más irányból közelítve, elmondható, hogy egy 100 LE/liter teljesítményű turbós benzinmotor esetén már optimális környezetszennyezési/tartóssági paramétereket feltételezhetünk, vagy még ezen érték elérése is "megizzasztja" a fejlesztőket?
Vagy egyezzünk ki 80 LE/literben?
"Egy fel nem használt Phenom II matrica olyan mint egy nap ami sosem kelt fel, egy múló szerelemről szóló dal amit sosem énekeltek, egy harcos szív amely sosem dobbanhatott..!" by Habugi
-
MPowerPH
félisten
válasz ignorant #20340 üzenetére
Itt kanyarodunk vissza a híresebb tuningcégekhez, már a mi a váltót illeti. Nem tudom elképzelni, hogy akkora melléfogást csinálnának, hogy pont a váltó méretezésére fittyet hányva árulnák a sok-sok milliós csomagjukat.(mondjuk már a BMW is megcsinálta, mikor az E39 30D-et alulméretezett váltóval dobta piacra)
Egyébként a ZF 6HP26 600NM-ig bírja gond nélkül, legalábbis a ZF mérnökök által.Te anno milyen céllal chippeltetted meg a sajátodat? Mert ugye átestél már rajta, és a Tiéd sem a lightos fajta volt...az más kérdés, hogy most mindenkit lebeszélnél róla. Nekem is az előző chippes, de ott tényleg nagyon nehezen lehetett észrevenni a pluszt, lévén mert szívó.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz whitezo88 #20349 üzenetére
Elvileg nem is ő vezetett. Anyós fotelen ült... Szóval ide a korsós téma nem passzol. Ahhoz kétség sem férhet, hogy piszok jól kezelte az autót, csak választhatott volna versenypályát is eme szenvedélyének. Ez tök jó összeállítás, kár, hogy ezt egy forgalmas városban játssza.
Először csodálkoztam is, hogy a fenébe halhatott meg a vezető ülésen, mikor ott nem látni komolyabb deformációt.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me